انیمیشن و سه بعدی

۱۱ ابزار رایگان برتر برای طراحی موشن گرافیک

۱۱ ابزار موشن گرافیک بصورت رایگان

به عنوان یک طراح موشن گرافیک / Motion Graphics، شما لزوما باید بین گزینه های خود به طور مداوم در حال انتخاب باشید و اگر یک فرد علاقه مند و مشتاق در حرفه ی خود هستید، پس مهم است که با پیشرفت های انجام شده در سراسر جهان همراه و همگام، به جلو پیش بروید. در این مقاله، ۱۱ ابزار و وب سایت رایگان برتر برای طراحی موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک )ارائه می شود تا به شما برای ساخت یک پروژه ی موشن گرافیک حرفه ای و عالی کمک کند.(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

  1. Greyscale gorilla برای موشن گرافیک

موشن گرافیک

Grayscale Gorilla که توسط استاد VFX (مخفف Visual effects یا جلوه های بصری) نیک کمپبل / Nick Campbell، اجرا شده است، در حال حاضر در زمینه ی طراحی موشن گرافیک و در زمینه VFX در سراسر اینترنت پیشگام است. علاوه بر این که تعداد بیشماری از افکت های سه بعدی برای انتخاب وجود دارد؛ این مزیت اضافی نیز فراهم شده است تا بتوان از آموزش رایگان در زمینه VFX نیز استفاده کرد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

  1. Processing در طراحی موشن گرافیک

موشن گرافیک

این نرم افزار که به عنوان یکی از بهترین ابزار های رایگان موشن گرافیک مورد استفاده قرار می گیرد، ترکیبی از stroke های افترافکت و فلش است. Processing ممکن است در ابتدا جالب به نظر نرسد، اما در نهایت تبدیل به یک لذت مطلق می شود.

  1. طراحی موشن گرافیک با AE Freemart

موشن گرافیک

این وب سایت دارای تعداد زیادی قالب رایگان افترافکت است، به طوری که یک منبع عالی برای مبتدیان موشن گرافیک به حساب می آید و همچنین لذت آموزش رایگان موشن گرافیک را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد. AE Freemart همچنین یک گنجینه ی کامل از آخرین اخبار و از الگوهای ترند در صنعت VFX است.

  1. موشن گرافیک و آهنگساز کوارتز / Quartz composer

موشن گرافیک

اگر در موشن گرافیک، سادگی و سهولت استفاده، توسط کاربران ارزیابی شود، آهنگساز کوارتز / Quartz composer به آسانی برنده ی رقابت خواهد بود. Quartz composer با استفاده از ابزار شتاب دهنده GPU، فیلتر تصویر اصلی را فعال می کند و همچنین یک انتقال داخلی دارد که به راحتی می تواند یک پروژه موشن گرافیک عالی و زیبا را تولید کند.

  1. موشن گرافیک با eMotion

موشن گرافیک

این نرم افزار موشن گرافیک، یک ابزار شگفت انگیز برای VFX maniacs است و مطمئنا سبب می شود که شما برخی از تکنیک های شگفت انگیز VFX و موشن گرافیک را به کار ببرید به صورتی که مخاطبان از مهارت های خود شگفت زده کنید. این نرم افزار، امکان طراحی موشن گرافیک در سایت های روی صفحه / onscreen و خارج از صفحه / off- screen، را فراهم می کند و البته هنوز در مرحله آزمایشی آلفا است.

  1. مبادله موشن گرافیک / Motion graphics exchange

موشن گرافیک

وب سایت Motion graphics exchange، دارای منابع رایگان بی عیب و نقص برای افترافکت و بسیاری از قالب های دیگر است. این وب سابت، بر اساس جستجوی کلمه، سفارشی شده است تا جستجوی ابزار مورد نیاز را ساده تر کند. موارد جستجو حتی می تواند یکی از موارد الهام ها / inspirations، ایده ها، دستور کار ها / recipes، نکته ها و ترفند ها باشد. در این وب سایت، کاربران همچنین می توانند دانش خود را به اشتراک بگذارند.

  1. Nodebox و موشن گرافیک

موشن گرافیک

Nodebox بسیار شبیه به Processing است، اما از این نظر بسیار متفاوت است که مبتنی بر پایتون است. با داشتن مجموعه ی کاملی از کتابخانه ها برای دانلود و انواع ویژگی های پیشرفته که می توان از بین آن ها انتخاب کرد، این نرم افزار مطمئنا در لیست نرم افزار های مورد علاقه شما قرار می گیرد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

  1. طراحی موشن گرافیک با VVVV

موشن گرافیک

این نرم افزار طراحی و ویرایش ویدئو، دارای مجموعه ای از ویژگی های جالب برای ایجاد موشن گرافیک با کیفیت بالا می باشد. VVVV از نظر شهرت و اعتبار، بهتر از فلش است و برای کاربرد های غیر تجاری می تواند به صورت رایگان مورد استفاده قرار گیرد. Vvvv یک ابزار برای اهداف عمومی است که تمرکز ویژه ای بر ترکیب ویدیوی real-time و برنامه نویسی محیط های رسانه ای بزرگ با رابط های فیزیکی، گرافیک حرکت real-time، صوت و تصویر دارد. vvvv از یک رویکرد جریان داده / dataflow و یک رابط برنامه نویسی بصری / visual programming برای نمونه سازی سریع و توسعه استفاده می کند. برنامه های نوشته شده در vvvv معمولا “patches” نامیده می شوند. پچ ها شامل یک شبکه از گره ها می شوند. پچ ها همچنین می توانند در هنگام اجرا، ویرایش و آزمایش شوند. پچ ها بر روی دیسک با فرمت استاندارد XML ذخیره می شوند.

  1. شروع موشن گرافیک با Blender

موشن گرافیک

Blender یک مجموعه ی کامل برای طراحی سه بعدی است. اگر چه ممکن است، ابزار متن Blender شما را نا امید کند، به طوری که حتی از یک ویرایشگر فونت پایه هم پشتیبانی نمی کند، اما برای شروع و در مراحل مقدماتی، ابزار نسبتا خوبی است. اگر چه مقایسه آن با افترافکت امکان پذیر نیست، اما قطعا می تواند برای طراحان تازه کار مناسب باشد.

  1. طراحی موشن گرافیک با ابزار فیلم /Movie tools

موشن گرافیک

وب سایت www.movietools.info یک وب سایت منبع باز بوده و برای پیدا کردن و استفاده از برخی از لوپ ها کاملا شگفت انگیز است، و به صورتی از پیش طراحی شده است، تا با هر طراحی قالب انیمیشن و یا موشن گرافیک، مطابقت داشته باشد. بهترین بخش این وب سایت این است که نه تنها برای موارد غیر تجاری مجاز است، بلکه حتی اجازه می دهد تا لوپ های HD آن در ویدیو های در آمد زا نیز استفاده شوند.

  1. EditorsDepot برای طراحی موشن گرافیک

موشن گرافیک

آخرین ابزار برای معرفی در این مقاله، EditorsDepot است، اما رتبه ی معرفی آن، به دلیل کم اهمیت بودن آن نیست. به طوری که در حال حاضر مرجع هزاران اثر از سونی وگاس / Sony Vegas، سینما ۴D و قالب افترافکت (به علاوه پس زمینه های ویدئویی و تعداد بیشماری stock footage) است. EditorsDepot یکی از بهترین تامین کنندگان قالب های ویدئویی و انیمیشن های رایگان است. و بهترین مکان به عنوان منبع پروژه های ویدیویی کم هزینه است، و برای اطمینان از به روز بودن وب سایت در بازار، هر هفته، صدها پروژه را به پایگاه داده خود اضافه می کند.

بنابراین برای یک شروع عالی، حتما لازم نیست که از نرم افزار ها و ابزار های پرداختی استفاده کنید. هر ترکیبی از ابزارهای معرفی شده در بالا را امتحان کنید و اثر هنری بعدی خود را  به یک شاهکار در مجموعه خود تبدیل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا