انیمیشن و سه بعدی

تاثیر موشن گرافیک بر کاربران

تاثیر موشن گرافیک بر کاربران

در سال های اخیر، انیمیشن در اینترفیس های وب و موبایل، موضوعی برای بررسی و بحث بوده است. اجازه دهید برخی از نگرش ها را بررسی کنیم درباه ی این که طراحی و موشن گرافیک می تواند بر تجربه کاربر اثر داشته باشد.

طراحی موشن گرافیک چیست؟

بسیاری از مردم از معنای دقیق “موشن گرافیک” و تاثیر موشن گرافیک بی اطلاع هستند. اجازه دهید تمرکز بیشتری بر روی این موضوع داشته باشیم. اول از همه، اصطلاح “طراحی موشن” یک فرم کوتاه برای اصطلاح “طراحی موشن گرافیک” است.

همان طور که از نام آن پیداست، طراحی موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )، از سه عنصر ساخته شده است: حرکت، گرافیک و طراحی؛ و ترکیبی از گرافیک هایی است که در فضا و زمان حرکت می کند.

همان طور که فن آوری ها به ایجاد راه حل های نو آورانه، در دنیای تجربی طراحی، همچنان ادامه می دهند، طراحی حرکت نیز با گذشت زمان، بیشتر و بیشتر متداول و رایج می شود. موشن گرافیک در ابتدا به عنوان یک برنامه کاربردی برای ساخت فیلم و تولید فیلم از طریق استفاده از انیمیشن و جلوه های بصری استفاده می شد. برخی از رایج ترین نمونه های طراحی موشن گرافیک عبارتند از:

  • فیلم های انیمیشن،
  • ویدیو ها،
  • متن متحرک،
  • برنامه های مبتنی بر وب

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

تاثیر موشن گرافیک بر کاربران

طراحان از نرم افزار های مختلف و ابزار های دیگری برای ایجاد موشن گرافیک استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین ابزار هایی که توسط طراحان موشن گرافیک استفاده می شود ادوبی افترافکت /Adobe After Effects است که امکان ایجاد و ویرایش گرافیک را با افزودن عناصر زمان فراهم می کند. Adobe Flash نیز برای ایجاد طراحی موشن گرافیک برای برنامه های کاربردی مبتنی بر وب استفاده می شود. دیگر ابزار های موشن گرافیک حرفه ای عبارتند از Maxon Cinema4D و Softimage.

یک طراح موشن گرافیک باید در زمینه ی طراحی گرافیک آموزش ببیند و باید در ادغام عناصر زمان، صدا و فضا بر مدل موجود، متخصص باشد. اکثر طراحان موشن گرافیک یک پیش زمینه ی فیلم یا انیمیشن دارند که کار را برای آن ها راحت تر می کند.

به طور خلاصه، موشن گرافیک شامل همه ی چیزهایی است که در تلویزیون، در ابتدای برنامه ی خبری، کارتون ها، انیمیشن های شخصیتی، تایپوگرافی متحرک، صحنه های انفجاری در فیلم ها و سایر جلوه های بصری مشاهده می کنید. تقریبا هر چیزی که بر روی دوربین گرفته نشده باشد و به عنوان جلوه های ویژه نیز در نظر گرفته نشود می تواند به عنوان طراحی موشن گرافیک دسته بندی شود.

چرا طراحی موشن گرافیک اهمیت دارد؟

به خاطر رسانه های اجتماعی، انسان ها امروزه مصرف کننده ی مقدار زیادی مطالب هستند. مردم از طریق رسانه های خبری در جست و جوی جذابیت و همچنین اطلاعاتی هستند که به راحتی قابل هضم باشد.

بر اساس تحقیقات MIT، یک فرد می تواند اطلاعات بصری در اندازه ی ۱۳ میلی ثانیه را پردازش کند و این ثابت می کند که مغز انسان از طریق تصاویر، اطلاعات را آسان تر پردازش می کند. عامل دیگر این است که بسیاری از مردم محتوای رسانه های اجتماعی را استفاده می کنند در حالی که تلفن هایشان در حالت بی صدا است. بنابراین، در جهان امروز، نیاز به برقراری ارتباط و ارسال پیام، از طریق تصاویر، بسیار حیاتی است.

به همین دلیل است که بازاریابان در سراسر جهان از موشن گرافیک استفاده می کنند تا توجه مخاطبان خود را با موفقیت جلب کنند.

در این جا برخی از تکنیک هایی آورده شده است که بازاریابان با استفاده از آن ها می توانند از موشن گرافیک برای برآورده ساختن نیاز های ارتباطی خود استفاده کنند:

تبلیغات سنتی: بازاریابان می توانند از فیلم های متحرک در ویدیو های آنلاین یا تبلیغات تلویزیونی برای نمایش محصولات استفاده کنند.

  • ویدیو های تبلیغاتی: انواع فیلم های editorial یا تبلیغاتی مانند ویدیو های viral، مطالعات موردی، توصیفات و مرور های کاربران، در این دسته گنجانده می شود.
  • ویدیو های توضیحی: اکثر مردم از موشن گرافیک در ویدیوهای توضیحی استفاده می کنند. که شامل معرفی محصولات یا خدمات جدید، نظرسنجی، فرآیندهای کسب و کار و آموزش هستند.
  • ویدیو های رسانه های اجتماعی: شکل دیگری از موشن گرافیک شامل ویدیو های رسانه های اجتماعی است که برای جلب دنبال کنندگان در سیستم های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب و غیره ایجاد می شود. براساس تحقیق Tubular Insights، ۶۴ درصد از مصرف کنندگان، پس از تماشای ویدیوی یک محصول در رسانه های اجتماعی، متقاعد می شوند که خرید کنند.

موشن گرافیک چگونه می تواند تجربه ی کاربر را افزایش دهد؟ و تاثیر موشن گرافیک چیست؟

بازاریابان به سختی کار می کنند تا یک استراتژی تاثیر گذار برای محتوا ایجاد کنند که شامل مقدار کمی از همه چیز باشد، مخلوطی از مقالات، اینفوگرافیک، ویدیو ها و موارد دیگر. با این حال، این واقعیت قابل انکار نیست که مردم ویدیو را بیش از هر فرمت دیگری ترجیح می دهند.

بر طبق یک نظرسنجی از Wyz Owl، ۸۱ درصد از شرکت ها، از ویدیو ها به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند، زیرا باعث تشویق و بهبود تجربه کاربر می شود.

در اینجا چند راه دیگر آورده شده است که نه تنها موشن گرافیک را بسیار ویژه می کند؛ بلکه می تواند به شما در توضیح داستان برند تان کمک کند.

  1. محتوای احساسی و جذاب ایجاد کنید

تاثیر موشن گرافیک علاوه بر داشتن توانایی جلب توجه دنبال کنندگان ، نقش مهمی در برانگیختن احساسات بیننده ایفا می کند. این یک پاسخ بیولوژیکی است. با توجه به پدیده ی سرایت عاطفی، بینندگان بلافاصله با تجربیات و احساساتی که بر روی صفحه، نمایش داده می شوند، همدردی می کنند.

تاثیر موشن گرافیک بر کاربران

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

ویدیو تبلیغاتی برای Ouch!

از این رو، هنگامی که یک نام تجاری داستان های عاطفی را از طریق موشن گرافیک به نمایش می گذارد، می توانند جلب توجه مخاطب را راحت تر مدیریت کنند. نگاهی به ویدیوی زیر داشته باشیم که برای گسترش آگاهی در مورد خشونت روزمره در سراسر جهان است و با همکاری International Justice Mission ساخته شده است.

نمایش ویدئو

  1. به درک روش های پیچیده ی پردازش کمک کنید

موشن گرافیک اطلاعات را به صورتی ارائه می کند که برای یک بیننده ی معمولی قابل درک باشد. همان طور که قبلا بحث شد، در مقایسه با حالتی که اطلاعات، به صورت یک سری از کلمات یکنواخت، خوانده می شوند، وقتی که اطلاعات در یک نمایش بصری ارائه می شوند، داده ها نسبتا آسان تر هضم می شوند. به همین دلیل است که برای ایجاد ویدیو هایی در مورد فرآیندها، تصویر سازی داده ها و مفاهیم انتزاعی، موشن گرافیک با موفقیت استفاده می شود. تاثیر موشن گرافیک بسیار خوب خواهد بود

تاثیر موشن گرافیک بر کاربران

در این جا، یک نمونه ی عالی از این روش، در ویدیوی موشن گرافیک که توسط The Nature Conservancy توسعه یافته است، دیده می شود.

نمایش ویدئو

بینندگان با اكوسيستم های وابسته به آب زیر زمینی آشنا می شوند و نحوه ی تاثیر موشن گرافیک برداشت آب های زیرزمینی بر آن ها نشان داده می شود. به نظر می رسد که این یک مفهوم دشوار بوده و درک آن سخت است، اما هنگامی که شما ویدیو را ببینید، همه چیز معنا پیدا می کند.

  1. هویت برند خود را بازتاب دهید

طراحی حرکت یک روش مطمئن برای نشان دادن هویت برند تان به طرفداران شما است. اگر یک نام تجاری شوخی یا جدی باشد، انیمیشن باید همان را نمایش نشان دهد. به همین دلیل طراحان یاد می گیرند که چگونه، طراحی را با حرکت ترکیب کنند.

در حالی که حرکت و موشن در نام تجاری ممکن است یک مفهوم جدید باشد، امروزه در حال تبدیل شدن به یک موضوع رایج است.

تاثیر موشن گرافیک بر کاربران

  1. موشن گرافیک ها در یک دوره کوتاه تاثیر گذار هستند

اکثر موشن گرافیک ها در محدوده ی بین ۳۰ ثانیه تا ۳ دقیقه طول می کشند، و در زمانی که شما به تاثیر گذاری در یک دوره ی کوتاه نیاز دارید، بسیار مفید است.

ویدئوی توضیحی برای Photo Creator

انیمیشن در مورد سیستم های امنیتی سایبری توسط آژانس تصویر زمینه
انیمیشن در مورد سیستم های امنیتی سایبری توسط آژانس تصویر زمینه

موشن گرافیک توانایی متوسط پردازش اطلاعات فرد را مورد استفاده قرار می دهند، به طوری که به شما این امکان را می دهد تا تاثیر قابل توجهی با محتوای کمتری ایجاد کنید. و باعث می شود که یک مقاله ۱۵۰۰ کلمه ای بتواند به صورت بصری، در کمتر از ۱۵ ثانیه ارتباط برقرار کند. این یک جایگزین مناسب برای زمانی است که شما زمان کمتری برای تأثیرگذاری در اختیار دارید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید، طراحی موشن گرافیک هرگز نباید یک امر زینتی و تزیینی باشد. بلکه باید به درک کاربر از برند شما کمک کند. طراحی موشن گرافیک یک ابزار عالی برای بازاریابان است. ویدیو های موشن گرافیک را با اهداف و داستان برند خود هماهنگ کنید تا یک تجربه کاربری را ارائه دهید که هرگز در گذشته مانند آن ارائه نشده است و تاثیر موشن گرافیک چندین و چندین برابر بیشتر از سایر رسانه های تبلیغاتی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا