انیمیشن و سه بعدی

بررسی تفاوت های افترافکت و پریمیر

اگر شما در زمینه پردازش ویدئو فعالیت می کنید قطعاً انتخاب بین افترافکت و پریمیر برایتان بسیار دشوار است؟

می دانیم که این دو نرم افزار از نظر تکنیک بسیار بهم نزدیک تر هستند. آیا فکر می کنید توانایی ها همیشه به معنی برتری است؟

در این مقاله قصد داریم تفاوت های افترافکت و پریمیر را به طور دقیق بررسی کنیم.

تفاوت افترافکت و پریمیر از حیث تایم لاین

طبق بررسی هایی که انجام دادیم، ترجیح ما این بود که مقایسه از بخش تایم لاین آغاز شود. در واقع به عقیده ما اساسی ترین تفاوتی که بین افترافکت و پریمیر وجود دارد تایم لاین است البته برای این ادعا دلایل مخصوصی داریم.

افترافکت دارای محیط های مختلفی برای ایم لاین است و همینطور کاربردی که after effects برای تایم لاین دارید به مراتب متفاوت از پریمیر است. از طرفی پریمیر دارای بخش مدیریت و همینطور دستکاری حرفه ای است. شما در پریمیر می توانید ویدیو را عقب و جلو کنید.

اگر پروژه شما پیچیده باید پریمیر گزینه بهتری برای شما است و می توانید امکانات بیشتری در اختیار شما قرار دهد اما اگر به دنبال کاربری آسان و ویژه ای باشید قطعاً after effects می تواند شما را آسانتر به نتیجه برساند، پیچیدگی این ابزار در بخش تایم لاین کمتر بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.

حال که در مورد تایم لاین صحبت شد چه خوب است این دو ابزار را از حیث ویرایش نیز مورد بررسی قرار دهیم. می دانیم که پریمیر در واقع اولین و بهترین نرم افزار ویرایش ویدیویی محسوب می شود بنابراین در بخش ویرایش این ابزار بهتر از after effects عمل می کند و برای پروژه های بزرگ گزینه بسیار عالی محسوب می شود.

از طرف دیگر after effects دارای مجموعه ابزارهای محدودتری برای ویرایش است اما هنوز هم از نظر آسانی و کاربر پسند بودن این ابزار رتبه بهتری داشته و به نوعی درصد کار با آن کمتر است.

افترافکت
افترافکت

تفاوت افترافکت و پریمیر از نظر صوت و تصویر

به طور کلی برای یک ویدیو فراهم ساختن یک فضای بصری اهمیت بسیار زیادی دارد.

هرگز نباید از بخش صوتی در یک ویدیو غافل شد. پریمیر در این راستا عملکرد قویترین دارد و در بخش کنترل و مدیریت خروجی بسیار عالی تر عمل کرده است.

در نظر داشته باشید که این موضوع نباید باعث شود که فکر کنیم پریمیر بهتر از افترافکت است.

ماسک کردن درست نقطه ای است که افترافکت توانسته از پریمیر پیشی بگیرد.

خدماتی که این ابزار ارائه می دهد به هیچ عنوان با پریمیر قابل قیاس نیستد.

اساسی ترین پایه کاری برای افترافکت استفاده از ماسک هایی است که بتواند پوشش دهی را به درستی دنبال نماید.

در این مسیر افترافکت بسیار قدرتمند عمل می کند و به نوبه خود می تواند بهترین جلوه های ویژه ها را فراهم سازد.

در نظر داشته باشید که جنبه های کامپوزیت ویدیوها در این ابزار بهتر بوده و رابط کاربری آن به صورتی طراحی شده است که ماسک کردن را مثل آب خوردن آسان می کند.

از دیگر ویژگی های افترافکت می توان به ردیاب دوربین سه بعدی آن اشاره کرد.

در نظر داشته باشید که این ابزار بسیار فوق العاده عمل کرده و برای تکرار حرکت دوربین ها در یک صحنه زیبا مورد استفاده قرار می گیرد.

این تکنیک سبب می شود که دسترسی به لایه های جدید آسانتر شود و به نوعی بین لایه ها یک همخوانی دقیق صورت پذیرد. در این بخش شما می توانید یک تصویر اضافه گرده و همینطور تصاویر مختلف را به سادگی ترکیب نمایید و به سادگی و راحت ترین شکل ممکن بتوانید به نتیجه دلخواه برسید. هیچ یک از گزینه های گفته شده در پریمیر قابل اجرا نیست!

افترافکت
افترافکت

تفاوت افترافکت و پریمیر در جلوه ها

وجود جلوه های حرکتی و همینطور تنظیم رنگ  تار شدن در افترافکت غوغایی به پا کرده است. در این ابزار انتقال سایه بسیار آسان و قابل قبول است.

در واقع در نرم افزار افترافکت مجموعه ابزاری وجود دارد که سبب می شود شفافیت تصویر در یک چشم بهم زدن صورت پذیرد.

چنین آپشن نه در پریمیر و نه در هیچ نرم افزار دیگری وجود ندارد.

در نظر داشته باشید که ساختار افترافکت در واقع برای ویرایش ویدیو در جهت سرعت است به صورتی که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن به سادگی ویرایش های غیر خطی را ایجاد نمایید.

اگر به رابط کاربری این ابزار بیشتر دقت نمایید مشخص می شود که کاربران می توانند از ابزارهای اورجینالی استفاده کرده و افزونه ها و همینطور پلاگین هایی که فراهم شده اند سبب می شود که بهترین جلوه های ویژه طراحی شود.

در واقع after effects سبب می شود که بتوانید طیف نامحدودی از جلوه ها را فراهم سازید و همینطور بتوانید متحرک سازی بسیار عالی در این مسیر فراهم سازد.

در نظر داشته باشید که قطعه های ویدیویی مختلفی که فراهم شده است با استفاده از این بازار می تواند در سطح های گسترده نیز ادامه دار شود و به نتیجه مطلوبی دست یابد.

افترافکت
افترافکت

مقایسه افترافکت و پریمیر در یک نگاه کلی

خصوصیات افترافکت و همینطور پریمیر مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هر یک از نرم افزارهای گفته شده در محیط های پروژه ای مختلف در وضعیت ویژه ای قرار دارند.

در واقع نرم افزارهای گرافیکی هر یک مکمل هم هستند و برای تغییرات استفاده می شود ،

دیدگاه اینکه کدام یک بهتر از دیگری است بستگی به شرایط پروژه شما دارد و باید بررسی نمایید که آیا در این مسیر می توانید به یک نتیجه کلی برسید یا خیر.

ابزارهایی که برای این مسیر وجود دارد به طور کلی برای کسانی که آماتور و یا حرفه ای هستند در یک دسته قرار دارد.

یعنی ابزارها به شما کمک می کند که بهتر شوید. برای نتیجه گیری بهتر باید بتوانید در ابتدا نیازهای پروژه خود را شناسایی نمایید و سپس سعی کنید بهترین مسیر را برای آن انتخاب نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا