انیمیشن و سه بعدی

بازاریابی با موشن گرافیک | بررسی نکات و مزایای مهم بازاریابی ویدئویی

موشن گرافی و تاثیرات آن در بازاریابی

بازاریابی با موشن گرافیک یکی از مدرن‌ترین روش‌ها برای این امر است. موشن گرافی در لغت به معنای تصاویر و یا گرافیک‌های متحرک است. این تصاویر با استفاده از هنر خلاقانه طراح تولید شده است و با استفاده از برنامه‌های ویژه، تحرک پیدا کرده‌اند. موشن گرافی، به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال پیام و محتوا شناخته می‎شود و در مبحث دیجیتال مارکتینگ، به یکی از مباحث بسیار مهم تبدیل شده است. این هنر دارای سبکی ساده، زیبا، جذاب، انعطاف پذیر و …. است که مفهوم محتوا را به راحتی منتقل می‌کند.

بازاریابی با موشن گرافیک و نکاتی که در این زمینه باید بدانید | آموزش تک

بازاریابی، مسئله امروز دنیا

در دنیای امروزی، سرعت اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، همراه شده با تکنولوژی و روش‌های جدید در حرفه بازاریابی و تبلیغات پیشرفته، به منظور پیشرفت و توسعه کسب و کار، بیشتر از هر زمانی در دنیای رقابتی امروزه دیده می‌‎شود. در سالیان اخیر، روش‌های بازاریابی محتوا به قدری اهمیت پیدا کرده‌اند که در برخی مسائل حتی مهم‌تر از تولید کالا نیز شناخته می‎شود.

به همین دلیل، هر تولید کننده و یا صاحب یک کسب و کار، ابتدا باید بتواند بهترین روش برای بازاریابی را پیدا کند و سپس با استفاده از آن، محصولات و یا خدمات خود را به دیگران معرفی کند. مسلما در زمینه بازاریابی تنها با استفاده از جمله “ما در کسب و کار خود بهترین هستیم” نمی‌توانید نظر مخاطبان را جلب کنید. دقت داشته باشید که تمامی رقبای شما هم ممکن است چنین ادعایی داشته باشند. به همین دلیل، صرف نظر از دیدن یک آگهی یا یک تبلیغ، نمی‌توان جذابیتی را برای مخاطبان ایجاد کرد. اما بازاریابی با موشن گرافیک قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند این حس را به خوبی در مخاطبان ایجاد کند.

موشن گرافی، بهترین روش برای بازاریابی

توسعه و پیشرفت پرشتاب شبکه و راه‌های ارتباطی و تبلیغاتی، باعث شده است تا هزینه‌های استفاده از تبلیغات نسبت به گذشته کمتر شود و همچنین استفاده کنندگان از تبلیغات افزایش پیدا کنند. البته اثر بخشی تبلیغات نیز به کمترین حد خود رسیده است. به عنوان مثال، ممکن است در روز چندین ایمیل برای شما بیاید و یا حتی چندین بیلبورد را در سطح شهر ببینید اما بدون کوچک‌ترین توجه‌ای از کنارشان رد شوید.

بهترین روش برای بازاریابی در آموزش تک

حال این سوال پیش می‌آید که آیا همچنان روش موثری برای بازاریابی وجود دارد؟ با در نظر گرفتن استراتژی‌های موجود در کسب و کار شما، می‌توان از  روش‌های مختلف تولید محتوا استفاده کنید. موشن گرافی در واقع روشی از بازاریابی است که در آن شرکت و یا شخص می‌کوشد تا با استفاده از خلق ارزش، ارتباط قوی، موثر و پایدار، مخاطب خود را جذب کند.

چرا باید بازاریابی با موشن گرافیک را انتخاب کنید؟

بازاریابی با موشن گرافیک می‌تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد و مخاطبان بیشتری را برای شما جمع کند. به عبارتی دیگر، موشن گرافی می‌تواند به عنوان یک راهنما برای شما عمل کند. با استفاده از این روش، شما می‌توانید حجم زیادی از اطلاعات را به مخاطبان خود منتقل کنید. موشن گرافی می‌تواند با استفاده از سبک جذاب و تاثیرگذار، منظور و مفهوم شما را به راحت‌ترین شکل ممکن به دیگران منتقل کند.

بازاریابی با موشن گرافیک یا سایر محتواها

در عصر دیجیتال و تحت وب بودن اکثر حرفه‌ها، افراد به تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی می‌دهند. اما سوالی که در این زمینه به وجود می‎آید، این است که کدام یک از قالب‌های محتوا می‌تواند در این زمینه موثرتر باشد؟ بازاریابی محتوا می‌تواند شامل بخش‌های مختلفی مانند صدا، متن و تصویر باشد. اما باید به این نکته دقت داشته باشید که در میان تمامی آن‌ها، به دلیل برقراری ارتباط قوی‌تر با مخاطب، توجه بیشتری به تصویر شده است. از دیگر دلایلی که باید بازاریابی با موشن گرافیک را انتخاب کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نزدیک به ۹۰ درصد اطلاعاتی مه مغز انسان دریافت می‌کند، از طریق تصاویر است
  • عکس‌ها ۶۰ هزار باز سریع‌تر در مغز ما تجزیه و تحلیل می‌شوند
  • تمامی افراد، با استفاده از ضمیر ناخود آگاه، تصاویر را بهتر در ذهن می‎سپارند

چرا بازاریابی با موشن گرافیک؟ | آموزش تک

تمامی مواردی که ذکر شد، واقعیت‌های زندگی روزمره انسان است که در سالیان اخیر توانسته‌اند تغییر دهند.

مزایای بازاریابی با موشن گرافیک

ویدئوها در سالیان اخیر توانسته‌اند بخش عمده‌ای از بازاریابی را به خود اختصاص دهند، به طوری که در سال ۲۰۱۵ را به عنوان سال بازاریابی ویدئویی نام گذاری کرده‌اند. به طور کلی انتقال محتوا با استفاده از تصاویر می‌تواند زیبا و دلنشین باشد و تاثیر بسیار بیشتری را بر روی مخاطبان بگذارد. اهمیت بازاریابی با موشن گرافیک و یا محتواهای ویدئویی، به قدری افزایش پیدا کرده‌اند که در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۸۹ درصد از ترافیک اینترنت‌ها به این محتواها اختصاص داده شده است.

موشن گرافی مزایای بسیار زیادی دارد و به همین دلیل، به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی به شمار می‌رود. با استفاده از این روش، شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، مطالب و مواردی که می‌خواهید را انتقال دهید. یکی دیگر از مزایای بسیار خوب موشن گرافی در بازاریابی، منعطف پذیر بودن آن است.

آشنایی با مزایای بازاریابی با موشن گرافیک در آموزش تک

این انعطاف پذیری به قدری است که شما می‌توانید موشن‌های تولید شده را در هر رسانه‌ای که بخواهید منتشر کنید. همچنین باید به این نکته دقت داشته باشید که ربات‌های گوگل نیز به محتواهای ویدئویی اهمیت بیشتری می‌دهند. طبق آمارهای منتشر شده، شانس دیده شدن شما با استفاده از این روش، بیش از ۵۳ درصد خواهد بود.

آموزش تک، بهترین بستر برای یادگیری موشن گرافی

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، با بررسی نکات و مزایای بازاریابی با موشن گرافیک همراه شما بودیم. موشن گرافی به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال محتوا شناخته می‎شود و می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را بر روی کاربران داشته باشد. به همین دلیل، افراد بسیار زیادی برای معرفی محصولات خود از این روش استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که با یادگیری این هنر، به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید و یا محصولات یا خدمات خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبین معرفی کنید.

مجموعه آموزش تک در راستای حفظ رفاه حال دانشجویان، پکیج آموزش صفر تا صد موشن گرافی را با هزینه‌ای بسیار کم فراهم کرده است. در این دوره شما می‌توانید با تمامی ابزارها و نکات مهم ساخت موشن گرافی آشنا شوید و در سریع‌ترین زمان ممکن، وارد بازار کار شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا