انیمیشن و سه بعدی

آموزش های آنلاین اسکریپت نویسی در افتر افکت را در کجا ها پیدا کنیم؟

آموزش های آنلاین اسکریپت نویسی در افتر افکت را در کجا ها پیدا کنیم؟

احتمالا تاکنون مطالب آموزشی زیادی را در مورد افتر افکت ( آموزش موشن گرافیک )، کاربرد های آن، تکنیک ها و … خوانده اید و برای انجام طراحی های مختلف موشن گرافیک در افتر افکت، مهارت های زیادی را کسب کرده اید. پس چرا اسکریپت نویسی در افتر افکت را امتحان نمی کنید؟

خوب، اگر می خواهید بدانید که اسکریپت چیست، به صورت خلاصه، فرآیند نوشتن کد های بیتی است که می توانید در After Effects بنویسید و برای انواع کار ها، آن ها را اجرا کنید. اسکریپت ها می توانند به شما در انیمیشن سازی خودکار کمک کنند، آن ها می توانند به شما در اجرای موثر تر کار ها کمک کنند و عموما می توانند تجربه های افتر افکت بهتری را به دنبال داشته باشند.

تعداد زیادی اسکریپت وجود دارد که می تواند به صورت رایگان خریداری شده یا دانلود شوند. شما فقط کافی است این اسکریپت ها را در برنامه بارگذاری کنید و از آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال، نگاهی به aescripts.com بیاندازید که طیف وسیعی از گزینه های اسکریپت را دارا است.

اکنون که شما برای یک چالش آماده هستید و می خواهید اسکریپت های خود را بنویسید، خواهید توانست کنترل سرنوشت و فضای کاری خود را با نوشتن اسکریپت هایی مفید، به دست بگیرید. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟

در این مقاله، برخی از وب سایت های آموزش آنلاین جمع آوری شده است که می توانید در آن ها به دنبال نکات و روش های اسکریپت نویسی برای افتر افکت بروید، بنابراین می توانید.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش موشن گرافیک پروژه محور

 

آموزش ExtendScript افتر افکت با Pro Video Coalition

 

افتر افکت

این دوره کامل از Pro Video Coalition احتمالا بهترین وب سایت برای شروع است، زیرا دارای ۱۴ ساعت آموزش اسکریپت نویسی بوده و مهم تر این که رایگان است.

این دوره مبانی جاوا اسکریپت (زبان برنامه نویسی که اغلب در نوشتن اسکریپت استفاده می شود) را پوشش می دهد و همچنین بخش گسترده ای از ExtendScript (زبان برنامه نویسی ایجاد شده توسط Adobe برای نوشتن اسکریپت ها در برنامه های ادوبی) را پوشش می دهد.

در مورد هر چیزی که فکر کنید از اصول نوشتن اسکریپت گرفته تا تکنیک های پیشرفته پوشش داده شده است و هر قسمت شامل یک ویدیو است که می توانید با آن کار کنید.

 

راهنمای اسکریپت نویسی افتر افکت با aenhancers

 

افتر افکت

اگر به دنبال یک منبع آموزشی هستید که بتوانید در آن به سرعت، آن چه را که می خواهید یاد می گیرید انتخاب کنید و یا جایی که بتوانید برای یک موضوع خاص جستجو کنید، از وب سایت راهنمای اسکریپت نویسی افتر افکت با aenhancers، در آدرس aenhancers.com بازدید کنید.

با این که این راهنما شامل درس های ویدیویی نمی شود، اما شامل یک سری از مقالات خوب در مورد اصول Javascript و مدل شیء افتر افکت است. و سپس، به آسان می توان از کتابخانه ی قطعه های کد و توضیحات آن ها دسترسی پیدا کرد که به شما کمک خواهد کرد که اسکریپت خود را از ابتدا بسازید.

می توانید بخش های مختلف آموزش را به دلخواه مرتب کنید، یا می توانید کد های مورد نظر خود را بردارید و آن ها با هم ترکیب کنید و اسکریپت پیچیده تری بسازید. به هر حال، اگر شما در حال نوشتن اسکریپت در افتر افکت هستید، باید این سایت را برای خودتان نشانه گذاری کنید. زیرا حتما در طول اسکریپت نویسی، بار ها و بار ها به آن مراجعه خواهید کرد.

 

آموزش اسکریپت نویسی از طریق مرکز توسعه ی افتر افکت After Effects Development Center

 

افتر افکت

هنگام رجوع کردن به منابع در مورد یک بخش خاص از نرم افزار، همیشه دوست داریم به سورس اصلی رجوع کنیم، زیرا هیچ کس بیشتر از افرادی که آن را ساخته اند نمی داند که چگونه یک نرم افزار کار می کند.

ادوبی / Adobe اطلاعات خوبی در مورد اسکریپت نویسی در After Effects دارد که همه ی اطلاعات در این مرکز توسعه قرار دارند. در این جا می توانید پیوند هایی به راهنما های اسکریپت نویسی ادوبی و همه ی تغییرات مربوط به هر نسخه ی جدید از افتر افکت که بیرون می آید را پیدا کنید. اگر شما به طور منظم، نرم افزار خود را به روز رسانی می کنید، این بخش بسیار مهم و مفید است.

همچنین می توانید انجمن های توسعه دهنده را پیدا کنید و سوالات خود را در آن جا مطرح کنید و با جامعه اسکریپت نویسی ارتباط برقرار کنید و همچنین لینک هایی به منابع اسکریپت خارجی مانند راهنمای اسکریپت افتر افکت که که در بالا ذکر شد را بیابید.

علاوه بر این، اگر تمایل داشته باشید می توانید برخی از مقالات جالب فنی را بخوانید؛ و همچنین می توانید After Effects SDK’s (software development kits / کیت توسعه ی نرم افزار افتر افکت) را از این صفحه دانلود کنید. بد نیست که همیشه برای اطلاع از به روزرسانی ها به این صفحه مراجعه کنید.

آموزش پیشنهادی برای شما : اکسپرشن های افترافکت 

 

fxphd: مقدمه ای بر اسکریپت های افتر افکت

 

افتر افکت

وب سایت Fxphd در حقیقت یک وب سایت آموزش آنلاین است اما یک پلن عضویت ماهانه دارد که با وجود مطالب آموزشی جالب، احتمالا برای کاربران ایرانی، دسترسی دشوار است. با پرداخت ماهانه ۷۹ دلار می توانید به کل کتابخانه ی دوره ها دسترسی داشته باشید. و به طور خاص، چند دوره ی اسکریپت نویسی دارد.

اولین دوره، مقدمه ای بر اسکریپت های افتر افکت است. این دوره ی آموزشی، اگر چه در ابتدا در سال ۲۰۱۰ ایجاد شده است، اما هنوز مطالب زیادی برای آموزش دارد، زیرا زبان برنامه نویسی، سال به سال تغییر چشمگیری نخواهد داشت.

در توصیف دوره آمده است: “یادگیری برنامه نویسی می تواند بسیار سخت و خسته کننده باشد، بنابراین این دوره به دنبال تدریس از طریق مثال، به جای تئوری است. این دوره، اسکریپت های اولیه و مفاهیم برنامه نویسی را پوشش می دهد که پس از آن در چندین اسکریپت واقعی در طول دوره، مورد استفاده قرار می گیرند.” بنابراین باید راهنمایی ها و مطالب زیادی برای یادگیری در اینجا وجود داشته باشد.

 

fxphd: اسکریپت نویس در افتر افکت

 

افتر افکت

در صورت عضویت، می توانید این دوره را نیز به طور همزمان بررسی کنید.

اگر تا به حال، سابقه ی برنامه نویسی نداشته اید، اسکریپت نویسی در افتر افکت ممکن است ترسناک به نظر برسند؛ اما درست مثل هر چیز دیگری، کمی تمرین و داشتن منابع خوب، به پیشرفت در این زمینه منجر خواهد شد. حتی ممکن است بتوانید یک اسکریپت عالی بنویسید که توسط هنرمندان در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد. حتی اگر چنین نشد، حداقل می توانید چیزی بنویسید که کارتان کمی ساده تر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا