طراحی و گرافیک

تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه | معرفی نرم افزارها و دوره های آموزشی

موشن گرافی چیست؟

موشن گرافیک، در واقع به مجموعه‌ای از نقاشی‌های متحرک گفته می‎شود که داستانی خاص را بیان می‌کنند. این تصاویر می‌توانند دو یا سه بعدی باشند و با استفاده از برنامه‌های مختلفی تولید شده باشند. البته موشن گرافیک کاربردهای بسیار زیادی دارد و می‌تواند در زمینه تبلیغات بسیار تاثیرگذار نیز باشد. برای این که بتوانید برای تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه اقدام کنید، باید نکات مختلفی آشنایی داشته باشید که در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بیان کنیم.

تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه | معرفی نرم افزارها و دوره های آموزشی| آموزش تک

مراحل ساخت موشن گرافیک

آشنایی با مراحل تولید موشن گرافیک، یکی از اصلی‌ترین و گام‌ها برای تولید این نوع از ویدیوها است. در طی سالیان اخیر، کارشناسان بسیار زیادی زیادی در زمینه انیمیشن، از روش‌های نوین برای ارتقای برندها، علت‌ها، توصیف‌ محصولات و … استفاده کرده‌اند و هر کدام از آن‌ها تا حد بسیار زیادی در این زمینه تاثیر گذار بوده است. اما در صدر آن‌ها، این موشن گرافی یا همان نقاشی‌های متحرک است که می‌تواند بیشتری تاثیر را بر روی کاربران داشته باشد.

برای این که بتوانید اقدام تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه باید به خوبی با مراحل تولید آن اشنایی داشته باشید و درستی هر یک را درک کنید. این امر می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی سرعت کار شما داشته باشد. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم اصلی‌ترین مراحل تولید موشن گرافی را بیان کنیم.

مرحله اول، یک متن خام آماده کنید

در انجام هر کاری، مرحله اول، می‌تواند به عنوان مهم‌ترین گام شناخته شود و اهمیت بسیار زیادی نیز داشته باشد. موشن گرافیک‌ها کوتاه هستند و نهایتا تا ۳۰ ثانیه و یا ۱ دقیقه باشند. این امر بدان معنا است که شما زمان محدودی دارید که در همان زمان نیز باید تمامی اطلاعات را به مخاطبان خود منتقل کنید. به همین دلیل، باید ابتدا خط و مشی برای خود تعیین کنید و کاملا نیز به آن پایبند باشید.

مرحله دوم، استوری بورد

در مرحله استوری بورد، شما باید شروع به تولید تصاویر و صداهای مربوط به متن خود کنید. تمامی این لحظات مهم در متن که چارچوب‌های سبک نامیده می‎شوند را مشخص کنید. ممکن است بخواهید از برچسب‌هایی نیز برای این امر استفاده کنید تا بتوانید آن‌ها را به راحتی جا به جا کنید.

مراحل تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه | معرفی نرم افزارها و دوره های آموزشی در آموزش تک

در هر لحظه شما می‌توانید طرحی را بکشید و نشان دهید در صحنه چه اتفاقی رخ می‌دهد و چه کارهایی باید توسط شخصیت‌ها انجام شود. این مرحله به همراه متن و تصویر است و شما می‌توانید مراحل شکل گیری کار را مشاهده کنید. این مرحله به همراه متن و تصویر است و شما می‌توانید مراحل شکل گیری کار خود را مشاهده کنید.

مرحله سوم،  استوری بوردها را به طرح تبدیل کنید

مانند پروژه‌های تصویری که خلق می‌کنید، سبک و رنگ، به اندازه متن شما می‌تواند تاثیرگذار باشد. حتی اگر با چهارچوب‌های برند خودتان کار می‌کنید، انتخاب‌های ساده می‌توانند تاثیرات شگفت انگیزی داشته باشد. هر زمان که ایده‌هایی برای استوری بورد داشتید، آن را به طرح واقعی تبدیل کنید. هر موردی که در این مرحله می‌تواند در موشن گرافی نهایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که طرح‌های آماده، می‌تواند باعث تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه نیز شود.

طرح‌های نهایی را تبدیل به انیمیشن کنید

حال در آخرین مرحله، باید تمامی طرح‌ها را به انیمیشن تبدیل کنید. در این مرحله، تمامی موارد با یکدیگر ترکیب می‎شوند و ویدیو نهایی شما آماده می‎شود. البته در این زمینه باید به نکات مختلفی دقت داشته باشید.

بهترین برنامه‌ها برای تولید موشن گرافیک

یکی دیگر از موارد بسیار مهم برای تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه استفاده از ابزارهایی است که امکانات کاربردی و مهم را به آسان‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار دهد. امروزه نرم افزارهای بسیار زیادی برای تولید موشن گرافی طراحی شده است اما تمامی آن‌ها کاربردها و ابزارهای کافی در زمینه  تولید موشن گرافی را ندارند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم دو تا از بهترین برنامه‌ها برای تولید موشن گرافیک را به شما معرفی کنیم.

ایلوستریتور، نرم افزاری با طراحی وکتوری

یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برنامه‌ها مجموعه ادوبی، نرم افزار ایلوستریتور است. این برنامه در سال ۱۹۷۸ در بازار ارائه شد و با ابزارهایی که به کاربران ارائه می‌داد، سریعا به یک برنامه محبوب تبدیل شد. در طی سالیان اخیر، آپدیت‌های بسیار زیادی برای این نرم افزار ارائه شده است که هر کدام از آن‌ها ابزارها و کاربردهای مختلفی را به ایلوستریتور اضافه کرده‌اند.

بررسی امکانات برنامه ایلوستریتور در آموزش تک

طراحان با استفاده از این برنامه، می‌توانند تصاویر دو بعدی و یا سه بعدی خود را را طراحی کنند. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که ایلوستریتور سازگاری بسیار خوبی با افترافکت و دیگر برنامه‌های تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه دارد و به همین دلیل، می‌توان از آن‌ها به صورت مکمل یکدیگر استفاده کرد.

افترافکت، بهترین نرم افزار برای تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های تولید موشن گرافیک، افترافکت است. ادوبی افترافکت دارای ابزارها و امکانات بسیار زیادی است و می‌تواند این امکان را به شما بدهد تا بتوانید انواع موشن گرافیک را به راحت‌ترین شکل ممکن و به آسانی انجام دهید. این برنامه بر اساس لایه‌ها ساخته شده و به عنوان ترکیبی از ویرایشگر فیلم و فتوشاپ کار می‌کند. همچنین این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که افترافکت سازگاری بسیار خوبی با برنامه‌های دیگر ادوبی دارد.

آشنایی با نرم افزار افترافکت در آموزش تک

دوره‌های آموزش تک، بهترین گزینه برای یادگیری موشن گرافیک

در این مطلب با بررسی نکات و عوامل تولید موشن گرافیک در زمان کوتاه همراه شما بودیم. موشن گرافی یک هنر ارزشمند است و در سالیان اخیر توانسته جایگاه خود را در میان تمامی صنایع مختلف به دست بیاورد. برای این که بتوانید در کمترین زمان به یک طراح موشن گرافیک حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در دوره‌های آموزش طراحی موشن گرافیک شرکت کنید. در این دوره نه تنها شما با تمامی اصول طراحی موشن گرافی آشنا می‎شود، بلکه مدرسین ما راهکارهایی را هم برای ورود به بازار کار و کسب درآمدهای دلاری به شما آموزش می‌دهند. به همین دلیل، پس از اتمام دوره شما می‌توانید به راحتی درآمدی میلیونی از این طریق داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا