وب

دیدگاه ها در وردپرس چه اهمیتی دارند | بهترین افزونه‌های مدیریت دیدگاه

چگونه با مخاطبان سایت تعامل داشته باشیم

زمانی که بازدیدکنندگان هر وب سایتی با محتوای آن ارتباط برقرار می‌کنند، معمولا نظراتی چالشی درباره آن ارائه می‌دهند یا سوالاتی برای رفع ابهام می‌پرسند. این امر در قسمت دیدگاه‌ها انجام شده و یکی از مهم‌ترین بخش‌های سایت محسوب می‌شود. با توجه به این که امروزه بیشتر سایت‌ها از طریق سیستم‌های مدیریت محتوا فعال هستند، در این مطلب از آموزش طراحی سایت قصد داریم درباره دیدگاه ها در وردپرس صحبت کنیم که به عنوان محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان شناخته شده و راهی مناسب برای ایجاد ارتباط با مخاطبان سایت محسوب می‌شود.

اهمیت دیدگاه‌ها در سئوی سایت

یکی از مهم‌ترین عواملی که در موفقیت سئوی سایت موثر است، بخش دیدگاه و نظرات سایت است. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که این بخش چندان اهمیت خاصی ندارد، اما واقعیت چیز دیگری است؛ چراکه تعداد دیدگاه‌ها می‌توانند از دو جهت بر سئو تاثیرگذار باشند:

  1. با افزایش تعداد دیدگاه‌ها، تعداد کلمات کلیدی سایت افزایش یافته و به بهبود رتبه سئو منجر خواهد شد
  2. تعداد بالای نظرات موجب افزایش اعتماد مشتری و در نتیجه افزایش فروش و خدمات کسب و کارتان می‌شود

در نتیجه، توصیه می‌کنیم که حتما بخش دیدگاه ها در وردپرس را به شکلی جداب طراحی و سفارشی سازی کنید. البته روش‌هایی برای افزایش تعداد دیدگاه‌ها وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید با مخاطبان خود، تعامل برقرار کنید.

به طور کلی ممکن است کاربران پیشنهادات و انتقادات مختلفی با شما به اشتراک بگذارند که با کمی تیزهوشی می‌توانید از آن‌ها به سود کسب و کار خود استفاده کنید. از طرفی دیگر، ممکن است سوالاتی ذهن مخاطبانتان را به خود مشغول کند. در این صورت با پاسخگویی به دیدگاه‌ها، می‌توانید اعتماد بیشتری را به خود جلب کنید. همچنین، برخی مواقع ممکن است با خواندن دیدگاه مخاطبان ایده جدیدی به ذهنتان برسد. به عنوان مثال متوجه شوید که در فلان مقاله، چرا به فلان موضوع اشاره نکرده‌اید.

از طرفی دیگر، زمانی که یک کاربر دیدگاهی را با سایت به اشتراک گذاشته و پاسخی اختصاصی بابت آن دریافت می‌کند، متوجه حس احترام می‌شود. این حس احترام و دلگرمی که در ذهن مخاطب به وجود آمده، موجب تحکیم ارتباط شما و افزایش وفاداری او نسبت به سایت یا کسب و کارتان خواهد شد. در واقع این کار، نوعی مشتری‌مداری نوین تلقی می‌شود.

بهترین افزونه‌ مدیریت دیدگاه ها در وردپرس

حال که با اهمیت ثبت نظر مخاطبان آشنا شدید، قصد داریم چند نمونه از بهترین افزونه‌های مدیریت دیدگاه ها در وردپرس را معرفی کنیم. اگر چه خود وردپرس امکان ارسال نظر و مدیریت آن‌ها را فراهم کرده، اما برای بهره بردن از ویژگی‌های پیشرفته به این افزونه‌ها نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال، با کمک این افزونه‌ها می‌توانید قابلیت لایک یا دیسلایک کردن دیدگاه‌ها را فعال کنید یا از ارسال اسپم و نظرات تبلیغاتی جلوگیری کنید. به طور کلی، موارد زیر جزء بهترین افزونه‌های مدیریت دیدگاه ها در وردپرس محسوب می‌شوند.

افزونه Thrive Comments

افزونه Thrive Comments جزء محبوب‌ترین افزونه‌های مدیریت دیدگاه ها در وردپرس است که به خوبی با فرم نظرات پیش فرض وردپرس ادغام شده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای به شما ارائه می‌دهد. این افزونه غیر رایگان، دارای قابلیت لایک و دیسلایک نظرات بوده و دیگر نیازی به نصب افزونه جداگانه برای این قابلیت نخواهید داشت. یکی از مزایای دیگر این افزونه، امکان دریافت نوتیفیکیشن‌های مربوط به پاسخ‌ها، از طریق ایمیل است.

جالب است بدانید که قابلیت‌های پرشمار این افزونه، آن را به یکی از ابزارهای کارآمد دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است. تنظیمات آن اجازه می‌دهد که کاربران را پس از ثبت دیدگاه به صفحه مورد نظر مثل لندینگ پیج‌ها هدایت کنید یا پیامی دلخواه مثل کد تخفیف را به شکل لایت باکس به مخاطب نشان دهید. همچنین کاربران می‌توانند بعد از ثبت دیدگاه، مطلب شما در شبکه‌های اجتماعی خود اشتراک‌گذاری کنند.

افزونه wpDiscuz

افزونه wpDiscuz یکی از دیگر از بهترین افزونه‌های مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس است که به صورت رایگان عرضه می‌شود. ۷۰ هزار نصب فعال این پلاگین، نشان‌دهنده عملکرد مناسب آن است. این پلاگین دارای ظاهر بسیار مدرن و پیشرفته‌ای بوده و برای استفاده از امکانات بیشتر، نیاز به خرید نسخه پرمیوم آن نیست؛ بلکه برای اددان‌های این پلاگین باید هزینه پرداخت کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افزونه، عملکرد ریسپانسیو و لیزی لود آن است. در نتیجه باعث کاهش سرعت لود سایت نشده و نتایج موثری در سئوی سایت شما خواهد داشت. از طرفی دیگر، wpDiscuz با اکثر پلاگین‌های پرکاربرد هماهنگ بوده و امکان ادغام آن با افزونه‌هایی مثل Aksimet و BuddyPress وجود دارد تا مخاطبان بتوانند بدون نیاز به لاگین شدن، دیدگاه خود را در سایت ثبت کنند.

افزونه Jetpack

کمتر کسی وجود دارد که با افزونه Jetpack آشنایی نداشته باشد، زیرا یکی از بهترین افزونه‌های رایگان مدیریت دیدگاه ها در وردپرس است. البته وظایف این افزونه به مدیریت دیدگاه محدود نشده و امکانات گوناگونی در زمینه‌های مختلف مثل امنیت سایت، افزایش سرعت لود سایت، لیزی لود و … ارائه می‌دهد که با توجه به خواسته خود، می‌توانید آن‌ها را فعال و تنظیم کنید. البته در این بخش قصد داریم روی ماژول دیدگاه‌های این افزونه تمرکز کنیم.

فرم دیدگاه این افزونه دارای ظاهری شفاف با کاربری آسان است که شامل یک کادر برای ثبت دیدگاه و بک فرم برای درج اطلاعات شخصی می‌شود. این افزون مدیریت دیدگاه ها در وردپرس می‌تواند به مخاطب امکان اطلاع از ریپلای نظرات را بدهد. همچنین می‌توانید نسبت به سلیقه خود، رنگ فرم دیدگاه را روی روشن یا تیره تنظیم کنید. البته ممکن است سایت‌های ایرانی در استفاده از خدمات این افزونه با مشکل مواجه شوند.

آموزش طراحی سایت وردپرس با آموزش تک

در این مطلب با اهمیت نظر مخاطبان و چند افزونه مدیریت دیدگاه ها در وردپرس آشنا شدید. این دیدگاه‌ها می‌توانند به سئوی سایت کمک کرده و روابط میان شما و مخاطبان را تحکیم کنند. از طرفی دیگر، ممکن است ایده‌های جدیدی به ذهن شما برسد یا پیشنهادات و انتقادات ارزشمندی با شما در میان بگذارند. اما برای آن که این بخش کارایی لازم داشته باشد، باید به بهترین شکل با طراحی سایت و سفارشی‌سازی دیدگاه ها در وردپرس آشنا باشید. به همین جهت دوره آموزشی ۰ تا ۱۰۰ طراحی سایت آموزش تک می‌تواند بهترین همراه شما در این زمینه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا