انیمیشن و سه بعدی

سبک های برندسازی با موشن گرافیک

در این مقاله قصد ما بررسی برندسازی با موشن گرافیک است به طوری که سبک برند حفظ شود. در نظر داشته باشید که اگر طراحی موشن گرافیک به درستی صورت بگیرد قطعاً برند شدن بسیار سریع و حرفه ای محقق می شود. برای برندسازی با موشن گرافیک  ( آموزش موشن گرافیک )سبک های مختلفی موجود است که برای انتخاب سبک مورد نظر باید پارامترهای مختلفی را مورد بررسی قرار داد.

بهترین سبک برندسازی با موشن گرافیک

این مقاله را با یک مثال ساده و البته خوشمزه شروع می کنیم! انتخاب یک سبک مناسب از بین روش های مختلفی که برای برندسازی از طریق موشن گرافیک وجود دارد دقیقاً مانند رفتن یک رستوران است که به تازگی تأسیس شده است و یا رستورانی قدیمی در یک کشور بزرگ که شما برای اولین بار است که آن را انتخاب کرده اید. حال برای شما منویی آورده می شود که در نگاه اول تمامی غذاها بسیار عالی و فوق العاده به نظر می رسد اما نمی دانید آیا واقعاً از طعم غذاهای نوشته شده خوشتان می آید یا خیر؟ حال سوال اینجاست : از کجا بدانیم که بهترین گزینه از دید ما کدام است؟

برندسازی با موشن گرافیک نیز از همین مسیر دنبال می شود، در واقع پاسخ خوبی برای سوال: از کجا بدانیم کدام سبک از موشن گرافیک برای درآمدزایی و رشد شغلی یک برند بهتر است؟
اولین پاسخی که برای این سوال می توان در نظر گرفت این است که مشتریان با کدام سبک می توانند ارتباط بهتری بگیرند.

برندسازی با موشن گرافیک

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

مزایای برندسازی با موشن گرافیک

در نظر داشته باشید که مزیت برندسازی با موشن گرافیک بدون در نظر گرفتن نوع تجارت و محصولی که قرار است به فروش برسد تعیین می شود. جالب شد! در واقع در برندسازی با موشن گرافیک باید همیشه این اصل حاکم باشد که برند پیش رو قرار است در رقابت پیروز شود و فرقی نمی کند چقدر سزاوار این برد است! شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما فرض کنید شما یک طراح هستید و قصد دارید در خصوص یک برند جدید تبلیغ کنید، در این بین از موشن گرافیک کمک می گیرید، هدف اصلی شما این است که برند را به پیروزی برسانید حتی اگر در ذهن خود بدانید که بسیاری از برندهای دیگر خدمات بیشتر و به نوعی متقاضی بیشتری دارند! به هر روی وقتی صحبت از برندسازی با موشن گرافیک می شود یعنی قرار است مشارکت مشتریان افزایش یابد و به نوعی به صورت نامحسوس وادار به انتخاب برند مورد نظر شود و شما به عنوان طراح در سود و ضرر این کار دخالتی ندارید.
برندسازی با موشن گرافیک می تواند یک تحول بسیار بزرگ و جذاب در مسیر درآمدزایی محسوب شود..

برند سازی موشن گرافیک

اهمیت ظاهر در برندسازی با موشن گرافیک

همیشه شعار ما این بوده است که باطن از ظاهر مهم تر است اما در برندسازی شکل ظاهری بسیار مهم است.. در ابتدا هر برندی برای موشن گرافیک مناسب به نظر می رسد اما آیا این تصور واقعا درست است؟
اهمیت برند مورد نظر در نظر مشتریان بسیار مهم است یعنی باید طراحی زیبایی که در اختیار دارید با سبک های مختلف انیمیشن ها همخوانی درستی داشته باشد و بیننده بتواند به طور دقیق آن را متوجه شود.
در برندسازی با موشن گرافیک طیف رنگی برای عناصر مهم هستند، استفاده از رنگ های تیره برای محصولاتی که قرار است برای کودکان استفاده شود یک اشتباه است حال می خواهد یک عنصر ساده یک بعدی باشد و یا افکت سه بعدی بسیار پر زرق و برق!
برای ظاهر هر یک از عناصر باید تصمیم درستی گرفته شود، اینکه شخصیت داستان فردی با اندام های باریک باشد و یا کودکی که قرار است به خاطر اضافه وزن بامزه اش مورد پسند قرار بگیرد، تمامی این موارد باید در برندسازی با موشن گرافیک به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد. تغییر و دستکاری در برندسازی با طراحی موشن گرافیک بخش جدانشدنی است و اصلاً نمی توان از آن غافل شد به هر روی باید آنقدر تغییرات اعمال شود تا محصول به هدف نهایی نزدیکتر باشد.
در برندسازی با موشن گرافیک باید در شخصیت های نمایشی داستان افراط صورت نگیرد، در واقع قرار نیست که المان های کارتونی در خصوص یک شرکت بسیار بزرگ در جهان انتخاب شود که تمام مخاطبان آن مدیران بزرگ هستند!
موشن گرافیک ها اغلب حال رسمی دارند البته استفاده از واژه رسمی در این بین کمی ترسناک به نظر می رسد. منظور از رسمی بودن موشن گرافیک این است که قرار است برای مخاطبان واقعی تأثیرپذیری داشته باشد و نباید برندسازی با موشن گرافیک با ساخت کارتونهای کودکانه و ابتدایی اشتباه گرفته شود.

برندسازی با موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

 

هماهنگی سبک های برندسازی با موشن گرافیک

در نظر داشته باشید که برای برندسازی با موشن گرافیک باید متدها دارای بخش بندی مشخصی باشند، یعنی قرار است که افراد به محض دیدن زوایای مختلف در موشن گرافیک متوجه سازگاری ظاهری با هدف نهایی باشند نه اینکه ۹۰ درصد از طول مسیر را در کنجکاوی به سر ببرند، اصل غافلگیری تنها باید به میزان سی درصد در کل کار تقسیم شود تا ارزش حرفه ای بودن کار زیر سوال نرود.
از دیگر مزایای مهمی که در خصوص برندسازی با موشن گرافیک وجود دارد انتخاب ایده های جدید با نوآوری های ویژه است. در واقع هر سبکی که انتخاب شود می تواند به صورت ترکیبی با سبک های دیگر نیز استفاده شود و به این ترتیب نتیجه به دست آمده بسیار زیباتر خواهد بود.
مثلاً برای برندسازی می توانید از ویدیوی زنده به همراه انیمیشن های کارتونی بروید، و یا انیمیشن های سه بعدی را با المان های وایت بردی ترکیب کنید، استفاده از انتقال در موشن گرافیک برای برندسازی بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که سبک هایی که در این مسیر فراهم می شود اجازه می دهد
سبک هایی که برای برندسازی استفاده می شود باید منطقی به نظر برسد و رویکرد تجاری داشته باشد، در واقع هدف اصلی این است که برند بودن حفظ شود و در صورتی که نتیجه درستی حاصل شد برند بودم تبدیل به یک تجارت شود.

برندسازی با موشن گرافیک

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا