طراحی و گرافیک

موشن گرافی تبلیغاتی | آشنایی با اهمیت و بازار کار موشن گرافیک برای تبلیغ

موشن گرافی چیست؟

موشن گرافی از دو عبارت موشن به معنای متحرک سازی و گرافیک به معنای تصویر تشکیل شده است و در واقع به ویدیوهایی گفته می‎شود که پیام و محتوای آن‌ها به صورت متحرک، به مخاطبین منتقل می‎شود. انتقال محتوا با استفاده از این روش، مزایای بسیار زیادی دارد و می‌تواند تاثیر بیشتری از ویدیوهای معمولی بر روی مخاطبین بگذارد. به همین دلیل، استفاده از موشن گرافی تبلیغاتی در سالیان اخیر بسیار محبوب شده است و اکثر صاحبان مشاغل، از این ترفند برای تبلیغ محصول و یا خدمات خود استفاده می‌کنند.

آشنایی با موشن گرافی تبلیغاتی در آموزش تک

آشنایی با موشن گرافی تبلیغاتی

تبلیغات را می‌توان با توجه به نوع محتوایی که دارند، در دسته‌های آگاهی دهنده، ترغیب کننده و یادآوری کننده تقسیم بندی کرد. برای تولید تبلیغات، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که شاید برخی از آن‌ها برای تمامی انواع تبلیغات مناسب نباشند و یا هزینه ساخت آن‌ها، به قدری باشد که برای صاحبان مشاغل صرفه اقتصادی نداشته باشد. اما موشن گرافیک این گونه نیست و مانند سایر روش‌های ساخت تبلیغات، هزینه اولیه زیادی ندارد.

از طرف دیگر، به دلیل این که در این روش، می‌توان تصویرهای گرافیکی زیبا و متحرک که می‌توانند نظرات هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند، موشن گرافی تبلیغاتی امروزه به یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای ساخت انواع تبلیغات شناخته می‎شوند. همچنین در سالیان اخیر بسیاری از تبلیغ دهندگان و بازاریاب‌ها، به جای طراحی کاتالوگ و بروشور که می‌تواند هزینه‌هایی به مراتب بالاتر و بازدهی کمتری داشته باشند، می‌توانند با ساخت یک موشن گرافی تبلیغاتی مناسب، حجم بالایی از اطلاعات را به صورت تاثیر گذارتری به مخاطبان خود عرضه کنند.

انواع موشن گرافی تبلیغاتی

اگر می‌خواهید به دنیا ساخت موشن گرافی وارد شوید، بهتر است با انواع آن نیز آشنا باشید تا بتوانید موشن‌هایی به مراتب بهتر و اثر بخش‌تر را تولید کنید. موشن گرافی را می‌توان با توجه به نوع ساخت و محتوا، در انواع مختلفی دسته بندی کرد اما تمامی آن‌ها برای ساخت تبلیغات کاربرد دارند. در ادامه انواع موشن گرافی را بررسی می‌کنیم.

ویدیو موشن

یکی از انواع موشن گرافی، ویدیو موشن است. این دسته از ویدیوها معمولا تلفیقی از فیلم برداری و گرافیک هستند. در این نوع از موشن گرافی تبلیغاتی می‌توان با استفاده از گرافیک‌های جذاب، زیبایی ویدیو را افزایش داد . البته لازم به ذکر است که در این دسته معمولا برای نمایش اطلاعات از گرافیک‌هایی استفاده می‌کنند که با فیلم برداری قابل ارائه نیستند.

استاپ موشن

استاپ موشن تکنیکی برای ساخت موشن گرافی است که در آن از اشیای واقعی استفاده می‎شود. در این روش، اشیا را به صورت خیلی کمی حرکت می‌دهند و از هر حرکت آن‌ها عکس برداری می‎شود. سپس تمامی عکس‌ها با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی پشت سر هم قرار داده می‎شوند تا حس حرکت را القا کنند. البته در این روش نیز می‌توان با استفاده از موشن گرافی، گرافیک‌های زیبایی را برای افزایش اطلاعات و زیبا کردن فضا استفاده کرد.

اینفو موشن

اینفو موشن، در واقع ویدیوهایی هستند که در آن‌ها از تکنیک اینفوگرافیک برای انتقال محتوا استفاده می‎کنند. با استفاده از این روش می‌توان انواع کسب و کار، شرکت‌ها، محصولات، خدمات و … را معرفی کرد و با استفاده از تکنیک‌های اصلی اینفوگرافی، محتوای مورد نظر را نمایش داد.

آشنایی با انواع موشن گرافی تبلیغاتی در آموزش تک

موشن گرافیک‌های ساده

در این روش، برای تولید موشن گرافی تبلیغاتی از تصاویر واقعی استفاده نمی‌شود و تمامی گرافیک‌ها و حرکات، با استفاده از نرم افزارهای مخصوص این کار ساخته می‎شوند. این روش برای تولید موشن‌های تبلیغاتی بسیار محبوب هستند و می‌توان با استفاده از آن، انواع تبلیغات را ساخت. مطمئنا این روزها شما با این نوع از موشن‌ها مواجه شده‌اید و می‌دانید تاثیر آن‌ها چقدر بیشتر از ویدیوهای تبلیغاتی معمولی است.

مزایای استفاده از موشن گرافی برای تبلیغات

چرا موشن گرافی تبلیغاتی در سالیان اخیر توجه بسیاری از صاحبان مشاغل و بازاریاب‌ها را به خود جلب کرده است؟ شاید شما هم این سوال را مدام از خود بپرسید و به دنبال جواب آن باشید. موشن گرافیک با توجه به مزایای خاصی که دارد، می‌تواند بستری را فراهم کن که اثر بخشی تبلیغات بیشتر شود. مزایای منحصر به فرد موشن گرافی به شرح زیر می‌باشد.

  • کم هزینه بودن ساخت موشن گرافی
  • سرعت بالای ساخت و آماده کردن موشن گرافی
  • عدم نیاز به محیط فیلم برداری و یا بازیگر
  • موشن گرافی می‌تواند هر طیف سنی را به خود جلب کند
  • هر نوع موضوعی را می‌توان با استفاده از موشن گرافی بیان کرد
  • محدودیتی برای موشن گرافی وجود ندارد

مزایای استفاده از موشن گرافی تبلیغاتی در آموزش تک

ابزارهای ساخت موشن گرافی تبلیغاتی

امروزه نرم افزارهای بسیار زیادی در دنیا دیجیتال وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها، انواع موشن گرافیک‌ها را تولید کرد. در ادامه بهترین ابزارهای تولید موشن گرافی را معرفی می‌کنیم.

بازار کار موشن گرافی تبلیغاتی

موشن گرافی سال‌هاست در صنایع مختلف استفاده می‎شود اما تب استفاده از آن، در سالیان اخیر بسیار بیشتر شده و همچنان هم در حال افزایش است. مطمئنا یکی از دغدغه‌های تمامی افراد علاقه مند به این رشته، بازار کار و میزان کسب درآمد  از آن است. در مورد این مسئله باید بگوییم که فرهنگ استفاده از موشن گرافی، در داخل ایران در حال جا افتادن است و مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل، در سالیان اخیر توجه ویژه‌ای به این روش تبلیغاتی داشته‌اند.

بازار کار موشن گرافی | آموزش تک

به همین دلیل، بازار کار ساخت موشن گرافی تبلیغاتی در ایران بسیار مناسب است و در آینده نیز مسلما بهتر و بزرگ‌تر از این مقدار می‌شود. اگر ترس از این دارید که پس از یادگیری موشن گرافی، ممکن است بیکار بمانید، باید بگوییم امروزه تقریبا هیچ طراح موشن گرافی خوبی بیکار نیست و در صورتی که بتوانید به یک طراح حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید حتی درآمد‌های دلاری نیز داشته باشید. در دوره‌های آموزش تک، به تمامی شرکت کنندگان آموزش داده می‎شود که چگونه می‌توانند وارد بازار کار شوند و تمامی چالش‌هایی که ممکن است در این مسیر داشته باشند را بر طرف کنند.

آموزش تک، بهترین انتخاب برای یادگیری موشن گرافی

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، موشن گرافی تبلیغاتی و بازار کار آن را در ایران بررسی کردیم. موشن گرافی یک هنر ارزشمند است و با استفاده از آن می‌توان تبلیغاتی اثر بخش‌تر را تولید کرد. به همین دلیل، در سالیان اخیر مدیران شرکت‌ها و صاحبان مشاغل، برای تبلیغ و معرفی محصولات و یا خدماتشان، از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند درآمد خود را بالاتر ببرند.

اگر قصد یادگیری موشن گرافی را دارید، می‌توانید در دوره‌ صفر تا صد آموزش موشن گرافی مجموعه ما شرکت کنید تا در کمترین زمان ممکن، وارد بازار کار میلیونی تولید موشن گرافیک شوید. این دوره با استفاده با بالاترین کیفیت ممکن آماده شده است و در آن شما می‌توانید با تمامی نکات و ترفندهای موجود برای حل چالش‌های تولید موشن گرافی آشنا شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا