انیمیشن و سه بعدی

پرکاربردترین اصطلاحات افترافکت

نرم افزار افترفکت  یکی از پرکاربردترین نرم افزارهایی است که برای تولید موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد. یادگیری مهمترین اصطلاحات افترافکت سبب می شود که تا بتوانید در این مسیر به طور بهتر و دقیق تر گام بردارید. در این مقاله قصد دارین بهترین اصطلاحات افترافکت را معرفی کنیم. یادگیری این گزینه سبب می شود تا بتوانید در یادگیری این نرم افزار ( آموزش موشن گرافیک)کمی سریعتر پیش بروید.

مهمترین اصطلاحات افترافکت

یکی از مهمترین اصطلاحات افترافکت فریم ها هستند یکبار از آن انگلیسی آن یعنی frames استفاده می کنیم و پس از آن سعی می کنیم که همان فریم را به کار ببریم. فریم ها به طور کلی یک تصویر هستند که به صورت تکی ساخته شده اند. حال وقتی این تصاویر و یا فریم ها کنار هم قرار می گیرد می تواند به سادگی یک فیلم را ایجاد کرده و یا دنباله ای از تصاویر متحرک را فراهم سازد. حال همه چیز بستگی به سرعت پخش این تصاویر دارد که می توان ثابت و مشخص باشد و یا در لاین های زمانی مختلف متغیر باشد و در نهایت آنچه که بر روی صفحه نمایشگر برای ما در نظر گرفته شده است این روند را بهبود می بخشد. در نظر داشته باشید که سرعت نمایش یک فریم همان نرخ فریم است که به آن frame rate گرفته می شود. این طور که بررسی ها نشان می دهد متداول ترین نرخ فریم می تواند ۲۴ فریم بر ثانیه اعلام شود حال ۲۴ فریم بر ثانیه یعنی چه؟ یعنی از ۲۴ تصویر منحصربفرد استفاده شده است که قرار است در یک ثانیه به نمایش قرار گرفته شود. البته همه چیز به نوع ویدیوی ساخته شده دارد و نرخ فریم می تواند کمتر و یا بیشتر از این تعداد باشد.

برش از دیگر اصطلاحات افترافکت محسوب می شود که معادل انگلیسی آن trim است. در واقع اگر شما یک تازه کار باشید پس از یادگیری ساخت فریم باید به ساخت برش ها بروید. در نظر داشته باشید که بریدن بخشی از لایه ها در یک نرم افزار به این معنی است که بخواهیم برخی از فریم ها در یک لایه را کنار بگذاریم بنابراین برش برای فریم ها به کار می رود. این گزینه زمانی استفاده می شود که در یک لایه برخی از افکت ها چندان اهمیتی نداشته و یا سبب کندی سرعت رندر در افترافکت می شوند. به عنوان مثال ما دوست داریم که یک بخش هایی در لایه تنها چند ثانیه در ویدیو ما وجود داشته باشد و پس از زمان تعیین شده دیگر به آن نیاز نخواهد بود در این بخش برش به کمک ما می آید و به ما اجازه می دهد بخش های بدون استفاده را برش داده و حذف کنیم. اصطلاحات افترافکت هر یک دارای نمادهای مشخصی هستند

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

اصطلاحات افترافکت

اصطلاحات افترافکت در زمینه پیش نمایش

در لیست اصطلاحات افترافکت گزینه به عنوان real time preview دیده می شود که به نوعی به پیش نمایش آنی اشاره دارد. پیش نمایش های آنی اجازه می دهد که تمامی کامپوزیشن های ساخته شده بدون نیاز به رندر به سادگی در محیط های نرم افزار به نمایش در آید. می دانیم که رندر کردن امری زمانبر است بنابراین پیش نمایش های آنی بسیار به کمک ما می آید و اجازه می دهد که با دقت بیشتری پروسه ساخت یک انیمیشن را پیش ببریم.

در نظر داشته باشید که زمان اختصاص یافته به پیش نمایش های آنی به طور کلی بستگی به طول ویدیو و کیفیت آن دارد و از چند ثانیه تا چند دقیقه زمان برای آن در نظر گرفته شده است اما به هر روی از رندر کردن بسیار سریع تر است. در آموزش اصطلاحات افترافکت باید صبور باشیم

اصطلاحات افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

اصطلاحات افترافکت در زمینه نمایشگر زمان

موضوع دیگری که در این بین مورد بررسی قرار می گیرد timecode است. تایم کدها در نرم افزار افترافکت بسیار مهم هستند و سبب می شود که زمان دقیق یک کامپوزیشن به درستی مشخص شود. تایم کدها ها بر اساس ساعت، دقیق و ثانیه و همینطور تعداد فریم نمایش داده می شود. این سری از تایم کدها اجازه می دهد تا مشخص شود که یک کامپوزیشن چقدر به اتمام مانده است و در واقع لحظه دقیق شروع و پایان را نمایش می دهد که امری مهم بوده و سبب می شود که برنامه ریزی در این مسیر به درستی صورت بگیرد.

در نظر داشته باشید که زمان های نمایش داده شده اغلب به صورت پارت بندی هستند یعنی یک قطعه نشان دهنده ساعت و قطعه بعدی نشان دهنده دقیقه است و البته بخش های بعدی نیز برای ثانیه اعمال می شود در نهایت بخشی وجود دارد که فریم ها را نمایش می دهد و هر میزان فریمی که تا به حال نمایش داده شده در بخش بالایی و فریم هایی که هنوز نمایش داده نشده در بخش پایینی وجود دارد این پنل قابل تنظیم است و می توانید تنها گزینه هایی که برای شما مناسب تر است را فعال کنید تا دسترسی به زمان های مورد نظر آسانتر باشد.

اصطلاحات افترافکت

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

نکات مهم در خصوص یادگیری اصطلاحات افترافکت

در نظر داشته باشید که یادگیری اصطلاحات افترافکت آسان است اما نباید حفظ شود، چه خوب است که در ابتدا فریم های ساده ای بسازید و پس از آن سعی کنید یک سری افکت ها ساده و آماده را بر روی آن به کار ببرید سپس نوبت به برش خواهد رسید برای اینکه برش های اعمال شده طبیعی به نظر برسد در ابتدا یک پیش نمایش آنی ایجاد نمایید به این ترتیب مشخص می شود که کدام افکت ها می توانند آسانتر اعمال شوند و کدام یک برای حذف بهتر هستند حالا نوبت به تمرین برش است و برش را بر رو افکت ها اعمال نمایید پس از ان نیز می توانید از پیش نمایش های زمانی استفاده کید و به طور دقیق پارت بندی های مختلف آن را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که نمایشگرهای زمانی باید برای هر فریم و سپس برای تمامی فریم های پروژه شما مورد بررسی قرار بگیرد.

 

منبع :موشن گرافیک

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا