طراحی و گرافیک

کار با افتر افکت به چه پیش‌نیاز و مقدماتی نیاز دارد؟ | ملزومات یادگیری

با افتر افکت یک طراح حرفه‌ای موشن گرافیک شوید!

آیا آماده‌اید که کار با افتر افکت را برای حرفه‌ای شدن در موشن گرافیک یاد بگیرید؟ قبل از آموزش بهتر است اطمینان حاصل کنید که تمام سخت‌افزارها و نرم افزارهایی را که برای موفقیت در آموزش نیاز دارید، در اختیار شما هست یا نه؟ برای آماده‌سازی وسایل و مقدمات این کار بهتر است از این مطلب که مانند یک چک لیست است، استفاده کنید.

پیش نیازهای کار با افتر افکت

همانطور که می‌دانید افتر افکت در کنار کاربردهای متنوع یکی از برنامه‌های اساسی برای یادگیری و تسلط به موشن گرافیک است. اما برای شروع کار با آن مقدماتی نیاز است که عبارتند از:

تهیه نرم‌افزار مناسب

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید آخرین نسخه برنامه‌های افتر افکت و انیمیت را دانلود و نصب کرده‌اید. چند برنامه و ابزار دیگر نیز مانند ایلوستریتور و فتوشاپ و … وجود دارد که می‌توانید نصب کنید تا به شما در کار کمک کنند.

داشتن یک سیستم مناسب

برای اجرای After Effects، به پردازنده ۶۴ بیتی (CPU) و حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز دارید (خود کمپانی ادوبی حداقل ۱۶ گیگابایت رم را توصیه می‌کند). خوشبختانه اکثر پردازنده‌های مدرن می‌توانند افتر افکت را اجرا کنند، اما اگر پردازنده شما فقط ۳۲ بیتی است، باید آن را تعویض کنید. برای اطلاع از مناسب بودن رایانه خود، این مراحل را دنبال کنید:

 اگر دستگاه شما با مک او اس (macOS)  کار می‌کند روی نماد اپل در منوی بالای پیمایش سیستم خود کلیک کنید. گزینه About This Mac را انتخاب کرده تا اطلاعات مربوط به نسخه سیستم عامل و نام مدل رایانه، پردازنده خود را مشاهده کنید. اگر پردازنده شما از نوع Intel Core Solo یا Intel Core Duo باشد، فقط ۳۲ بیت است و نیاز به تعویض دارد.

اگر از ویندوز ۱۰ یا ۸٫۱ استفاده می‌کنید روی دکمه استارت بزنید. سپس این مسیر را طی کنید: تنظیمات> سیستم> درباره سیستم را انتخاب کنید. در سمت راست، در بخش مشخصات دستگاه، به نوع سیستم برخواهد خورد.

برای کار با افتر افکت  اگر از ویندوز ۷ استفاده می‌کنید، روی دکمه استارت زده، روی مای کامپیوتر کلیک راست کنید، Properties را انتخاب کرده و در بخش System، نوع آن را ببینید.

این برنامه همچنین از حافظه زیادی، مخصوصاً هنگام ایجاد و بازیابی پیش نمایش استفاده می‌کند. بنابراین، همراه با اطمینان از پردازنده سریع، از رم بالا نیز مطمئن شوید. حداقل حافظه مورد نیاز برای افتر افکت ۱۶ گیگابایت است و آنها برای عملکرد بهتر ۳۲ گیگابایت را توصیه می‌شود. مطمئناً هرچه حافظه رم بیشتری داشته باشید، افتر افکت نیز به نرمی کار می‌کند.

برنامه‌ریزی برای شروع کار با افتر افکت

اگر بیشتر شش ساعت در روز را به یادگیری افتر افکت اختصاص داده‌اید، می‌توانید با اطمینان در حدود ۸ هفته کار با این برنامه را یاد بگیرید. این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که بتوانید روی مفاهیم مهم موشن گرافیک (گردش کار، طراحی، رنگ و …) تمرکز کنید و نه ابزارها و ویژگی‌های پر زرق و برق را که واقعاً هرگز استفاده نخواهید کرد. به خاطر داشته باشید که یادگیری افتر افکت یک تعهد مادام العمر است. همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود خواهد داشت. گزینه‌های زیادی برای یادگیری After Effects وجود دارد. پکیج آموزش موشن گرافیک مخصوص بازار کار که توسط مجموعه آموزشی تک تهیه شده و یکی از سر فصل‌های مهم آن مربوط به افتر افکت است شما را به این هدف می‌رساند.

آشنایی با فضای برنامه

حتی اگر به صورت جدی کار با افتر افکت و آموزش آن را شروع نکرده‌اید، بهتر است این برنامه را باز کرده با منو و ابزارها آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا یک دید کلی و آشنایی اجمالی به فضای آن داشته باشید و در هنگام آموزش و کار سرعت عمل شما تا حد زیادی بالا می‌رود.

انتخاب یک برنامه آموزشی درست

علاوه بر این که مقدمات سخت‌افزاری و نرم افزاری برای شروع کار با این برنامه اهمیت دارد، باید یک دوره آموزشی دقیق هم انتخاب شود. در صورتی که قصد دارید این برنامه را به صورت مستقل یاد بگیرید، فراموش نکنید که کسی پشتیبان شما نخواهد بود و در عین حال مربی برای رفع اشکال نخواهید داشت. همچنین با توجه به اینکه در آموزش‌ها ابزارها و تکنیک‌های به ترتیب اولویت یاد داده می‌شود، شما در مسیر درست آموزش و کار با افتر افکت قرار خواهید گرفت. همچنین این امر کمک می‌کند تا انرژی و هزینه خود را به صورت درست صرف کنید. این امر به خصوص برای کسانی که دیدی درست نسبت به این برنامه ندارند راهگشا خواهند بود.

تمرین و ممارست

در کنار سخت افزارها و نرم‌افزار و شرایط آموزشی، مهمترین نکته برای کار با این برنامه باید پشتکار لازم را داشته باشید. از آنجایی که این برنامه پر از ترفندهای فراوان و ابزارهای متعدد است، زمان زیادی برای آموزش نیاز است. علاوه بر این باید با تمرین و ممارست سعی کرد تا این ترفندها و نحوه استفاده از ابزارها را به فراموشی نسپرد.

کار با افتر افکت سختی‌های خاص خود را دارد، اما این سختی‌ها به نتیجه مطلوبی منجر خواهد شد. فراموش نکنید شما با تسلط به این برنامه و موشن گرافیک به یک بازار کار پر از فرصت‌های شغلی متنوع دسترسی خواهید داشت. کافی است تسلط خود و نمونه کارهایتان را کا ناشی از زمان و پشتکار صرف شده برای یادگیری و کار است به اشتراک بگذارید و خود را در این عرصه معرفی کنید.

سخن پایانی

دنیای دیجیتال امروز به سمت هنرهای دیجیتال و نرم افزارهای مربوط به آن سوق پیدا کرده، موشن گرافیک و ابزارهای آن مانند افتر افکت مثال خوبی از این هنرهای دیجیتال است. اگر علاقه‌مند به این حوزه هستید فراموش نکنید که کار با افتر افکت به شرط آموزش درست، بسیار لذت بخش است.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام . بنده هم after effect و هم illustrator رو نصب کردم و جفتشون هنگام باز کردن این ارور رو میده:
    continue with known issues
    نمیدونم مشکل ساز هست یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا