وب

سایت تم فارست چیست | آشنایی با نحوه خرید و فروش محصول در این بازار

مارکت بین‌المللی تم فارست

سایت تم فارست چیست؟ هنگامی که تصمیم می‌گیرید یک وب سایت بسازید، انتخاب قالب مهم‌ترین قسمت‌ آن است و سپس قابلیت‌های نمایش قالب در انواع مرورگرها و سایزهای صفحه نمایش از اهمیت برخوردار است. ThemeForest   یکی از سایت‌های فروش قالب وب سایت است که در چند سال گذشته محبوبیت زیادی بین طراحان سایت پیدا کرده است. شرکت  Envato سایت تم فارست  را به منظور کمک به کسب درآمد و یادگیری آنلاین افراد طراحی کرده است.

معرفی سایت تم فارست

تم فارست دومین بازار شرکت انواتو است که در سال ۲۰۰۸ با تمرکز بر فروش قالب‌ها راه اندازی شد. در سایت تم فارست می‌توانید انواع مختلف قالب‌هایHTML  و قالب‌های محبوب CMS  مانند وردپرس، جوملا و دروپال را خریداری کنید یا بفروشید. سایت تم فارست جزء ۳۰۰ وب سایت پر بازدید دنیا است و از نظر درآمد، در حال حاضر موفق‌ترین بازار انواتو محسوب می‌شود. بیش از ۳۰ درصد از مجموع قالب‌های موجود در این سایت، مربوط به وردپرس است و در نتیجه عمده‌ترین فروش آن نیز به قالب وردپرس تعلق دارد.

هنگامی که از تم فارست به عنوان یک مارکت بین‌المللی یاد می‌کنیم، منظورمان یک فروشگاه برای قالب سایت نیست؛ بلکه منظور ما فروشگاهی است که هر فروشنده‌ای این امکان را دارد تا محصولات خود را در آن‌ قرار داده و بفروشد. در واقع تم فارست قالبی متعلق به خود ندارد و از ارائه یک بستر برای فروش قالب دیگر طراحان پورسانت دریافت می‌کند.

نحوه خرید محصول در سایت تم فارست

تم فارست را می‌توان بزرگترین بازار قالب ساخت وردپرس نامید.  قالب‌های این وب سایت نسبت به سایت‌های مشابه، قیمت کمتری دارد که البته به نوع آن نیز بستگی دارد. علاوه بر این تم فارست فایل‌های رایگان نیز در اختیار مشتری قرار می‌دهد. هر فایل پیش از فروش در سایت تم فارست  توسط تیم بازبینی شرکت انواتو مورد بررسی قرار می‌گیرد. با وجود بیش از ۲۶۰۰ تم، خریداران در این بازار حق انتخاب زیادی خواهند داشت؛ به همین دلیل کاربران اغلب ترجیح می‌دهند قالب‌های خود را از این سایت خریداری کنند.

 از مزایای سایت تم فارست این است که برای پیدا کردن قالب موردنظر خود می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی، جستجو کنید. همچنین نتایج جستجو را می‌توانید بر اساس بالاترین امتیاز، قیمت، جدیدترین موارد و…. مرتب کنید. در جستجوی محصول،  یک سیستم فیلترینگ نیز در سمت چپ لیست نتایج قرار دارد که بسیار کاربرپسند است و این امکان را به شما می‌دهد تا لیست را بر اساس برچسب‌ها، امتیاز کلی، قیمت فروش و … فیلتر کنید. پس از مرتب و فیلتر کردن لیست، به راحتی می‌توانید تعداد قابل توجهی از تم‌ها را با توجه به نیازهای خاص خود داشته باشید. اگر برای پیدا کردن قالب مورد نظر خود فرصت کافی ندارید، می‌توانید قالب‌های موجود در صفحه “بهترین فروشندگان” را مشاهده و با اطمینان خاطر خرید کنید.

نحوه فروش محصول در سایت تم فارست

بازار فروش دلاری در سایت تم فارست بسیار موفق است و از این جهت افراد بسیاری تمایل دارند محصولات خود را در این سایت به فروش برسانند. در حال حاضر در تم فارست مجموعه‌ای از فروشگاه‌های بسیار موفق قرار دارد و ثبت محصول در آن نسبت به چند سال گذشته متفاوت و سخت‌تر شده است. برای فروش محصول در تم فارست، باید محصول شما از بالاترین استانداردهای کد نویسی، طراحی و … برخوردار باشد زیرا در صورت وجود کوچکترین مشکل، محصول توسط کارشناسان این سایت رد خواهد شد. در هر صورت، اگر قصد دارید محصول خود را در این بازار به فروش برسانید، نکات زیر را به خاطر داشته باشید.

قوانین GPL

قالبی که شما طراحی کرده‌اید باید یک فایل متنی با فرمت txt شامل فایل GPL1 داشته باشد. این فایل شامل قوانین استفاده و انتشار محصولات وب سایت تم فارست است. برای قالب های وردپرس، این فایل به صورت خودکار توسط تم فارست اضافه می‌شود.

حق فروش فایل‌های استفاده شده

ممکن است شما در طراحی  قالب وردپرس خود از افزونه پریموم استفاده کنید؛ در این صورت لازم است  لایسنس و حق فروش آن را برای تم فارست ارسال کنید تا امکان ثبت محصول شما فراهم شود. به عنوان مثال اگر شما در قالب وردپرس خود از افزونه ویژوال کامپوزر  استفاده کنید، باید نسخه Extend آن را خریداری کرده باشید.

مستندات آفلاین و آنلاین

برای محصولات خود یک فایل راهنمای گام به گام بسازید. بهتر است این مستندات را به صورت آنلاین روی یک سایت قرار دهید و هم آن‌ها را به صورت آفلاین در اختیار مشتری بگذارید تا در صورت عدم دسترسی به اینترنت نیز قابل استفاده باشد. با ارائه یک فایل راهنمای کامل، تیکت‌های پشتیبانی کمتری دریافت می‌کنید. توجه داشته باشید که پشتیبانی محصول در سایت تم فارست از اهمیت ویژه برخوردار است  و در صورت عدم پشتیبانی، فروش محصول شما توسط این سایت متوقف خواهد شد.

آپلود فایل در تم فارست

برای ثبت محصول و آپلود آن در سایت تم فارست ابتدا لازم است که یک حساب کاربری در انواتو ایجاد کنید. متاسفانه ایجاد حساب برای کاربران برخی از کشورها از جمله ایران مشکل بزرگی است زیرا در لیست تحریم این سایت قرار دارد. در صورتی که مشکلی برای ایجاد حساب کاربری نداشته باشید، می‌توانید فایل خود را در تم فارست آپلود کنید و منتظر باشید تا تیم ارزیابی تم فارست ایرادات محصول شما را اعلام کند. در نهایت پس از رفع ایرادات محصول شما در این سایت ثبت می‌شود.

به طور کلی ثبت محصولات در تم ‌فارست با هیچ سایت دیگری قابل مقایسه نیست؛ زیرا مجموعه انواتو و به طور خاص تم فارست از روش‌هایی برای ارزیابی محصول و پیدا کردن ایرادات استفاده می‌کنند که در جای دیگر نیست.  به همین دلیل محصولات در این مارکت‌ بین‌المللی کیفیت بسیار بالایی دارند.

سخن پایانی

کاربران ایرانی برای دور زدن تحریم‌های انواتو به یک ابزار تغییر آی‌پی و یک حساب ارزی در خارج از کشور نیاز دارند. سایت تم فارست معمولا به محض مشکوک شدن به حساب‌هایی با فروش پایین، حساب کاربری را مسدود می‌کند. اما اگر بتوانید محصول خود را دراین سایت ثبت کنید، احتمالا با فروش بالا حساب شما مسدود نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا