انیمیشن و سه بعدی

موشن گرافیک یا موشن گرافی

در حال بارگذاری...

موشن گرافیک یا موشن گرافی مسئله اینه

سلام 

توی این قسمت می‌خوام بهتون بگم که موشن گرافیکس درسته یا موشن گرافی؟

احتمالا برای شما هم پیش اومده که بهتون پیام بدن یا دیدین جایی که میگن موشن گرافی میخوایم یا موشن گراف میخوایم دنبال موشن کاریم یا دنبال افتر افکت کاریم برای دفتر کارمون باید بهتون بگم که این کلمات از نظر ادبی اشتباه هستن و درستشون موشن گرافیک یا موشن گرافیکس یعنی اسم این شغل، موشن گرافیکس. کسی که داره این شغل رو انجام میده و موشن گرافیکس تولید میکنه بهش میگن موشن گرافیک دیزاینر یعنی طراح موشن گرافیکس و ابزار این شغلم میتونه که افتر افکت باشه هرچند ابزار مختلفی میتونه این کارو انجام بده که یکی از اونا افتر افکته.( اگه دنبال حرفه ای شدن تو موشن گرافیک هستید پیشنهاد میکنم صفحه آموزش موشن گرافیک رو ببینید )

 

مثل اینه که شخصی شغلش رانندگی باشه حالا اسم شغل رانندگی یعنی کسی که داره رانندگی میکنه بهش میگن راننده وابزار راننده چیه؟ ماشینی که داره،حالا میتونه هر ماشینی باشه چه پراید چه پژو،.

اینکه ما میگم موشن کار یا افترافکت کار مثل اینه که ما به راننده بگیم خودروکار و ماشینکار یا مثلا پراید کار و اینا از نظر ادبیات اشتباه هستن.

دوست داشتم من که در این حوزه فعالیت میکنم یه پستی در این مورد برای فرهنگ سازی داشته باشم تا بتونیم با روش صحیح این کلمات رو درست بکار ببریم.

 

 

(اصلا افتر افکت خودِ کلمه ی اورجینالش افترافکتس یعنی یک حرف سین اخرش داره) یا من شنیدم به افترافکت میگن افتر یا خود من چند سال قبل این حرف رو میزدم به افتر افکت میگفتم افتر و فکر میکردم که در این حوزه خیلی خفنم و خیلی هم حرفه ای هستم و دچار توهم شده بودم و این متاسفانه وجود داره برای همه ی ما که در پستهای اینده در موردش صحبت میکنیم یا مثلا به ایلیستریتور میگن ایلو یعنی خیلی خیلی دوستن با ایلیستریتور و واقعا این کلمات اشتباه هستن و کسی که حرفه ای دارن تو این حوزه کار میکنه هیچ وقت به افتر افکت یا ایلیستریتور نمیگه افتر یا ایلو و درست کلمات رو بکار میبره.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا