وب

آموزش طراحی سایت با وردپرس

آموزش طراحی سایت با وردپرس

آموزش طراحی سایت با وردپرس

یکی از راه‌های معرفی محصولات و خدمات کسب‌وکارهای موفق یا سازمان‌های دولتی و غیردولتی را می‌توان راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و سایت دانست که هرکدام نسبت به نیازهای خود، وب‌سایت مخصوص به خود را دارند. امروزه ساخت یک وب‌سایت از تاثیر بالایی در برند شدن یک محصول برخوردار است، هدف از تولید این مقاله را می‌توان معرفی یکی از روش‌های مهم و تاثیرگذار در طراحی سایت دانست، آموزش طراحی سایت با وردپرس، ( دوره آموزشی طراحی سایت )هدفی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

درباره‌ی آموزش ساختن سایت با وردپرس، اولین موضوعی که لازم است بدانید این است که وردپرس چیست؟ وردپرس در اصل یک سیستم مدیریت محتوا است که افراد با استفاده از آن قادر به طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت و وبلاگ‌های گوناگون هستند، یکی از ویژگی‌های وردپرس را می‌توان انعطاف بالای آن در میان دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا دانست، شما می‌توانید با استفاده از آن به ساخت هر نوع وب سایتی بپردازید.

اگر بخواهیم کمی تعریف خود از وردپرس را حرفه‌ای‌تر بیان کنیم، باید بگوییم که وردپرس یک سایت ساز اپن سورس (OpenSource) تحت وب است که در دسته‌ی cms ها قرار دارد. Cms مخفف کلمه‌ی Content Management System است؛ وردپرس را می‌توان سیستم مدیریت محتو‌ایی در نظر داشت که در ساخت آن از زبان برنامه‌نویسی PHP استفاده ‌شده و توسط MySQL پشتیبانی می‌شود.

در آموزش ساخت سایت با وردپرس فارسی و آموزش طراحی سایت با وردپرس فارسی شما می‌توانید به‌راحتی و درنهایت سادگی، نحوه‌ی استفاده از ویژگی‌های وردپرس را بیاموزید؛ لازم به ذکر است که شما متوجه تغییر و تفاوت خاصی در بین دو نسخه‌ی فارسی و انگلیسی این سیستم نمی‌شوید و تفاوت آن‌ها را تنها در زبان این سیستم می‌توان دانست.

اگر شما قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت یا یک وبلاگ را دارید، سیستم‌های مدیریت محتوای زیادی پیش روی شما قرار دارند و می‌توانید یکی از آن‌ها را به سلیقه‌ی خود انتخاب کنید. وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا به‌حساب می‌آید که در آن قالب و پوسته‌های متنوعی به‌صورت رایگان در اختیار طراحان سایت‌ها قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید از آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس رایگان استفاده کنید و شیوه‌ی کامل کار با آن را بیاموزید، همچنین آموزش تصویری ساخت سایت با وردپرس فارسی نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر این روند بگذارد، به همین منظور شما می‌توانید با دانلود رایگان کامل طراحی سایت با وردپرس قدمی را در جهت سرعت بخشیدن به آموزش خود بردارید.

یکی دیگر از ویژگی‌های وردپرس را می‌توان رایگان بودن آن در نظر گرفت، همچنین علاوه بر خود سیستم وردپرس، آموزش ساخت سایت با وردپرس رایگان و آموزش رایگان طراحی وب سایت با وردپرس هم در سطح اینترنت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

در ابتدا لازم است بدانیم آموزش طراحی سایت با وردپرس رایگان حقیقت دارد یا خیر؟ بدون شک هر سایتی برای شروع کار خود، نیازمند به یک سری پیش‌نیاز است، شما برای اینکه بتوانید پیش‌نیازهای سایت موردنظر خود را تامین کنید باید هزینه‌ای را در این جهت بپردازید، البته برای ساخت سایت با وردپرس هزینه‌ی خاصی را نمی‌پردازید و باید آموزش راه‌اندازی سایت با آن را دیده باشید.

البته افرادی که آموزش وردپرس را دیده‌اند، علاوه بر طراحی و راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین برای خود می‌توانند، برای دیگران هم سایت طراحی کنند و درآمد خوبی در این زمینه داشته باشند. قیمت طراحی سایت با وردپرس نسبت به کارهایی که باید انجام شود، متغیر است اما برای مثال می‌توان بازه‌ی ۱٫۵ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان را بیان کرد.

هزینه‌هایی که در ساخت یک سایت باید پرداخت شود

سایتی که شما قصد راه‌اندازی آن با وردپرس را دارید، نیاز به یکسری موارد ضروری دارد که اگر برای سایت خود، این موارد را تهیه نکنید، سایت شما راه‌اندازی نمی‌شود. مهم‌ترین فاکتورهایی که شما باید در نحوه‌ی آموزش ساخت سایت با وردپرس رایگان با آن‌ها آشنا شوید، فراهم کردن دامنه و هاست مناسب است. البته دو مورد ذکرشده فقط پیش‌نیاز برای طراحی سایت با وردپرس نیست بلکه این دو مورد پیش‌نیاز برای تمامی روش‌ها است.

شما برای تهیه‌ی هاست و دامنه باید هزینه‌ای را به شرکت‌های هاستینگ و ارائه‌دهنده‌ی دامنه پرداخت کنید؛ گاهی پیش می‌آید که شما سفارش یک دامنه یا هاست مخصوص را دارید تا بتوانید از تمامی ویژگی‌های سایت خود استفاده کنید. در انتخاب هاست باید به میزان فضایی که برای کار خود نیاز دارید، دقت کنید با این کار می‌توانید هاست مناسبی را انتخاب کنید؛ برای مثال اگر سایت شما یک وب‌سایت شرکتی است، هاست ۱ گیگ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین هاست برای سایت‌های وردپرسی، هاست لینوکس است.

قیمت دامنه بر اساس پسوند آن مشخص می‌شود و به‌غیر از پسوند آن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، دامنه‌ی.ir که مخصوص کشور ایران است، ارزان‌ترین و دامنه‌ی.co یکی از گران‌قیمت‌ترین پسوندهای دامنه محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از ۵۰ پسوند مختلف در اینترنت وجود دارد که می‌توانید به‌دلخواه از آن‌ها استفاده کنید، در انتخاب و استفاده از پسوندهای موجود هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر فردی بر اساس نیاز و سلیقه‌ی خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند، البته برخی از پسوندها برای استفاده‌ی مراکز دولتی و سازمانی است و افراد معمولی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر پسوندهای .ir.com.net.org از پرکاربردترین دامنه‌های مورداستفاده‌ی ایرانیان است.

آموزش طراحی سایت با وردپرس

نصب وردپرس

اکنون نوبت به نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس می‌رسد، شما باید در مرحله‌ی اول فایل وردپرس را بر روی هاست خود آپلود کرده و سپس یک دیتابیس بسازید (برای دانلود وردپرس می‌توانید از سایت رسمی خود وردپرس این کار را انجام دهید)، حال باید نام دامنه‌ی خود را سرچ کنید و مراحل رو به روی خود را طی کنید. مراحل بسیار ساده هستند و نیازی به آموزش در این بخش نیست، تنها نکته‌ی بسیار مهمی که در این مرحله وجود دارد، اتصال وردپرس به دیتابیس است که در یکی از مراحل از شما خواسته می‌شود تا مواردی چون نام پایگاه داده، نام کاربری، رمز، هاست، عنوان سایت، ایمیل و موارد این‌چنینی را وارد کنید که این اطلاعات را بر اساس اطلاعات قبلی خود که هنگام ساخت دیتابیس با آن سروکار داشتید، وارد کنید. پس‌ازاینکه تمام مراحل را طی کردید بر روی دکمه‌ی راه‌اندازی وردپرس کلیک کنید و صبر کنید تا وردپرس بر روی سیستم شما نصب شود.

پس از نصب وردپرس بر روی ورود کلیک کنید تا صفحه‌ی ورود کاربر مشخص شود، در این قسمت از شما نام کاربری و رمز عبور را می‌خواهد که این موارد را در هنگام نصب وردپرس در فرم وارد کرده‌اید، پس از تکمیل این مراحل می‌توان گفت که نصب وردپرس بر روی سیستم شما با موفقیت انجام ‌شده است.

پس از نصب سیستم مدیریت محتوا وردپرس، نوبت به نصب افزونه‌های وردپرس می‌رسد، اما در ابتدا باید بدانیم که افزونه چیست؟ افزونه یا plugin، یک بسته‌ی جدای برنامه‌نویسی شده است که در کنار سیستم مدیریت محتوا وردپرس از آن استفاده می‌شود و به این سیستم مدیریت امکانات ویژه و خاصی را می‌بخشد.

شما می‌توانید در وردپرس ظاهری دلخواه به سایت خود بدهید، این موضوع یکی از ویژگی‌هایی است که وردپرس برای کاربران خود فراهم کرده است تا آن‌ها بتوانند با استفاده از پوسته‌های وردپرس یا themes این تغییر را ایجاد کنند؛ برخی از پوسته‌ها رایگان هستند و برخی دیگر پولی، اگر شما فردی مبتدی در طراحی سایت هستید بهتر است از پوسته‌های رایگانی که در این سایت برای شما فراهم ‌شده است استفاده کنید و سپس پس از ارتقای سایتتان از مدل‌های پولی که طبیعتا باکیفیت و زیباتر هستند بهره ببرید.

در سطح اینترنت فروشگاه‌های ایرانی بسیار زیادی وجود دارند که با قیمت مناسب قالب‌ها و افزونه‌های حرفه‌ای با زبان فارسی را می‌فروشند که می‌توانید برای خرید قالب از آن‌ها استفاده کنید، همچنین شما می‌توانید آموزش ساخت سایت با وردپرس آپارات را مشاهده کنید تا بتوانید سایت خود را به بهترین نحو طراحی کنید. همچنین علاوه بر آپارات می‌توانید کلمه آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان را در گوگل سرچ کنید و از آن برای راه‌اندازی وردپرس استفاده کنید.

همچنین دانلود رایگان آموزش کامل طراحی سایت با وردپرس یکی دیگر از راه‌های یادگیری ساخت سایت وردپرسی است که می‌توانید با یک سرچ ساده در گوگل از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید پروژه طراحی سایت با وردپرس خود را آغاز کنید بهتر است در این حوزه حرفه‌ای شوید، برای این‌که بتوانید در این حوزه تبدیل به یک فرد حرفه‌ای شوید باید از آموزش وردپرس استفاده کنید. آموزش تک بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به کاربران خود ارائه می‌کند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

چه سایت‌هایی را می‌توان با وردپرس ساخت؟

همان‌طور که در بخش آموزش رایگان طراحی وب‌سایت با وردپرس اشاره کردیم، سیستم مدیریت محتوا وردپرس یکی از بهترین ابزار برای ایجاد هر مدل سایتی است، شما می‌توانید از این نرم‌افزار برای طراحی سایت خود استفاده کنید و مطمئن باشید که هیچ محدودیتی را برای شما ایجاد نمی‌کند. در ادامه به برخی از سایت‌هایی که با وردپرس ساخته می‌شوند، می‌پردازیم.

  • وبلاگ
  • خبری
  • آموزشی
  • شرکتی
  • فروشگاهی
  • شخصی

آموزش رایگان ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس یکی از ترندترین سرچ‌های چند وقت اخیر به‌حساب می‌آید که مدیران فروشگاه‌ها را ترغیب به یادگیری کار با این سیستم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه یک فروشگاه بتواند محصولات خود را برای مشتریان به نمایش بگذارد و آن‌ها را ترغیب به خرید کنند، ایجاد یک سایت است تا چنین بستری برای آن‌ها فراهم شود؛ پس به صاحبان کار پیشنهاد می‌شود که از آموزش ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس استفاده کنند و به این مهارت برسند.

 

مراحلی که لازم است افراد برای طراحی چنین سایتی انجام دهند، همانند آن چیزی است که در آموزش طراحی سایت با وردپرس ۰ تا ۱۰۰ به آن پرداختیم؛ فقط لازم به ذکر است که شما می‌توانید بعد از تهیه‌ی هاست و دامنه‌ی خود، از گواهی SSL یا Secure Sockets layer برای بالا بردن امنیت صفحه‌ی خود استفاده کنید تا صفحه‌ی شما از مشکلاتی چون هک شدن، سرقت و موارد این‌چنینی در امان باشد. پس از تکمیل این مرحله می‌توانید همانند آنچه در پیش‌گفته شد به دانلود وردپرس و نصب آن بپردازید.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که داشتن یک سایت، می‌تواند تاثیر زیادی بر کسب‌وکار و میزان درآمدی که از آن حرفه کسب می‌کنید، داشته باشد. اکنون شما می‌توانید برای خود با سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سایت طراحی کنید و از مزیت‌هایی که برای شما به همراه می‌آورد، کمال استفاده را ببرید، تنها به یاد داشته باشید که انتخاب مناسب نام دامنه و پسوند آن، همچنین هاستی که گمان می‌کنید برای حرفه‌ی شما مناسب است، درروند موفقیت شما بی تاثیر نیست.

برای ساخت سایت وردپرس خود می‌توانید از آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی سایت با وردپرس آموزش تک استفاده کنید تا بتوانید مهارت خود را بالا برده و توانایی ساخت سایت‌های حرفه‌ای را پیدا کنید، اگر فکر می‌کنید که زمان آموزش دیدن ندارید، نگران نباشید زیرا آموزش طراحی سایت با وردپرس در ۲ ساعت هم امکان‌پذیر است. همان‌طور که می‌دانید آموزش‌های پولی معمولا کامل‌تر و جامع‌تر از آموزش‌های رایگان است اما ما در این بخش کلماتی را به شما معرفی می‌کنیم که با جست‌وجو آن در گوگل می‌توانید به منابع خوبی دسترسی پیدا کنید.

  • آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf
  • آموزش طراحی سایت با وردپرس pdf رایگان
  • آموزش ساخت سایت با وردپرس
  • آموزش ساخت سایت با وردپرس رایگان
  • آموزش ساخت سایت با وردپرس pdf
  • آموزش کامل طراحی سایت با وردپرس pdf
  • آموزش صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس رایگان
  • فیلم آموزش طراحی سایت با وردپرس رایگان
  • آموزش رایگان طراحی سایت با وردپرس
  • دانلود رایگان آموزش طراحی سایت با وردپرس

اگر برای آموزش طراحی سایت با وردپرس نیاز به دریافت مشاوره‌ی تخصصی دارید، می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در آموزش تک تماس بگیرید و از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان ما بهره‌مند شوید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که با استفاده از کمک مشاورین می‌توانید بهترین راه و روش برای انتخاب دقیق آموزش‌های دیگر را دریافت کنید تا بهترین نتیجه و بازخورد را داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا