انیمیشن و سه بعدی

آموزش موشن گرافیک فارسی ،راهی برای ورود به عرصه انیمیشن سازی

آموزش موشن گرافیک فارسی، راهی برای ورود به عرصه انیمیشن سازی

در دنیای امروز آموزش موشن گرافیک فارسی یکی از آموزش هایی که دنیای شما را به کلی تغییر خواهد داد. ویدیو های آموزش موشن گرافیک فارسی ویدیوهایی متحرک هستند که امروزه با استقبال بی سابقه افراد و صاحبان تجارت ها روبرو شده اند. بنا به گزارشات رسیده از شرکت فوربس یک ویدیو موشن گرافیک تا ۴۹ درصد به رشد و رونق تجارت ها کمک می کند. مطمئنا این درصد توجه شما را هم به خود جلب کرده است. این اتفاق در نوع خود بی نظیر است.

تصورش را بکنید که شما فادر هستید با آموزش موشن گرافیک فارسی و با تولید یک ویدیوی متحرک به تجارت خود رنگ و بویی تازه بخشید و آن تجارت را فارغ از زمینه ای که در آن به فعالیت می پردازد به روزگار اوج خود بازگردانید. در آموزش موشن گرافیک فارسی خواهیم آموخت که ویدیو های موشن گرافیک اطلاعات مورد نیاز مخاطب را در کمترین زمان ممکن و به گونه ای بی نهایت جذاب در مقابل چشمان مخاطب قرار می دهید.

مخاطبان این گونه ویدیو ها در کمترین زمان ممکن اطلاعاتی مکفی و موجز را در خصوص یک محصول و یا یک تجارت می آموزند و در عین حال از تماشای فضاسازی ها جذاب این ویدیو لذتی بی اندازه را تجربه می کنند.

در دنیای امروز مخاطبان همواره به دنبال کوتاه ترین راه ممکن برای رسیدن به مقصود خود می باشند. با آموزش موشن گرافیک فارسی شما می توانید با توجه به مقتضیات روز در دنیا مخاطبان خود را جذب کنید. نکته حائز اهمیت در این حرفه این است که تا حد بسیار زیادی از هزینه های تبلیغات یک تجارت کاسته می شود.

چرا که هر چه یک ویدیوی موشن گرافیک فارسی از کیفیت و جذابیت بالاتری برخوردارتری برخوردار باشند محبوبیت بیشتری هم خواهد یافت. انسان در جهان امروز در انزوا زندگی نمی کنند و ما به واقع در دهکده ای جهانی زندگی می کنیم و احتمالا بارها برای خود شما هم پیش آمده است که بعد از تماشای یک تصویر متحرک جذاب آن را برای خانواده و دوستان خود به اشتراک گذاشته اید.

نکات آموزش موشن گرافیک فارسی

صاحبان تجارت های موفق به خوبی به ارزش تبلیغات دهان به دهان پی برده اند و ارزش چنین موقعیتی را به خوبی درک کرده اند. در بسیاری از موارد افراد بدون توجه به اطلاعات و یا حتی محصولی که در یک ویدیوی انیمیشنی جذاب تبلیغ شده است آن را با دیگران به اشتراک می گذارند چرا که از تماشای آن لذت برده اند و یا دقایقی به محتوای آن خندیده اند.

در آموزش موشن گرافیک فارسی به این نکته هم باید اشاره کنیم که درک مفاهیم از طریق حافظه دیداری درک بهتری از موضوع برای شما به وجود خواهد آورد.در یادگیری هر موضوعی خواندن، گوش دادن، تماشا کردن کمک بسیاری به درک بهتر موضوع می کنند. حالا تصور کنید یک ویدیو آموزش موشن گرافیک فارسی با کیفیت با تصویر سازی های جذاب اگر با یک صوت گوش نواز و چند نوشته کلیدی همراه باشد چه تاثیر شگفت انگیزی روی مخاطب می گذارد و این تاثیر تا مدت ها در ذهن او خواهد ماند.

شما برای آموزش موشن گرافیک فارسی به خلاقیت نیاز خواهید داشت. قبل از شروع به یادگیری آموزش موشن گرافیک فارسی به تصاویری که در سر می پروانید در ذهن خود جان ببخشید. شما باید این نکته را به خاطر بسپارید که در نهایت بهترین ساخته های شما آن آثاری خواهند بود که برخواسته از یک تجربه حسی شخصی و یا یک خاطره تصویری از گذشته شما هستند.

آموزش موشن گرافیک فارسی

نویسنده ای را که تصور کنید که با مطالعه مطالب دیگر نویسندگان و آثار مورد علاقه خود بر دایره لغات خود می افزاید و تصویرسازی های تازه ای در ذهنش پدیدار می شوند و یا کارگردانی که برای جمع آوری ایده های مشابه و یا متفاوت به تماشای آثار برتر تاریخ سینما می نشیند و ساعت ها وقت خود را صرف تماشای این آثار می کند و یا موسیقیدانی که برای تکمیل قطعه خود به صدها و هزاران نمونه صدا گوش می سپارد ت ذهن خود را برای خلق آنچه در سر دارد بپروراند.

تمام این افراد برای ذهن خود ورزشی در نظر گرفته اند و اینگونه است که همواره در کار خود شاخص باقی می مانند. شما هم به عنوان یک موشن گرافیست یک هنرمند هستید که ایده های خود را از جهان اطراف خود بدست می آورد. پس در حین آموزش موشن گرافیک فارسی این نکته را به خاطر بسپارید که شما باید خلاقیت را در خودتان رشد بدهید تا در کار خود بی مثال و موفق باشید.

خلاقیت در آموزش موشن گرافیک فارسی

شما می توانید به هنگام آموزش موشن گرافیک فارسی برای تقویت خلاقیت خود به تماشای آثار دیگر موشن گرافیست ها بپردازید و یا حتی به تماشای تصاویر، عکس ها و انیمیشن ها محبوب خود بپردازید. به عنوان یک نکته کلیدی باید به شما بگوییم که شما به عنوان یک هنرمند از می توانید از هر چیزی برای کار خود الهام بگیرید. پس توجه داشته باشید که در آموزش موشن گرافیک فارسی تماشای آثار دیگر هنرمندان در عرصه شما به جهت تقلید از کار آنها توصیه نمی شود. بلکه شما به دهن خود می اموزید که از چه عواملی می توان برای بروز خلاقیت بیشتر بهره برد.

این خلاقیت شماست که شما را از دیگر هنرمندان در شاخه شما مجزا می کنند. صاحبان تجارت ها با توجه به نوع تصویر پردازی، و سلیقه شما در ساخت تصاویر متحرک به سراغ شما خواهند آمد. بهترین نمونه کار برای تبلیغ کار شما آثاری است که خلق خواهید کرد پس تا جایی که می توانید از ایده های شخصی خودتان استفاده کنید تا در شاخه ای در آن مشغول به فعالیت هستید تبدیل به یک برند شوید و افراد بدنبال انیمیشنی با امضای شما بگردند.

شروع به کار در آموزش موشن گرافیک فارسی

برای شروع به کار در آموزش موشن گرافیک فارسی شما با منابع بسیار زیادی مواجه مواجه خواهید شد. منابعی که هر کدام با پیشنهاد های شگفت انگیز خود انتخاب را برای شما سخت خواهند کرد. ما قصد داریم تا در این آموزش موشن گرافیک فارسی شما را با تعدادی از نرم افزار های مطرح در این حوزه آشنا سازیم تا در انتخاب نرم افزار مورد علاقه خود آزادی عمل بیشتری داشته باشید. شما برای اینکه در موشن گرافیک به درجه استادی برسید باید با نرم افزار هایی که در این زمینه وجود دارد تسلط کافی داشته باشید.

گفتنی است که در آموزش موشن گرافیک فارسی شما می توانید با نرم افزار ساده ای همچون فتوشاپ هم دست به خلق آثاری دیدنی بزنید اما برای انجام پروژه هایی پیچیده که آنچه در ذهن می پرورانید را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد شما به نرم افزار های بیشتری نیاز خواهید داشت. در ادامه به معرفی برخی از بهترین نرم افزار ها در زمینه آموزش موشن گرافیک فارسی می پردازیم:

Adobe After Effect یکی از نرم افزار های کاربردی در آموزش موشن گرافیک فارسی

به احتمال زیاد در جستجو بدنبال آموزش موشن گرافیک فارسی به مراتب با نام نرم افزار After Effect مواجه شده اید. این نرم افزار اصلی ترین و کلیدی ترین نرم افزار در حوزه آموزش موشن گرافیک فارسی است به همین دلیل از محبوبیت بسیار بالایی در میان هنرمندان فعال در این حوزه برخوردار است. نرم افزار After Effect که به اختصار با نامAE هم شناخته می شود محبوبیت خود را به دلیل انعطاف بالا و سرعت پردازش بالایی که در اختیار کاربر قرار می دهد بدست آورده است.

از قابلیت هایی که این نرم افزار در اختیار مخاطب قرار می دهد می توان به امکان طراحی های دو بعدی ۲D و طراحی های سه بعدی ۳D اشاره کرد. از دیگر ویژگی های برجسته این نرم افزار می توان به این نکته اشاره کرد که این نرم افزار از سازگاری بالایی با دیگر نرم افزار ها از قبیل فتوشاپ و Illustrator برخوردار است و بلاگ این هایی که برای نصب روی این نرم افزار طراحی شده اند بدون هیچ مشکلی روی این نرم افزار نصب خواهند شد.

برای مثال شما می توانید یک پروژه را در فتوشاپ و یا Illustrator آغاز کرده و در After Effect به آن حرکت ببخشید در حین کار با این نرم افزار خواهید دید که تنها محدودیتی که با آن روبرو هستید خلاقیت خود شماست.

photoshop یکی از نرم افزار های کاربردی در آموزش موشن گرافیک فارسی

مسلما در همه شما نرم افزار فتوشاپ را به خوبی می شناسید اما شاید از قابلیت این نرم افزار در تولید تصاویر متحرک برای آموزش موشن  فارسی اطلاع نداشته باشید. این نرم افزار ابزاری اولیه برای فعالان این عرصه است که به واسطه آن طراحی های اولیه برای هر پروژه پیچیده ای را انجام می دهند. شما میتوانید در شروع با استفاده از فضای آشنای این نرم افزار ویدیوهای جذابی بسازید و از هنر خود لذت ببرید. موشن گرافیست های مطرح هم برای تغییر حجم عکس ها و برش تصاویر و همینطور اعمال فیلتر های مورد نظر از این نرم افزار کمک می گیرند.

Illustrator یکی از نرم افزار های کاربردی در آموزش موشن گرافیک فارسی

این نرم افزار از دیگر ابزار قدرتمند در آموزش موشن گرافیک فارسی به شمار می آید. محیط این نرم افزار شباهت بسیار بالایی با فضای نرم افزار فتوشاپ دارد و تنها تفاوت در این است که شما در فضای این نرم افزار ابزار های بیشتر ی در دست خواهید داشت. در این نرم افزار شما با ساخت وکتور ها سروکار خواهید داشت. وکتور ها مهمترین بخش در آموزش موشن گرافیک فارسی هستند که در ساخت لوگو ها، شکل دادن به اشکال به یاری شما می آیند.

Cinema 4D یکی از نرم افزار های کاربردی در آموزش موشن گرافیک فارسی

وقتی صحبت از تصویر سازی های سه بعدی در آموزش موشن گرافیک فارسی به میان می آید، اکثر موشن گرافیست ها برنامه Cinema 4D را به شما پیشنهاد خواهد داد. دلیل این محبوبیت بسیار ساده است رابط کاربری بسیار ساده که فضایی جذاب را در اختیار کاربر می گذارد که بدون هیچگونه پیچیدگی خاصی ابزار مورد نیاز کاربر را برای او فراهم می آورد. همین نکات باعث شده اند تا این نرم افزار نسبت به دیگر نرم افزار ها همچون Maya، ۳DS Max، Blender و غیره از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد.

آموزش موشن گرافیک فارسی

در آموزش موشن فارسی میخوایم پیشنهادی به شما بدهیم و آن اینکه شما باید برخی از حساب های کاربری افرادی که در این حوزه ها شاخص هستند را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس بوک، و دیگر فضاهای اجتماعی دنبال کنید و ویدیو های مربوط به آموزش موشن گرافیک فارسی که در فضای اینترنت در دسترس شما قرار دارد را بررسی کنید. از این گذشته شما باید وب سایت رسمی شرکت های نرم افزاری همچون Adobe، Maxon،Creative Cow و دیگر وب سایت هایی که می شناسید را به طور مرتب بررسی کنید تا از آخرین اخبار و رویداد ها در زمینه کاری خود اطلاع پیدا کنید.

نیکلا گاستالدی (Nicola Gastaldi) موشن گرافیست برجسته می گوید: ” دست به کار شوید و شروع کنید و بهانه تراشی نکنید. البته که زمان زیادی طول می کشد تا در انجام این کار به تبحر کافی دست پیدا کنید. اهدافی دست یافتنی برای خود قرار دهید و هر روز برای رسیدن به این اهداف تمرین کنید و تمرین کنید.”

استیون کلی (Steven Kelly) دیگر موشن گرافیست مطرح اینگونه می گوید: ” منابع مورد نیاز خود را جمع آوری کنید و سعی کنید در کنار تاثیر پذیری از منابعی که در اختیار دارید ساز و کار آنها را نیز درک کنید. ویدیویی که به عنوان منبع انتخاب کرده اید را به قسمت های کوچکتری تقسیم کنید و سعی کنید به روند ساخت آن چی ببرید.

سپس به تماشای ویدیو های آموزش موشن گرافیک بنشینید که به توضیح مهارتی که در آن ویدیوی خاص دیده اید می پردازد. حتی اگر شما قادر نباشید اثری که در سر دارید را بسازید از این راه می توانید با امتحان کردن تکنیک های مختلف، تحقیق و تماشای خودآموز ها درک درستی از مباحثی که در آن نیاز به آموزش بیشتری دارید بدست آورید.”

این حقیقت را بپذیرید که یادگیری در آموزش موشن گرافیک فارسی هرگز متوقف نخواهد شد

برای نگارش آموزش موشن ما با جامعه بزرگی از موشن گرافیست ها صحبت کرده ایم و اکثر این افراد به صورت خودآموز نرم افزار های موجود در این حرفه را آموخته اند. نکته ای که در خصوص یادگیری خودآموز نرم افزار ها وجود دارد این است که برای یادگیری این نرمها هیچ پایانی وجود ندارد و همواره مطلب تازه ای برای آموختن در این مورد وجود دارد.

برای آنکه همواره در راس هرم باشید و مهارت خود را در زمینه آموزش موشن گرافیک فارسی حفظ کنید باید به تازه ترین اخبار و نرم افزار ها روز دنیا در آموزش موشن گرافیک دسترسی داشته باشید و همواره دانش خود را در خصوص این نرم افزار ها را ارتقا ببخشید. چرا که به روز رسانی های این حوزه به کار شما سرعت بسیار بیشتری می بخشند که به صرفه جویی در زمان می انجامند. در نظر داشته باشید که موفقیت در طول یک شب به وقوع نمی پیوندد و شما نیاز به تمرین طولانی مدتی خواهید داشت تا در کا به تبحر دست یابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا