طراحی و گرافیک

۵ ابزار ساخت اینفوگرافیک های جذاب

ساخت اینفوگرافیک در چند سال اخیر توانسته سهم گسترده ای از دنیای انتقال اطلاعات را به خود اختصاص دهد. اگر دقت نمایید در زمان های گذشته نیاز به طراحان بسیار قوی بوده تا بتوانند با کدنویسی های پیشرفته بهترین و دقیق ترین طرح مورد نظر را فراهم سازند اما امروزه ساخت اینفوگرافیک به میان آمده است و استفاده از ابزارهای تصویرسازی داده ها بر پایه وب ایجاد شده است که سبب می شود دردسرهای طراحی کمتر شود.در این مقاله ۵ ابزار قدرتمند ساختن اینفوگرافیک را معرفی خواهیم کرد.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

نرم افزار data visual برای ساخت اینفوگرافیک

متأسفانه یک سری مشکلات همیشه پیش روی طراحان وجود دارد که سبب می شود کار طراحی به طور دقیق پیش نرود و یا با هزینه های بالا همراه باشد، اما به میان آمدن دیتا ویژوال سبب شده است که مشکلات طراحان اطلاعات تا حد بسیاری بر طرف شود. در حال حاضر نسخه بتای نرم افزار دیتا ویژوال به بازار آمده است که استفاده از آن برای عموم باز است.

یکی از ویژگی های مهم این ابزار ساخت اینفوگرافیک خلاصی از قالب بندی های تکراری است که سبب می شود فرمت های خروجی استاندارد در اختیار افراد قرار بگیرد، در واقع قالب های خروجی از این ابزار به صورتی است که در برنامه های دیگر به راحتی قابل ویرایش است. استفاده از حس زیبایی شناسی در نمودارهای دیتا ویژوال به طور دقیق می تواند لحاظ شود.

ساخت اینفوگرافیک
ساخت اینفوگرافیک

نرم افزار RW برای ساخت اینفوگرافیک

بارها دیده شده است که داده های موجود برای طراحی وضعیت پیچیده قرار دارند و این روند سبب می شود که نیاز به یک نرم افزار دقیق تر باشد.

کدهای نرم افزار RW به صورتی چیده شده است که بتوانید در هر زمان به طور دقیق ویرایش های لازم را اعمال نمایید، در واقع این ابزار برای ساختن اینفوگرافیک به طور کاملاً متنوع کار می گیرد و می توانید سخت ترین تصویر سازی های پیچیده را در سریع ترین زمان ممکن ارائه دهد. اجازه دهید موضوع را با یک مثال دنبال کنیم، به طور کلی برای ساختن اینفوگرافیک ها نیاز است که تصویرسازی ها به صورت دقیق فراهم شود در این نرم افزار استفاده از نمودارهای موزاییکی و همینطور از نمودارهای شش ضلعی استفاده می شود که می تواند از نقشه های گرمایی دقیق تری نیز بهرمند شود، بهتر است از نرم افزار RW در ساختن اینفوگرافیک هایی استفاده شو که از بعد تصویر سازی بسیار پیچیده هستند.

ساخت اینفوگرافیک
ساخت اینفوگرافیک

ساخت اینفوگرافیک با نرم افزار Infoactive

این برنامه ساخت اینفوگرافیک به صورت تعاملی عمل می کند و طراحی آبرومندانه و خلاقانه ای ارائه می دهد که در دسته اینفوگرافیک به صورت پویا قرار دارد. استفاده از این نرم افزار بسیار آسانتر از گزینه های قبلی است و اینطور به نظر می رسد که به طور کلی تمامی مراحل تنها با چند کلیک فراهم می شود. در نظر داشته باشید برای اینکه بتوانید به نقطه قابل قبول در این سبک از نرم افزارها دست یابید نیاز است که کارایی دقیق هر یک از آپشن های موجود را بلد باشید. ساختن اینفوگرافیک به کمک نرم افزار اینفواکتیو برای افرادی که به دنبال تازگی و نوآوری با هزینه های ارزان هستند بهترین گزینه محسوب می شود. باید در نظر داشته باشید که به طور کلی ساخت اینفوگرافیک های بسیار پیچیده با این ابزار کمی دشوار و بیشتر در مسیر خلاقانه حرکت می کند.

در نرم افزار اینفوگرافیک یک سری قالب های آماده و البته قابل ویرایش جزیی وجود دارد که سبب می شود که در سرعت بیشتری به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

ساخت اینفوگرافیک
ساخت اینفوگرافیک

ساخت اینفوگرافیک های سنگین با visage

وقتش رسیده در خصوص ابزارهای قدرتمند در زمینه ساخت اینفوگرافیک صحبت کنیم. در واقع ویزج از دسته ابزارهایی محسوب می شود که برای گزارش های بصری به طور کلی یک نمودار و یا گرافیک های خاص را ارائه می دهد. این ابزار در تجسم داده ها زبانزد است. در نظر داشته باشید در صورتی که برند خاصی دارید و می خواهید ساخت اینفوگرافیک برای داده های شما در وضعیت عظیم صورت بگیرد و به نوعی به دنبال گزارش های دیداری قدرتمند برای برندتان هستید ساختن اینفوگرافیک به وسیله ویزج بهترین انتخاب است.

هنوز نسخه عمومی این ابزار به بازار نیامده است اما نسخه بتای آن عرضه شده و توانسته نتایج مناسبی را ارائه دهد.

ساخت اینفوگرافیک
ساخت اینفوگرافیک

 

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش ساخت اینفوگرافیک در پاورپوینت

 

ساخت اینفوگرافیک منعطف با plotly

در ساخت اینفوگرافیک یک اصل مهم تعامل است، در واقع اگر به هدف ساخت اینفوگرافیک کمی دقیق تر نگاه کنیم متوجه می شویم که به طور کلی قرار است بین داده و کاربر یک تعامل استاندارد برقرار شود و ابزار پلاتلی قدرتمند تمامی قوای خود را به کار گرفته است تا این مسیر به طور دقیق دنبال شود. در نظر داشته باشید که به طور کلی ساخت ساخت اینفوگرافیک تعاملی کار آسانی نیست و می بایست در بخش درج محتوا وضعیت استانداردی تنظیم شود.

در صورتی که شما داده هایی با حجم بالا دارید و از طرفی قصدتان این است که بتوانید نمودارهای تعاملی را به طور دقیق رسم کنید و همینطور به دنبال استایل و سبک دلخواه برای برندتان هستید قطعاً ساختن اینفوگرافیک با پلاتلی بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود.

کار با این نرم افزار بسیار آسان است و به محض طرح بندی یک دموی به عنوان نمونه ارائه می شود تا بتوانید به سادگی بخش مورد نظر را تغییر و یا اصلاح نمایید.

ساخت اینفوگرافیک
ساخت اینفوگرافیک

جمع بندی

در این مقاله متوجه شدیم که ساخت اینفوگرافیک آنقدرها هم دشوار نیست کافیست در ابتدا بخواهید طرح اولیه و مشخصی ارائه دهید سپس ابزارهای ساختن اینفوگرافیک به کمک شما می آید و این موضوع نشان می دهد که شما برای ساخت و پردازش دقیق داده و مدل بندی آن می توانید انتخاب های مختلفی داشته باشید.

ساختن اینفوگرافیک از طریق نرم افزارها به طور کلی دارای چندین بخش مجزا است که به برند شدن داده های شما در حجم های مختلف کمک شایانی می کند.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا