وب

دوره های آموزش وردپرس | یک دوره خوب آموزش وردپرس چه ویژگی‌هایی دارد؟

وردپرس، سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای محبوب در سراسر جهان، به همین دلیل بسیاری از دوره های آموزشی وردپرس وجود دارد که راهی برای آموزش این سیستم است. این سیستم مدیریت محتوا آنقدر قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که تقریباً هر نوع وبلاگ یا وب سایتی را که تصور کنید، ایجاد می‌کند. با این حال، دنیای وسیع وردپرس ممکن است در ابتدا دلهره آور به نظر برسد  و شما ممکن است ندانید که چطور می‌توانید همه چیز را یاد بگیرید. خوشبختانه جامعه وردپرس در حال رونق است و افراد زیادی هستند که می‌خواهند به شما در یادگیری کمک کنند.

چرا به دوره های آموزشی وردپرس نیاز است؟

یکی از سوالات متداولی که در مورد سیستم محتوا وردپرس مطرح می‌شود این است که چه دلایلی وجود دارد که این سیستم با قابلیت نصب آسان را باید اصولی یاد گرفت. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که به تعدادی از آنها در ادامه پرداخته شده است.

اطمینان از نصب درست

انتخاب بهترین ارائه‌دهندگان میزبانی وردپرس و دانلود این سیستم شاید کار درستی باشد. با این وجود وقتی نوبت به نصب می‌رسد بسیاری به مشکل برخورد می‌کنند و در این زمینه توان لازم را ندارند. یک راهنمای گام به گام و تصویری در مورد نحوه نصب آن، به خصوص اگر در قالب دوره های آموزشی وردپرس به صورت جامع باشد باعث می‌شود در این مرحله به مشکلی برنخورید.

استفاده درست و متناسب با هدف

یکی از رایج‌ترین تصورات غلط در مورد وردپرس این است که فقط یک بستر وبلاگ‌نویسی است. در حالی که وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی آغاز به کار کرد، در طول سال‌ها به یک وب سایت‌ساز قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوای قوی تبدیل شده است. بهترین قسمت در مورد وردپرس این است که استفاده از آن آسان است و به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلف وب سایت ها را ایجاد کند. با این وجود باید برای یادگیری آن مطابق با هدفی که مدنظر دارید، زمان صرف کنید.

ویژگی‌های یک دوره خوب آموزش وردپرس چیست و چه باید یاد بدهد؟

اگر به دنبال یادگیری وردپرس هستید، بهتر است در انتخاب دوره های آموزشی وردپرس دقت لازم را به عمل بیاورید، گرچه خود این سیستم و راه‌اندازی آن تقریباً رایگان است اما دقت در انتخاب دوره به نوعی صرف هزینه در راه درست خواهد بود.  به طور کلی یک دوره خوب آموزش وردپرس باید شامل موارد زیر است:

آشنا کردن مخاطب با مضامین و پلاگین‌ها

بخش عمده ای از افرادی که از وردپرس استفاده می‌کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در حقیقت، بیشتر افراد بدون اطلاع از طراحی وب سایت، از وردپرس استفاده می‌کنند. وردپرس راه حل مناسبی برای مبتدیان برای ساخت سایت است، زیرا هزاران قالب وب سایت رایگان وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. تم‌های وردپرس به راحتی قابل تنظیم است زیرا بسیاری از آنها امکان تغییر رنگ، بارگذاری آرم، تغییر پس‌زمینه، ایجاد اسلایدرهای زیبا را می‌دهد و نیاز به نوشتن کدی به صورت دلخواه تنظیم می کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها، عملکرد سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

با این وجود باید بدانید که چه تمی و چه پلاگینی با هدف شما از ساخت سایت هماهنگی دارد. در دوره‌ های آموزشی وردپرس جامع اغلب راجع به این موراد صحبت می‌شود. اگر در سر فصل‌های یک پکیج نامی از این دو ندیدید، بهتر است از خرید آن منصرف شوید.

آموزش سئو

وردپرس سئو دوست است و با استفاده از کد استاندارد با کیفیت بالا و نگارش معنایی تولید شده است. این امر باعث می‌شود گوگل و سایر موتورهای جستجو عاشق وردپرس باشند. به همین دلیل سایت‌های وردپرس در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین دارند. برای بهینه‌سازی بیشتر وب سایت خود می‌توانید از افزونه‌های SEO WordPress نیز استفاده کنید. دوره های آموزشی وردپرس که توسط شما برای یادگیری این سیستم محتوا انتخاب می‌شود باید گزینه‌های مربوط به سئو و راه‌های بهبود سئو محتوا را هم آموزش دهد تا بتوان به آن یک دوره خوب گفت.

آموزش مدیریت این سیستم محتوا

وردپرس همراه با یک سیستم مدیریت به روزرسانی داخلی است. با این کار می‌توانید افزونه‌ها و مضامین خود را از داخل داشبورد مدیریت وردپرس به روز کنید. وردپرس همچنین در صورت وجود نسخه جدید به شما اطلاع می‌دهد. برای محافظت از اطلاعات خود در برابر هرگونه حادثه یا هک کردن، می‌توانید به راحتی از یک افزونه پشتیبان‌گیری وردپرس استفاده کنید تا به صورت خودکار نسخه پشتیبان تهیه کرده و آنها را با خیال راحت در مکانی از راه دور ذخیره کنید. همچنین می توانید با استفاده از برنامه‌های موبایل وردپرس سایت وردپرس خود را در حال حرکت مدیریت کنید. اما تمام این کارها نیاز به گذراندن دوره های آموزشی وردپرس است تا بتوانید از پس تمام این کارها بر بیایید.

پرداختن به مباحث مربوط به امنیت

وردپرس با در نظر داشتن امنیت توسعه یافته است و به نظر می‌رسد یک بستر بسیار امن و ایمن برای اجرای یک وب سایت است. با این حال، درست مثل دنیای واقعی، اینترنت می تواند مکانی نامطمئن باشد. متجاوزانی هستند که می‌خواهند تا آنجا که می‌توانند سایت شما را در اختیار بگیرند. برای محافظت از سایت وردپرس چند راهکار وجود دارد که دوره های آموزشی وردپرس اگر مدعی ارائه یک پیکج خوب هستند باید به این مبحث نیز بپردازند.

نحوه مدیریت فایل‌های چند رسانه‌ای

وردپرس می‌تواند انواع مختلف رسانه‌ها را مدیریت کند، در واقع فقط به نوشتن متن محدود نمی‌شود و می‌توان فایل‌های صوتی و ویدئویی را به متن اضافه کرد. وردپرس از وب سایت های فعال شده oEmbed پشتیبانی می کند که به این معنی است که شما می توانید فقط با چسباندن URL در ویرایشگر پست وردپرس، فیلم‌های یوتیوب‌، عکس‌های اینستاگرام، توییت‌ها و فایل‌های صوتی از پادکست‌خوان‌های مختلف به متن اضافه کنید.

این امر نیز اغلب در دوره های آموزشی وردپرس به مبتدیان به صورت کامل یاد داده می‌شود. خوشبختانه پکیج دوره آموزشی طراحی سایت یا آموزش طراحی قالب وردپرس شامل تمام مواردی است که گفته شد و در صورت بروز مشکل می‌توانید به رفع ایراد خود بپردازید و با اساتید این حوزه در ارتباط باشید.

سخن پایانی

از وردپرس می‌توان از وب سایت‌های ساده گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین را راه اندازی کرد. با این وجود توصیه می‌شود تا برای گرفتن نتیجه بهتر قبل از هر چیزی یکی از دوره های آموزشی وردپرس که جامع و کامل است را خریداری کرده و برای این کار آماده شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا