وب

پلاگین وردپرس و نصب پلاگین ها

پلاگین وردپرس / plugins wordpress چیست؟

افزونه ها یا پلاگین وردپرس یک سری بیت های نرم افزاری هستند که می توانند به منظور گسترش و توسعه قابلیت های وب سایت وردپرس بر روی وب سایت آپلود شوند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

توجه: یکی از مزیت های اصلی استفاده از نسخه ی خود میزبانی وردپرس از WordPress.org توانایی آپلود و استفاده از افزونه ها در وب سایت وردپرس شما است. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت WordPress.org مراجعه کنید.

پلاگین وردپرس رایگان و پریمیوم

هزاران پلاگین وردپرس برای دانلود رایگان از دایرکتوری پلاگین WordPress.org وجود دارد. همچنین پلاگین وردپرس ممکن است پریمیوم / Premium باشد و باید برای استفاده از آن ها هزینه پرداخت شود.

چرا وقتی که هزاران پلاگین در دایرکتوری پلاگین وردپرس به طور رایگان در دسترس است، باید برای پلاگین وردپرس هزینه پرداخت کنید؟ خوب، دلایل متعددی وجود دارد:

  • پلاگین های پولی معمولا پرسنلی دارند که پشتیبانی تمام وقت ارائه می دهند و توسعه دهندگانی نیز دارند که برای حفظ امنیت و سازگاری پلاگین ها با آخرین نسخه از وردپرس و همچنین با دیگر تم ها و پلاگین ها در حال کار بر روی پلاگین هستند.
  • در بیشتر وقت ها، پلاگین ها به سادگی با هسته وردپرس و با پلاگین های دیگر کار می کنند، اما گاهی بین یک کد پلاگین با یک پلاگین دیگر تداخل به وجود می آید، و در این حالت است که مسئله سازگاری مطرح می شود. با استفاده از یک پلاگین وردپرس با پرداخت هزینه، دانستن این که کارمندان پشتیبانی برای کمک به شما هستند و در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی، آماده ی برطرف کردن آن هستند، نکته خوب و آرامش بخشی است.

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده است که افزونه ها، چه نوع کار هایی می توانند انجام دهند. خوب، هر کاری را که در ذهن دارید می توانید تصور کنید، احتمالا یک پلاگین وردپرس برای انجام آن کار وجود دارد. همه ی چیزی که باید انجام دهید این است که به بخش دایرکتوری پلاگین وردپرس بروید تا تمام راه های ممکن و افزونه های مناسب برای کار مورد نظر خود را پیدا کنید و سایت وردپرس خود را گسترش یا ارتقا دهید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

نصب پلاگین وردپرس

چگونه یک پلاگین وردپرس نصب می شود

نصب پلاگین وردپرس بر روی وب سایت، یک فرایند بسیار ساده است. برای نصب یک افزونه در وب سایت وردپرس خود، پس از وارد شدن به صفحه داشبورد وردپرس وب سایت خود، منوی Plugins را پیدا کنید و با کلیک بر روی آن، وارد صفحه ی افرونه ها شوید.

پلاگین وردپرس

در صفحه پلاگین های نصب شده، یک لیست خواهید دید از تمام پلاگین هایی که در حال حاضر در سایت وردپرس شما نصب شده اند. برخی از پلاگین ها مانند Akismet، همراه با نصب وردپرس هستند، این پلاگین وردپرس وبلاگ شما را از نظر هرزنامه ها و کامنت های اسپم و … محافظت می کند، و یا افزونه ی Jetpack، که راهی برای اتصال وبلاگ شما به یک حساب WordPress.com و فعال کردن ویژگی های اضافی آن است.

برای آپلود یک افزونه جدید، روی لینک افزودن جدید / Add New کلیک کنید. از این صفحه، می توانید پلاگین ها را از دایرکتوری Plugin WordPress.org جستجو کنید و پلاگین وردپرس مورد نظر خود را نصب کنید. همچنین می توانید بر روی این لینک ها کلیک کنید تا موارد برجسته، محبوب و جدید ترین پلاگین ها را ببینید. و همچنین می توانید پلاگین هایی را که به عنوان مورد علاقه تان علامت گذاری شده اند مشاهده کنید.

اولین پلاگین وردپرس که برای آپلود توصیه می شود BackupBuddy است (برای اطلاعات بیشتر در مورد افزونه BackupBuddy به این لینک مراجعه کنید)، این افرونه، از نصب کامل سایت وردپرس شما یک پشتيبان می گیرد، بنابراين اگر برنامه سايت شما خراب شود، هك شود و يا اگر مشكل یا به هم ریختگی در سایت شما ایجاد شود، همیشه یک بک آپ از وب سایت خود دارید و می توانید مجددا به يك نسخه كامل و سالم از سايت خود بازگردید.

برای آپلود یک پلاگین وردپرس بر روی وب سایت خود، روی دکمه انتخاب فایل کلیک کنید، فایل zip پلاگین خود را پیدا کنید و سپس روی Install Now کلیک کنید. سپس بر روی Activate کلیک کنید.

به روز رسانی پلاگین ها

پلاگین های وردپرس نیز مانند هر نرم افزار دیگری است که بر روی کامپیوتر شما نصب شده است. به طور دوره ای، توسعه دهندگان به روز رسانی هایی را ایجاد می کنند که ویژگی های جدیدی را ارائه می دهند یا اشکالات و باگ هایی که شناخته شده است را حل می کنند.

شاید ویژگی های جدید چیزی نیست که لزوما آن ها را بخواهید؟ در حقیقت، شاید شما از عملکردی که در حال حاضر دارند راضی باشید و نیازی به موارد بیشتر نداشته باشید؛ اما هنوز هم در مورد اشکالات احتمالی نگران هستید.

اشکالات نرم افزاری می تواند در هر شکل و اندازه ای رخ دهد! یک اشکال می تواند خیلی بزرگ باشد مانند جلوگیری یک افزونه برای استفاده کاربران و یا می تواند بسیار کوچک باشد و فقط مربوط به بخش خاصی از مثلا یک تم باشد. در برخی موارد، باگ ها حتی می توانند حفره های امنیتی جدی باشند.

صرف نظر از میزان شدت باگ ها، آن ها باید اصلاح شوند. به عنوان یک کاربر، هنگامی که یک به روز رسانی نرم افزاری به منظور رفع یک باگ، منتشر می شود، باید پلاگین وردپرس خود را در اسرع وقت به نسخه های امن و پایدار محصول ارتقا دهید. به روز رسانی پلاگین ها کار بسیار ساده ای است، پس هرگز از این کار غافل نشوید.

پلاگین وردپرس

آخرین آیتم در منو پلاگین ها، در داشبورد وردپرس، ویرایشگر / Editor است. پلاگین ویرایشگر که به همراه خودِ وردپرس وجود دارد، می تواند برای ایجاد تغییرات در هر یک از فایل های پی اچ پی پلاگین های شما مورد استفاده قرار گیرد. فقط از این نکته آگاهی داشته باشید که اگر تغییراتی را ایجاد کنید، یک به روز رسانی پلاگین، همه سفارشی سازی های شما را تغییر خواهد داد، زیرا بر روی نسخه قبلی بازنویسی می شود و اطلاعات قبلی از بین می رود. بنابراین، حتی اگر پی اچ پی بدانید، احتمالا هیچ یک از کد های پلاگین وردپرس را ویرایش نخواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا