وب

قالب‌های آماده وردپرس | آشنایی با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از قالب‌های وردپرس

وردپرس، سیستمی برای مدیریت محتوا

وردپرس یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا است و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد، امروزه به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای طراحی وب‌سایت‌های مختلف تبدیل شده است. کار با وردپرس به دلیل آسان بودن کار با ابزارهای مختلف آن، بسیار راحت است. شاید یکی از اصلی‌ترین کارهایی که در زمان طراحی وب‌سایت باید وبمستران انجام بدهند، طراحی صفحه اصلی آن است اما وردپرس قالب‌های آماده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها دیگر نیازی به گذاشتن وقت زیاد برای طراحی آن نیست. در ادامه این مطلب از آموزش طراحی سایت ، به بررسی مزایای استفاده  از قالب‌های آماده وردپرس می‌پردازیم.

آشنایی با قالب‌های آماده وردپرس در آموزش تک

قالب وردپرس چیست؟

قالب در واقع مجموعه‌ای از الگوها و استایل‌هایی است که برای تعریف و نمایش ظاهر یک وب‌سایت در وردپرس استفاده می‎شود. به عبارتی دیگر، ظاهر آماده برای سایت شما حاوی صفحات اصلی، محصولات، دسته‌بندی‌ها و حتی پروفایل اعضای سایت می‌باشد. دقت داشته باشید که انتخاب یک قالب از میان قالب‌های آماده وردپرس کاری بسیار حساس است، زیرا اولین پل ارتباطی میان سایت و کاربران در واقع همین قالب می‌باشد.

البته در زمان انتخاب قالب‌ها تنها نباید به ظاهر آن دقت داشته باشید، زیرا نوعی دیگر از قالب‌های آماده وردپرس وجود دارد که به آن‌ها قالب‌های نال شده می‎گویند. این قالب‌ها دارای کدهای مخربی هستند که می‌توانند امنیت سایت شما را کاهش دهند و هکرها بتوانند به راحتی اطلاعات سایت شما را سرقت کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم در زمان انتخاب قالب سایت، دقت زیادی داشته باشید و سعی کنید از قالب‌های پریمیوم استفاده کنید. این نوع از قالب‌ها مزایایی دارند که به شرح زیر هستند.

  • افزایش امنیت سایت
  • افزایش رتبه سایت
  • دسترسی منظم به آپدیت‌های قالب و پشتیبانی شش ماهه رایگان

قالب وردپرس چیست؟ | آموزش تک

انواع قالب‌های آماده وردپرس

قالب‌های وردپرس با طراحی‌های بسیار جذاب و زیبا، در دسته‌بندی‌های مختلفی ارائه می‎شوند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا با توجه به نوع سایت و هدفی که از توسعه آن دارند، یک نمونه مناسب را انتخاب کنند. اما باید دقت داشته باشید که هر کدام از این قالب‌ها مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند که می‌تواند متناسب با کسب و کار خاصی باشند. در ادامه پرکاربردترین انواع قالب‌های آماده وردپرس را بررسی می‌کنیم.

قالب‌های فروشگاهی

دسته فروشگاهی یکی از پرکاربردترین قالب‌ها در وردپرس هستند. این نوع از قالب‌ها امکاناتی همچون نمایش دسته‌بندی محصولات در منو، نمایش محصولات با روش‌های مرتب سازی، نمایش نظرات مشتریان و … را برای کاربران فراهم می‌کنند. البته در این نوع از قالب‌ها، می‌توانید از افزونه‌هایی مانند المنتور و ووکامرس نیز استفاده کنید تا بتوانید محصولات خود را به صورت سریع و راحت در اختیار کاربران قرار دهید. اگر می‌خواهید با نکات مهم و ترفندهای طراحی سایت فروشگاهی آشنا شوید، می‌توایند در دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی ما شرکت کنید.

قالب‌های شرکتی

یکی دیگر از انواع قالب‌های آماده وردپرس که از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است، قالب‌ شرکتی می‌باشد. این نوع از قالب‌ها به صورت حرفه‌ای آماده شده‌اند و با استفاده از آن‌ها می‌توان به راحتی شرکت مورد نظر را معرفی کرد و اعتماد کاربران را افزایش داد. این نوع از قالب‌ها به عنوان گزینه‌ای مناسب برای شرکت‌ها، مشاغل، آزانس‌ها و … به حساب می‎آیند.

قالب‌های شرکتی حاوی بخش‌هایی مانند درباره ما، نمونه کار، خدمات، اعضای تیم، وبلاگ و … است و از بهترین نمونه‌های شرکتی نیز می‌توان به قالب‌هایی مانند ساسلند و کالیاس اشاره کرد که با امکانات منحصر به فردی که دارند، راه اندازی یک وب سایت شرکتی را بسیار آسان می‌کنند.

قالب‌های شخصی

اگر دوست دارید رزومه و یا مهارت‌های خود را معرفی کنید، بهترین راه برای این امر راه اندازی یک وب‌سایت شخصی است. با این کار می‌توانید به طور رسمی جایگاه خود را به دیگران معرفی کنید. وردپرس نیز برای این منظور یک دسته از قالب‌های شخصی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بخش معرفی
  • نمونه کار
  • پروژه‌های انجام شده و یا در دست انجام
  • معرفی مهارت‌ها
  • تماس با من

قالب‌های وبلاگ

اگر شما هم به وبلاگ نویسی، روزنامه نگاری و یا نویسندگی علاقه دارید، می‌توانید با استفاده از یک قالب وبلاگی، سایت مورد نظر خود را طراحی کنید. این دسته بندی جز پر فروش‌ترین قالب‌های آماده وردپرس است و از بهترین نمونه‌های آن نیز می‌توان به قالب صحیفه، نیوزپیپر و جنه اشاره کرد.

آشنایی با ویژگی‌های قالب‌های وبلاگی در آموزش تک

قالب‌های آموزشی

پوسته‌های آموزشی نیز یکی دیگر از انواع قالب‌های آماده وردپرس هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا در سالیان اخیر، توانسته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کنند. از معروف‌ترین قالب‌های آموزشی نیز می‌توان به قالب استادیار اشاره کرد. از عمده ویژگی‌های این نوع از قالب‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان دانلود فایل اختصاصی
  • اضافه کردن ویژگی‌ها به صورت نا محدود
  • امکان ایجاد پروفایل اختصاصی برای مدرسین و یا معلمین
  • قابلیت نمایش دوره‌های هر مدرس در پروفایل
  • جلوگیری از خرید مجدد دوره آموزشی

مزایای استفاده از قالب‌های آماده وردپرس

تا به این جا با انواع قالب‌های آماده آشنا شدید اما دلیل اصلی محبوبیت بسیار زیاد این نوع قالب‌ها چیست؟ پوسته‌های آماده در واقع کدهای از قبل آماده شده هستند که توسط برنامه نویسان وب‌سایت‌ها طراحی شده‌اند و در اختیار وب مستران قرار می‌گیرد تا بتوانند با توجه به هدفی که از راه اندازی سایت دارند، در سریع‌ترین زمان ممکن یک وب سایت مناسب را طراحی کنند. اما دلیل اصلی محبوبیت این قالب‌ها، مزیت‌هایی است که نسبت به قالب‌های شخصی دارند. در ادامه مهم‌ترین مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • ارزان هستند
  • نصب سریعی دارند
  • کار با آن‌ها آسان است
  • همه چیز از قبل آماده شده است و طراحان تنها باید محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهند
  • به روز رسانی‌ها و رفع مشکلات احتمالی توسط افراد دیگری انجام می‎شود
  • امکان شخصی سازی با استفاده از ابزارهای مختلفی دارند

مزایای استفاده از قالب‌های آماده وردپرس | آموزش تک

با شرکت در دوره‌های آموزش تک، به جمع بهترین وبمستران بپیوندید

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، مزایای استفاده از قالب‌های آماده وردپرس را بررسی کردیم. قالب در واقع همان ظاهر اصلی سایت و امکاناتی است که کاربران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اگر می‌خواهید به یک وب‌مستر حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در دوره‌ آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس شرکت کنید. در این دوره ما با استفاده از بهترین اساتید این زمینه، تمامی نکات و تکنیک‌های طراحی سایت با استفاده از وردپرس را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید به راحتی وارد بازار کار شوید و از این روش کسب درآمد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا