وب

نکات سئوی وردپرس | معرفی بهترین تکنیک‌ها برای کسب جایگاه نخست گوگل

ارتباط مثبت وردپرس و سئو

وردپرس یکی از بهترین و محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است که قدرت بالایی در زمینه سئو داشته و به راحتی می‌توان نحوه کار کردن با آن را یاد گرفت. در چنین سایت‌هایی، نتیجه کار در مدت زمان کوتاه‌تری مشخص شده و به همین علت، امروزه افراد زیادی به دنبال این سیستم مدیریت محتوا می‌روند. سئو یکی از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که در طراحی سایت باید به آن توجه ویژه‌ای شود. در واقع پیش از تولید محتوای اصولی، باید برخی اصول را روی سایت اعمال کرد تا ترافیک بیشتری از سمت موتورهای جستجوگر جذب شود. در این مطلب از آموزش طراحی سایت قصد داریم نکات سئوی وردپرس را برای شما بیان کنیم.

آشنایی با نکات سئوی وردپرس در آموزش تک

اصلی‌ترین نکات سئوی وردپرس

یادگیری نکات سئوی وردپرس به شما اجازه می‌دهد که سایت خود را به شکلی کاملا اصولی سئو کنید و در نتیجه، ترافیک و بازدیدهای بیشتری از موتورهای جستجوگر مثل گوگل به دست بیاورید. در ادامه مهم‌ترین نکات را به شما معرفی خواهیم کرد

بررسی وضعیت ایندکس شدن صفحات سایت در گوگل

یکی از امکانات جالب وردپرس این است که مدیر سایت می‌تواند اجازه ایندکس شدن مطالب صفحه مورد نظر را به ربات‌های گوگل بدهد. هنگام نصب وردپرس روی هاست، گزینه‌ای تحت عنوان نمایش به موتورهای جستجو وجود دارد که در صورت فعال کردن آن، دیگر ربات‌ها اجازه ایندکس کردن مطالب صفحه را نخواهند داشت. برای دسترسی به این گزینه می‌توانید از طریق منوی پیشخوان وارد تنظیمات شوید و از غیرفعال بودن این گزینه، اطمینان حاصل کنید.

انتخاب بهترین پیوند یکتا وردپرس

انتخاب بهترین پیوند یکتا یکی دیگر از نکات سئوی سایت است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید. در واقع پیوند یکتا، مشخص کننده نحوه ایجاد لینک‌های سایت است. برای دسترسی یه آن، می‌توانید از طریق منوی پیشخوان وردپرس وارد تنظیمات شوید و روی “پیوندهای یکتا” کلیک کنید. این تنظیمات به طور پیش فرض روی حالت ساده قرار دارند که بدترین ساختار پیوند یکتا محسوب می‌شود. در این ساختار از ID برای ساخت لینک استفاده می‌شود. پیشنهاد ما این است که از ساختار پیوند یکتا وردپرس پیوندی استفاده کنید که عنوان و کلیدواژه اصلی هر مطلب را نمایش می‌دهد.

بررسی مهم‌ترین نکات سئوی وردپرس در آموزش تک

انتخاب افزونه سئوی مناسب برای بهینه‌سازی محتواهای سایت

یکی دیگر از نکات سئوی وردپرس که بسیار حائز اهمیت است، انتخاب افزونه مناسب جهت بهینه‌سازی مطالب می‌باشد. در حال حاضر پلاگین‌های Yoast Seo و All In One Pack جزء بهترین انتخاب‌های موجود هستند. وجود این پلاگین‌ها برای نوشتن مطالب مناسب و تولید محتوای مبتنی بر اصول سئو کاملا الزامی است و بدون آن تمام تلاش ما بیهوده خواهد بود.

افزودن نقشه گوگل

سایت مپ یا نقشه گوگل بهترین روش برای شناساندن مطالب صفحات سایت به ربات‌های گوگل است. به طور کلی این نقشه با فرمت xml ساخته می‌شود و برای لیست کردن لینک‌های مهم سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نقشه به تنهایی نمی‌تواند رتبه گوگل شما را بهبود ببخشد، بلکه فقط به موتورهای جستجو برای ایندکس سریع‌تر مطالب کمک می‌کند. در افزونه Yoast Seo می‌توانید به راحتی با مراجعه به تنظیمات نقشه‌های xml، به راحتی نقشه گوگل خود را ایجاد کنید.

یکپارچه‌سازی سایت با سرچ کنسول گوگل

یکپارچه‌سازی وب‌سایت با گوگل سرچ کنسول یکی دیگر از نکات سئوی وردپرس محسوب می‌شود که با آنجام آن، به اطلاعات ارزشمندی در خصوص نحوه عمکرد سایت و رفتار کاربران دسترسی خواهید داشت. بررسی این اطلاعات به لحاظ ترسیم نقشه راه، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. البته بعد از انجام این کار، چند روز زمان لازم است تا گوگل بتواند اطلاعات سایت شما را ارزیابی کند. در کل بهتر است هر هفته یکبار به سرچ کنسول گوگل سر بزنید و سلیقه مخاطبان را مورد بررسی قرار دهید.

تولید محتوای سئو شده

در هر سایتی، مقالات و مطالب آن جزء مهم‌ترین بخش‌های سایت محسوب می‌شوند. در واقع هرچقدر که تمام نکات سئو را رعایت کنید اما مطالب باکیفیتی نداشته باشید، هرگز نباید به کسب رتبه بالا امید داشته باشید. برای انجام این کار باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • انتخاب کلیدواژه اصلی مناسب
  • به کار بردن کلمه کلیدی در عنوان، لینک، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ و پاراگراف اول متن
  • تولید محتوا برای کاربران نه صرفا گوگل
  • لینک‌سازی داخلی و خارجی در تمام نوشته‌ها
  • به کاربردن کلمه کلیدی در کمتر از ۳ درصد کل متن
  • عدم انتشار محتوای کپی و غیراختصاصی
  • لینک‌دهی به سایت‌های خارجی معتبر و مرتبط با موضوع متن
  • به کاربردن تصاویر بهینه و اختصاصی
  • رعایت اصل حداقل ۳۰۰ کلمه برای هر صفحه
  • عدم استفاده از پاراگراف‌های طولانی
  • به کار بردن حداکثر ۳۰۰ کلمه برای هر زیرعنوان

بهینه‌سازی سرعت بارگذاری وردپرس

سرعت لود صفحات وب‌سایت همیشه جزء مهم‌ترین نکات سئوی وردپرس بوده است. هرچقدر که سایر نکات را رعایت کرده باشید، باید به همان مقدار روی افزایش سرعت لود سایت کار کنید تا در زمانی کمتر از ۳ ثانیه، محتوای سایت برای کاربران نمایش داده شود. خوشبختانه در وردپرس روش‌های مختلفی برای افزایش سرعت سایت وجود دارد.

افزایش امنیت وب‌سایت

برای جلب اعتماد موتورهای جستجو و کاربران، لازم است که وب‌سایت از سطح امنیتی بالایی برخوردار باشد. حتی اگر یک سایت کامل راه‌اندازی کرده باشید اما سطح امنیت پایین باشد، رتبه سئو به شدت کاهش خواهد یافت؛ چراکه گوگل اعتمادی به سایت‌های با امنیت پایین ندارد.

نکاتی مهم برای سئو کردن محتوا در آموزش تک

فعال کردن گواهینامه Https و ssl در وردپرس

مدت‌های پیش شرکت گوگل به طور رسمی اعلام کرد که فعال شدن گواهینامه ssl و Https جزء معیارهای سئو در نظر گرفته می‌شود. زمانی که گواهینامه ssl فعال شود، پروتکل سایت شما از http به https تغییر خواهد کرد و قفل کنار لینک سایت در بخش بالایی مرورگرها به رنگ سبز در می‌آید.

یادگیری نکات سئوی وردپرس با آموزش تک

همانطور که مشاهده کردید در این مطلب به تعدادی از نکات سئوی وردپرس اشاره کردیم. در واقع هر سایتی برای کسب رتبه مناسب در گوگل و جذب مخاطب، باید تمام این نکات را به بهترین شکل ممکن رعایت کند. همچنین سایت آموزش تک با فراهم کردن دوره آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی سایت، فرصتی برای علاقه‌مندان ایجاد کرده تا طراحی سایت وردپرس با رعایت اصول سئو را به شکل کامل آموزش ببینند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا