وب

زبان های برنامه نویسی که اگر فیلم بودند حتما بهترین فیلم های ۲۰۱۸ می شدند

در این مقاله قصد داریم تا زبان های برنامه نویسی رو براتون معرفی کنیم که اگر این زبان ها فیلم بودند حتما جزء پرفروش ترین فیلم های باکس آفیس و بهترین فیلم های ۲۰۱۸ می شدند!(توصیه می شود دوره آموزشی طراحی سایت و پکیج آموزش طراحی سایت  را مشاهده کنید)

جاوا اسکریپت

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۱ : JavaScript

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب است که %۶۲٫۵ از توسعه دهندگان وب بر اساس نظرسنجی سایت StackOverflow از این زبان استفاده می کنند، این نظرسنجی بین بیش از ۶۴ هزار برنامه نویس در ۱۷۳ کشور برگذار شده است. زبان جاوا اسکریپت به عنوان پایه و اساس طراحی وبسایت ها شناخته میشود و جالب است بدانید که %۹۵ سایت های سراسر دنیا برای پویا سازی صفحات خود جاوا اسکریپت را مورد استفاده قرار می دهند. همچنین با انتشار پیوسته و وجود فریم ورک های متنوع جاوا اسکریپت هر روز به قدرت این زبان افزوده شده و حوزه کارایی آن توسعه می یابد. از محبوب ترین فریم ورک های این زبان میتوان به React.js ، Angular.js ، Jquery اشاره کرد.

پیشنهاد میکنیم  فیلم ۲۰۱۸ جاوا اسکریپت  رو ببینید 🙂

 

 

Python

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۲ : PYTHON

پایتون یک زبان چند منظوره است که تقریبا میتوان در هر زمینه ای از آن استفاده کرد به عنوان مثال شما میتوانید از این زبان در زمینه های توسعه برنامه های تحت وب ، برنامه های دسکتاپ ، برنامه های موبایل ، سرور های شبکه ای ، یادگیری ماشین ، ابزارهای رسانه ای و غیره استفاده کنید. سادگی و خوانایی بسیار بالای کدهای پایتون یکی از ویژگی های بارز این زبان است به طوری که هر شخصی براحتی میتواند این زبان را یاد بگیرد و این سادگی در کنار قدرت آن ، پایتون را از دیگر زبان ها متمایز میکند. فریم ورک های توسعه وب بر پایه پایتون مانند Django  و Flask محبوبیت این زبان را چندین برابر کرده اند.

 

جاوا

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۳ : Java

بدون شک زبان جاوا یکی از محبوب ترین زبان های سراسر دنیا می باشد چرا که %۹۰ از کمپانی های معرفی شده توسط مجله معروف Fortune به شدت از این زبان استفاده میکنند (مجله Fortune : یک مجله معتبر که سالانه برترین کمپانی های بین المللی را معرفی میکند ) . شعار مشهور جاوا این است که ” یک بار بنویس و هر جایی آن را اجرا کن ” و یکی از کلیدی ترین ویژگی هایی که جاوا را متمایز میکند ماشین مجازی جاوا (JVM) است که این زبان را با هر پلتفرمی سازگار میکند.

 

swift

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۴ : Swift

Swift یک زبان برنامه‌نویسی نسبتا جدید است که در سال ۲۰۱۴ توسط اپل منتشر شد. از این زبان برای توسعه اپلیکیشن های iOS و یا برنامه‌های سیستم عامل Mac استفاده می شود. امنیت و کارآیی Swift نسبت به Objective-C بسیار بالا رفته ، سریع و بهینه می باشد و تا حد زیادی از بروز خطا جلوگیری میکند.

 

PHP

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۵ : PHP

PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی وب در سمت سرور است. ۸۰ درصد از ۱۰ میلیون وب سایت در سراسر جهان از جمله فیس بوک و ویکی‌پدیا از PHP استفاده می‌کنند. قوانین سختی برای ساخت ویژگی ها در این زبان وجود ندارد و از انعطاف پذیری بالایی برای حل مشکلات برخوردار است. یک انتخاب عالی برای توسعه وب است و اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس را نیز تشکیل می دهد.

 

ruby

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۶ : Ruby

این زبان برنامه نویسی شی گرا در سال ۱۹۹۳ توسط Yukihiro Matz Matsumoto منتشر شده است. Ruby یکی از سریعترین زبان های برنامه نویسی رو به رشد است که برای بیشتر پروژه ها استفاده شده است. یادگیری این زبان بسیار آسان است و شما می توانید یک برنامه را در کمتر از ۱۰ دقیقه ایجاد کنید. Groupon، Airbnb، Pxlr، و Bloomberg همه در Ruby کد گذاری شده است. فریم ورک Ruby on Rails یک فریم ورک محبوب در حد Jquery برای جاوا اسکریپت است اما توصیه می‌شود قبل از استفاده از آن ، یک درک خوب از روبی داشته باشید. دلیل اینکه چرا روبی آن ریلز یک انتخاب عالی و محبوب است این است که بسیاری از کسب و کارها ( کوچک و بزرگ ) مانند Airbnb ، Groupon ، Twitter و Shopify از آن استفاده کرده اند.

 

C#

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۷ : #C

#C همیشه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بوده و هست که توسط Microsoft منتشر گردیده. #C یک زبان کاملا سطح بالا و شی گرا است که کدنویسی را برای شما بسیار آسان میکند. این زبان یک زبان چند منطوره است و شما میتوانید برای انواع پلتفرم ها برنامه بنویسید از اپلیکیشن های موبایل گرفته تا برنامه های تحت وب و سرور. با استفاده از بستر Xamarin میتوان اپلیکیشن های تحت Android  و IOS رو نیز نوشت.

 

rust

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۸ : Rust

Rust یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است که در سال ۲۰۱۶ مقام اول را بر اساس نظر سنجی سایت Stack Overflow به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی کسب نمود. Rust با %۷۹.۱ به عنوان محبوب ترین زبان انتخاب شد. برنامه نویسی های جدید به این زبان خیلی علاقه دارند. Rust یک زبان اپن سورس است که توسط موزیلا ایجاد شده و برای کد های مهم علمکردی مناسب دارد. جالب ترین موضوع در مورد این زبان، تاکید بر روی نوشتن کد های ایمن است ( یعنی شئ هایی که توسط زبان، از اول تا آخر مدیریت می شوند). Rust شاید هنوز تازه وارد جمع باشد اما می تواند با ++C و C به عنوان یک زبان برنامه نویسی با الگوریتم مدیریتی منابع رقابت کند.

 

go

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۹ : Go

زبانِ گو یا Go که به گولنگ یا Golang معروف می باشد (مخففی از کلمه Go Language) یک زبان برنامه نویسی منبع باز است تا برنامه نویسان بتوانند آن را توسعه دهند. این زبان توسط گوگل ارائه شده است. اکثر جاها برای معرفی زبان Go از کلمه “Golang” استفاده می کنند. زبان برنامه نویسی گو دارای ويژگی های مختصر، املای آسان، تمیز و کارآمد است. مکانیسم های همپوشانی (concurrency) باعث شده نوشتن برنامه هایی که بیشتر از دستگاه های چند هسته ای و شبکه ای استفاده می کنند را آسان کند در حالی که در کنار آن میتوان ساخت برنامه های انعطاف پذیر و مدولار (modular) را فراهم کرد.

 

Elixir

بهترین فیلم های ۲۰۱۸ شماره ۱۰ : Elixir

الیکسیر یکی دیگر از زبان‌های جدید است که در ابتدای سال ۲۰۱۱ منتشر شد و بلافاصله محبوبیت کسب کرد. الیکسیر ( Elixir ) زبانی است فانکشنال و داینامیک، که با هدف ساخت سیستم های مقیاس‌پذیر و قابل نگه‌داری طراحی شده است. این زبان بر پایه‌ی ماشین مجازی ارلنگ بنا شده؛ پلتفرمی که به اجرای سیستم‌های توزیع شده، مقاوم در برابر خطا، و کم تاخیر شهرت دارد و علاوه بر آن، در حوضه‌ی توسعه‌ی وب و نرم‌افزارهای توکار بسیار موفق عمل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا