وب

۱۵ کتابخانه جالب جاوا اسکریپت و CSS در سال ۲۰۱۸ – سری اول

در این مقاله قصد داریم تا ۱۵ تا از جالب ترین کتابخانه های جاوا اسکریپت و CSS در سال ۲۰۱۸ را براتون معرفی کنیم.

بریم که شروع کنیم :

basic scroll

BasicScroll

این کتابخانه به شما این امکان را می‌دهد که به صورت متحرک افکت parallax scrolling را در طراحی‌های خودتان اضافه کنید . می‌توانید از متغیرها و ویژگی‌ها مستقیما در CSS استفاده کنید و یا اینکه انیمیشن های خیلی بهتری را با جاوا اسکریپت ایجاد کنید. BasicScroll کتابخانه کم حجم و روانی هست که خیلی عالی روی دستگاه های مختلف مثل دسکتاپ و و تلفن های همراه کار کرده و از ورودی لمسی هم پشتیبانی میکند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

proton nativeProton Native

این کتابخانه به شما اجازه میدهد تا اپلیکیشن های بومی دسکتاپ را برای همه پلت فرم ها ایجاد کنید. Syntax یا ساختار نحوی آن مشابه React Native است ، از کتابخانه های موجود React مانند Redux پشتیبانی می کند و با بیشتر پکیج های Node.js هم سازگار است.

normalize css

Normalize.css

Normalize.css کتابخانه جدیدی برای ریست کردن CSS است. سازگاری با مرورگر های مختلف رو افزایش می دهد ، پیچیدگی آنها را کم کرده و استفاده از آنها را بهبود میبخشد.

fork awesome

Fork Awesome

این کتابخانه مجموعه ای از آیکون ها با بیش از ۶۰۰ آیکون SVG میباشد. سفارشی کردن این آیکون ها بسیار آسان است ، به عنوان مثال میتوانید ویژگی های رنگ ، اندازه ، سایه و … رو تغییر بدید. با همه فریم ورک ها سازگار هستند ، کاملا رایگان بوده و نیاز به هیچ جاوا اسکریپتی ندارند و در صفحه نمایش های رتینا بسیار جذاب به نظر می رسند.

filepond

Filepond

Filepond یک کتابخانه کوچک جاوا اسکریپت برای آپلود کردن فایل هاست. چندین روش برای آپلود کردن ارائه میدهد : میتوانید فایل های خود را بکشید و رها کنید ، فایل ها را کپی پیست کنید ، فایل ها را از سیستم خودتان انتخاب کنید و یا فقط از API کتابخانه استفاده کنید. این کتابخانه فقط ۲۱KB حجم دارد و از یک بهینه ساز داخلی برای تصاویر استفاده میکند.

headless chrome

Headless Chrome Crawler

این کتابخانه یک خزنده (Crawler) قدرتمند است که به شما این امکان را میدهد به راحتی هم زمان سازی را انجام داده ، متدها را مجددا امتحان کرده و برای آن ها تاخیر ایجاد کنید. از الگوریتم های خزنده جستجوی سطح اول و جستجوی عمق اول ، ذخیره ساز حافظه نهان pluggable مانند Redis پشتیبانی میکند و به شما اجازه میدهد تا از اطلاعات در قالب CSV و JSON خروجی بگیرید.

pressure

Pressure.js

Pressure.js کتابخانه ای است که میتواند برای مدیریت pointer pressure ، ۳D touch ، force touch مورد استفاده قرار گیرد. این کتابخانه یک API ساده دارد که با بیشتر مرورگرها سازگار بوده و مجهز به یک ابزار داخلی برای تشخیص دستگاه های حساس به نیرو میباشد. همچنین از تاچ های با لمس چند انگشتی پشتیبانی میکند.

Loaders-css

Loaders.css

این کتابخانه مجموعه ای از انیمیشن های جذاب لودینگ یا بارگذاری CSS است. ویرایش یا سفارشی سازی این انیمیشن ها بسیار راحت است. شامل انواع مختلفی از انیمیشن ها مانند تغییر شکل، چرخش ، محوسازی و موارد بسیار دیگری است. این انیمیشن ها در تمام مرورگرهای مدرن مانند IE9 به بعد پشتیبانی میشوند.

react slider

React Slider Kit

کتابخانه React Slider Kit به شما اجازه می دهد تا اجزای اسلایدر را در برنامه های React خود ایجاد کنید. انواع مختلفی از اسلایدرها مانند D1 ، D2 ، سینگل ، اسلایدر در محدوده خاص ، افقی و عمودی را ارائه میدهد.میتوانید حداقل و حداکثر تعداد اسلایدرها ، نقطه شروع و مراحل اسلایدر رو تنظیم کنید.

nativescript

NativeScript

NativeScript یک کتابخانه رایگان و اپن سورس (Open Source) است که از آن جهت ساخت برنامه های موبایل برای IOS و Android بر اساس جاوا اسکریپت و CSS استفاده می شود. فقط کافی است که یک بار کدهای خودتان را با جاوا اسکریپت بنویسید ، این فریم ورک کدهای جاوا اسکریپتی شما را برای اجرا با همه دستگاه ها سازگار می کند. بسیار توسعه پذیر است و و صدها پلاگین دارد که میتوانید از npm ، CocoaPods ، و Gradle استفاده کنید.

polacode

Polacode

Polacode یک افزونه برای Visual Studio Code است که میتوانید عکس هایی با افکت های بسیار جذابی از کدنویسی خود بگیرید. این افزونه رابط کاربری ویرایشگر را پنهان کرده و فواصل ، سایه و گوشه های گردی را به تصاویر شما اضافه میکند.

Scratches

Scratches

Scratches یک ویرایشگر ساده Node.js  و جاوا اسکریپت است که کدهای شما را هنگام تایپ کردن ارزیابی میکند. این ویرایشگر با الکترون ساخته شده ، دارای تم های سیاه و سفید روشن میباشد و یا یک پنجره پیش ‌نمایش خروجی کدها را به شما نشان میدهد.

prompts

Prompts

استفاده از کتابخانه Prompts آسان است و جهت ساخت درخواست های زیبا در برنامه های مبتنی بر خط فرمان از آن استفاده میشود. این کتابخانه هیچ وابستگی خارجی ندارد ، سبک و مستقل است. فقط از promises استفاده کرده و خیلی خوب با async/await کار می‌کند.

List

List

کتابخانه List یک جایگزین سریع برای آرایه ها است. تغییرناپذیری آن باعث میشود تا انتخابی عالی برای کسانی باشد که برنامه نویسی تابعی انجام می دهند. List در TypeScript نوشته شده است و تمامی شیوه های آرایه در جاوا اسکریپت و برخی موارد دیگر را نیز انجام می دهد.

Nerv

Nerv

Nerv یک کتابخانه سریع مبتنی بر Virtual-DOM است که می تواند به عنوان جایگزینی برای React مورد استفاده قرار گیرد. این کتابخانه بسیار سبک بوده ، با IE8 و React 16 سازگار میباشد و یک ریختی (isomorphic) و رندرینگ را در سرور و کلاینت ارائه میدهد. تعدادی از ویژگی‌های React 16 مثل خطاهای سرحد (Error Boundaries)، پورتال‌ها و بسیاری موارد دیگر را پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا