طراحی و گرافیک

آموزش از راه دور موشن گرافیک | بایدها و نبایدهای آموزش آنلاین موشن گرافیک

کرونا؛ توفیق اجباری

در نگاه اول ممکن است انتخاب چنین زیرعنوانی برای مطلبی که درباره آموزش از راه دور موشن گرافیک نوشته شده است کمی عجیب به نظر برسد. اما هنگامی که به این بازه زمانی بهتر نگاه می‌کنیم، درمیابیم که زمان خالی بیشتری از گذشته در اختیار داریم و از آن استفاده بهینه را نمی‌بریم. پس چه بهتر که همین حالا یکی از تکنیک‌های بسیار جذاب و کاربردی صنعت گرافیک را یادبگیریم. در این مطلب قصد داریم شما را با آموزش غیرحضوری موشن گرافیک آشنا کنیم و از مزایای یادگیری آن برای ارتقای شغلی بگوییم.

موشن گرافیک و هزار راه نرفته

ممکن است نام نرم افزار فتوشاپ و یا یکی از برنامه‌های تدوین ویدیو به نام پریمیر را بیشتر از موشن گرافیک شنیده باشید. چرا که موشن گرافیک نام یک نرم افزار خاص نیست بلکه اسم یک تکنیک پرکاربرد است که در ساخت آن از پریمیر، فتوشاپ، ایلاستریتور و افترافکت استفاده می‌شود.

پس برای طراحی و تولید محتوای متحرک و یا همان موشن گرافیک (Motion graphic) نرم افزارهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند که یادگیری هر یک از آنها در این بازه زمانی بسیار سودمند خواهند بود. در ادامه این متن با مزایا و کاربردهای موشن گرافیک صحبت خواهیم کرد و از آموزش از راه دور موشن گرافیک برایتان خواهیم گفت.

چرا باید موشن گرافیک یاد گرفت

یکی از سوالاتی که در ذهن اکثر افراد قبل از استفاده از بسته‌های آموزش آنلاین موشن گرافیک به وجود می‌آید این است که اصلا این تکنیک در کجا کاربرد دارد. برای پاسخ دادن به این سوال همین را بگوییم که تولید یک دقیقه محتوای موشن گرافیکی حرفه‌ای در ایران بین یک میلیون تا صد میلیون تومان برای طراح سود خواهد داشت. هر چقدر طراحی و خروجی شما حرفه‌ای‌تر باشد مسلما کار شما با قیمت بالاتری به فروش خواهد رسید.

از طرف دیگر وقتی به تماشای یک سریال ۴۵ دقیقه‌ای مشغول هستید درمیابید که حداقل ۱۰ دقیقه از محتوای تولیدی توسط تکنیک موشن گرافیک طراحی شده است. از تیتراژ آغازین و پایانی گرفته تا تبلیغاتی که به صورت زیرنویس بر روی تلویزیون درج می‌شوند همگی آنها با این تکنیک تولید می‌شوند.

در ادامه به بخش کوچکی از استفاده‌های روزمره موشن گرافیک در فضای اینترنت را متذکر شده‌ایم تا بلکه بیش از پیش به اهمیت آموزش از راه دور موشن گرافیک پی ببرید.

  • اکثر محتوای ویدیویی شبکه‌های مجازی اعم از اینستاگرام، توییتر از طریق موشن گرافیک ساخته می‌شوند
  • استفاده از موشن گرافیک برای تولید تبلیغات تلویزیونی
  • استفاده از موشن گرافیک برای آموزش‌های آنلاین ویژه کودکان و نوجوانان
  • استفاده از موشن گرافیک برای طراحی وب‌سایت‌های جذاب برای ترغیب هر چه بیشتر مخاطبین به وبسایت
  • رد پای موشن گرافیک در بخش‌های بازی و سرگرمی، آموزشی، ورزشی و تبلیغاتی به چشم می‌خورد
  • در کل می‌توان گفت تا زمانی که کسب و کاری، محصولی، دانشی و از همه مهمتر پیامی برای ارتباط وجود داشته باشد، موشن گرافیک آنجا حاضر خواهد بود!

آموزش از راه دور موشن گرافیک یک هدیه به شما

با خرید بسته‌های آموزش غیرحضوری موشن گرافیک برای خود یک سرمایه‌گذاری خواهید کرد. چه بسا قبلا به صورت جسته گریخته اقدام به یادگیری این تکنیک کرده بودید اما به دلیل یکپارچه نبودن محتوای آموزشی از آن صرف نظر کردید. آموزش از راه دور با توجه به مقوله کرونا بسیار افزایش داشته است، به طوری که تمامی آموزشگاه‌های زبان، دانشگاه‌ها و مدارس نیز به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

در دوره‌های آموزش از راه دور موشن گرافیک شما دسترسی بیشتری به منابع آموزشی خواهید داشت به طوری که با نام نویسی در این دوره‌ مطالب به صورت هفتگی به‌روز خواهند شد و برای شما فرستاده می‌شوند. همچنین هزینه این دوره‌ها بسیار پایین‌تر از هزینه آموزش حضوری است و کیفیت آن نیز به مراتب بالاتر، چرا که کلاس شما مانند یک کلاس خصوصی برگزار خواهد شد و مدرس وقت بیشتری را برای شما درنظر خواهد گرفت. در ادامه به مزایای کلی دوره‌های آموزش آنلاین موشن گرافیک پرداخته‌ایم:

  • امکان دسترسی بیشتر به منابع آموزشی آنلاین
  • کاهش هزینه‌های جاری؛ برای حاضر شدن در کلاس‌های حضوری بایستی روزانه مبلغی را جهت کرایه پرداخت کنید
  • امکان سیو کردن کلاس‌ها و مرور چندباره دروس برای درک عمیق‌تر مطالب
  • امکان تشکیل گروه‌های آنلاین با فراگیران دیگر جهت همکاری‌های بیشتر
  • افزایش جذابیت کلاس‌ها و بازدهی بسیار بالای دوره‌های آموزش از راه دور موشن گرافیک

خصوصیات یک دوره آموزش از راه دور موشن گرافیک چیست؟

هر محتوایی که در آن نرم افزار و یا تکنیکی را به فراگیر آموزش می‌دهد الزاما از آن نمی‌توان به عنوان دوره آموزشی یاد کرد. در دوره‌های آموزش یکپارچه – به خصوص موشن گرافیک که پروژه محور است – فراگیر باید از پایه‌ای‌ترین مسائل شروع به یادگیری کند و در طی دوره بایستی امکان طرح پرسش و انجام پروژه‌های تمرینی وجود داشته باشد.

همچنین در پایان دوره نیز امکان ارزشیابی دانش آموز چه به صورت عملی و چه به صورت تئوری باید وجود داشته باشد و فراگیر به صورت کاملا جدی محک بخورد و برای ورود به بازار کار آب‌دیده شود.

آموزش از راه دور موشن گرافیک فقط با آموزش تک

ما در سایت آموزش تک برای رفاه حال شما عزیزان بر آن شدیم تا با استفاده از پلتفرم بسیار عالی دست به تولید و ارائه آموزش از راه دور موشن گرافیک بزنیم. از آنجایی که مدیران سایت تاکید بسیار زیادی در ارائه آموزش‌های با کیفیت و تضمین شده داشته‌اند منجر به وفاداری مخاطبان‌مان شده است.

در پایان، از ویژگی‌های دوره‌های غیرحضوری موشن گرافیک سایت آموزش تک که آن را از دیگر دوره‌ها متمایز می‌کند چند نمونه را متذکر می‌شویم.

  • آموزش صفر تا صد موشن گرافیک (از پایه‌ای‌ترین مسائل تا تولید محتوای موشن گرافیکی سطح بالا)
  • نقشه راه دقیق برای رسیدن به درآمد
  • آموزش آخرین و جدیدتری مباحث برای کسب درآمد دلاری
  • آموزش پیدا کردن مشتری، چگونگی نوشتن قرارداد، مذاکره و قیمت‌گذاری حرفه‌ای
  • امکان برگشت‌دادن هزینه دوره در صورت عدم رضایت فراگیر
  • ارتباط مستقیم با مدرس از طریق تماس تلفنی، تلگرام، واتساپ و فروم سایت

حال که موقعیت بسیار خوبی به وجود آمده است و زمان بیشتری را در خانه صرف می‌کنید، چه بهتر که تا قبل از اتمام این بازه زمانی، یک یا چند تکنیک بسیار جذاب و پردرآمد را آموزش ببینید. همین حالا به سایت آموزش تک سر بزنید و در یکی از دوره‌های آموزش از راه دور موشن گرافیک و دیگر دروس ارائه شده ثبت نام کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا