طراحی و گرافیک

طراح موشن گرافیک | خصوصیاتی که از یک طراح موشن گرافیک انتظار می‌رود

موشن گرافیک؛ فیلم کوتاه

اگر به موشن گرافیک به منزله یک فیلم کوتاه نگاه کنید، مغز متفکری که پشت آن فیلم قرار دارد، طراح موشن گرافیک نام دارد و هرچه این طراح باهوش‌تر و قوه ابتکار بهتری داشته باشد پس می‌تواند دست به خلق یک موشن گرافیک به یادماندنی بزند. در این مطلب سعی داریم از خصوصیات یک طراح موشن گرافیک زبده صحبت کنیم.

شغل طراحی موشن گرافیک

این شغل از مشاغل جدیدی به شمار می‌آید که طی سال‌های نه چندان دور پا به عرصه گذاشته و در این مدت زمان کوتاه توانسته است جایگاه ویژه‌ای در بازار از آن خود کند. علاوه بر هوش فردی و ابتکار عمل‌های زیرکانه فردی طراح گرافیک باید مهارت‌هایی را نیز کسب کند تا بتواند در شغل خود موفق شود.

در ادامه به ویژگی‌های مهم یک طراح موشن گرافیک می‌پردازیم و راه حل‌هایی برای کسب مهارت و آموزش‌های لازم را یادآور می‌شویم.

هنر به خرج دهید

موشن گرافیک از ترکیب هنر سنتی مانند نقاشی  با هنر مدرن یعنی گرافیک کامپیوتری تشکیل می‌شود. از دوران بچگی متوجه استعداد خلق نقاشی‌های معناداری می‌شویم. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی بودید که در زمان کودکی خود نقاشی‌های فراوانی می‌کشیدید و این نقاشی‌ها حرفی برای گفتن داشتند، حتما می‌توانید در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید.

البته داشتن تنها استعداد در نقاشی کردن ملاک اصلی موفقیت در شغل طراحی موشن گرافیک نیست، شما باید مهارت‌های لازم را کسب کنید، تلاش بسیار انجام دهید، تمرینات سخت و دشواری را پشت سر گذاری و از همه مهمتر دانش خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

کامپیوتر را قورت دهید

خلق پایه‌ای‌ترین موشن گرافیک‌ها هم بدون کامپیوتر میسر نیست، لذا شما باید از کار با کامپیوتر لذت ببرید و بتوانید خود را ساعت‌ها پشت میز کامپیوتر ببنیید. مانند راننده‌ای که می‌تواند ساعت‌ها پشت خودروی خود بنشیند و از درد کمر و پا گله نداشته باشد، شما نیز باید مداوم در خانه و یا محل کار پشت کامپیوتر بنشینید و به طراحی مشغول باشید.

شما از همان ابتدا که وارد این شغل شوید می‌توانید از طریق راه‌های بسیار متفاوت به امر یادگیری موشن گرافیک مشغول شوید و از آنجایی که کامپیوتر جز جدایی ناپذیر زندگی می‌باشد خیلی راحت می‌تواند به قله‌های پیشرفت در این زمینه دست پیدا کنید.

خلاقیت داشته باشید

خلاقیت در هر حرفه‌ای به منزله پیشرفت کردن در آن شغل محسوب می‌شود. اما اهمیت این ویژگی در موشن گرافیک بسیار پررنگ‌تر می‌شود. اگر بخواهید به مانند دیگران دست به طراحی موشن گرافیک بزنید باید بگوییم که هیچ آینده‌ای در این بازار نخواهید داشت.

طراح موشن گرافیک باید بمبی از خلاقیت باشد به این معنا که بتواند از طریق ابزارهایی که در اختیار دارد بتواند دست به خلق کارکاترها و تصاویر فوق‌العاده‌ای بزند. این کاراکترها می‌توانند با ترکیب رنگ‌ها به صورتی خاص ایجاد شوند و هر کدامشان داستانی برای خود داشته باشند.

نه تنها در ایجاد کاراکتر بلکه یک طراح موشن گرافیک بایستی در طراحی یک صحنه بسیار هوشمندانه عمل کند و صحنه را با استفاده از نورپردازی، رنگ‌آمیزی و دقت به جزئیات بسیار چشم‌نواز سازد. همه این ویژگی‌ها را یک طراح باید داشته باشد، اما می‌توان مرحله به مرحله آنها را طی گذراندن دوره‌هایی کسب کرد. پس اگر مطمئن هستید که ایده‌های جدیدی در ذهن خود دارید ولی از موشن گرافیک چیزی نمی‌دانید حتما در یکی از دوره‌های آموزش مونش گرافیک شرکت کنید.

مانند یک نقاش، عاشق رنگ‌ها باشید

یکی از ویژگی‌هایی که طراحان موشن گرافیک باید داشته باشند این است که دنیا را رنگی ببینند. این بدان معنا است که یک طراح بایستی از رنگ‌ها استفاده بهینه را داشته باشد. انسان ابتدا به رنگ‌ها جذب می‌شود سپس به متن و اَشکال مختلف. یعنی اگر طراح موشن گرافیک توانایی بالایی در ایجاد صحنه‌های معنادار تنها با استفاده از رنگ‌ها بزند، یعنی توانسته است معنی این شاخه از علوم گرافیکی را درک کند.

برای مثال، طراحان برای نشان دادن غم و اندوه بیشتر سراغ ایجاد صحنه‌های سیاه سفید می‌روند و یا برای نشان دادن شادابی از ترکیب رنگ‌های قرمز، آبی و سبز استفاده می‌کنند. این گونه استفاده ابزاری از رنگ نشان از هوش بالای طراح است. هرچه دانش شما در این زمینه افزایش یابد مشاغل بهتری را می‌توانید کسب کنید.

داستان‌سرایی کنید

پشت هر تصویری، داستانی نهفته است و پشت هر داستانی یک پیام. علت پدیدار شدن موشن گرافیک از ابتدا انتقال پیام به شیوه‌ای جدید بوده است. اما منظور از پیام این نیست که حتما در ذهن بیننده یک نکته اخلاقی ایجاد کنید بلکه منظور این است که بیننده با دیدن موشن گرافیک شما چه فکری در ذهن‌ش ایجاد می‌شود و چه حسی به او القا خواهد شد.

پس در واقع می‌توان گفت طراح موشن گرافیک بایستی به احساسات بینندگان خود توجه بیشتری کند. از این‌رو در دوره‌های آموزش موشن گرافیک به خلاقانه بودن (Creativity) افراد توجه خاصی می‌شود و در این زمینه بسیار وقت صرف خواهد شد.

آموزش تک؛ راهی نوین برای تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک

حال که دریافتیم ویژگی‌های اصلی یک طراح موشن گرافیک چیست لازم است به اهمیت ارتقاء سطح دانش فردی و کسب تجربه نیز اشاره کنیم. همه این ویژگی‌ها برای یک طراح بسیار مهم و حیاتی است اما آیا همه افراد از همان ابتدا تمامیِ این خصیصه‌ها را دارا بودند؟

شما با ثبت نام کردن و شرکت کردن در دوره‌های آموزش موشن گرافیک آموزش تک بسیاری از مهارت‌های لازم در امر موشن گرافیک را در کمترین زمان بدست خواهید آورد و می‌توانید از داشته‌های خود به طور عملی استفاده کنید. در پایان بایستی از ویژگی‌های دوره‌های آموزشی سایت آموزش تک بگوییم تا هرچه بیشتر با خدمات ما آشنا شوید.

  • آموزش صدرصد کاربردی و تخصصی
  • طرح جدیدترین مباحث برای ورود به بازارهای بین‌المللی
  • آموزش پیدا کردن مشتری، افزایش درآمد و بازاریابی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا