طراحی و گرافیک

مزایای ایلاستریتور چیست – این نرم افزار چه کاربردهایی در گرافیک دارد

نرم افزار طراحی ایلاستریتور

اگر یک گرافیست حرفه‌ای باشید، قطعا از مزایای ایلاستریتور و کاربردهای آن اطلاع دارید و می‌دانید که این نرم افزار چه کاربردهایی دارد. ایلاستریتور طرفداران بسیار زیادی دارد و همین امر باعث شده تا توانایی رقابت با رقیبی مانند فتوشاپ را داشته باشد. این نرم افزار محصول شرکت ادوبی (Adobe) است و در سال ۱۹۸۷ تحت سیستم عامل مک ساخته شد. با پیشرفت اینترنت، کامپیوترها و به روی کار آمدن ویندوز، فروش این نرم افزار چندین برابر شد که معمولا برای ایجاد کردن تصاویر وکتور مورد استفاده قرار می‌گرفت. در این مطلب از سایت آموزش تک با ما همراه باشید تا مزایای ایلاستریتور را به شما بگوییم.

کاربردها و مزایای ایلاستریتور

به طور کلی مزایای ایلاستریتور باعث شده تا این نرم افزار بتواند نیازهای کاربران را برطرف کرده و آن‌ها را حفظ کند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که کاربران توانایی کسب درآمد از این نرم افزار را دارند که هنوز از آن کار می‌کنند. در ادامه برخی از کاربردها و مزایای ایلاستریتور را به شما می‌گوییم که با استفاده از آن می‌توانید به درآمد برسید.

نقاشی دیجیتال بکشید

یکی از مزایای نرم افزار ایلاستریتور این است که با استفاده از آن می‌توانید تصاویر وکتور تهیه کنید که نقاشی دیجیتال نیز جزو همین تصاویر هستند. اگر نقاشی ما به تصویر کشیده شود و مورد پسند دیگر افراد قرار بگیرد، به سادگی می‌توان نقاشی را به اشخاص دیگر فروخت. مکان فروش این نقاشی‌ها فروشگاه‌های آنلاین است که کاربران آن‌ها حاضرند برای نقاشی‌های خوب پول بپردازند. روش کشیدن این نقاشی‌ها با استفاده از موس و یا قلم نوری است که معمولا دو کاربرد مشخص دارد.

کاربرد اول استفاده تجاری از نقاشی است که اغلب در پوسترهای تبلیغاتی و یا همایش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که کاورهای موسیقی، جلد و یا بسته بندی محصولات خوراکی نیز جزو آن‌ها هستند. کاربرد دوم عمومی است و معمولا در پروفایل اینستاگرام یا تلگرام گذاشته می‌شود.

چاپ طرح لباس و محصولات

امروزه همه چیز با طرح تولید می‌شود و محصولات ساده طرفداران زیادی ندارند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که طرح تیشرت تنتان تا طرح کاغذ دیواری و قاب موبایل با استفاده از ایلاستریتور طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار طرح هایی که روی محصولات چاپی مثل لباس، استیکر، پیکسل یا قاب موبایل استفاده می‌شوند را طراحی کنید.

جلد کتاب طراحی کنید

در برخی مواقع دیده شده است که نویسندگان برای طرح جلد کتابشان طرحی را مد نظر دارند که از عهده فتوشاپ کارها و افرادی که با نرم افزارهای دیگر کار می‌کنند، خارج است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار ایلاستریتور طرح مورد نظر را به اجرا درآورده و آن را به نویسنده بفروشید. روش کار این نوع کارها به این صورت است که نویسنده یا ناشر طرحی که در ذهن دارد را به شما می‌دهد و شما می‌توانید با استفاده از سرنخ‌ها، طرح اصلی را پیاده سازی کنید که معمولا دستمزد زیادی نیز دارند.

طراحی بنرهای تبلیغاتی

طراحی بنرهای تبلیغاتی در سال ۲۰۱۹ و سال ۲۰۲۰ به یکی از پردرآمدترین شغل‌ها تبدیل شد که با نرم افزار ایلاستریتور قابل انجام است و می‌تواند در کسب درآمد به شما کمک کند. کارفرماها برای اینکه بتوانند مشتری مورد نظر خود را جذب کنند، حاضرند پول زیادی را پرداخت کنند. روش کار طراحی بنرهای تبلیغاتی به این صورت این که شما باید در کمترین زمان ممکن طرحی که کارفرما می‌خواهد را پیاده سازی کنید.

همکاری با موشن گرافیست‌ها

یکی از مزایای ایلاستریتور این است که می‌تواند تصاویر را به حرکت در بیاورد. اگر شما طراح تصاویر باشید، می‌توانید با طراحی تصاویر به موشن گرافیست‌ها همکار شوید. در این کار شما طرح مورد نظر را پیاده سازی می‌کنید و آن را به موشن گرافیست می‌دهید. همچنین در این کار شما کاراکترها را نیز طراحی خواهید کرد. هر چه توانایی طراحی شما بیشتر باشد، دستمزد شما نیز در این کار بیشتر خواهد شد.

کار در استودیوهای بازی سازی یا انیمیشن

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر تعداد بازی‌ها و انمیشن‌‌ها افزایش چشمگیری داشته است و در هر کدام از آن‌ها کاراکتر و شخصیت خاصی قرار گرفته است. یکی از مزایای ایلاستریتور این است که با استفاده از آن می‌توانید کاراکترهای بسیار جذابی بسیازید. از بازی‌هایی که از این نرم افزار برای ایجاد کاراکترهای خود استفاده کردند، می‌توان به لیگ آف لجندز اشاره کرد. در همکاری با استودیوها هم می‌توانید به صورت حضوری و هم به صورت دورکاری با آن‌ها همکاری کنید. باید بدانید که دستمزد این کار بسیار بالا است و به راحتی با ۱ یا ۲ پروژه در ماه می‌توانید خرج خود را در بیاورید.

طراحی اینفوگرافیک

یکی دیگر از مزایای ایلاستریتور این است که با استفاده از آن می‌تواند اینفوگرافیک طراحی کرد که در آینده به یکی از پولسازترین کارهایی تبدیل می‌شود که می‌توان آن را با ایلاستریتور انجام داد. در حال حاضر سفارشات این کار توسط ارگان‌های دولتی، مدارس، ادارات و وب سایت‌های شخصی و آموزشی بیشتری تعداد را دارد. اینفوگرافیک‌ها قابل انجام با فتوشاپ نیز هستند، اما امکاناتی که ایلاستریتور دارد، در آن‌ها نیست و اشکالات زیادی نیز در کار به وجود می‌آید. همچنین خروجی کار نیز در دیگر نرم افزارها کمتر از ایلاستریتور است.

طراحی آیکون

همانطور که می‌دانید آیکون‌ها مانند شناسنامه یک نرم افزار هستند که افراد آن را با آیکون می‌شناسند. یکی از مزایای ایلاستریتور این است که به شما اجازه می‌دهد، آیکون‌های بسیار متنوعی را طراحی و پیاده سازی کنید. به طور کلی آیکون ها کاربرد‌های بسیاری دارند، از قراردادن در وب سایت‌ها گرفته تا اپلیکیشن‌های موبایلی و ساخت نرم افزار‌ها استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید با طراحی لوگو برای هر شرکت، به سود برسید.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت آموزش تک با شما کاربران گرامی همراه بودیم و مزایای ایلاستریتور را به شما گفتیم. سعی کنید که حتما از این نرم افزار استفاده کنید و آموزش‌های لازم را ببینید. در سایت آموزش تک می‌توانید با تهیه بسته آموزش موشن گرافیک ایلاستریتور را به صورت تخصصی آموزش ببینید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا