طراحی و گرافیک

نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی | آشنایی با کاربردهای این نرم افزارها

موشن گرافی، هنری ارزشمند در صنایع مختلف

با افزایش محبوبیت موشن گرافی و سود دهی بسیار بالای این صنعت، شرکت‌های بسیار زیادی اقدام به تولید نرم افزار ساخت موشن گرافی کرده‌اند و همین امر نیز انتخاب یک نرم افزار خوب را برای تمامی طراحان سخت کرده است. امروزه در این صنعت می‌توان نرم افزارهای بسیار زیادی را پیدا کرد به طور مستقیم برای تولید موشن گرافی ساخته نشده‌اند اما کاربردهای بسیار زیادی در این زمینه دارند. همچنین چندین نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی نیز وجود دارد که به طور مستقیم، برای همین کاربرد توسعه داده‌ شده‌اند.

آشنایی با نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی در آموزش تک

بنابراین با یادگیری تنها یک از آن‌ها، طراحان نمی‌توانند یک موشن گرافی خوب تولید کنند. برای ساخت موشن گرافی، یک سری نرم افزارهای پایه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در ادامه این مطلب، با معرفی چند نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی همراه شما هستیم.

آشنایی با چند نرم افزار معروف ساخت موشن گرافی

موشن گرافیک از دو بخش اصلی موشن به معنای متحرک سازی و گرافیک به معنای تصویرسازی تشکیل شده است. یک طراح موشن گرافی، باید بتواند با چند نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی آشنا باشد و با استفاده از ترکیب ابزارهایی که این نرم افزارها در اختیار وی قرار می‌دهند، به خوبی یک موشن گرافی کاربردی تولید کند.

افترافکت

نرم افزار ادوبی افترافکت، یکی از پرکاربردترین نرم افزارها برای ساخت موشن گرافیک است و تقریبا می‌توان گفت هیچ طراح حرفه‌ای وجود ندارد که از این نرم افزار، به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، استفاده نکند. این برنامه در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و به سرعت جایگاه خود را میان طراحان پیدا کرد. با استفاده از این نرم افزار، علاوه بر  موشن گرافی، می‌توان در زمینه‌هایی مانند ساخت جلوه‌های ویژه، بازی سازی، فیلم سازی و … فعالیت کرد.

آشنایی با نرم افزار افتراکت در آموزش تک

ادوبی افترافکت نرم افزاری قدرتمند است و می‌تواند ابزارهای مختلف و کاربردی را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا بتوانند با داشتن یک ایده خوب، به ساخت صحنه‌های بصری زیبا و انیمیشن‌های جذاب بپردازند. افترافکت به کابران این اجازه را می‌دهد تا در محیطی دو بعدی، انمیشین سازی کنند و عناصر مختلف مانند المان‌های گرافیکی و صدا را تغییر دهند و یا با یکدیگر ترکیب کنند.

ایلوستریتور

ایلوستریتور نیز یک نرم افزار ادوبی است و در سال ۱۹۸۷ توسعه داده شد. ایلوستریتور به عنوان یک نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی شناخته می‌شود و کاربرد اصلی آن نیز، تولید موشن‌های مختلف است. ایلوستریتور یک برنامه قدرتمند است و ابزارهای مختلفی را برای طراحی وکتور و تایپوگرافی در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

با استفاده از این نرم افزار، می‌توان المان‌های گرافیکی دو بعدی متحرک لازم برای موشن گرافیک را به خوبی بسازید. سپس با استفاده آن‌ها را وارد نرم افزار افترافکت کنید و افکت‌های لازم را به آن اضافه کنید. به همین دلیل، برای شروع کار موشن گرافی، بهتر است ابتدا با این نرم افزار آشنا شوید. برای این منظور می‌توانید در دوره‌های آموزش ایلوستریتور شرکت کنید و در کمترین زمان ممکن، با این نرم افزار آشنا شوید.

پریمیر پرو

یکی دیگر از چند نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی پریمیر پرو است. پریمیر نرم افزار قدرتمند است و با استفاده از آن، می‌توان تغییرات زیبا در ترکیب و ویرایش‌های ویدیویی ایجاد کرد. این نرم افزار نیز یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تدوین ویدیو است و به وسیله ابزارهای قدرتمند آن، می‌توان تغییرات صوتی و تصویری را ایجاد که می‌توان کیفیت موشن گرافی شما را تا حد چشمگیری افزایش دهند.

آشنایی با نرم افزار پریمیر پرو در آموزش تک

البته لازم به ذکر است که تنها با یادگیری این نرم افزار می‌توان انواع موشن گرافی‌ها را تولید کرد اما توجه به این که افترافکت ابزارهای قدرتمند تری را برای این امر در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بهتر است از پریمیر پرو برای تدوین موشن گرافی استفاده کرد.

فتوشاپ

همانطور که بیان شد، فتوشاپ به صورت مستقیم برای ساخت موشن گرافی تولید نشده است. اما با استفاده از فتوشاپ، می‌توانید تصاویری که قصد دارید در ویدیو موشن گرافیک خود استفاده کنید را ویرایش کنید و متناسب با فضای موشن خود، آن‌ها را تغییر دهید. از جمله مهم‌ترین مباحثی که یک طراح موشن گراف باید با آن‌ها آشنا باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ساخت تکسچر
  • ساخت گیف
  • ساخت طرح انیمیشن

سینما فوردی

برنامه سینما فوردی، یکی دیگر از چندین نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی است که توسط مجموعه MAXON آلمان عرضه شده است. البته این نرم افزار علاوه بر تولید موشن گرافی، کاربردهای دیگر مانند مدل سازی، ساخت انیمیشن و پردازش سه بعدی دارد.

بررسی چند نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی در آموزش تک

از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه، می‌توان به مدل سازی رویه‌ای و چند ضلعی، نورپردازی، متحرک سازی، متریال سازی، پردازش سه بعدی و … اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که کار با این نرم افزار کمی سخت است و به همین دلیل در صورتی که در ابتدای مسیر تولید موشن گرافی هستید، بهتر است با این برنامه شروع نکنید.

نکات مهم برای انتخاب میان این نرم افزارها

همانطور که بیان شد، امروزه نرم افزارهای بسیار زیادی برای ساخت موشن گرافی وجود دارد و همین امر انتخاب میان آن‌ها را سخت کرده است. اما باید توجه داشته باشید که هر کدام از این نرم افزارها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند و نمی‌توان یک نرم افزار را به صورت کاملا ایده آل معرفی کرد. اما به طور کلی، افترافکت یکی از چند نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی است و با توجه به ابزارهای قدرتمندی که دارد، محبوبیت خوبی میان طراحان دارد. اگر می‌خواهید در زمینه طراحی موشن گرافی، به یک طراح خوب تبدیل شوید، بهتر است با چند نرم افزار تولید موشن گرافی آشنا شوید و ابزارهای آن‌ها را ترکیب کنید تا بتوانید موشن‌های بسیار زیبا تولید کنید.

با آموزش تک مانند حرفه‌ای‌ها موشن گرافی تولید کنید

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، با معرفی چند نرم‌افزار معروف ساخت موشن‌گرافی همراه شما بودیم. اگر به فکر یادگیری موشن گرافی هستید، به هیچ عنوان دوره آموزش صفر تا صد موشن گرافی ما را از دست ندهید. در این دوره شما می‌توانید با تمامی جنبه‌های تولید موشن گرافی آشنا شوید تا بتوانید به صورت تخصصی، وارد بازار کار شوید. این دوره با استفاده از بهترین استادان این زمینه آماده شده است و با شرکت در آن، می‌توانید با تمامی ابزارهای برنامه‌هایی مانند ایلوستریتور و افترافکت آشنا شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا