وب

مزایا و معایب استفاده از وردپرس

مزایا و معایب استفاده از وردپرس

وردپرس ،  یکی از نرم افزارهای مبتنی بر وب است، که به صورت کاملا رایگان در اختیار تمام کاربران قرار میگیرد و اگر شما نخواهید برخی از ویژگی های آن را سفارشی کنید لازم نیست هیچ هزینه ای را برای آن صرف کنید.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

برای راه‌اندازی این نرم افزار کافی است تا آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوای محبوب را دانلود کرده و سپس با تهیه  هاست مناسب اقدام به نصب و راه‌اندازی آن کنید.

وردپرس بدون شک بیشترین استفاده و یکی از شناخته شده ترین سیستم های مدیریت محتوا به دلیل ویژگی های فراوان و قابلیت های سفارشی سازی امکانات آن می باشد.

همانطور که می دانید هر نرم افزار و وب سایتی دارای مجموعه ای از ویژگی های مثبت و منفی می باشد که وردپرس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اکثر افرادی که می خواهند کسب کار کوچک خود را راه اندازی کنند در ابتدای کار از آن برای شروع کار خود استفاده می کنند و اگر نیاز به گسترش امکانات آن داشتند، توسط یک مهندس طراحی وب قابلیت های آن را سفارشی می کنند.

اما جالب است بدانید، وب سایت بسیاری از شرکت های بزرگ براساس قالب وردپرس طراحی شده است و هم اکنون نیز از آن استفاده می کنند و تنها امکانات آن را سفارشی کرده و امنیت وب سایت خود را بالا برده اند.

ما در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب وردپرس را مورد بررسی قرار دهیم همچنین در مورد ویژگی های آن نیز صحبت خواهیم کرد.

 

مزایا و معایب استفاده از وردپرس

 

 مزایای استفاده از وردپرس

 

  1. تاثیر مستقیم بر روی هزینه ها:

همانطور که می دانید توسعه و طراحی وبسایت در وردپرس بسیار مقرون به صرفه می باشد و همچنین برای ساختن وب سایت در وردپرس لازم نیست که هزینه زیادی را صرف این کار کنیم و شما می توانید براحتی این کار را انجام دهید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی سایت بدون کدنویسی

از طرفی دسترسی به بسیاری از پلاگین و تم های رایگان باعث می شود که کاربران برای بهبود کارایی وب سایت های خود  بیشتراز وردپرس استفاده کنند.

که این یکی از مزایای مهم وردپرس بر روی HTML است زیرا طراحی یک وب سایت HTML سفارشی بسیار گرانتر از وب سایتی است که بر اساس وردپرس طراحی شده باشد.

  1. سهولت در استفاده:

یکی از دلایلی که باعث شده وردپرس  به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا بسیار مورد توجه کاربران قرار گیرد ویژگی های کاربردی و استفاده ی  آسان از آن می باشد.

هنگامی که از وردپرس برای وب سایت خود استفاده می کنید لازم نیست که حتماً مهارت برنامه نویسی داشته باشید زیرا: وردپرس را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید و سپس آن را براحتی برروی وب سایت خود اجرا نمایید، همچنین سهولت استفاده از قابلیت های وردپرس سیستم مدیریت محتوا باعث شده که این امر بسیار بر روی استفاده از آن تاثیر می گذارد.

  1. وردپرس یک منبع open source می باشد

این نرم افزار بر اساس open source می باشد این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند از آن استفاده کرده و یا ویژگی های آن را  برا اساس نیاز خود بهبود بخشد.

علاوه بر این نرم افزار وردپرس در مقایسه با دیگر ابزارهای ساخت وب به روز تر بوده و لازم نیست هیچ هزینه ای برای دانلود و استفاده از آن پرداخت کنید و می تواند تمامی نیازهای کاربران را برطرف کند.

حال قصد داریم به معایب استفاده از وردپرس اشاره کنیم.

 

 معایب استفاده از وردپرس

 

  1. امنیت اطلاعات

بدون شک هنگامی که درباره ی مزایا و معایب وردپرس صحبت می کنیم، امنیت آن برای کاربران یکی از مهم ترین نکاتی است که بسیار مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت.

همانطور که بالا ذکر شد این نرم افزار یک پلتفرم open source می باشد و می‌توان تمام تم ها و پلاگین های آن را سفارشی کرد. اما از آنجایی که هیچ نظارتی بر شرکت هایی که پلاگین ها و تم ها را توسعه می‌دهند وجود ندارد.

در نتیجه این مسئله می تواند باعث به وجود آمدن نگرانی ها شود و از آنجایی که وردپرس یکی از شایع ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد در نتیجه یکی از اهداف هکرها دسترسی به اطلاعات آن می باشد.

پس اگر می خواهید امکانات وب سایت خود و امنیت آن را بالا ببرید وکسب و کار خود را بهبود ببخشید بهتر است با یک مهندس طراح وب برای  بالا بردنم امنیت وب سایت خود صحبت کنید.

  1. به روز رسانی های مکرر

یکی از برجسته ترین ویژگی ها و مزایای وردپرس به روز رسانی های مکرر آن می باشد، اما از آنجایی که وردپرس به عنوان یک open source مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است بروز رسانی های مکرر عملکرد وب سایت شما را مختل کند زیرا: بعد از هر به روز رسانی برخی از قابلیت های سایت تحت تاثیر قرار می گیرند.

علاوه بر این قبل از بروز رسانی سایت باید این اطمینان را حاصل کنید که نسخه پشتیبان از سایت را در صورت از دست دادن داده ها در اختیار دارید.

  1. پایین بودن سرعت آن

هنگام بحث در مورد ویژگی ها و مزایای وردپرس پایین بودن سرعت و عملکرد آن یکی از بزرگترین نگرانی ها است.

همانطور که بسیاری از کد های عمومی و پلاگین برای ادغام عملکرد در وب سایت وجود دارد همین مسئله باعث کند شدن سرعت وب سایت خواهند شد و در نتیجه زمان بارگیری اطلاعات کاهش پیدا میکند.

 

 نتیجه گیری:

در این مطلب ما سعی کردیم درباره مزایا و معایب وردپرس بحث کنیم تا شما یک ایده کلی در مورد ویژگی ها و مزایای وردپرس و اثربخشی آن بر روی کسب و کار خود داشته باشید.

وردپرس می تواند یکی از بهترین سیستم عامل ها برای شروع وبلاگ نویسی یا طراحی یک وب سایت ساده  برای شروع و رونق بخشیدن به کسب و کار شما باشد.

هنگامی که شما مزایا و معایب وردپرس را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که با از وردپرس استفاده کنید  به راحتی می توانید با یک شرکت توسعه نرم افزاری تماس گرفته و در صورت نیاز ویژگی های قالب وردپرس وب سایت خود را سفارشی کنید.

امیدواریم مطالبی که در این مقاله ذکر شد برای بالا بردن سطح اطلاعات شما مفید واقع شده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا