وب

سایت‌های وردپرسی | آشنایی مشخصات و مزایای سایت‌های طراحی شده با وردپرس

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که به زبان PHP نوشته شده و به دلیل این که مدیریت آسانی دارد، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی وب سایت تبدیل شده است. به عبارتی دیگر، وردپرس یک نرم افزار ساده برای ایجاد انواع سایت‌ها است. وردپرس، در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و از همان سال‌ها نیز به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا بسیار انعطاف پذیر شناخته شده است. امروزه بیش از ۲۷ درصد وب سایت‌های محبوب جهانی که مطمئن اسم آن‌ها را هم شنیده‌اید، با استفاده از وردپرس طراحی شده‌اند که این امر نشان دهنده محبوبیت بسیار بالای آن است. برای آشنایی با مزایای سایت‌های وردپرسی حتما این مطلب از آموزش طراحی سایت را مطالعه کنید.

آشنایی با سایت‌های وردپرسی در آموزش تک

آشنایی با مزایای سایت‌های وردپرسی

همانطور که بیان شد، وردپرس از سال ۲۰۰۳ در بازار منتشر شده است و در طی سالیان فعالیت خود، محبوبیت بسیار زیادی را به دست آورده است. البته در طی سالیان اخیر، آپدیت‌های بسیار زیادی برای این سیستم مدیریت محتوا عرضه شده است که هر کدام از آن‌ها ابزارها و قابلیت‌های متنوعی را به آن افزوده است. همین امر نیز سبب شده است تا امروزه وردپرس به عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ترین بسترها برای طراحی وب‌سایت تبدیل شود. در ادامه قصد داریم تا شما را با مزایای سایت‌های وردپرسی آشنا کنیم.

آسان بودن استفاده

یکی از بهترین ویژگی‌های طراحی سایت با وردپرس، آسان بودن طراحی و استفاده از آن‌ها این. این ویژگی‌ سبب شده تا وردپرس بتواند در رقابت با جوملا و یا سایر سیستم‌های مدیریت محتوا پیروز باشد و به عنوان یک انتخاب ایده آل برای طراحان وب‌سایت شناخته شود.

مزایای سایت‌های وردپرسی | آموزش تک

در وردپرس نیاز به تخصص در تکنولوژی‌های پیچیده مانند HTML، CSS و PHP از بین رفته است و با استفاده از آن می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به کد نویسی، انواع سایت‌های وردپرسی را طراحی کنید. اگر می‌خواهید طراحی سایت بدون کدنویسی را یاد بگیرید، اینجا کلیک کنید. در این سیستم مدیریت محتوا قالب‌هایی از پیش طراحی شده است که رابط کاربری بسیار عالی دارند و کاربران سایت‌ها به راحتی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

طراحی جذاب

وردپرس دارای هزاران تم اختصاصی است که با توسط بهترین طراحان جهانی تهیه شده‌اند. بسیاری از این تم‌ها رایگان و برخی هم پولی هستند که می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز، آن‌ها را خریداری کنید. هر یک از این تم‌‌ها، در صورتی که در موقعیتی مناسب استفاده شوند، می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران بگذارند و آن‌ها را جذب کنند.

ساختار

یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های سایت‌های وردپرسی ساختار آن‌ها است. وب‌سایت‌هایی که با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا طراحی شده‌اند، دارای ساختاری تمیز و واضح هستند و سریع‌تر  از وب‌سایت‌های دیگر بارگذاری می‎شوند.

این امر برای کاربران بسیار مهم است و بازدیدکنندگان نیز خواستار وب‌سایت‌هایی با برگذاری سریع هستند. وردپرس اجازه ایجاد نقشه‌های سایت XML را می‌دهد که این نقشه‌ها به ربات گوگل نشان می‌دهند که صفحات وردپرس شما کجا هستند و کدام یک ارزش بالا رفتن در نتایج جست و جو را دارد.

مدیریت آسان محتوا

یکی از نکات مهم برای طراحی سایت، امکان مدیریت آسان محتوا است. با استفاده از وردپرس، دیگر نباید نگران این مشکل باشید، زیرا آسان‌تر از آن نمی‌تواند محتواها را مدیریت کرد. با استفاده از این سیستم، دقیقا همانطور که می‌توانید در ورد ( WORD ) محتوای خود را ویرایش کنید، می‌توانید در وب سایت‌های وردپرسی نیز به همان شکل، محتوای خود را مدیریت کنید.

آشنایی با مزیت‌های سایت طراحی شده با وردپرس در آموزش تک

قابلیت اشتراک‌گذاری

یکی دیگر از ویژگی‌های سایت‌های وردپرسی امکان اشتراک گذاری است که به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‎شود. به عبارتی دیگر، در این سیستم طراحان می‌توانند با استفاده از ویجت‌هایی که در آن طراحی شده است محتوای سایت‌های خود را در سایر سیستم عامل‌ها به اشتراک بگذارند و آن را به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود متصل کنند.

چگونه سایت‌های وردپرسی را شناسایی کنیم؟

روش‌های بسیار زیادی برای تشخیص سایت‌های وردپرسی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید قالب و افزونه‌های استفاده شده برای وب سایت مورد نظر خود را شناسایی کنید. در ادامه هر یک از این روش‌ها را بررسی می‌کنیم.

بررسی سورس کد وب‌سایت

یکی از بهترین و متداول‌ترین روش‌ها برای شناسایی یک سایت وردپرسی، چک کردن بخش منبع و یا همان سورس کد سایت است. برای این منظور می‌توانید در وبسایت اصلی کلیک راست کرده و بر روی گزینه View Page Source کلیک کنید. حال در سورس مشخص شده کمی جست و جو کنید، در صورتی که با فولدر wp-content مواجه شدید، می‌توانید بفهمید که سایت مورد نظر شما، با استفاده از وردپرس طراحی شده است. البته در این سورس کد نیز می‌توانید عبارت Wordpress را جست و جو کنید.

بررسی فایل لایسنس سایت‌ها

یکی دیگر از بهترین روش‌ها برای تشخیص سایت‌های وردپرسی استفاده از فایل License.txt است. البته اکثر وب‌سایت‌ها این فایل را حذف می‌کنند و یا دسترسی به آن را محدود می‎کنند. اما در صورتی که شما بتوانید به این فایل دسترسی داشته باشید، می‌توانید با اضافه کردن عبارت License.txt در آخر آدرس وب‌سایت مورد نظر، فایل آن را مشاهده کنید.

آدرس پنل ادمین وردپرس

یکی دیگر از روش‌های شناسایی سایت‌های وردپرسی، وارد کردن عبارت wp-admin در انتهای آدرس وب سایت است. اگر چه امروزه بسیاری از وب‌سایت‌ها برای حفظ امنیت سایت خود این عبارت را تغییر می‌دهند اما با این حال، باز هم باید احتمالات را در نظر گرفت. البته علاوه بر عبارت ذکر شده، شما می‌توانید از عبارت زیر نیز استفاده کنید.

  • Wp-trackback.php
  • Wp-admin.php
  • Feed

استفاده از وب‎‌سایت‌های تشخیص وردپرس

امروزه وب‌سایت‌های بسیار زیادی در دنیای وب وجود دارد که به شما برای تشخیص سیستم وب سایت مورد نظر کمک می‌کنند. با استفاده از این سایت‌ها، شما می‌توانید به راحتی به پشت صحنه سایت مورد نظر خود پی ببرید. البته این سایت‌ها علاه بر نمایش سیستم مدیریت محتوا، می‌توانند امکانات و افزونه‌هایی که در این سایت استفاده شده است را بیان کنند.

بررسی مشخصات سایت‌های وردپرسی در آموزش تک

استفاده از افزونه‌های مرورگر

یکی دیگر از روش‌های تشخیص سایت‌های وردپرسی استفاده از افزونه‌های مرورگرها است. امروزه افزونه‌های بسیار زیادی برای هر مرورگر وجود دارد که می‌توانند شما را در این مسیر راهنمایی کنند. یکی از بهترین این افزونه‌ها برای این امر، افزونه Wappalyzer است. این افزونه یک ابزار مبتنی بر وب است که می‌تواند تمامی اطلاعات سایت مورد نظر را به شما بدهد.

آموزش تک، گزینه‌ای مناسب برای تبدیل شدن به یک وب مستر

در این مطلب از وب‌سایت آموزش تک، مزایا و روش تشخیص سایت‌های وردپرسی را بررسی کردیم. امروزه وردپرس به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی وب‌سایت تبدیل شده است و بسیاری از وب‌مستران، با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، سایت‌های مورد نظر خود را طراحی می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید تا این سیستم را بیاموزید و در کمترین زمان ممکن به یک وب‌مستر حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌توانید در دوره صفر تا صد آموزش وردپرس شرکت کنید. در این دوره، علاوه بر آموزش تمامی جنبه‌های طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس، ما به شما آموزش می‌دهیم تا چگونه وارد بازار کار شوید و از این راه کسب درآمد میلیونی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا