وب

آموزش ساخت وب‌ سایت رایگان

آموزش ساخت وب‌سایت رایگان

آموزش ساخت وب‌سایت رایگانازآنجایی‌که امروزه همه‌ی افراد می‌توانند به اینترنت دسترسی داشته باشند، صاحبان شغل و حرفه ترجیح می‌دهند که برای کار خود یک وب‌سایت طراحی کنند و در این وب‌سایت به ارائه‌ی محصولات خود با توضیح کامل بپردازند؛ از طرفی این افراد می‌دانند که رقابت بالایی در میان سایت‌های گوگل بر سر جایگاه و رتبه‌بندی وجود دارد، بنابراین لازم است که آموزش ساخت سایت حرفه ای و آموزش ساخت وب سایت رایگان آپارات را مشاهده کنید ( دوره آموزشی طراحی سایت ) و با نحوه‌ی ساخت یک وب‌سایت که به‌درستی انجام می‌شود، آشنا شوید. در این مقاله قصد داریم برای شما مراحل ساخت سایت را موردبررسی قرار دهیم.

همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از سایت قابل طراحی است که متناسب با نیاز هر فرد این نوع تعیین می‌شود، علاوه بر تفاوت در انواع سایت، می‌توان گفت که طریقه‌ی ساخت هر وب‌سایت نیز متفاوت است؛ ساخت وب‌سایت رایگان یکی از این انواع محسوب می‌شود که چالش‌های مخصوص به خود را دارد، بنابراین قصد داریم در این مقاله به آموزش طراحی وب سایت حرفه ای رایگان که امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است، بپردازیم.

از مهم‌ترین نکاتی که در آموزش ساختن وب سایت رایگان به آن اشاره می‌شود، دریافت دامنه و هاست است؛ پس می‌توان گفت که این دو فاکتور، نیازی اساسی برای ساخت یک وب‌سایت به شمار می‌روند که در ادامه برای شما درباره‌ی دریافت دامنه و هاست نیز توضیحی ارائه می‌دهیم.

همان‌طور که گفته شد شما برای طراحی سایت خود باید در ابتدا نامی برای آن انتخاب کنید، این نام را به‌اصطلاح دامنه یا دامین می‌نامند، دامنه با پسوندهای گوناگونی وجود دارد که شما با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید؛ برای مثال اگر سایت شما کاملا رایگان است، پسوند.ir و اگر سایت شما یک سایت خارجی و بین‌المللی به‌حساب می‌آید پسوند.com می‌تواند در ساخت وب سایت رایگان خارجی انتخاب مناسبی باشد.

پس از انتخاب یک دامنه مناسب برای سایت، نوبت به دریافت هاست می‌رسد، هاست در لغت به معنای میزبانی است و همچنین هاست را می‌توان بخشی از یک سرور در نظر گرفت که اطلاعات سایت شما بر روی آن بارگذاری می‌شود.

برای دریافت دامنه و هاست رایگان باید عبارت مرتبط را داخل گوگل سرچ کنید تا سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، ظاهر شوند. در واقع برخی از سایت‌ها دامنه و هاست را به‌رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند و درازای آن از سایت شما استفاده‌های مختلفی می‌کنند که برای مثال می‌توان به درج تبلیغات اشاره کرد. اگر قصد دارید تا یک سایت حرفه‌ای و بی‌نقص را راه‌اندازی کنید، بهتر است با پرداخت مبلغ کوچکی، دامنه و هاست را خریداری کنید تا بتوانید بدون محدودیت سایت خود را مدیریت کنید.

بسیاری از افراد هستند که سایت خود را در زیرمجموعه‌ی سایت‌های دیگر ایجاد می‌کنند، این بدان معناست که برخی از افراد هزینه‌ای را در جهت ساخت یک وب‌سایت حرفه‌ای پرداخت می‌کنند، افراد دیگری که قصد پرداخت هزینه زیادی را ندارند از وب‌سایت این افراد استفاده می‌کنند و دریکی از صفحات سایت آن‌ها، وب‌سایت خود را راه‌اندازی می‌کنند.

اگر شما قصد دارید سایتی را با این شیوه طراحی کنید، باید بدانید که کنترل نهایی سایت شما توسط فرد دیگری مدیریت می‌شود؛ این روش می‌تواند در بسیاری از موارد کارآمد باشد اما اگر قصد طراحی یک وب‌سایت برای حرفه‌ی خود به‌صورت ماهرانه و حرفه‌ای را دارید، باید گفت که این شیوه نمی‌تواند تاثیر و کارایی لازم را داشته باشد و باید به فکر دیگری در این راستا باشید.

 

البته راه‌های بهتری برای راه‌اندازی سایت وجود دارد که می‌توانید به‌آسانی از آن‌ها استفاده کنید، برای مثال می‌توانید کلمه‌های آموزش طراحی وب سایت رایگان، آموزش ساخت وب سایت رایگان فارسی، آموزش ساخت وب سایت شخصی رایگان و آموزش طراحی وب سایت رایگان در گوگل یا آموزش طراحی وب سایت رایگان از طریق گوگل را جست‌وجو کنید و از آن‌ها در جهت راه‌اندازی انواع سایت استفاده کنید.

شیوه‌ی دیگری برای ایجاد یک سایت رایگان وجود دارد که می‌توان آن را استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا دانست، این شیوه اجازه‌ی ساخت یک سایت حرفه‌ای را به شما می‌دهد، البته توجه داشته باشید که در این شیوه تمام امور رایگان نیست و شما باید هزینه‌هایی را در این جهت پرداخت کنید. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا خود به دو دسته تقسیم می‌شود که دسته‌ی اول را می‌توان سایت سازها و دسته دوم را سیستم‌هایی چون وردپرس در نظر گرفت.

یکی از مواردی که در آموزش ساخت وب سایت رایگان در گوگل به آن اشاره می‌شود، استفاده از سایت سازها برای طراحی یک سایت حرفه‌ای است. در ابتدا به تعریفی از سایت سازها و سپس به انواع آن‌ها و نحوه‌ی کاری که انجام می‌دهند، می‌پردازیم.

سایت ساز را می‌توان یک پلتفرم ساخت سایت رایگان دانست که در جهت ساخت یک وب‌سایت، ویرایش و مدیریت آن بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی استفاده می‌شود، توجه داشته باشید که این سایت سازها در جهت آسان کردن شیوه‌ی طراحی سایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با استفاده از سایت سازها به‌راحتی سایت خود را بسازید و مدیریت کنید.

استفاده از سایت سازها را می‌توان مناسب برای افرادی دانست که دوست دارند وب‌سایت خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی کنند، همچنین استفاده از سایت سازها به افراد این امکان را می‌دهد که در کمتر از چند دقیقه وب‌سایت خود را طراحی کنند، از طرف دیگر به دلیل این‌که این پلتفرم‌ها نیازی به کد نویسی ندارند، استفاده از آن‌ها برای بیشتر مردم راحت‌تر است و به همین سبب زمان کمی را از طراحان برای ساخت و مدیریت می‌گیرد.

نحوه‌ی ساخت سایت با سایت ساز و مدیریت آن

سایت سازها برای شما چندین قالب را آماده کرده‌اند، شما می‌توانید یکی از این قالب‌ها را انتخاب و سپس ویرایش کنید. در این سایت‌ها برای شما قابلیت ویرایش قالب وجود دارد، پس به‌راحتی می‌توانید یک نمونه‌ی قالب را انتخاب سپس در آن تصاویر و هر آیتمی را وارد کنید و اگر از آن راضی نبودید آن را با آیتم و موارد دیگر جابه‌جا کنید.

امکان ویرایشی که توسط سایت سازها در اختیار شما قرار می‌گیرد در اکثر شرایط یکسان و قابل ادیت در بخش‌هایی چون متن و تصویر صفحات وب‌سایت، منوی سایت و دسته‌بندی‌های سایت است؛ همچنین شما با استفاده از سایت سازها می‌توانید صفحات جدید موردنیاز خود را ایجاد کنید، البته لازم به ذکر است که شما با استفاده از سایت سازها می‌توانید کارهای دیگری چون وبلاگ‌نویسی، ساخت فرم و موارد این‌چنینی را انجام دهید، اما ازآنجایی‌که ممکن است این موارد در هر سایت متفاوت باشد، توضیحی راجع به آن‌ها نمی‌دهیم.

امکاناتی که یک سایت سایز در اختیار کاربران قرار می‌دهد

یکی از ویژگی‌هایی که سایت سازها در اختیار کاربران سایت قرار می‌دهند را می‌توان امکان مدیریت آن سایت دانست، شما با استفاده از ابزاری به نام پنل مدیریتی در این سایت، می‌توانید مدیریت فایل‌های خود را بر عهده بگیرید و هر تغییری که لازم است را اعمال ‌نمایید؛ همچنین این پنل امکانات دیگری به افراد می‌دهد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر شما برای ساخت سایت خود از سایت سازها استفاده می‌کنید، امکان تنظیم و ویرایش قسمت‌هایی چون تصاویر، فایل‌های صوتی و غیره را دارید؛ همچنین می‌توانید مدیریت سایت خود را به فردی دیگر بسپارید و حد آن‌ها در میزان دسترسی که به سایت شما دارند را تعیین کنید.

معرفی سایت سایزهای معروف و باکیفیت

پلتفرم ویکس (Wix)

یکی از وب‌سایت سازهای معروفی که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند، پلتفرم ویکس است که فعالیت خود را بر بستر فضای ابری (Cloud Data Storage) انجام می‌دهد. این وب‌سایت سایز کاملا میزبانی است و می‌توانید با امکانی که خود این پلتفرم دارد، از قالب‌های گوناگون آن استفاده کنید، همچنین همه‌ی قالب‌های در دسترس را می‌توانید ویرایش کنید و آن را متناسب باسلیقه‌ی خود طراحی کنید.

البته در کنار تمام مزیت‌های ذکرشده، این پلتفرم معایبی نیز دارد، برای مثال اگر شما حساب کاربری رایگانی در این وب‌سایت ساز دارید، پس از تکمیل ساخت سایت خود، تبلیغات و نماد این سایت ساز به‌طور مکرر برای شما به نمایش گذاشته می‌شود و اگر بخواهید این مشکل را برطرف کنید، باید نسخه‌ی رایگان را به پولی تبدیل کنید.

پلتفرم ویبلی (Weebly)

پلتفرم ویبلی قابلیت میزبانی کامل از سایت شما را دارد و می‌توانید از آن در جهت مدیریت سایت خود استفاده کنید. این پلتفرم برای کاربران خود طرح و پوسته‌های گوناگونی را فراهم کرده است که افراد می‌توانند به‌راحتی از آن‌ها استفاده و در صورت نیاز آن را ویرایش کنید. همچنین اگر قصد شما راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی است، Weebly می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما به‌حساب آید.

سایت ساز Shopify

همان‌طور که از نام این سایت ساز مشخص است، Shopify بیشتر برای طراحی سایت‌های فروشگاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این پلتفرم توانسته است تاکنون برای ۵۰۰۰۰۰ کسب‌وکار مورداستفاده قرار گیرد و محصولات متفاوتی از مدل‌های مختلف کسب‌وکار را برای کاربران و متقاضیان به نمایش گذارد؛ همچنین این سایت ساز از آن‌ جهت که بیشتر برای ساختن سایت‌های فروشگاهی مورداستفاده قرار می‌گیرد، برای کاربران خود امکاناتی چون مدیریت سیستم، بررسی آمار، بازاریابی و فروش را فراهم می‌کند.

تا به اینجا درباره‌ی سایت سازها و نحوه‌ی استفاده از آنان در طراحی سایت پرداختیم؛ اکنون قصد داریم به سیستم‌هایی چون وردپرس و نقشی که در طراحی یک وب‌سایت دارند، بپردازیم.

آموزش ساخت وب‌سایت رایگان

 

وردپرس

در این بخش به آموزش ساخت سایت با وردپرس می‌پردازیم؛ وردپرس را می‌توان یک سیستم مدیریت محتوا در نظر گرفت که برای راه‌اندازی یک وب‌سایت مورداستفاده قرار می‌گیرد، این سیستم مدیریت محتوا از قالب‌های گسترده و پوسته‌های بسیار متنوعی تشکیل ‌شده است؛ ویژگی مهم این سیستم را می‌توان رایگان بودن آن دانست، همچنین شما بدون نیاز به برنامه‌نویسی می‌توانید با وردپرس یک سایت حرفه‌ای را طراحی کنید، توجه داشته باشید که زبان این سیستم مدیریت محتوا php، یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی است که توسط MYSQL مدیریت می‌شود.

اقدامات لازمی که برای طراحی سایت با وردپرس باید انجام دهید، در ابتدا شامل تهیه‌ی دامنه و هاست است؛ بدون شک همه‌ی ما از تاثیر دامنه و هاست بر طراحی سایت مطلع هستیم و می‌دانیم که این دو فاکتور برای طراحی سایت لازم و ضروری هستند. پس از تهیه‌ی دامنه و هاست موردنظر، نوبت به دانلود وردپرس می‌رسد که شما می‌توانید آخرین نسخه از این سیستم مدیریت محتوا را از خود سایت وردپرس دانلود کنید و سپس به نصب و راه‌اندازی آن بپردازید.

شاید برای شما جای سوال باشد که کدام سایت‌ها را می‌توان با وردپرس طراحی کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که استفاده از وردپرس برای شما هیچ‌گونه محدودیتی را به وجود نمی‌آورد و شما می‌توانید انواع مختلفی از سایت‌ها را با آن طراحی کنید؛ برای مثال شما در آموزش ساخت سایت فروشگاهی، می‌توانید تاثیر وردپرس بر روی ساخت وب‌سایت را مشاهده کنید؛ لازم به ذکر است که نحوه‌ی کار با وردپرس در طراحی هر مدل از سایت یکسان است و تنها تفاوتی که در این میان وجود دارد را می‌توان در انتخاب دامنه، هاست و قالب آن‌ها دانست.

از بین دو روش پیشنهادی، توصیه می‌شود که برای طراحی وب‌سایت موردنظر خود ترجیحا به‌جای استفاده از سایت سازها، از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید، زیرا یادگیری و استفاده از آن به‌مراتب راحت‌تر است؛ همچنین می‌توانید با دانلود رایگان آموزش ساخت وب سایت شیوه‌ی دقیق کار با این سیستم مدیریت محتوا را به‌طور دقیق بیاموزید.

برای آموزش وردپرس می‌توانید از آموزش تک استفاده کنید.

 

طراحی سایت همراه با گوشی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد استفاده‌ی اکثریت جامعه از تلفن همراه هستیم؛ از طرفی دیگر طراحی و ساخت وب‌سایت نیز به دلیل تاثیر زیادی که بر کسب‌وکار افراد دارد، موردتوجه بسیاری از مردم قرارگرفته است، اما برخی تصور می‌کنند که برای ساخت یک وب‌سایت به لپ تاب یا یک کامپیوتر نیاز دارند، اما باید گفت که این‌چنین نیست و امکان طراحی یک وب‌سایت با گوشی تلفن همراه نیز از طریق برنامه ساخت سایت رایگان وجود دارد.

در چند وقت اخیر شاهد طراحی پلتفرم‌های مختص به طراحی وب‌سایت برای گوشی بوده‌ایم که امکان ساخت یک سایت معمولی را برای ما به وجود می‌آورند. در آموزش ساخت سایت با گوشی، با پلتفرم‌هایی آشنا می‌شویم که برای این کار وجود دارند؛ این پلتفرم‌ها را می‌توان سایت سازهایی چون GoDaddy، Wordpress، Weebly دانست که در مدت‌زمان بسیار کمی برای شما یک سایت را طراحی می‌کنند.

توجه داشته باشید که پس از نصب این پلتفرم‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که این هزینه مربوط به دامنه و هاستی است که برای ساخت سایت لازم دارید و توسط این پلتفرم‌ها تامین می‌شود، همچنین شما می‌توانید پوسته و قالب‌های متنوع دیگری را با صرف هزینه، تهیه و برای سایت خود از آن‌ها استفاده کنید.

همان‌طور که تاکنون متوجه شده‌اید، هدف از نوشتن این مقاله آموزش ساخت وب سایت به صورت رایگان بود که سعی شد در این مقاله به‌صورت کامل برای شما توضیح داده شود، اما شما می‌توانید از آموزش تصویری ساخت وب سایت رایگان نیز استفاده کنید تا به‌طور کامل شیوه‌ی ساخت وب‌سایت رایگان را فراگیرید.

tinyurl   is.gd   v.gd   v.ht   clck.ru

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا