انیمیشن و سه بعدی

اهمیت طراحی موشن گرافیک از جوانب مختلف

به نظر شما اهمیت طراحی موشن گرافیک  بر چه اساسی مشخص می شود؟ آیا می دانید بسیاری از افکت های خیره کننده در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را نمی توان روی صحنه اجرا کرد. برای ساختن افکت های فانتزی مورد علاقه خودمان باید به سراغ طراحی موشن گرافیک برویم. کمی دقیق تر که بررسی کنیم همیشه در ایستگاه های تلویزیونی و همینطور استودیوهایی که به دنبال تولید فیلم هستند کمبود متخصص موشن گرافیک دیده می شود بنابراین این تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است و مادامی که تخیل انسان با مهارت او ترکیب شود اهمیت موشن گرافیک  و آموزش موشن گرافیک بیشتر خواهد بود.

چرا طراحی موشن گرافیک مهم است

به طور کلی یکی از زمینه های طراحی که دقیقاً پا به پای پیشرفت تکنولوژی توانسته سیر صعودی داشته باشد طراحی موشن گرافیک است، در این مسیر تولیدات زیادی صورت گرفته است و این روند نشان می دهد که وابستگی موشن گرافیک به تکنولوژی امری جدانشدنی محسوب می شود.

هرچه میزان پیشرفت تکنولوژی بیشتر باشد طراحی موشن گرافیک در ابعاد بزرگتر دیده می شود، موشن گرافیک با توجه به توسعه تکنولوژی دستخوش یک سری تغییرات است که نشان می دهد مهارت های لازم در این مسیر حتی در نبود ابزارهای قدرتمند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موشن گرافیک در واقع به ارتباط تصویری که با حرکات همراه است و در طول زمان متغیر است، گفته می شود. شاید این توضیح از دید شما کمی فنی به نظر برسد که البته موشن گرافیک امری بسیار فنی است و انتظار دیگری نیز از آن نمی رود.

اگر سری به رشته های طراحی بزنیم، طراحی موشن گرافیک شامل دسته بندی های مجزایی است که نشان می دهد این علم دارای شاخه های زیادی است. به عنوان مثال در رشته های طراحی بخشی به نام طراحی سنتی انیمیشن وجود دارد که به آن استاپ موشن نیز گفت می شود، در تولیدات فیلم ویدیویی دیجیتالی، برای تولید فیلم های سه بعدی، جهت ساخت انیمیشن های فبش و همینطور طراحی یک سری المان های چند بعدی این موشن گرافیک است که می تواند نقش بسیار پر رنگی ایفا نماید بنابراین اهمیت طراحی موشن گرافیک کم نیست!

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

اهمیت موشن گرافیک
اهمیت موشن گرافیک

اهمیت طراحی موشن گرافیک در تبلیغات

هر روزه در بسیار از معارفه ها و تبلیغات در خصوص طراحی موشن گرافیک صحبت شده است، به جرأت می توان گفت که بعدی است در شبکه های تلویزیونی و تیزرهای تبلیغاتی خبری از موشن گرافیک نباشد، فکر می کنید علت چیست؟ چرا موشن گرافیک در تبلیغات اینقدر مهم و قدرتمند ظاهر شده است؟

در ابتدا موشن گرافیک تنها مربوط به استودیوهای فیلم می شد و در دیگر بخش های طراحی خبری از موشن گرافیک نبود، اما در حال حاضر، مدت هاست که استفاده از موشن گرافیک به فیلم سازی در استودیوها محدود نیست.

در حال حاضر وجود تکنولوژی های به روز به همراه یک سری پکیج های نرم افزاری و سخت افزاری که بسیار پیشرفته هستند و به نوعی سرعت پردازش بالایی دارند سبب شده است که رشد موشن گرافیک چشم گیر باشد، در واقع ابزارهای موجود در دسترس تر بوده و استفاده از آنها بسیار سریعتر از قبل است.

اگر شما نیاز دارای یک طرح تجاری هستید و هدفتان این است که لوگوی تجاری خود را تبدیل به چهره های انیمیشنی کنید و به نوعی می خواهید در برند شما حروف در حال حرکت باشند موشن گرافیک بهترین گزینه محسوب می شود. شاید با خود بگویید چنین ایده ای تکراری است در صورتی که در موشن گرافیک هرگز تکرار مطلق وجود ندارد، وجود افکت های قدرتمند خیره کننده ای که در این مسیر وجود دارد سبب می شود که چشم هر بیننده ای به خود جلب شود

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

اهمیت موشن گرافیک
اهمیت موشن گرافیک

اهمیت طراحی موشن گرافیک در آموزش

بخش آموزش برای داشتن یک طراحی موشن گرافیک عالی همیشه پر اهمیت بوده است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. به هر روی طراحی موشن گرافیک در عصر امروز در زمینه های آموزشی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، این روند کمک می کند تا دانش آموزانی که دارای میزان حواس پرتی بیشتر و یا تمرکز کمتری برای انتقال حجم زیادی از مطالب در ذهن خود هستند با ارتباط گیری از المان های گرافیکی که در طراحی موشن گرافیک وجود دارد مشارکت بهتری در کلاس های آموزشی داشته و به نوعی به تثبیت مطالب این افراد کمک شایانی می کند.

در بررسی هایی که از سوی کشورهای پیشرفته به دست ما رسیده است در کلاس هایی که اساتید از دانش آموزان برای تولید محتوای موشن گرافیک به طور مستمر کمک می گیرند، دانش آموزان در یادگیری مطالب موفق تر هستند و در نهایت علاقه بیشتری به تحصیل پیدا خواهند کرد.

البته ناگفته نماند که اهمیت موشن گرافیک در تمام بخش های زندگی دیده می شود و تنها به بخش آموزش ختم نمی شود، اما تأثیر مثبتی که در امر آموزش و یادگیری بر روی رده های سنی مختلف گذاشته است به نوعی شگفت انگیز است و جای صحبت دارد.

طراحی موشن گرافیک
طراحی موشن گرافیک

اهمیت طراحی موشن گرافیک از نظر روانشناسی

برای دقیق تر اهمیت طراحی موشن گرافیک در بخش های مختلف زندگی، دایره تحقیقمان را گسترده تر کردیم و متوجه شدیم که این ابزار قدرتمند در زمینه های سرگرمی، بازی و ورزشی نیز نقش پر رنگ و موفقی از خود نشان داده است.

استفاده از موشن گرافیک سبب می شود که افراد کم حوصله که از نظر ارتباطی در جامعه دچار مشکل هستند وارد میدان شده و به زندگی این افراد رنگ بوی تازه ای بخشیده شود. از طرفی از دسته تفریحات سالم برای کودکان نیز محسوب شده و در تولید بازی های اندروید نقش بسیار پر رنگی از خود ایفا می کند.

آخرین آمار از اهمیت طراحی موشن گرافیک حاکی از این است که اگر روند تولید این محصول در فضایی مشخص و همینطور نرم افزاری مخصوص صورت پذیرد در نهایت هزینه های برآورد شده به مراتب بسیار کمتر از طراحی انیمیشن است.

 

منبع : تولید محتوا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا