وب

چگونه بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس باید ابتدا با چند فریم ورک قدرتمند طراحی قالب وردپرس آشنا شویم. همانطور که می دانید وردپرس بسیار محبوب است و تعداد کاربران زیادی دارد. به همین دلیل تعداد زیادی توسعه دهنده وب ابزار های گوناگونی را برای استفاده در وردپرس ارائه کرده اند. فریم ورک یکی از این ابزار ها است که کمک زیادی به طراحی سایت با وردپرس می کند. اگر شما جزو افراد حرفه ای که قصد دارند قالب وردپرس سایت را خود طراحی کنند نیستید بهتر است ابتدا کمی با فریم ورک و کاربرد آن در وردپرس آشنا شوید.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

فریم ورک در وردپرس چه کاربردی دارد؟

امروزه استفاده از فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس ضروری به نظر می رسد. این فریم ورک ها کار را برای طراحان وب بسیار آسان می کند و تا حد زیادی به انجام کار ها سرعت می بخشد. فریم ورک در واقع یک پایه است که به شما این امکان را می دهد که کار خود برای طراحی قالب سایت وردپرسی را از صفر شروع نکنید و برگه ها و لایه های از پیش تعیین شده، هوک ها، فیلتر ها و کتابخانه های از پیش تعیین شده را برای شما آماده می کند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

این موضوع به این معنا است که لازم نیست تمام کد های php و css که در قالب به کار می روند را شما بنویسید. اگر هنوز متوجه اهمیت فریم ورک برای طراحی وب سایت ها نشده اید به این فکر کنید که در گذشته طراحان وب باید وقت زیادی را صرف نوشتن تک تک کد ها و آماده سازی پایه اولیه می کردند سپس سایر تغییرات را بر روی آن اعمال می کردند. اما با وجود فریم ورک شما یک پایه برای ایجاد سریع و توسعه قالب های خود دارید. علاوه بر این همچنان لایه بندی ها قابلیت شخصی سازی دارند.

انتخاب بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس

حالا نوبت آن است که به معرفی بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس بپردازیم. برای این کار ما چند فریم ورک مختلف را آماد کرده ایم و به بررسی آن ها و ویژگی های هر یک خواهیم پرداخت:

بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس

WP StartBox

معرفی بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس را با یکی از قدیمی ترین فریم ورک های طراحی قالب وردپرسی شروع می کنیم. شرکت WebDevStudios در حال حاضر توسعه دهنده این فریم ورک است. اما بریان ریچارد طراح وب مشهور کسی بود که این فریم ورک را طراحی کرد. بسیاری از افراد حرفه ای در گذشته حد اقل یکبار از این فریم ورک استفاده کرده اند.

وظیفه اصلی فریم ورک ایجاد یک نقطه شروع مناسب برای شروع توسعه قالب سایت است، این فریم ورک همه ویژگی های لازم برای این کار را به خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد. توانایی استفاده از پنل تنظیمات قالب در این فریم ورک وجود دارد و به شما اجازه می دهد کارها ای مانند آپلود لوگوی جدید، لایه بندی محتوا، طراحی قسمت های مختلف و … به راحتی انجام دهید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

این فریم ورک به صورت متن باز و رایگان ارائه شده است و به همین دلیل افراد مختلف به توسعه آن پرداخته اند و با این که بروز رسانی چندانی در چند سال اخیر بر روی آن انجام نشده اما هنوز هم دارای محبوبیت بالا ای است.

بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس

Underscores

اولین نکته ای که باید گفت این است که این ابزار بیشتر به یک پوسته شروع شبیه است تا یک فریم ورک، اما شرکت توسعه وردپرس یعنی automatic سازنده این فریم ورک است. پس ما یک دلیل محکم برای قرار دادن آن در لیست بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس داریم، این که خود وردپرس آن را ساخته است!

با این حال Underscores همانطور که گفته شد مانند یک پوسته شروع ساده است و امکانات زیادی را در اختیار کاربران و توسعه دهندگان وب نمی گذارد. دلیل این سادگی این است که وردپرس قصد داشته است همیشه کار ها را ساده تر کند، در اینجا هم فریم ورکی را در اختیار کاربران قرار داده که بدون پیچیدگی خاصی کار ساخت قالب را انجام دهند.

ویژگی های Underscores برای قرار گرفتن در لیست بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس کافی به نظر می رسد. شما می توانید اطلاعات خود را قبل دریافت پروژه در آن وارد کنید، می توانید sass را همراه فایل مربوطه دانلود کنید و لایه بندی و منو های هدایت کننده را بر اساس سلایق و طراحی که در نظر دارید شخصی سازی کنید. اگر نمی خواهید بدون انجام کارهای پیچیده قالب خود را توسعه دهید این ابزار انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس

Bones

به سادگی Underscores طراحان bones هم یک فریم ورک خوب و ساده را معرفی کرده اند که شایسته حضور در لیست بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس است. اما bones شباهت بیشتری به فریم ورک ها دارد و از دنیای پوسته ها فاصله گرفته است. برای کار با این فریم ورک باید با sass آشنایی داشته باشید به این دلیل که این فریم ورک به صورت پیش فرض از sass  استفاده می کند.

توسعه دهندگان این فریم ورک در معرفی bones بر روی سازگاری آن با موبایل ها و واکنش گرا بودن آن تاکید زیادی دارند.

بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس

Wonderflux

این فریم ورک شایستگی این را دارد که عنوان بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس را به دست آورد و به همین دلیل ما آن را در این لیست جای داده ایم. اگر بخواهیم ویژگی های Wonderflux نام ببریم شاید چیز بیشتری از سایر فریم ورک های این لیست نداشته باشد اما نکته منحصر به فرد این فریم ورک اسناد و فایل های راهنمای آن است. فرقی نمی کند شما یک فرد مبتدی یا حرفه ای باشید، همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد و این فایل های راهنما می توانند مشکلات شما را خیلی سریعتر حل کنند.

این ابزار دارای یک قسمت برای اعمال تنظیمات مختلف مربوط به وب سایت است. با این که کمی قدیمی است و امکانات آن از startbox کمتر است اما همچنان یکی از قدرتمند ترین فریم ورک های این لیست است.

نتیجه گیری

انتخاب بهترین فریم ورک برای طراحی سایت با وردپرس را به شما محول می کنیم! به این دلیل که این شما هستید که باید تشخیص دهید با توجه به کاری که قصد انجام آن را دارید کدام یک از این فریم ورک ها مناسب تر است. اما اگر قرار به انتخاب بهترین فریم ورک باشد حتما یکی از گزینه های این لیست خواهد بود.

 

منبع : طراحی سایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا