وب

مزایای تبلیغات در یوتیوب | با این ویدئوهای تبلیغاتی بهتر و بیشتر دیده شوید

تبلیغات در محبوب‌ترین سرویس اشتراک ویدئو در دنیا

اگر بدانیم یوتیوب بعد از گوگل، دومین موتور جستجوی محبوب در دنیا است؛ و اگر بدانیم کاربران آن، روزانه، ۵ میلیارد ویدئو تماشا می‌کنند، بهتر بتوانیم لزوم و مزایای تبلیغات در یوتیوب را درک کنیم. یوتیوب همچنین محبوب‌ترین سرویس اشتراک ویدئو در جهان است که با روش‌های گوناگونی می‌توانید کسب‌وکار خود را در آن تبلیغ کنید. با انواع این روش‌ها و مزایای تبلیغات در یوتیوب آشنا می‌شویم.

مزایای تبلیغات در یوتیوب

یک شبکه اجتماعی با کاربران میلیاردی!

اهمیت یوتیوب برای تبلیغات کسب‌وکار را می‌توان با اهمیت وب‌سایت برای بازاریابی اینترنتی مقایسه کرد؛ زیرا هدف هردو آن‌ها استفاده از ظرفیت کاربران فضای مجازی است. یوتیوب بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که این میزان یعنی حدود یک سوم از کل کاربران فضای مجازی و اینترنت.

امروزه مردم بیش از گذشته به تماشا و اشتراک ویدئو روی آورده‌اند و استفاده از ظرفیت‌های این شبکه اجتماعی و سرویس اشتراک ویدئو می‌تواند باعث افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش محصولات از طریق تبلیغات شود.

دو گروه اصلی تبلیغات در یوتیوب

یوتیوب اخیرا تبلیغات خود را به دو گروه تبلیغات درحین پخش trueview-in stream و تبلیغات ویدئویی trueview video discovery تقسیم کرده‌است. این دو گروه از نظر نوع ایجاد هزینه و روش تبلیغ تفاوت دارند. ویژگی‌های این دو گروه تبلیغ عبارتند از:

  • تبلیغات trueview-in stream: این تبلیغات همچون بخشی الحاقی از ویدئوی اصلی هستند؛ مانند تبلیغات قابل رد کردن، بامپر و تبلیغات غیر قابل رد کردن.
  • تبلیغات trueview video discovery: این نوع از تبلیغات باعث هدایت کاربران به سایت یا کانال شما در یوتیوب می‌شوند.

مزایای تبلیغات در یوتیوب

آشنایی با انواع تبلیغات در یوتیوب

از نظر هزینه باید گفت در نوع تبلیغات trueview-in stream شما در صورتی هزینه تبلیغ را پرداخت می‌کنید که مخاطب، دست کم ۳۰ ثانیه از تبلیغ شما را دیده باشد (مگر این‌که زمان تبلیغ کوتاه‌تر باشد). در نوع تبلیغات trueview video discovery وقتی کاربر روی تبلیغ شما کلیک کرده باشد، برای شما هزینه‌ای مشخص محاسبه می‌شود. در ادامه با انواع تبلیغات ویدئویی یوتیوب آشنا می‌شویم.

  • تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن (Skippable video ads): مشابه این تبلیغات را در سایت‌هایی مانند آپارات هم دیده‌اید. در یوتیوب، این تبلیغات، در ابتدا، انتها یا حین پخش فیلم، ظاهر می‌شوند و شما پس از ۵ ثانیه می‌توانید آن‌ها را رد کنید.
  • تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد کردن (Non-skippable video ads): این تبلیغات عموما باعث نارضایتی کاربران می‌شود و در دو نوع ۳۰ ثانیه‌ای و ۱۵ تا ۲۰ ثانیه‌ای ارائه می‌شود.
  • تبلیغات نمایشی (display ads): زمانی که با رایانه وارد یوتیوب می‌شود در سما راست و بالای صفحه، تبلیغات نمایشی دیده می‌شود. نوع دیگر آن، نمایش تبلیغ در بخش بالای فهرست ویدئوهای پیشنهادی است.
  • تبلیغات روی ویدیو (overlay): تبلیغات تصویری یا متنی که به‌صورت نیمه‌شفاف و باریکه‌ای افقی در بخش پایین صفحه ویدئو دیده می‌شود. این تبلیغ نیز فقط در زمانی که با رایانه وارد یوتیوب می‌شوید، قابل مشاهده است.
  • تبلیغات بامپر(Bumper ads): نوعی تبلیغ غیر قابل رد کردن است که خوشبختانه بیش از ۶ ثانیه طول نمی‌کشد.
  • کارت های اسپانسر شده(Sponsored Cards): این نوع از تبلیغ، از روش ارتباط ویدئوی اصلی با تبلیغ استفاده می‌کند. برای مثال اگر در یک موزیک ویدئو خودرویی دیده می‌شود، تبلیغ آن خودرو به شما پیشنهاد می‌شود.

مزایای تبلیغات در یوتیوب را بشناسید!

شرکت گوگل در سال ۲۰۰۶ میلادی و با وجود آن‌که فقط یک سال از راه‌اندازی شبکه یوتیوب می‌گذشت، آن را به قیمت ۱٫۶۵ میلیارد دلار خریداری کرد. امروزه Google Ads یا سرویس تبلیغات گوگل از ظرفیت یوتیوب و فناوری‌های برتر گوگل استفاده می‌کند تا مخاطبان هدف شما را بیابد و محتوای تبلیغاتی شما را به او نشان دهد.

اگرچه Google Ads به شما در یافتن مخاطبان هدف کمک می‌کند اما شما باید قبل از راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات ویدئویی یوتیوب، خودتان درباره ویژگی‌های کسب‌وکار خود و جامعه مخاطبان هدف آن تحقیق کنید. با استفاده از این آگاهی می‌توانید بهترین روش‌های تبلیغ در یوتیوب را انتخاب کنید تا به اهداف تبلیغاتی خود دست پیدا کنید. در ادامه با برخی از مزایای تبلیغات در یوتیوب آشنا می‌شویم:

  • مخاطبان بالقوه بسیار: یک میلیارد نفر در هر ماه، ۶ میلیارد ساعت ویدئو در یوتیوب می‌بینند؛ و این یعنی مخاطبان بالقوه بسیار!
  • تبلیغ هدفمند: یوتیوب کاری می‌کند بتوانید برای مخاطبانی از ملیت مشخص، با سن و سال مشخص، در محدوده مکانی مشخص، با دستگاه مشاهده مشخص، در روز تعیین شده و ساعت تعیین شده، تبلیغات انجام دهید!
  • بازه زمانی: شما تعیین می‌کنید، کمپین تبلیغاتی‌تان از چه زمانی آغاز شود و در چه تاریخی پایان بپذیرد و یا حتی دائمی باشد!
  • افزایش بازدید از سایت: با تبلیغات بنری و کلیکی یوتیوب می‌توانید مخاطبان ویدئوها را به سایت خود هدایت کنید!
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: تا تبلیغ شما دیده نشود و یا روی آن کلیک نشود، هیچ هزینه تبلیغی برای شما محاسبه نمی‌شود.
  • تبلیغات قابل سنجش: می‌خواهید با ابزارهای دقیق بدانید تبلیغات شما چه اثری داشته است؟ تبلیغات یوتیوب از این ویژگی نیز برخوردار هستند.
  • اثربخشی: تبلیغات در یوتیوب، تبلیغاتی اثرگذار است و این اثرگذاری را می‌توانید از طریق افزایش ترافیک سایت، افزایش تعامل با مخاطبان، تبدیل مخاطب به مشتری و افزایش فروش حس کنید.

مزایای تبلیغات در یوتیوب

بهره‌مندی از مزایای تبلیغات در یوتیوب با آموزش‌های آموزش تک

سایت آموزش تک یکی از برترین مراجع اینترنتی آموزش‌های آنلاین در قالب وبینارها، جلسات آموزشی ویدئویی و دوره‌های آموزشی است که آگاهی‌های لازم را برای شهروندی در دنیای وب به علاقمندان ارائه می‌دهد. یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار در سایت آموزش تک، دوره آموزش صفر تا صد ساخت موشن گرافیک است که به کمک آن می‌توانید محتوای تبلیغاتی مورد نیاز خود را برای تبلیغ در یوتیوب تولید کنید و یا خدمات ساخت موشن گرافیک را به متقاضیان ارائه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا