طراحی و گرافیک

آموزش کار با پیشخوان وردپرس

پیشخوان وردپرس به نوعی منوی اصلی کاربری در سیستم مدیریت محتوای وردپرس به حساب می آید که ما در این مقاله قصد داریم با قسمتهای مختلف موجود در پیشخوان وردپرس شما را آشنا نموده و اطلاعات لازم را در زمینه قسمت های مختلف پیشخوان وردپرس در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که شما در این قسمت بسیار مهم در سیستم مدیریت محتوا به خوبی آشنا شوید می توانید مطالب ارائه شده در این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و اطلاعات خوبی را در این زمینه کسب نمایید:(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را نیز مشاهده کنید)

ورود به پیشخوان موجود در وردپرس

جهت ورود به پیشخوان وردپرس باید از آدرس زیر استفاده نموده و وارد پنل مدیریت وردپرس و پیشخوان وردپرس شوید:
Http://Your Address.Com/wp-admin

بعد از اینکه این آدرس را در مرورگر خود وارد کردید لازم است تا یوزرنیم و پسورد مورد نظر خود را که در هنگام ثبت نام وردپرس و نصب آن برای خود ایجاد نموده اید به صورت کاملاً دقیق وارد نموده و سپس دکمه ورود به پیشخوان وردپرس را کلیک نمایید تا وارد این قسمت شوید. منظور از قسمت Your Address.Com نشانی آدرس سایت شما می باشد که باید آن را به صورت دقیق و درست وارد نمایید تا وارد پیشخوان وردپرس سایت خود شوید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

پیشخوان وردپرس

پیشخوان وردپرس

بخش نوشته ها در پیشخوان وردپرس

در این قسمت چند بخش مهم وجود دارد که هر یک را برای شما توضیح خواهیم داد که چه عملکردی دارد:

در قسمت همه نوشته ها میتوان به تمام نوشته های موجود در وب سایت تان دسترسی پیدا کنید و همچنین در صورت لزوم و درخواست شما می توانید این نمایش صفحه را به صورت کاملاً دلخواه و کاربرپسند دچار تغییر نماید.

قسمت بعدی که در این قسمت وجود دارد افزودن نوشته است که شما از این قسمت می توانید مطلب یا محتوای جدیدی را به صفحات وب سایت خود اضافه نموده و آن را تولید نمایید

در بخش دسته های یکی دیگر از قسمت های موجود در بخش نوشته ها در پیشخوان وردپرس می باشد که کاربر می تواند از این قسمت استفاده نموده و نوشته های دارای ارتباط با یکدیگر را در کنار یکدیگر قرار داده و به نوعی آنها را گروه بندی نماید.

قسمت بعدی در این قسمت برچسب ها می باشند. این قسمت کمک می کند تا به نوشته های موجود در سایت خود کلمات کلیدی مناسب را ارتباط داده و برای آنها تخصیص نمایید در قسمت برچسب ها بر خلاف قسمت دستگاه هیچگونه سلسله مراتب وجود ندارد به عبارت دیگر می توان گفت که میان برچسب ها هیچ گونه ارتباطی وجود ندارد و هر یک قوانین مربوط به خود را پیروی می کنند.

وردپرس

بخش رسانه در پیشخوان وردپرس

بخش رسانه نیز یکی از قسمت هایی است که در پیشخوان وردپرس وجود داشته و همانطور که از نامش پیداست مربوط به انواع مختلف فایل های موجود در سایت از جمله عکس و فیلم موزیک و دیگر داده های متنی می باشد که دارای قسمت های مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

اولین قسمت در بخش رسانه در پیشخوان وردپرس کتابخانه می باشد که در آن لیست تمام فایلها و اسنادی که برای سایت آپلود و یا بارگذاری شده اند قابل دسترسی بوده و شما در قسمت کتابخانه می توانید به تمامی این فایل ها و اسناد دسترسی داشته باشید در کتابخانه موجود در پیشخوان وردپرس فایل ها طبقه بندی شده و فایل های جدید در اول فهرست قرار می گیرند.

قسمت بعدی در بخش رسانه افزودن یا همان بارگذاری و آپلود فایل رسانه های جدید می باشد. همچنین می توانید فایل های چند رسانه های مختلف مانند فیلم، عکس، ویدیو و یا هر گونه فایل های دیگر را در این قسمت بدون آنکه هیچ گونه نوشته بر روی آن باشد بارگذاری و آپلود نمایند. با استفاده از این امکان شما می توانید انواع مختلف فایل ها را برای استفاده در صفحات و یا نوشته ها و کاربردهای مختلف موجود در سایتتان بارگذاری کرده و بعدا از آن ها استفاده نمایید همچنین شما می توانید فایل های موجود در این قسمت را برای استفاده در سایتهای دیگر و یا پرونده های جدید دیگر به اشتراک گذاشته و آن آنها را پیوند دهید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

بخش برگه ها در پیشخوان وردپرس

یکی از قسمت های پر کاربرد در در سیستم مدیریت محتوای وردپرس قسمت برگه ها می باشد که شامل دو منو می باشد اولین منو مربوط به برگه هاست که در این قسمت برگه های موجود همانند قسمت نوشته ها دارای اطلاعاتی شامل محتوای متنی اطلاعات مرتبط و همچنین عنوان می باشد اما تفاوتی که برگه ها و نوشته ها دارند این است که برگه ها دارای فرآیند مشخصی مبتنی بر زمان معین در وبلاگ نبوده می‌توان گفت برگه ها به نوعی نوشته های دائمی به حساب می آیند.

نکاتی که در مورد برگه ها وجود دارد این است که این اطلاعات برچسب گذاری و یا دسته بندی نمی گردد اما با این حال می توان برای آن ها نوعی سلسله مراتب و دیسیپلین تعیین نمود. اگر ما برای برد های مورد نظرمان گروه تشکیل دهیم می توانیم یک برگه را به عنوان برگه اصلی و مادر در نظر گرفته و سایر برگه ها را زیر گروه برگه اصلی انتخاب نماییم.

قسمت بعدی در بخش برگه ها در پیشخوان وردپرس افزودن برگه می باشد همانطور که از نام آن پیداست در این قسمت شما می توانید به تولید برگه های مورد نظر خود که ساختار آن بسیار شبیه به تولید نوشته ها می باشد اقدام نمایید. امکان سفارشی کردن در این قسمت وارد قسمت نوشتن نوشته های جدید وجود دارد و شما می توانید برگ ها را سفارشی نموده و همچنین هنگام نوشتن برگه ها در صورت لزوم می توانید با استفاده از کشیدن و رها کردن آنها و یا مواردی مانند جعبه های باز و بسته شونده و همچنین منوی تنظیمات صفحه این برگه را به صورت کاملاً سفارشی درآورید.

پیشخوان وردپرس

داشبورد وردپرس

منوی نمایش در پیشخوان وردپرس

بخش نمایش در پیشخوان وردپرس یک بخش بسیار مهم و پرکاربرد در سیستم مدیریت محتوا به حساب می آید که دارای قسمت های مختلفی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

اولین قسمت مربوط به قالب های یا همان پوسته ها می باشد که کاربر می تواند از این قسمت به مدیریت و کنترل قالب ها و پوسته های موجود بر روی وردپرس خودش استفاده نماید. در حالت کلی تعدادی پوسته پیش فرض بر روی سیستم وردپرس وجود دارد که کاربر می تواند به جز این پوسته ها و قالب ها قالب های دیگری را که توسط طراحان مختلف توسعه دهندگان طراحی شده اند به بخش پیشخوان وردپرس خود در قسمت پوسته ها اضافه نمایند.

سفارشی سازی یکی دیگر از نمونه های موجود در بخش نمایش می باشد. کاربرد این قسمت می تواند اطلاعات موجود در قسمت پیش نمایش وب سایت خود را کنترل نموده و در صورت لزوم آنها را دچار تغییر نماید همچنین کاربر می تواند هر گونه تغییری که بر روی سایت خود ایجاد می نماید را قبل از انتشار در این قسمت مشاهده نمایید در حالت پیش نمایش این امکان وجود دارد که کاربر به صفحات مختلف موجود در سایت خود برود و همچنین هر قسمت که احتیاج دارد را سفارشی سازی نمایند. همچنین یک سری کلید های میانبر برای انجام ویرایش برای بعضی از قسمت‌های قابل ویرایش هستند در اختیار کاربر قرار می گیرد.

یک بخش مستقل از محتوا

ابزارک ها زیرمنوی بعدی در قسمت نمایش در پیشخوان وردپرس می باشد. این قسمت به عنوان یک بخش مستقل از محتوا به حساب آمده و در قسمت اول کارت های پوسته همچنین به آن ستون کناری نیز می گویند قرار گرفته است. به منظور آنکه ستون های کناری یا همان ابزارک ها را تغییر داده و آنها را مدیریت نمایید می توانید با استفاده از ابزارهای شخصی که در نوار عنوان ابزارک وجود دارد ابزارک مورد نظر را در ناحیه مورد نظر کشیده و سپس آن را رها نماییم.

در حالت پیش فرض فقط اولین ناحیه ابزارک باز بوده و کاربر می تواند به آن کار نماید برای اینکه سایر قسمتهای ابزارک قابل کار کردن و ویرایش شود باید بر روی عنوان آن کلیک نموده تا قسمت برای کاربر قابل کار کردن شود و باز گردد.

فهرست ها یکی دیگر از قسمت های موجود در منوی نمایش می باشد که کاربر از این پس می‌توانند جهت کنترل و مدیریت منوهای سفارشی و همچنین فهرست های موجود در سایت استفاده نمایید در حالت کلی به منظور مدیریت فرصت و انجام عمل هایی مانند اضافه کردن ابزارک های فلزی سفارشی در ابزارک ها و کنترل و سفارشی سازی وبسایت می توان از این قسمت استفاده نمود.

ویرایشگر قسمت مهم بعدی موجود در منوی نمایش در پیشخوان وردپرس می باشد که کار را با استفاده از این قسمت و با استفاده از ویرایشگر پوسته می تواند فایل های نوشته شده به زبان برنامه نویسی css و php را که به نوعی تشکیل دهنده پوسته های قالب سایت خود هستند مدیریت نموده و در صورت لزوم آنها را ویرایش نماید.

بخش پوسته ها در پیشخوان وردپرس

بخش پوسته ها در پیشخوان وردپرس

منوی افزونه ها در پیشخوان وردپرس

افزونه ها یک عضو جدا نشدنی در سیستم مدیریت وردپرس هستند که کاربر با استفاده از این قسمت و افزونه های مختلفی که به سیستم مدیریت محتوای وردپرس خود اضافه می نماید می تواند امکانات و آپشن های موجود بر روی سایتش را تا حدود زیادی ارتقا داده و در نتیجه رضایت بیشتری را از کاربران سایت خود جلب نماید.

در منوی افزونه در پیشخوان وردپرس کاربر این امکان را دارد که به مدیریت انواع مختلف افزونه های نصب شده بر روی سایتش دسترسی داشته و در صورت نیاز آنها را فعال یا غیر فعال نماید همچنین از قسمت جستجوی افزونه ها می تواند با انتخاب قسمتی از اطلاعات افزونه مورد نظر مانند نام و یا نام نویسنده افزود باید توضیحات افزونه به جستجوی مورد نظر خود پرداخته و آن را پیدا نماید.

همچنین اگر کار درست شد تا طرح جدیدی را به پیشخوان وردپرس خود اضافه نماید می تواند دکمه افزودن را فشرده و در لیست افزونه های موجود در پیشخوان وردپرس بدون افزونه مورد نظر خود داشته و آن را اخذ نماید. در حالت کلی افزونه های موجود در سیستم مدیریت محتوای وردپرس توسط توسعه دهندگان و طراحان بسیار حرفه ای طراحی شده و به خوبی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس سازگاری خواهند داشت.

آموزش وارد شدن به بخش افزونه ها در پردپرس

منوی دیدگاه ها

منوی دیدگاه قسمتی است که کاربر می تواند دیدگاه ها را همانند قسمت های دیگر موجود در پیشخوان وردپرس تحت کنترل و مدیریت قرار دهد. این قسمت از پیشخوان وردپرس نیز مانده دیگر قسمت های مدیریتی موجود در پیشخوان وردپرس قابل سفارشی شدن می باشد کاربر می تواند با انتخاب گزینه مدیریت دیدگاه ها هر یک از لینک ها را مشاهده نموده و در صورت لزوم بر روی آن تغییرات مورد نظر خود را اعمال نماید همچنین کاربر می تواند این کار را به صورت کار های دسته جمعی و گروهی نیز بر روی دیدگاه ها انجام دهد.

منوی کاربران

یکی دیگر از بخش ها و منوهای اساسی در پیشخوان وردپرس برای کاربران می باشد در قسمت منوی کاربران ادمین می تواند به تمام کاربران سایت خودش و لیست آنها دسترسی داشته و همچنین می تواند میزان دسترسی هر یک از کاربران سایتش را به سایت خودش تعیین نماید و و او را به عنوان مدیر نویسنده ویرایشگر مشترک و یا مشارکت کننده برگزیند.

از قسمت افزودن ادمین و مدیر اصلی سایت می تواند کاربران تازه را اضافه نمایند که از این قسمت کاربر به صورت کاملا اتوماتیک رمز دریافت نموده که بعد از آن می تواند اگر بخواهد آن را تغییر دهد همچنین در صورت لزوم می توان با کلیک بر روی دکمه نمایش رمز، رمز مورد نظر خود را دیده و آن را ویرایش نماید فقط نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که در صورتی که کاربر نام کاربری ثبت شود دیگر نمی تواند نام کاربری مورد نظر خود را تغییر دهد.

منوی شناسه شما در بخش کاربران قسمتی است که مانند شناسنامه اطلاعات کاربر و چون برخی از گزینه ها را به صورت شخصی در برخی از بخش ها وجود دارند نمایش می دهد. کاربر می تواند رمز عبور خود را تغییر داده و همچنین میانبرهای مورد نظر خود را بر روی صفحه کلید فعال نماید همچنین امکاناتی از قبیل ویرایش رنگ محیط و همچنین تغییر حالت ویرایشگر دیداری و چند گزینه دیگر وجود دارد. یکی دیگر از قابلیت های موجود در این قسمت این است که این امکان وجود دارد که نوار ابزار را در هنگام مشاهده سایت پنهان نمایید اما باید بگویم که این امکان وجود ندارد که هنگامی که در منوی مدیریت هستید نوار ابزار را پنهان نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا