وب

طراحی سایدبار وبلاگ | چطور از گوشه کنار سایتتان ترافیک طبیعی بگیرید

سایدبار، فرصتی برای بیشتر دیده شدن

یکی از بخش‌های جذاب در طراحی سایت که اهمیت آن عموماً نادیده گرفته می‌شود، سایدبارها هستند. سایدبار وبلاگ بخشی از طرح بندی وبلاگ است که به طور معمول، شامل یک یا دو ستون کناری است، اما گاهی اوقات می‌تواند شامل سه یا حتی چهار نوار هم باشد. سایدر بارها می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند و می‌توانند در بهتر دیده شدن وب سایت و افزایش ترافیک آن نقش مهمی ایفا کنند در نتیجه باید به طراحی آنها نیز مانند سایر بخش‌های وبلاگ توجه شود. در ادامه بیشتر در مورد طراحی سایدبار وبلاگ و نکاتی که باید در مورد آن به خاطر داشته باشید، توضیح می‌دهیم.

طراحی سایدبار وبلاگ

اهداف طراحی سایدبار وبلاگ

سایدبار وبلاگ برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود. اولاً، طراحی سایدبار وبلاگ فرصتی عالی برای قرار دادن اطلاعات مهمی است که می‌خواهید بازدیدکنندگان به آنها دسترسی سریع داشته باشند. دوماً بسته به هدف وبلاگ نویسی و تم یا الگویی که برای طراحی وبلاگ خود استفاده می‌کنید، می‌توانید سایدبار وبلاگتان را طوری سفارشی سازی کنید که اطلاعات یکسان یا متفاوتی را در هر صفحه و پست به نمایش بگذارد و نهایت استفاده را از آن بکنید.

طراحی سایدبار وبلاگ می‌تواند شامل هر چیزی باشد که شما دوست دارید، اما سعی کنید خواسته‌ها و نیازهای بازدیدکنندگان خود را بر خواسته‌های خود مقدم قرار دهید تا بهترین تجربه‌ی کاربری را برای آنها ایجاد کنید. اگر نوار کناری وبلاگ شما پر از تبلیغات نامربوط باشد و چیز دیگری در آن قرار نداده باشید، بازدیدکنندگان آن را نادیده می‌گیرند یا آنقدر از آن ناامید می‌شوند که دیگر به وبلاگ شما برنمی‌گردند. سایدبار باید در خدمت بهبود تجربه کاربری باشد و به آن آسیب نرساند.

شما می‌توانید در طراحی سایدبار وبلاگ فیدهایی به محبوب‌ترین پست‌های سایت خود بدهید تا ماندگاری آنها را افزایش دهید. می‌توانید در سایدبار به آرشیو وبلاگ خود دسترسی بدهید و محتواهای قدیمی را براساس دسته یا تاریخشان مرتبط کنید تا کاربر کمتر برای پیدا کردنشان دشواری بکشند. به جز این شما می‌توانید از دیگر مزیت‌های سایدبار که به شرح زیر هستند بهره‌مند شوید:

طراحی سایدبار وبلاگ

  • به کاربران اطلاعات با کیفیت و مهمی بدهید که ممکن است قرار دادنشان در صفحه یا محتوا مناسب نباشد
  • دکمه‌‌ی call to action (دکمه فراخوانی به عمل) به سایدبار اضافه کنید
  • بهترین محتوای وبلاگ خود را معرفی کنید
  • تبلیغات خود را در بالا طراحی سایدبار وبلاگ منظور کنید
  • محتوای رسانه‌های اجتماعیتان را به اشتراک بگذارید
  • محتواهای ویدئویی قرار دهید

همانطور که دیدید سایدبار فرصت خوبی برای جلب توجه کاربران است. اما اگر به درستی طراحی نشود، باعث دلزدگی کاربران می‌شود.

نکات مهم در طراحی سایدبار وبلاگ

چندین عنصر جالب و مهم وجود دارد که اگر آنها را در طراحی سایدبار وبلاگ خود قرار دهید، می‌توانند به بیشتر دیده شدن شما کمک کنند. اما قبل از معرفی آنها به عنوان یک نکته‌ی کلیدی باید بدانید اگر وجود بعضی از عناصر در سایدبار به کسب و کار شما کمکی نمی‌کند، باید آنها را حذف کرد و این فضا را برای عناصر ‌معنی‌دار و مهم خالی نمود زیرا در غیر این صورت شما فرصت‌های طلایی را از دست خواهید داد. بعضی از مهمترین بخش‌هایی که باید در طراحی سایدبار وبلاگ منظور کنید عبارتند از:

  • لیست دسته‌ها و موضوعاتی که قبلاً نوشته‌ اید تا مخاطب به سرعت به آنها دسترسی پیدا کند.
  • گزینه‌ای برای عضویت در وبلاگ شما که می‌توانید این کار را با قرار دادن یک گزینه‌ی اشتراک انجام دهید.
  • معرفی محبوب‌ترین پست‌هایی که می‌دانید کاربر با خواندن آن به اطلاعات بسیار مفیدی دست پیدا می‌کند.
  • معرفی پست‌های اخیر وبلاگ
  • گزینه‌هایی برای اتصال به کانال‌های اجتماعی برای ارتباط هر چه بیشتر و بهتر کاربران با شما
  • باکس جستجو برای جستجوی کلمات کلیدی مدنظر کاربران
  • قرار دادن باکس‌های کال تو اکشن جذاب

نحوه‌ی طراحی سایدبار

شما این شانس را دارید که از طریق پلتفرم محبوب و معروف وردپرس، اقدام به ساخت و ویرایش بخش سایدبار کنید. خوشبختانه افزونه‌‌هایی وجود دارد که کار را برایتان آسانتر هم می‌کنند. بعضی از مهمترین افزونه‌های وردپرسی برای این کار عبارتند از:

طراحی سایدبار وبلاگ

  1. SiteOrigin Widgets Bundle

این افزونه یک افزونه‌ی رایگان برای طراحی سایدبار وبلاگ است که به کمک آن می‌توانید این موارد را ایجاد کنید:

  • دکمه‌های دعوت به عمل ( کال تو اکشن)
  • فرم‌‌های تماس ( شماره تلفن؛ ایمیل، آدرس)
  • نقشه‌های گوگلی محل کسب و کارتان
  • توصیفات مربوط به کسب و کار و محصولاتتان
  • تصاویر اسلایدی

و بخش‌های دیگر که همگی به ایجاد یک سایدبار جذابتر کمک می‌کنند.

  1. Content Aware Sidebars

این افزونه یک افزونه قدرتمند است که به شما امکان ایجاد ویدجت‌ها و سایدبارهای مختلف را می‌دهد. ۱۳

گزینه‌ی مختلف از جمله نوع پست، طبقه بندی، نویسنده، الگو و موارد دیگر برای طراحی سایدبار وبلاگ در این افزونه وجود دارند. استفاده از این افزونه نیز رایگان است.

  1. Ninja Forms

افزونه‌ی نینجا فرمز یکی دیگر از بهترین افزونه‌ها برای طراحی سایدبار وبلاگ است که استفاده‌ از آن بسیار آسان است و دارای تعداد زیادی امکانات سفارشی سازی و زمینه‌های پیشرفته است.

  1. WordPress Popular Posts

افزونه‌ی Widget Testimonials به شما این امکان را می‌دهد تا متن، تصویر یا توصیفات ویدئویی را در سایدبارهای زیبا به نمایش بگذارید. همچنین می‌توانید متناسب با دسته بندی پست‌ها، توصیفات مختلفی را نیز در این بخش نمایش دهید.

اینها تنها بخشی از ده‌ها افزونه‌ای هستند که شما می‌توانید از آنها برای طراحی سایدبار وبلاگ خود استفاده کنید. به جز این موارد، طیف وسیعی از افزونه‌های دیگر رایگان و پولی نیز وجود دارند که هر کدام می‌توانند در جایگاه خود موثر باشند.

طراحی سایدبار وبلاگ

با آموزش تک، سایدبارهای حرفه‌ای بسازید

اگر به وردپرس مسلط باشید، می‌توانید سایدبارهای بسیار حرفه‌ای و جذابی بسازید که می‌توانند باعث جذب مخاطبین و افزایش کلیک شوند. سایدبارها فرصتی برای شما هستند تا بتوانید بیشتر دیده شوید، مخاطبین را جذب خود کنید و از آنها ترافیک طبیعی بگیرید. با بسته‌ی آموزش صفر تا صد وردپرس سایت ما، می‌توانید با تمام نکات مربوط به طراحی سایدبار وبلاگ جذاب آشنا شوید، و از مزایای آن برای بهبود نرخ کلیک سایت خود استفاده کنید. به جز این در بسته‌ی وردپرس ما، آموزش‌های بسیار متعددی در مورد بخش‌های مختلف وردپرس وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها سایت خود را به آسانی و به تنهایی مدیریت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا