وب

بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است – آشنایی با وردپرس و مزایای آن

وردپرس، بهترین سیستم مدیریت محتوا

بهترین سیستم مدیریت محتوا کدام است؟ این سوال اغلب برای کسانی پیش می‌آید که قصد دارند که بهترین سیستم مدیریت محتوا را شناسایی کرده و از آن در کار خود استفاده کند. اگر تا به حال با وردپرس کار کرده باشید و یا چند مقاله درباره سیستم‌های مدیریت محتوا خوانده باشید، می‌دانید که سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بین جوملا (Joomla)، دروپال (Drupal) و تکست پترن (Text Pattern) در بالاترین رده این سیستم‌ها قرار دارد و کاربران بیشتری از آن استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب از آموزش طراحی سایت می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره بهترین سیستم مدیریت محتوا به دست آورید.

آشنایی با بهترین سیستم مدیریت محتوا

مزایای وردپرس

وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا می‌باشد و در سال ۲۰۰۱ توسط یک برنامه نویس فرانسوی با نام میشل والدریگی با زبان PHP ساخته شد. این سیستم عامل مدیریت محتوا مزایای زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم که می‌تواند دلایل استفاده از این پلتفرم نیز باشند.

راحتی در استفاده

اگر با وردپرس کار کرده باشید، می‌دانید که کار با آن بسیار ساده است و اگر دارای دانش کمی نیز در این زمینه باشید، باز هم می‌توانید کارهای جزئی انجام دهید. امروزه اکثر طراحان وب و وبلاگ‌ها برای راحتی کار خود از این پلتفرم استفاده می‌کنند که نیازی به آموزش بسیار سنگین و طولانی مدت نداشته و یادگیری حتمی زبان‌های PHP، HTML و CSS را برای کار با آن از بین برده است. همین امر باعث شده تا در رقابت با سیستم‌های مدیریت محتوای دیگر برنده باشد و مورد استفاده کاربران قرار بگیرد.

وردپرس، بهترین سیستم مدیریت محتوا

در صورتی که نیاز به کد نویسی در وردپرس دارید و زبان آن را نیز بلد هستید، خیلی ساده با مراجعه به بخش کد نویسی سایت، می‌توانید تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنید. حال که حرف از شخصی سازی سایت شد، باید بدانید که وردپرس دارای قالب‌ها و افزونه‌های بسیار متنوعی است که شما می‌توانید آن‌ها را بر روی سایت خود نصب کرده و تغییرات لازم را به آن‌ها بدهید. همچنین اگر می‌خواهید که یک قالب اختصاصی داشته باشید، می‌توانید از یک طراح وب حرفه‌ای کمک بگیرید. قالب‌های آماده کمک می‌کنند که شما وقت خود را درگیر ظاهر سایت نکنید و آن را به قسمت‌های دیگر کسب و کار خود اختصاص دهید.

پایداری و خلاقانه بودن

جالب است بدانید که وردپرس نیز مانند نرم افزارهای کاربردی دیگر بروز رسانی شده و با هر بروز رسانی، ویژگی‌های جدید به این پلتفرم افزوده می‌شود. وردپرس که بهترین سیستم مدیریت محتوا است با روند پیشرفت تکنولوژی آپدیت‌های خود را ارائه می‌دهد. این پلتفرم با آپدیت‌های منظم و مفید توانسته که نظر کاربران را جلب کند و آن‌ها را از جوملا و دروپال به سمت خود بکشاند.

انعطاف پذیری وردپرس

شاید بگویید که انعطاف پذیری در وردپرس چه معنایی دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که انعطاف پذیری باعث می‌شود تا قالب‌ها، پلاگین‌ها، آپشن‌های شخصی سازی و موارد دیگری در دسترس کاربران باشد و هر چه که انعطاف پذیری بیشتر باشد، راحتی کار نیز بیشتر می‌شود. در وردپرس انعطاف پذیری زیادی وجود دارد و شما می‌توانید تنوع قالب‌ها و پلاگین‌ها را با مراجعه به آن مشاهده کنید. در وردپرس بیش از ۲۰ هزار پلاگین کاربردی وجود دارد که می‌تواند همزمان کاربرد و ظاهر سایت شما را تغییر دهید. برخی دیگر از پلاگین‌ها نیز مانند یوست برای بهینه سازی سئو سایت و محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیریت آسان محتوا

اگر یک تولید کننده محتوا هستید و یک وبلاگ و یا وب سایت دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را برای مدیریت آسان‌تر محتوا بر روی وردپرس بارگذاری کنید. با انجام این کار هم کیفیت محتوای خود را افزایش می‌دهید و هم کار خود را آسان‌تر می‌کنید. شما می‌توانید محتوای خود را بر روی نرم افزار ورد (Word) بنویسید و سپس آن را به نوشته وردپرس منتقل کرده و با افزونه یوست (Yoast)، محتوا را بر روی یک کلمه کلیدی مشخص سئو کنید و سپس محتوای خود را بر روی سایت درج کنید.

چرا وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا

یکی از مواردی که در وردپرس یعنی بهترین سیستم مدیریت محتوا قابل مشاهده است، بارگذاری کارهای گرافیکی می‌باشد که در جوملا و دروپال کمی سخت‌تر از وردپرس می‌باشد. با این کار وردپرس تولید کننده‌های کارهای گرافیکی را نیز به سمت خود کشاند تا کاربرانش در این زمینه با افزایش چشمگیری روبه رو شوند.

همه‌گیر بودن وردپرس

وردپرس پلتفرمی است که در هر دستگاهی قابل بارگذاری می‌باشد و همین امر باعث شده تا تعداد سایت‌های تحت وردپرس نیز بیشتر شود. این پلتفرم هیچ نیازی به یک نرم افزار و یا مرورگر خاصی برای اجرا نیاز ندارد و با هر مرورگری باز خواهد شد.

پشتیبانی وردپرس

پشتیبانی وردپرس بسیار معروف است و توانسته که آن را به بهترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل کند که برتری آن را نسبت به جوملا و دروپال نشان می‌دهد. وردپرس دارای هزاران تکنسین است که می‌توانند سوالات شما را به صورت کاملا رایگان در هر لحظه از روز و شب و در هفت روز هفته جواب دهند. تنها کاری که شما باید بکنید این است که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و سوال خود را برای آن‌ها ارسال کنید. بعد از انجام این کار مشاهده می‌کنید که جواب سوال خود را در کمترین زمان دریافت خواهید کرد.

مزایای استفاده از وردپرس

سخن پایانی

در این مطلب از سایت آموزش تک، بهترین سیستم مدیریت محتوا را به شما معرفی کردیم. اگر کار با وردپرس را بلد نیستید، می‌توانید با مراجعه به سایت آموزش تک و مشاهده آموزش‌های موجود در این زمینه و یا تهیه بسته آموزش تخصصی وردپرس بار علمی خود را در این زمینه افزایش دهید. همچنین اگر یک سایت وردپرس دارید و قصد دارید آن را بهبود دهید، در آموزش تک همه‌ی نکات بهبود سایت تحت وردپرس گفته شده است که می‌تواند سایت شما را از نظر سئو و محتوا به بهترین شکل تغییر دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا