انیمیشن و سه بعدی

منابع آموزشی آنلاین برای یادگیری مبانی افتر افکت

منابع آموزشی آنلاین برای یادگیری مبانی افتر افکت

در نگاه اول، کار با افتر افکت ( موشن گرافیک ) می تواند کمی ترسناک باشد! با توجه به این که تعداد زیادی ویژگی ها و منو های گیج کننده برای انجام کار های مختلف وجود دارد. اما با یک آموزش پایه، متوجه خواهید شد که همه چیز هم ترسناک نیست. و خواهید دید که در زمان کار با افتر افکت، مسیر خود را طی خواهید کرد و رفته رفته به یک متخصص افتر افکت تبدیل خواهید شد. امروز در این مقاله، منابعی را برای یادگیری اصول اولیه After Effects  ( آموزش موشن گرافیک )بررسی خواهیم کرد.

افتر افکت

  1. آموزش عمومی افتر افکت با Video Co-Pilot

بخش آموزش عمومی افتر افکت / After Effects Basic Training در Video Copilot یک منبع عالی برای شروع است. اندرو کرامر / Andrew Kramer و تیم او، آموزش ها و ابزار هایی را برای افتر افکت ایجاد کرده اند، در حقیقت، آن ها این کار را از سال ۲۰۰۵ شروع کرده اند. بسیاری از هنرمندان از آموزش های Video Copilot بسیار بهره برده اند و بسیاری از آنها اکنون از پلاگین ها و افکت های آن ها استفاده می کنند.

دوره ی آموزش پایه یک منبع رایگان است که اکثر اصول اولیه مورد نیاز برای کار کردن با افتر افکت را پوشش می دهد. درس های ویدیویی در سری های از حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه (با چند استثنا) تهیه شده اند. و ۱۰ فیلم همراه با فایل های قابل دانلود برای کار هم زمان با افتر افکت در دسترس شما است.

مفاهیم پایه ای مانند keying ، افکت ها و time remapping  در افتر افکت پوشش داده شده اند، و همچنین برخی از مفاهیم پیشرفته مانند ادغام سه بعدی و عبارات نیز در این آموزش ها آمده است. اما مجموعه ی کامل فیلم ها یک شروع عالی در مورد نحوه کار در محیط After Effects است.

یک نکته در مورد این ویدیوها ، زمانی که آن ها ایجاد شده اند، به همین دلیل، در آموزش ها، نسخه ی بسیار قدیمی افتر افکت استفاده شده است. البته همه ی مفاهیم اساسی یکسان هستند، اما نسخه ی افتر افکت شما ممکن است کمی متفاوت باشد. این موضوع نباید شما را از گرفتن تمام مفاهیم توضیح داده شده باز دارد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش موشن گرافیک پروژه محور

افتر افکت

  1. آموزش افتر افکت با Grey Scale Gorilla

وب سایت Grey Scale Gorilla نیز، مانند Video Copilot، برای مدت زمانی طولانی، در حال ایجاد آموزش افتر افکت است و همچنین به محصولاتی برای انیماتور ها تبدیل شده است. تولیدات و بسیاری از درس های آنها بر اساس طرح های سه بعدی و استفاده از Cinema 4D است. با این حال، نیک کمپبل / Nick Campbell ، بنیانگذار GSG، مجموعه ای از ۲ قسمت را با عنوان مقدمه ای بر افتر افکت / introduction to After Effects ایجاد کرده است که ارزش دیدن را دارد.

در عوضِ تلاش برای استفاده از همه ی ویژگی های افتر افکت، نیک، بیشترِ زمان خود را صرف بحث و نشان دادن چگونگی کارکرد فریم های کلیدی می کند. زیرا Keyframing یک مفهومی اساسی در پشتِ افتر افکت و انیمیشن دیجیتال است. بنابراین، استفاده از این منبع بسیار توصیه می شود.

کمپبل همچنین سِت کردن ترکیب و pre-comping را مورد بررسی قرار می دهد، اما تمرکز اصلی او در این جا، دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید تا با افتر افکت کار کنید و یک گام به جلو بروید.

افتر افکت

  1. آموزش افتر افکت در Lynda.com

یکی از محبوب ترین سایت ها در وب برای یادگیری نرم افزار های مختلف، Lynda.com است. این وب سایت توسط لیندا وینمن / Lynda Weinman در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و تبدیل به یک منبع کلیدی برای یادگیری الکترونیکی شده است. خبر بد برای کاربران ایرانی که برای پرداخت الکترونیکی مشکل ارزی دارند این است که عضویت Lynda از ۱۹٫۹۹ دلار در ماه برای صورتحساب سالیانه آغاز می شود و همچنین دارای یک نسخه پریمیوم با قابلیت دریافت فایل پروژه است. وب سایت Lynda.com همچنین یک طرح عضویت آزمایشی رایگان ۱۰ روزه را به کاربران جدید ارائه می دهد. اما این طرح نیز به کارت اعتباری نیاز دارد و اگر لغو نشده باشد، پرداخت به صورت حساب برگردانده می شود.

یک مورد خوب در مورد عضویت Lynda.com این است که شما دسترسی به همه چیز در سایت را به دست می آورید، به این معنی که می توانید پس از بررسی و یاد گرفتن اصول اولیه افتر افکت و مهارت های فتوشاپ حتی یک دوره ی بازاریابی ایمیلی و … را نیز، یاد بگیرید.

آموزش های ارائه شده در مورد افتر افکت در Lynda.com گسترده است، از دوره آموزشی After Effects CC Essential شروع می شود و محتوا های آموزشی مفید دیگری را ارائه می دهد. که شامل فریم های کلیدی نیز می شود! اگر می خواهید پول کمی بپردازید، کتابخانه ی Lynda در مقیاس وسیعی از محتوا، برای شما در دسترس است.

آموزش پیشنهادی برای شما :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

افتر افکت

  1. مدرسان دیجیتال / Digital Tutors

یکی دیگر از گزینه های غیر رایگان که ارزش دیدن را دارد، آموزش های دیجیتال است. مدرسان دیجیتال دارای یک کتابخانه ی بزرگ از محتوا های آموزشی بر اساس تمام جنبه های طراحی است. انتظار نداشته باشید که در این وب سایت، ویدیوهای بازاریابی را بیابید، اما در زمینه ی طراحی های دو بعدی و سه بعدی و طراحی وب، محتوا های زیادی وجود دارد.

هزینه اشتراک در مدرسان دیجیتال ۲۹ دلار در ماه برای کل کتابخانه یا ۴۹ دلار در ماه با فایل های پروژه و ارزیابی است. خبر خوب این است که مدرسان دیجیتال نیز یک اشتراک آزمایشی رایگان ارائه می دهند که نیازی به کارت اعتباری نداشته و زمان بندی نیز ندارد. با این حال، فقط به مقدار محدودی از محتوا ها، دسترسی پیدا می کنید. اما موقعیت خوبی برای بررسی محتوا و آموزش های این وب سایت است.

کتابخانه ی Digital Tutors  دارای یک مجموعه ی محتوای آموزشی به نام «چگونه کار با افتر افکت را شروع کنیم؟ / How To Get Started With After Effects» است که شامل ۱۵ درس و تقریبا ۳۵ ساعت محتوا است که شامل آموزش هایی از افتر افکت برای طراحان موشن گرافیک گرفته، تا اصول انیمیشن، و تکنیک های rotoscoping  می شود.

این وب سایت نیز ارزش این را دارد که حساب نسخه ی آزمایشی ایجاد کنید و پیشنهادات خود را بررسی کنید و چند آموزش و نکته ی رایگان را بیابید و تصمیم بگیرید که آیا برای سرمایه گذاری بر روی این کتابخانه ارزش دارد.

افتر افکت

  1. ادوبی / Adobe

این منصفانه نیست که لیستی از منابع عالی برای آموزش افتر افکت وجود داشته باشد که منبع مربوط به افرادی که نرم افزار را ساخته اند در آن لیست نباشد! به هر حال، Adobe کار بزرگی انجام داده است تا آموزش های متعددی را برای مبتدیان و کاربران پیشرفته تر ایجاد کند.

آن ها یک بانک از آموزش های همکارانی مانند Total Training و Lynda.com جمع آوری کرده اند تا زمینه های زیادی را پوشش دهند. بخش اصلی آن ها بیش از ۶۰ آموزش در مقوله هایی مانند انیمیشن سازی و ماسک ها، ترکیب بندی و وظایف ضروری دارد. هر ویدیو معمولا بین ۵ تا ۱۵ دقیقه طول می کشد.

تمام محتوا ها در بخش آموزش Adobe رایگان است، و هنگامی که شما بر پایه های اصلی تسلط پیدا کنید، آموزش های تخصصی تر در مورد تکنیک های کلیدی و ویژگی های جدید محصولات به روز شده نیز ارائه می شوند.

افتر افکت

  1. Motion Array

سایت هایی که در بالا ذکر شد، محتوا های آموزش زیادی را برای شروع کار با افتر افکت ارائه می دهند، در وب سایت Motion Array نیز، کتابخانه های آموزشی زیادی وجود دارد که هر روز نیز بر تعداد آن ها افزوده می شود. این آموزش های تخصصی در مورد چگونگی استفاده از قالب های ایجاد شده توسط وب سایت، همچنین آموزش های مبتدی برای پوشش موضوعاتی مانند تغییر اندازه ترکیب، نصب و استفاده از پری ست ها / presets، و … است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا