انیمیشن و سه بعدی

قابلیت های افترافکت به زبانی ساده

در این مقاله قصد داریم مهم ترین قابلیت های افترافکت ( موشن گرافیک )را معرفی سازیم. در واقع در این نرم افزار می توان کارهای مختلفی انجام داد اما سوال اینجاست که آیا هر کاری که در ذهنمان است می توان در نرم افزار افترافکت به خوبی به نتیجه رساند؟ در این مقاله به این سوال نیز به طور دقیق پاسخ داده می شود. بهترین قابلیت های افترافکت ( آموزش موشن گرافیک ) را بشناسید.

طراحی عنوان یکی از بهترین قابلیت های افترافکت

می دانیم که برای عکس ها باید عنوان انتخاب و یا طراحی نمود. این در حالی است که نرم افزار فتوشاپ تا به امروز در این زمینه توانسته خوش بدرخشد. در نظر داشته باشید که طراحی عکس در افترافکت به طور کلی در بخش عنوان بندی فیلم ها توانسته رتبه خوبی داشته باشد. اینطور که شواهد نشان می دهد بخش عنوان در افترافکت چیزی مانند امکانات ورود در زمینه پاراگراف بندی است که سبب می شود بتوانید به سادگی نوع عنوان مورد نظر را انتخاب نمایید. چیزی که سبب شده است در افترافکت عنوان بندی به درستی صورت پذیرد قابلیت های متحرک سازی است. مثلاً متحرک سازی حروف پیچیده و همینطور کلمات و خطوط در این نرم افزار بسیار آسانتر از نرم افزار فتوشاپ است و کیفیت کار نیز بیشتر است.

کامپوزیت ها از دیگر قابلیت های افترافکت محسوب می شود، در واقع کامپوزیت ها یک نوع لایه های متعدد را به هم اضافه می کنند و تصویر نهایی بسیار شگفت انگیز است. این گزینه در جلوه سازی فیلم ها برای فیلمبرداری و همینطور تصاویر پس زمینه مورد استفاده قرار می گیرد. در فیلم های انفجاری که نیاز است از آتش و دود استفاده شده و ترکیب خوبی صورت بگیرد این روند به خوبی فراهم شود. تصویرهای شبیه سازی شده در افترافکت به طور کلی شبیه سازی تصاویر در وضعیت خوبی قرار دارد.

آموزش پیشنهادی برای شما برای ورود به دنیای کامپوزیت و جلوه های ویژه : آموزش جامع پلاگین پارتیکولار در افترافکت 

در نظر داشته باشید که افزونه ها در این نرم افزار می توان به مراحل بالاتر ارتقا یابد.

قابلیت های افترافکت

قابلیت های افترافکت در زمینه جلوه های ویژه

اگر می خواهید در این نرم افزار جلوه ویژه ای ایجاد نمایید اما تمامی ابزارهای مورد نظر در دسترس قرار ندارد می توانید به سراغ افزونه های افترافکت بروید. در واقع افزونه ها خود بهترین قابلیت های افترافکت محسوب می شود و سبب می شود که امکانات بیشتری به این نرم افزار اضافه شود. صادها افزونه برای افترافکت وجود دارد که شاید بتواند در ساخت انیمیشن های سه بعدی نیز به شما کمک نماید. در واقع حتی در زمان هایی که نیاز به اضافه نموده مدل های سه بندی است و یا می خواهید نورپردازی و جنسیت دهی خاصی اعمال کنید. نیز این روند به خوبی برای شما اعمال می شود.

از یاد نبرید که به طور کلی اگر هدف اصلی شما مدل سازی های سه بعدی است بهتر است به سراغ نرم افزارهای سه بعدی بروید و سرعت کار خود را بیشتر نمایید.

قابلیت های افترافکت

آیا کاری است که افترافکت نتواند از عهده آن برآید؟

سوالی که در بخش مقدمه مورد بررسی قرار گرفت و امروز می خواهیم در خصوص این موضوع بیشتر صحبت کنیم. به طور کلی قدرت نرم افزار افترافکت بسیار بالا بوده و روز به روز به قابلیت های افترافکت افزوده می شود اما نمی توان انتظار داشت که این نرم افزار از عهده همه چیز بر آید. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزار افترافکت مدل سازی شاید آنطور که دلمان بخواهد پیش نرود.

می دانیم که پلاگین های سه بعدی بسیاری آمده است که به ما در مدلسازی کمک می کند اما متحرک سازی در مدل های مختلف در این نرم افزار شاید آنطور که فکرش را کنیم جالب به نظر نرسد.

افرادی که قصد دارند به طور ویژه در زمینه مدل های سه بعدی فعالیت نمایند چه خوب است که نرم افزارهای سه بعدی دیگر مانند سینمافوردی و همینطور تری دی مکس را به طور دقیق یاد بگیرند. این نرم افزارها در کنار افترافکت سبب می شود که روند کاری بسیار خوب پیش برود. در نظر داشته باشید که به طور کلی قابلیت های افترافکت در زمینه مدل سازی محدودتر است.

موضوع دیگری که شاید نرم افزار نتواند به خوبی از پس آن بر آید، تدوین صدا و تصویر است، در واقع مشکلات صدا گذاری در نرم افزار افترافکت از قبل نیز وجود داشته و امروز با وجود افزایش افزونه های مختلف در این زمینه باز هم شاهد این موضوع هستیم.

اگر نرم افزار افترافکت با نرم افزار تدوین ترکیب شود می تواند سازگاری بیشتری داشته باشد و به نوعی روند کار با آن بسیار آسانتر می شود.

قابلیت های افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما برای ورود به دنیای کامپوزیت و جلوه های ویژه : آموزش جامع پلاگین پارتیکولار در افترافکت 

اصول یادگیری قابلیت های افترافکت

موضوعی که شاید این روزها بسیار مورد سوال قرار می گیرد شرایط استفاده بهتر از قابلیت های افترافکت است. در واقع عده ای سوال می کنند که آیا نیاز است تمامی قابلیت های افترافکت را یاد بگیریم؟ این سوال عجیبی است. یادگیری تمامی قابلیت های افترافکت شاید سالها زمان نیاز داشته باشد . شما می بایست در ابتدا محیط پروژه خود را به خوبی شناسایی کنید. چه خوب است که در این مسیر از افرادی که کمی تجربه بالاتری نسبت به شما دارند کمک بخواهید.

هرگز از یاد نبرید که افترافکت یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند در زمینه طراحی محسوب می شود اما برای یادگیری قابلیت های افترافکت نیاز است که در ابتدا بدانیم کدام بخش بیشتر به کار ما می آید.

در انیمیشن سازی جذابیت و گیرایی دو بخش جدانشدنی محسوب می شود و هرچه این بخش را تقویت کنید موفق تر خواهید بود. بهتر است از پروژه های کوچک شروع کنیم و نگاهی دلسوزانه به کار داشته باشیم.

موضوع دیگر قابلیت های افترافکت در ساخت بنرهای تبلیغاتی است که به نوعی سهم بزرگی در درآمدزایی را به خود اختصاص داده است. زیباسازی بنرهای تبلیغاتی تنها به وسیله نرم افزار فتوشاپ صورت نمی گیرد و نیاز است که از نرم افزار های افترافکت در این زمینه استفاده شود. طراحی زیباترین بنرها در افترافکت خود یک شروع عالی محسوب می شود.

قابلیت های افترافکت

 

منبع :موشن گرافیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا