انیمیشن و سه بعدی

بازی دایناسور در افترافکت

در حال بارگذاری...

تو این ویدیو یاد میگیریم با استفاده از مارکرهای layer انیمیت هایی رو ایجاد کنیم

سلام

مثالی رو که برای این موضوع انتخاب کردم یعنی همین مثال که باهاش آشنا هستید ، انیمیت رو ببینید یه همچین حالتیه و بک‌گراند حرکت میکنه و همینطور object من هم توی صحنه حرکت میکنه ، من میخوام که از روی مانع ها بپره .

( اگه دنبال حرفه ای شدن تو موشن گرافیک هستید پیشنهاد میکنم صفحه آموزش موشن گرافیک رو ببینید )

خوب برای ابتدای کار من میتونم از پارامتر position استفاده کنم ، position رو اینجا کلید میدم ، یک zoom میکنم توی کارم ، و همینطور چند فریم میرم جلو object خودم رو به بالا هدایت میکنم ، همینجا و همینطور دوباره چند فریم میرم جلو object رو به پایین هدایت میکنم

و کیفریم ابتدایی رو کپی past میکنم ، حالا اصولاً برای هر مانعی باید از این کیفریم ها بیایم کنترل c کنترل v بگیرم و ازشون کپی بگیرم ، اما نمی‌خوام که این کار رو انجام بدیم ، میخوام که این کیفریم ها ی خودم رو بر ابتدای time line ببرم و از یک کد اکسپریشن برای کارم استفاده کنم و من که کد خودم رو اینجا دارم اون رو کنترل c میزنم انتخاب میکنم و وارد محیط اکسپریشن position میشم و اون رو past میکنم ،

این کد چیکار میکنه؟

این کد دقیقا هر جایی که از layer من بیام مارکری رو اضافه کنم دقیقا همین کیفریم ها رو برای من اجرا می کنه ، مثلا چطوری ؟ ببینید من میخوام که اینجا یک پرش داشته باشه ، خیلی راحت از قسمت layer قسمت Markers و add markers رو انتخاب میکنم ، یا مثلا اینجا که یکم بریم جلوتر دوباره میخوام که یک پرش داشته باشیم خیلی راحت از قسمت markers یه add marker  اضافه میکنم ،

ببینید خیلی راحت و دقیق و همینطور برای کارهای بعدی مون ، دقیقا اگر نمونه کار رو ببینم دوباره ، خیلی قشنگ تونستیم کار رو انجام بدیم ، خیلی راحت با استفاده از مارکرها میتونیم که انیمیت رو حتی بهتر هم کنترل کنیم، مثلا همین قسمت و این قسمت میخوام که پرش رو انجام بدم ، بسیار عالی و همینطور اینجا ، اینجا یکم لازمه که مارکر بیاد جلوتر بسیار عالی!

امیدوارم از این آموزش نهایت استفاده رو ببرید ، موفق باشید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا