انیمیشن و سه بعدی

نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی | معرفی نرم‌افزارهای کاربردی و مشخصات آن‌ها

نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی منبعی خوب برای کسب درآمد

در بازار امروز تبلیغات دیگر یک فرصت نیست و تبدیل به نیاز برای کسب و کار‌ها شده است. در واقع شما باید تبلیغ کنید تا مشتری شما را ببیند و از شما خرید کند. اگر کسب و کار شما یک مغازه در یک نقطه از شهر است، تبلیغات به شما کمک می‌کند تا توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنید و اصطلاحا پاخور مغازه‌تان را زیاد کنید. همچنین اگر کسب و کار شما بر روی بستر اینترنت بنا شده است و فروشگاه و ویترین حضوری ندارید، تبلیغات برای شما از نون شب واجب‌تر است و بدون تبلیغات قطعا فروشی نخواهید داشت. ساخت انواع تیزر‌های تبلیغاتی و موشن گرافی با استفاده از نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی یکی از روش‌های تبلیغاتی روز دنیا است. در این مطلب آموزش‌تک می‌خواهیم برخی از این نرم‌افزار‌ها را با هم بررسی کنیم.

آشنایی با نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی در آموزش تک

نرم افزار‌های ساخت تیزر تبلیغاتی

برای ساخت تیزر‌های تبلیغاتی، امکانات خاصی نیاز است که در بعضی نرم افزار‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های معتبر در این زمینه وجود دارد.

در این بخش از مطلب به چند مورد از نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی اشاره می‌کنیم که برای ساخت تیزر‌های تبلیغاتی بسیار پرکاربرد و مفید هستند. توجه کنید که این نرم افزار‌ها بیشتر برای تدوین مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای متحرک‌سازی و درست کردن جلوه‌های ویژه معمولا از نرم افزار‌های موشن گرافی استفاده می‌شود که در ادامه معرفی می‌شوند.

ادوبی پریمیر (Adobe Premiere)

نرم افزار پریمیر قطعا جزو معروفترین و بهترین برنامه‌های ساخت تیزر‌های تبلیغاتی است. این نرم افزار به‌دلیل قابلیت شخصی‌سازی بالا در بین تدوین‌گران از محبوبیت خاصی برخوردار است.

پریمیر از اکثر فرمت‌های پخش ویدیوئی و صوتی پشتیبانی می‌کند و در این زمینه تقریبا از همه نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی جلو‌تر است.

این نرم افزار ساختار فیلم را به‌صورت لایه‌های مختلف در نوار پایین صفحه نشان می‌دهد و تدوین‌گر می‌تواند همزمان وضعیت تصویر، صوت، زیرنویس و یا افکت‌های گوناگون را بررسی کند و بر آنها تسلط داشته باشد.

بهترین نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی و آشنایی با پریمیر در آموزش تک

نرم افزار پریمیر به‌دلیل امکانات بسیار حرفه‌ای که دارد، کاربرد آن فقط محدود به ساخت تیزر نمی‌شود و برای تدوین خیلی از فیلم‌ها و سریال‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تری دی مکس (۳D MAX)

تری دی مکس از قدیمی‌ترین نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی است ولی کاربرد‌های آن بیشتر از ساخت تیزر است و برای ساخت بازی‌های ویدیوئی و در بعضی موارد برای درست کردن افکت‌های سینمایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویژگی منحصربه فرد نرم افزار تری دی مکس امکان کارگردانی کردن صحنه نمایش، بدون حضور واقعی در صحنه است.

در حقیقت شما با این نرم افزار می‌توانید بدون اینکه یک صحنه واقعی را فیلمبرداری کرده باشید، آن را به وجود بیاورید. مثلا می‌توانید از هر زاویه‌ای که دلتان خواست نمای دوربین را مشخص کنید و به صحنه نمایش نگاه کنید.

ویژگی دیگر این نرم افزار فوق‌العاده، قابلیت جان‌بخشی و متحرک‌سازی همه اجزا است. یعنی شما هر چیزی را که اراده کنید می‌توانید به هر شکل که بخواهید به حرکت درآورید و تکان بدهید. این ویژگی در جلوه‌های ویژه سینمایی کاربرد دارد.

نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی از نوع موشن گرافی

ساخت موشن گرافی با تیزر تفاوت‌هایی دارد که باعث می‌شود برای ساخت هر کدام از آنها، از نرم افزار‌های متفاوتی استفاده کنیم. در موشن گرافی ما از چیزی فیلمبرداری نمی‌کنیم و فقط ایده‌های درون ذهنمان را روی نرم افزار پیاده می‌کنیم و به آنها تحرک می‌دهیم.

بررسی نکات مهم برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی در آموزش تک

در حقیقت ساخت موشن گرافی به ساخت انیمیشن شباهت دارد و برای انجام آن نیاز به کمی خلاقیت در تجسم چیز‌هایی که وجود خارجی ندارند داریم.

نرم افزار Cinema 4D

از دیگر نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی می‌توان به نرم افزار سینما فوردی اشاره کرد که یک محیط کاربری بسیار روان و ساده دارد و کار کردن در آن بسیار لذت بخش است. اما در عین حال مخصوص حرفه‌ای‌ها طراحی شده و افراد مبتدی نمی‌توانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

امکانات زیاد و حرفه‌ای نرم افزار سینما فوردی باعث شده است که بسیاری از استودیو‌های فیلمسازی به سراغ آن بروند. در حقیقت امروزه بسیاری از انیمیشن‌های معروف که ما تماشا می‌کنیم با استفاده از این برنامه ساخته شده‌اند.

اگر با محیط تدوین و موشن گرافی آشنا هستید و در این زمینه تجربه دارید، بد نیست سری هم به نرم افزار Cinema 4D بزنید و کار کردن با آن را امتحان کنید تا بتوانید سطح کاری خود را ارتقاع دهید.

ادوبی افترافکت (After Effects)

در مسیر ساخت موشن گرافی با این برنامه که یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی است، باید المان‌های مختلفی را که در ذهنمان ترسیم کردیم بر روی نرم افزار‌هایی مثل فتوشاپ پیاده می‌کنیم و سپس آنها را به افترافکت ببریم و هر ایده‌ای که به ذهنمان می‌رسد را برای متحرک‌سازی آن به کار بگیریم.

آشنایی با نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی و ادوبی افترافکت در آموزش تک

افترافکت نیز همانند پریمیر محصول شرکت ادوبی است و ساختار محیط‌های آنها شبیه به یکدیگر است. مثلا در نرم افزار افترافکت همانند پریمیر می‌توانید محیط کارتان را بنا به سلیقه خودتان شخصی سازی کنید و همچنین از ساختار لایه‌لایه برای تسلط بر نحوه اجرای کار بهره گیرید.

سخن پایانی

اگر به محیط تدوین یا انیمیشن‌سازی علاقه دارید می‌توانید با یادگیری یکی از نرم افزارهای ساخت ویدیوی تبلیغاتی که معرفی کردیم، شروع به تمرین کنید و در انتها در بازار کار این حوزه مشغول به کار شوید. دوره آموزش صفر تا صد موشن گرافی در سایت آموزش تک می‌تواند در ترسیم یک مسیر اصولی و موفق در این حوزه کمک زیادی به شما کند و تا رسیدن شما به کسب درآمد در این زمینه، همراه شما باشد.

کسب درآمد از ساخت تیزر‌های تبلیغاتی یا موشن گرافی، کار سختی نیست و اگر کمی پشتکار داشته باشید می‌توانید به تسلط لازم در این حوزه برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا