وب

نرم افزار وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

نرم افزار وردپرس چیست؟ اگر شما می خواهید یک وب سایت طراحی کنید قطعاً با واژه وردپرس برخورد خواهید داشت. در ابتدا لازم است این واژه را تعریف کنیم و در مورد آن اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم شما پس از خواندن این مقاله می توانید اطلاعات مفیدی را درباره ی  وردپرس به دست آورید.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

هنگامی از طراحی و ساخت وب سایت و یا بلاگ یاد می شود بسیاری تصور می کنند که خود به تنهایی نمی توانند آن را انجام داده و باید حتما این کار را به یک متخصص طراح وب واگذار کرد، اما جالب است بدانید که شما با استفاده از افزونه ی وردپرس براحتی می توانید وب سایت و یا وبلاگ خود را طراحی کرده و محتواهای خود را منتشر کنید.

تنها کافیست اطلاعات کافی در مورد استفاده از وردپرس را داشته باشید و نحوه ی استفاده از آن را نیز بطور کامل بلد باشید،  که کار بسیار راحتی بوده و با کمی مطالعه و دیدن فیلم های آموزشی براحتی می توانید کار کردن با آن را نیز فرا بگیرید.

وردپرس یک سیستم و یا یک نرم افزار می باشد که می توانید از آن برای ایجاد یک وب سایت و یا بلاگ خاص و زیبا استفاده کنید در حقیقت وردپرس یکی از نرم افزارهای مدیریت محتوای وب سایت می باشد که دارای انعطاف پذیری خاصی بوده و از طرفی کار کردن با آن بسیار راحت می باشد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

 

 ما در زیر می خواهیم به پنج مورد از سوالاتی که ممکن است در مورد وردپرس بسیار رایج باشد پاسخ دهیم.

  • نرم افزار وردپرس چیست؟
  • تاریخچه مختصری از وردپرس
  • چرا ورد پرس بیشتر از یک ابزار وبلاگ نویسی مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • ورد پرس چگونه کار میکند؟
  •  ۴دلیل برای انتخاب نرم افزار وردپرس

در حقیقت  وردپرس نرم افزاری است که می توانید از آن برای ایجاد وب سایت و یا یک وبلاگ استفاده کنید این نرم افزار در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و به یکی از نرم افزارهای مدیریت محتوا که دارای انعطاف پذیری بسیاری تبدیل شد و امروزه بیش از ۲۷ درصد است وب سایت ها از نرم افزار وردپرس استفاده می کنند از جمله وب سایت هایی که ممکن است تاکنون اسم آنها را بسیار شنیده باشید نیز از این نرم افزار استفاده می کنند، از جمله: نیویورک تایمز، وب سایت خودروسازی مرسدس بنز و غیره…

به عبارت دیگر وردپرس به شما این امکان را می دهد سایت خود را مدیریت کرده و بدون  اینکه نیاز یادگیری نحوه کد گذاری داشته باشید وب سایت خود را بسازید و آن را با استفاده از مرورگر وب خود مدیریت کنید. این نرم افزار بطور منظم بروز رسانی می شود و امکانات جدیدی به کاربران ارائه خواهد داد.

لازم به ذکر است که وردپرس می تواند برخی از نیازهای کاربران را بطور کامل برطرف کند اما اگر شما میخواهید وب سایت و یا وبلاگ شما از ویژگی های سفارشی و خاصی استفاده کند بهتر است طراحی آن را به متخصصین طراحی وب بسپارید.

نرم افزار وردپرس

 

نرم افزار وردپرس چگونه کار میکند؟

برای شروع لازم است آن را دانلود کرده و سپس آن را در یک سرور وب نصب کنید و آن را به یک پایگاه انتقال داده متصل کنید سپس می توانید محتواها و مطالب خود را در وب منتشر کنید. ممکن است مراحل کمی پیچیده به نظر بیاید اما این پروسه در کل حدود ۵ دقیقه طول می کشد و پس از آن کنید از یک ویرایشگر ساده و مبتنی بر وب برای انتشار مطالب و ساخت وب سایت خود استفاده کنید.

جالب است بدانید  شما می توانید در WordPress.com  از نسخه میزبان استفاده کرده و فقط در طی چند ثانیه وب سایت خود را که مبتنی بر وردپرس است ایجاد کنید.

 

 در زیر می خواهیم به مواردی اشاره کنیم که چرا نرم افزار وردپرس یک انتخاب عالی برای ساخت وبلاگ و یا وب سایت شما می باشد.

  1. نرم افزار وردپرس تحت مجوز ‏open source توزیع شده است و این بدان معناست که شما می توانید این نرم افزار را به صورت کاملا رایگان دانلود کرده و از آن استفاده کنید.
  2. یادگیری و استفاده از وردپرس بسیار آسان بوده و شما می توانید به راحتی استفاده از آن را یاد بگیرید و به جای اینکه هزینه ای برای طراحی وب خود پرداخت کنید شما می توانید به راحتی خود به تنهایی محتوای وب سایت خود را مدیریت و آنها را بروزرسانی کنید ، همچنین شما می توانید از ابزارهای قالب بندی اولیه برای وب سایت و یا وبلاگ خود نیز استفاده کنید.
  3. شما می توانید تنظیمات وردپرس خود را تغییر دهید، با استفاده از بیش از هزاران تم و پلاگین قادر خواهید بود تمامی تصاویر وب سایت خود را تغییر داده و حتی می توانید تنها با استفاده از چند کلیک ساده ویژگی های جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید. سپس اگر وب سایت شما همانطور که انتظار داشتید طراحی نشد،  شما می توانید بر اضافه کردن یک سری از ویژگی های سفارشی از طراحان وب  کمک بگیرید.
  4. همچنین می‌توانید محتواهای خود را کنترل کنید و یک سری محدودیت‌ها برای محتواهایی که می‌خواهید آنها را منتشر کنید ایجاد کنید با استفاده از وردپرس به راحتی می توانید داده های خود را کنترل کرده و آنها را حتی منتقل کنید.

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

 

 آیا نرم افزار وردپرس گزینه ی  مناسبی برای استفاده می باشد؟

اگر شما به دنبال یک ابزار ساده هستید که بتوانید بدون یادگیری نحوه کد گذاری وب سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کرده و محتواهای خود را منتشر کنید در حقیقت می‌توان گفت که وردپرس مناسب‌ترین گزینه می باشد، زیرا: کار کردن و یادگیری آن بسیار ساده بوده و همچنین اینکه شما می توانید از تم ها و پلاگین های مختلفی برای وب سایت و یا بلاگ خود استفاده کنید، از طرفی نرم افزار وردپرس دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای  می باشد و شما می توانید در آینده وب سایت خود را ارتقا داده  و ویژگی های آن را سفارشی کنید.

اگر میخواهید یک وب سایت فروشگاهی، شرکتی و یا حتی شخصی ایجاد کنید، با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد شک نکنید که نرم افزار وردپرس یکی از مناسب ترین و مطمئن ترین گزینه ها برای شما خواهد بود.

امیدواریم این مطلب برای تمامی افرادی که با وردپرس آشنایی نداشته و افرادی که دید منفی نسبت به وردپرس داشتند مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا