وب

قالب خوب وردپرس | ویژگی‌های مهم برای انتخاب قالب وردپرس کدام است؟

قالب خوب وردپرس

در دنیای امروز، وبسایت‌ها جای خود را در روزمرگی ما باز کرده‌ و از این رو در کسب و کارهای مختلف اهمیت بسیاری پیدا کرده‌اند. حجم زیادی از سایت‌ها بر بستر مدیریت محتوا وردپرس قرار دارند و افراد برای جذابیت و زیبایی بیشتر سایت خود، از قالب‌های وردپرسی استفاده می‌کنند. یک قالب وردپرس ظاهر سایت را تغییر می‌دهد و در واقع می‌تواند بازدیدکنندگان را برای گشت و گذار در آن و یا ورود مجدد به سایت تحت تاثیر قرار دهد که نحوه طراحی آن رو در آموزش طراحی سایت مورد بررسی قرار دادیم. قالب خوب وردپرس ویژگی‌هایی دارد که باید آن‌ها را هنگام انتخاب قالب مد نظر داشته باشید.

انتخاب قالب خوب وردپرس

انتخاب درست یک قالب برای سایت شما به اندازه راه‌اندازی سایت و تولید محتوای آن مهم است. در واقع قالب سایت می‌تواند بازدیدکنندگان شما را که مشتریان بالقوه شما هستند، جذب کند یا به گونه‌ای باشد که آن‌ها را برای همیشه از دست بدهید. وردپرس هزاران قالب رایگان و غیر رایگان دارد که قطعا بسیاری از آن‌ها گزینه درستی برای شما نیستند. برای انتخاب یک قالب خوب وردپرس ابتدا باید نیازها و اهداف سایت خود را مشخص کنید. حال با توجه به اهداف و نیازها، مهمترین ویژگی‌هایی که  قالب شما باید داشته باشد تعیین می‌شود و بر اساس آن می‌توانید بهترین قالب برای وب سایت خود را تهیه کنید.

ویژگی‌های قالب خوب وردپرس

اگر به فکر راه اندازی یک وب سایت هستید باید بدانید که طراحی سایت با وردپرس کار مشکلی نیست و به راحتی می‌توانید آن را بیاموزید. آنچه مهم است تناسب و هماهنگی سایت با اهداف شما است. قالب سایت نیز باید به گونه‌ای انتخاب شود که بتواند پاسخگوی همه نیازهای شما باشد و راندمان کار شما را بالا ببرد. از این رو برخی ویژگی‌های قالب وردپرس شخصی است و قالب خوب وردپرس باید قابلیت شخصی‌سازی داشته باشد. اما برخی از ویژگی‌ها برای همه سایت‌ها دارای اهمیت است که در این جا به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم.

قابلیت دسترسی با ابزارهای مختلف

بخش عمده‌ای از ترافیک موتورهای جستجو بواسطه تلفن همراه یا تبلت است و باید این نکته را هنگام انتخاب قالب وردپرس در نظر داشته باشید. یک قالب خوب وردپرس به سادگی از طریق وسایل ارتباطی مختلف مانند رایانه‌های شخصی، تبلت یا موبایل قابل دسترسی است. بدون درنظر گرفتن این مورد، بخش مهمی از بازدیدکنندگان خود را که از موبایل برای جستجو استفاده می‌کنند، از دست خواهید داد. در واقع قالب شما باید برای موبایل نیز بهینه‌سازی شده باشد. علاوه بر این، این ویژگی روی رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو موثر است.

رابط کاربری آسان ساده و کاربردی

قالب‌هایی با رابط کاربری پیچیده معمولا دارای رنگ‌ها، طرح‌ها و ویجت‌های مختلفی است که اغلب کاربرد آن‌ها را دقیقا نمی‌دانیم. همچنین رابط‌های کاربری پیچیده تنها در دقایق اول برای مخاطب جذاب است و خیلی زود آن‌ها را خسته می‌کند. بنابراین یک قالب خوب وردپرس قالبی است که دارای پلتفرمی ساده و متمرکز بر موارد اصلی است. استفاده از قالب‌های ساده و کاربردی‌تر باشد، تاثیر بهتری بر عملکرد وب سایت شما دارد.

سرعت و امنیت قابل قبول

سرعت و امنیت دو موضوع مهم برای راه اندازی سایت و انتخاب قالب است. برخی قالب‌های وردپرس برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده‌ و در نتیجه سرعت بالایی دارند. در واقع سئو و سرعت رابطه مستقیمی باهم دارند. علاوه بر سرعت، امنیت و سلامت سایت موضوعی قابل توجه است که ممکن است با انتخاب یک قالب نامناسب در معرض خطر قرار بگیرد؛ زیرا ممکن است هنگام طراحی قالب، برای توسعه آن از کدهای موجود در اینترنت استفاده شده باشد. چنین کدهایی بیش از امنیت سایت، روی ایجاد قابلیتی جدید در وب سایت متمرکز است. بهتر است امنیت سایت خود را در الویت قرار دهید.

ساختار کدنویسی استاندارد

کدنویسی ضعیف در قالب وردپرس قطعا عملکرد کلی سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهد به گونه‌ای که سرعت سایت کم و اطلاعات آن دچار مشکل می‌شود. حتی امکان هک و دسترسی به محتوای شما نیز وجود دارد. به همین دلیل ضرورت دارد قالبی را برای سایت خود در نظر بگیرید که از آخرین استاندارهای کدنویسی و امینت مناسب برخوردار باشد. به همین منظور، قالب مورد نظر خود را از مخزن ورپرس یا سایت‌های فروش قالب وردپرس تهیه کنید. در مورد نسخه‌های رایگان نیز حتما از مواردی که  تعداد دانلود بالایی دارند، استفاده کنید.

سئوی مناسب

تمام تلاش‌های شما در بستر اینترنت زمانی به نتیجه می‎رسد که سایت شما در معرض دید مخاطبان‌تان قرار بگیرد. بنابراین مهم است که قالبی را انتخاب کنید که به درستی برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. سئو سایت به مواردی از جمله سرعت بارگذاری و کدنویسی حرفه‌ای بستگی دارد که باید در همان زمان طراحی قالب در نظر گرفته و اعمال شده باشد؛ در غیر اینصورت سایت شما نمی‌تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو بدست آورد.

پیشتیبانی و بروزرسانی منظم

از مهمترین ویژگی‌های یک قالب خوب وردپرس  پشتیبانی و بروزرسانی منظم آن است. هنگام انتخاب یک قالب وردپرس باید مطمئن شوید که قالب از پشتیبانی مناسب برخوردار هست. این موضوع برای قالب‌های غیر رایگان اهمیت بیشتری دارد. همچنین  لازم است از  بروزرسانی منظم آن نیز اطمینان حاصل کنید زیرا قالب وردپرس باید با نیازهای روز متناسب باشد.

راست چین بودن

زبان بین المللی و اصلی همه قالب‌های وردپرس انگلیسی و به صورت چپ چین است. از آنجایی که وب‌ سایت‌های ما به زبان فارسی و برای مخاطبان فارسی زبان هستند، پس باید قالبی را با قابلیت راست چین شدن انتخاب کرد. در مورد زبان قالب نیز توصیه می‌شود از قالب‌های چندزبانه استفاده شود که ترجمه سایت شما به زبان دیگر نیز در دسترس مخاطبان قرار گیرد.

سخن پایانی

وردپرس قالب‌های بسیار متنوع و متعددی دارد که می‌توانید آن‌ها را با توجه به  اهداف و نیازهای خود  انتخاب کنید. قالب‌ها جذابیت سایت شما را دوچندان می‌کند اما دقت کنید که عملکرد سایت تحت تاثیر ظاهر آن قرار نگیرد. همچنین توجه داشته باشید که یک قالب خوب وردپرس باید با افزونه‌های مورد نیاز شما سازگار باشد تا بتوانید سایت خود را به خوبی شخصی‌سازی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا