انیمیشن و سه بعدی

نرم افزارهای موشن گرافیک که باید بشناسید

نرم افزارهای موشن گرافیک

در این مقاله، لیستی از نرم افزار های موشن گرافیک ضروری برای آموزش موشن گرافیک  که هر طراح باید با آن آشنا باشد، آورده شده است. آشنایی با این نرم افزار های موشن گرافیک و انتخاب هر یک بر اساس ویژگی هایشان، می تواند پروژه بعدی شما را به سطح بالاتری ببرد.

اگر می خواهید یک نام برای خودتان در کسب و کار موشن گرافیک که چنین رشد سریعی دارد، ایجاد کنید، باید به خوبی با این لیست نرم افزار موشن گرافیک آشنا شوید. این لیست می تواند به شما کمک کند که از نرم افزار مناسب برای پروژه های در حال اجرای خود استفاده کنید و برخی از ابزار هایی را که در حال حاضر استفاده نمی کنید به شما معرفی می کند. به یاد داشته باشید … باید از تنوع استقبال کنید!

موشن گرافیک

افترافکت  After Effects

هر لیستی از نرم افزار موشن گرافیک ضروری، باید با افترافکت After Effects شروع شود؛ افترافکت نرم افزار موشن گرافیک مبتنی بر لایه ای است که به عنوان ترکیبی از نرم افزار ویرایش ویدئو و فتوشاپ کار می کند. مهم نیست که شما یک کاربر مک یا کامپیوتر باشید، باید از قدرت افترافکت AE برای پروژه بعدی خود استفاده کنید. ادوبی Adobe برای پیوند نرم افزار های خود با هم یک کار عالی انجام داده است، به این ترتیب به شما این امکان داده می شود تا به صورت یکپارچه از AE در اکوسیستم ابری خلاق /Creative Cloud ecosystem استفاده کنید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

البته افترافکت فقط در اکوسیستم خود کار نمی کند؛ با دیگر نرم افزارهایی مانند Avid Media Composer و Final Cut Pro X نیز کار می کند. با داشتن یک کتابخانه بزرگ پلاگین برای کاربر و همچنین نسخه Lite Cinema 4D، افترافکت مهمترین نرم افزار برای هر هنرمند موشن گرافیک است.

  • بهترین کاربرد برای: انیمیشن دو بعدی، گرافیک برای پروژه های ویدئویی، انیمیشن، Logo Reveals
  • قیمت: ۴۹٫۹۹ دلار ماهانه برای CC

موشن گرافیک

Nuke

Nuke (محصولی از The Foundry) یک نرم افزار ترکیبی دیجیتال مبتنی بر گرید و بسیار قدرتمند است. این نرم افزار در سراسر جهان در «پس تولیدِ» بیشترِ تصاویر متحرک و تلویزیون استفاده می شود. این نرم افزار توسط برخی از شرکت های گرافیکی حرفه ای که در زمینه موشن گرافیک فعالیت می کنند نیز استفاده می شود.

این نرم افزار قدرتمند در زمینه موشن گرافیک، کاربران را قادر می سازد تا هنگام تنظیمات ترکیبی نرم افزار، یک سیستم گره را بکار گیرند، اما در افترافکت، از یک سیستم لایه ای استفاده می شود. در حالی که افترافکت در واقع یک نرم افزار گرافیکی قدرتمند موشن گرافیک است، قدرت و توانایی آن به اندازه Nuke نیست – و این موضوع، در برچسب قیمت این نرم افزار، منعکس شده است. به همین دلیل است که Nuke عمدتا توسط استودیو ها یا هنرمندان حرفه ای MoGraph استفاده می شود. البته برخی از افزونه های ایجاد شده توسط Foundry for Nuke برای افترافکت نیز قابل دسترس هستند.

بهترین کاربرد برای: ترکیب های حرفه ای / High-End Compositing، ترکیب های سه بعدی / ۳D Compositing

قیمت: ۳،۸۷۹ دلار

موشن گرافیک

فیوژن ۸ / Fusion 8

Blackmagic Design’s Fusion که پیش تر به نام Eyeon Fusion شناخته می شد، یک جایگزین عالی برای افترافکت و Nuke است. این نرم افزار موشن گرافیک به صورتی باور نکردنی با DaVinci Resolve کار می کند، طوری که به Blackmagic امکان می دهد تا یک مجموعه عالی نرم افزار کلیدی برای پَس تولید ایجاد کند.

فیوژن نیز مانند Nuke، یک سیستم مبتنی بر گره است و مانند افترافکت، یک سیستم لایه ای نیست. به همین دلیل Fusion در سراسر جهان، توسط متخصصان صنعت موشن گرافیک استفاده می شود. لازم به ذکر است که این نرم افزار در فیلم هایی مانند آواتار، ۳۰۰، Game of Thrones و Gravity استفاده شده است.

  • بهترین کاربرد برای: ترکیب های سه بعدی / ۳D Compositing ، تولید ذرات / Particle Generation
  • قیمت: رایگان

موشن گرافیک

Apple Motion

Apple Motion، اساسا نسخه اپلِ افترافکت برای Final Cut Pro X مبتنی بر کاربر است. با این که Apple Motion همیشه یک گزینه کاملا قابل اطمینان در زمینه موشن گرافیک بوده است، هرگز در خارج از جامعه Final Cut Pro X محبوبیتی پیدا نکرده است.

Apple Motion هنوز هم یک ابزار بسیار قدرتمند است و با Final Cut Pro X به خوبی ارتباط می گیرد. Apple Motion توسعه پیدا کرده و اکنون همچنین یک میزبان از افزونه ها و متن سه بعدی را نیز شامل می شود. اگرچه Apple Motion، نمی تواند موشن گرافیک با کیفیت مشابه افترافکت، Nuke، یا Fusion ایجاد کند، هنوز هم یک گزینه عالی برای هر کاربر Final Cut Pro X است.

  • بهترین کاربرد برای: پروژه های Quick Motion ، ایجاد قالب FCPX، گرافیک برای ویدیو ها
  • قیمت: ۴۹٫۹۹ دلار

موشن گرافیک

سینما ۴D / Cinema 4D

اگر می خواهید عناصر سه بعدی را به پروژه های موشن گرافیک اضافه کنید، به سختی یک نرم افزار سه بعدی بهتر از Cinema 4D Maxon، پیدا خواهید کرد. بزرگترین و عالی ترین مزیت Cinema 4D، قابلیت استفاده و یادگیری آسان و روان این نرم افزار است.

از همه نرم افزارهای موجود برای رندرینگ سه بعدی، ممکن است Cinema 4D ساده ترین نرم افزار برای یادگیری باشد. رابط کاربری این نرم افزار ساده است و برای هر کسی که پیش زمینه کار گرافیکی در فتوشاپ و افترافکت داشته باشد، Cinema 4D یک گذار و تحول خیلی آسان خواهد بود. با افزودن Cinema 4D به افترافکت، این نرم افزار ۳D برای هر هنرمندی که با نرم افزار های موشن گرافیک کار می کند، یک نرم افزار ضروری است.

  • بهترین کاربرد برای: انیمیشن های سه بعدی، مدل سازی های سه بعدی، انیمیشن ها
  • قیمت: ۳٫۶۹۵ دلار

موشن گرافیک

مایا Maya

مایا یک برنامه سه بعدی کاملا کاربردی است که برای ایجاد ویژگی های سه بعدی برای فیلم، تلویزیون و بازی های ویدئویی استفاده می شود. این نرم افزار برای چندین سال، نرم افزار سه بعدی موشن گرافیک غالب بوده است، اما در حال حاضر وارد یک رقابت واقعی با Cinema 4D شده است.

نرم افزار مایا اگر چه، در درجه اول برای فیلم، تلویزیون و بازی های ویدئویی استفاده می شود، آن را می توان در موشن گرافیک نیز با موفقیت بسیار زیادی استفاده کرد. اگر چه توانایی مایا در انیمیشن و پردازش و رِندِر تصاویر با کیفیت بالا، موفقیت گسترده ای داشته است، با این حال، بر خلاف Cinema 4D، رابط مایا ممکن است برای کسانی که با نرم افزار های سه بعدی آشنا نیستند، کمی دلهره آور باشد.

  • بهترین کاربرد برای: مدل سازی های سه بعدی حرفه ای، انیمیشن های سه بعدی، ایجاد بافت های خاص / Texturing
  • قیمت: ۱٫۴۷۰ دلار

موشن گرافیک

Blender

Blender یک نرم افزار رایگان سه بعدی متن باز است که توسط بسیاری از هنرمندان در صنعت بازی های ویدئویی استفاده می شود. این نرم افزار تقریبا مانند مایا، برای یادگیری بسیار ساده و روان است. اگر یک هنرمند بتواند از این نرم افزار در زمینه موشن گرافیک گذر کند، سفارشی سازی متن باز Blender، می تواند دنیایی از امکانات را برای او باز کند.

  • بهترین کاربرد برای: مدل سازی های سه بعدی، انیمیشن سه بعدی، راه حل های سه بعدی مقرون به صرفه
  • قیمت: رایگان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا