انیمیشن و سه بعدی

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت ، بایدها و نبایدها

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

برای آموزش موشن گرافیک در افتر افکت اولین قدم آشنایی با این نرم افزار و ساز و کارهایی که در اختیار کاربر قرار می دهد و دلیل محبوبیت آن است. Adobe After Effect نرم افزاری است که با برخورداری از محیطی خلاقانه فضایی برای ساخت انیمیشن در اختیار کاربران قرار می دهد. طراحان، صفحه پردازان و انیماتور ها اصلی ترین کاربرانی هستند که بیشترین استفاده را از این نرم افزار می برند.

لیت های ویژه این نرم افزار برای تولید جلوه های ویژه در تولید فیلم های سینمایی و تلویزیونی و همینطور برای فعالیت های تبلیغاتی در وب سایت ها بهره می برند. این نرم افزار بخشی از بسته نرم افزاری Adobe Creative Cloud است که به کاربران اجازه می دهد تا مقاصد خود را با آخرین استانداردهای روز دنیا عملی کنند.

در سراسر جهان هر زمان که صحبت از جلوه های ویژه و تولید موشن گرافیک می شود نام آموزش موشن گرافیک در افتر افکت به میان می آید. بهترین افرادی که در این زمینه ها فعالیت دارند استفاده آموزش موشن گرافیک در افتر افکت را به شما پیشنهاد می دهند.

آموزش پیشنهادی برای شما :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت در انجام چه اموری سودمند خواهد بود

در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت خواهیم دید که شما می توانید برای بکار گیری هنر موشن گرافیک خود در این نرم افزار ابزار های بسیار سودمندی در اختیار دارید که به راحتی شما را قادر می سازد تا دست به تولید گیف های تبلیغاتی چشم نواز برای تجارت ها و تبلیغات بهره ببرید و یا حتی به سادگی دست به کار ساختن یک انیمیشن دیدنی شوید و صحنه های جلوه ویژه مورد نظر خود را به بهترین و طبیعی ترین حالت ممکن به وجود آورید.

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

با استفاده از قابلیت های این نرم افزار و آموزش موشن گرافیک در افتر افکت کاربران می توانند با توجه به سلیقه و خلاقیت خود متن ها موجود در تصویر رابپیچانند و به شیوه ای جذاب روی تصویر بیاورند و یا حروف را وادار به چرخش کنند تا صحنه منحصر به فردی ایجاد شود.

ابزارهای آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

ابزارهای موجود در این برنامه برای آموزش موشن گرافیک در افتر افکت به کاربر این اجازه را می دهد که با استفاده حالت های بیشماری که برای خلق جلوه های ویژه در اختیار کاربر قرار می دهد نتایج مورد نظر آنها را تولید کند. کاربران قادر خواهند بود تا با استفاده از ویژگی تلفیق عکس و ویدیو دست به خلق تصاویر بی بدیلی کنند که ذهن را وادار به تفکر می کند.

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

در کنار این قابلیت ها این آموزش موشن گرافیک در افتر افکت به کاربران این اجازه را می دهد که با اعمال کلید فریم ها (Keyframe) برای شکل خاص و یا لوگوی خاصی در ویدیو حرکت تعیین شده ای را برنامه ریزی کنند. از دیگر قابلیت های آموزش موشن گرافیک در افتر افکت می توان به این نکته هم اشاره کرد که ویرایش کننده و موشن گرافیست می توانند درکنار یکدیگر روی صفحه پردازی و توالی صحنه ها همکاری کنند و این از جمله امکاناتی است که در هیچ برنامه دیگری مشاهده نمی شود.

از دیگر قابلیت های آموزش موشن گرافیک در افتر افکت می توان به ویژگی ها و ابزار هایی اشاره کرد که به کاربر اجازه می دهند تا دست به خلق ویدیو ها و بازی هایی بزند که تجربه متفاوت و همه جانبه ای را برای افرادی که به بازی های رایانه علاقه مند هستند و همینطور تماشاگران فیلم ها به وجود آورد که مخاطب را کامل در روند ویدیو درگیر کرده و بر سر جایش می میخکوب می کند.

ابزار در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

با آموزش موشن گرافیک در افتر افکت و با استفاده از ابزار آگاه به محتوا (Content-Aware) شما می توانید اشکالی که علاقه ای به حضور آنها در تصاویر خام خود ندارید را به سادگی حذف کنید. درگذشته طراحان ساعت ها را صرف پاک کردن شکلی از هر فریم به صورت جداگانه میکردند تا به نتیجه دلخواه دست یابند اما امروزه و با استفاده از این نرم افزار طراحان به سادگی و در کمترین زمان ممکن و با استفاده ابزار آگاه به محتوا تصاویری که نمیخواهند را از تمام فریم های ویدیوی خود حذف می کنند. با استفاده از سخت افزار ها قدرتمندی همچون Metal، OpenCl و CUDA پیش نمایش اثر خود را با سرعت بسیار بالاتری مشاهده خواهید کرد.

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

شما با ویژگی دیگری از این برنامه آشنا خواهید شد

در این آموزش موشن گرافیک در افتر افکت شما با ویژگی دیگری از این برنامه آشنا خواهید شد و آن اینکه این امکان در نرم افزار After Effect وجود دارد که به سادگی نمونه کار خود را با برنامه های دیگری همچون Premiere Pro به اشتراک گذاشته و اقدامات تکمیلی را در آن برنامه روی ویدیوی خود انجام دهید. قابلیت دیگر این برنامه که کار را برای طراحان به مراتب راحت تر می کند هماهنگ سازی فونت نوشته با فونت ویدیوی شماست .

حتی اگر فونت مورد نظر در نرم افزار وجود نداشته باشد در هم این نرم افزار با استفاده از حافظه Creative Cloud فونت مورد نظر شما را فراهم و یا سایر بخش های متن شما سازگار خواهید. در جایی دیگر زمانی که شما ترکیب بین دو فریم و یا محو شدن را بین دو فریم اعمال و یا حذف می کنید After Effect به صورت خودکار تغییر شما را در پانل Timeline فعال و یا غیر فعال می کند.

قابلیت جدیدی که در نرم افزار نهاده شده است که شما می توانید در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت استفاده کنید، تبدیل کننده ای در درون خود نرم افزار است که به کاربران این امکان را می دهد تا در درون نرم افزار اقدام به پیاده سازی افکت های ۳D هم بزنند. افکت هایی از قبیل مه سه بعدی. اعمال عمق در فضا، و قابلیت هایی که به ایجاد صحنه های واقع گرایانه سه بعدی می انجامد.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت 

پلاگین های سازگار در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

از جمله ویژگی های جذاب این نرم افزار که شما می توانید در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت استفاده کنید ،قابلیت نصب تعداد بسیار زیادی از پلاگینهای بسیار کاربردی در این نرم افزار است که ابزار های بیشتری و تکمیلی تری را در اختیار کاربر می گذارد. از جمله این پلاگین ها در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت می توان به پلاگینهای زیر اشاره کرد:

Mocha

که بی شک یکی از بهترین پلاگین های واسط در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت است که در محیط افترافکت به خوبی اعمال شده و امکاناتی خوبی را در اختیار کاربر می گذارد. تمام تغییراتی که در تنظیمات Mocha اعمال می کنید در این پلاگین و در درون خود برنامه ذخیره شده و دیگر نیازی نخواهد بود که کاربران مدام بین دو برنامه جابه جا شده و کلید فریم های مورد نیاز خود را در یافت کنند چرا همه ی امور از درون نرم افزار افترافکت قابل دسترس است.

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

Red Giant Trapcode

یکی دیگر از قدرتمند ترین پلاگین های موجود برای آموزش موشن گرافیک در افتر افکت است که با ۱۱ ابزاری که در اختیار کاربر می گذارد کار ۱۱ ابزاری که در اختیار کاربر می گذارد کار تولید تصاویر سه بعدی را به مراتب ساده تر و جذاب تر می کند. با استفاده از این افزونه شما قادر خواهید بود تا به تصاویر خود باران، دود ، برف، ابر را اضافه کرده و ضمن زنده کردن تصویر از افکت های ایجاد شده استفاده لازم را ببرید.

Video Capital

دیگر پلاگین محبوب در آموزش موشن گرافیک در افترافکت است که با ۱۲ لنز اصلی و ۵۰ لنزی که به سلیقه خود می توانید طراحی کنید این پلاگ این گزینه های زیادی برای انتخاب کاربران فراهم می کند که دیگر هیچ محدودیتی در بروز خلافیت نخواهید داشت.

آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

Animation Composer ، در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

در آموزش موشن گرافیک در افترافکت ، پلاگین، پلاگین دیگری است که شما به عنوان یک انیماتور حتما باید آن را در نرم افزار افترافکت خود داشته باشید. این پلاگین به شما امکان اعمال تغییرات بیشماری را در ویدیوهایتان خواهد داد. شما می توانید تنها با یک کلیک شکلی را از ویدیوی خود حذف کرده و یا با ویدیوی خود هماهنگ سازید. در کنار ابزار هایی که برای ویرایش و افزودن اشکال در اختیار شما می گذارد امکان تغییر در میزان فرکانس صداهایی که روی ویدیوی خود قرار داده اید را هم می دهد.

در آموزش موشن گرافیک در افترافکت اگر شما هم دلتان می خواهد تا از آن تصاویر سه بعدی که به وسیله نقطه ها ایجاد شده اند و همه جا به وفور با آنها مواجه می شوید بسازید، باید حتما پلاگین را روی نرم افزار افترافکت خود داشته باشید.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم : آموزش موشن گرافیک | استاپ موشن در افترافکت | پروژه محور[/vc_message]

Motionplus

این پلاگین منحصرا روی صداهایی که می توانید روی ویدیوی خود قرار دهید تمرکز دارد. پنج دسته بندی اصلی در این پلاگین قابل مشاهده است: صداهای ماشینی، صداهای طبیعی، صدای برخوردها، صدای شتاب، صدای علایم. این دسته بندی ها با ۲۰۰۰ نمونه صوتی شما را از هر نمونه دیگر بی نیاز خواهند کرد.

Cineblur Instagram

در آموزش موشن گرافیک در افترافکت این پلاگین، پلاگینی است که تنها یک قابلیت برای شما به ارمغان می آورد اما شاید این قابلیت امروزه از طرفداران بسیاری برخوردار باشد. این پلاگین به شما تا اجازه می دهد تا به سادگی تمام افکت های محبوبتان در اینستاگرام را روی ویدیوی خود پیاده سازی کنید اگر به تازگی کار با نرم افزار افترافکت را شروع کرده اید و یا دلتان می خواهد خیلی سریع یک خروجی عالی از نرم افزار بگیرید، می توانید از این پلاک این استفاده کرده و در ساده ترین زمان ممکن خروجی های مورد علاقه خود را از نرم افزار بگیرید.

Boris FX Sappire در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت

در این افزونه شما بیش از ۵۰ افکت متفاوت و بسیاری از ابزارهای کارآمد در موشن گرافیک را در اختیار خواهید داشت بافت های متفاوت و نورپردازی های سینمایی خاصی را به ویدیو های شما می افزاید. ۳۰۰۰ پیش فرض در این افزونه گنجانده شده است که به راحتی می توانید روی ویدیوی خود اعمال کنید. اگر این ۳۰۰۰ پیش فرض پاسخگوی نیاز شما در آموزش موشن گرافیک در افترافکت نیست شما می توانید با ترکیب کردن ویژگی متفاوت افکت مورد نظر خود را ایجاد کنید و از آن بریا بهبود ویدیوی خود بهره ببرید.

Datemosh

شاید این پلاگین برای استفاده روزمره شما و آموزش موشن گرافیک در افترافکت کاربرد خاصی نداشته باشد اما هر زمان که بخواهید یک اشتباه سهوی را در ویدیوی خود به وجود آورید.

Quick Menu

همانطور که از نام این افزونه هم مشخص این افزونه منوی در دسترسی را برای شما به وجود خواهد آورد که UI شما قرار گرفته و دسترسی به افکت ها و ابزار های متفاوت را به مراتب در آموزش موشن گرافیک در افترافکت راحت تر می سازد.

Digit Fiddler

در آموزش موشن گرافیک در افترافکت این افزونه شما برای همیشه از زحمت شماره زدن و شمردن هر چیزی در افترافکت آسوده خواهد کرد. تنها چیزی که لازم دارید این است که یک عدد شمار را آغاز کنید و با خیال راحت به کار خود ادامه دهید. این افزونه در خصوص تمام اعداد اعمال می شود حالا این اعداد می خواهد درصد باشند یا واحد پولی و یا زمان.

چرا افتر افکت؟

در آموزش موشن گرافیک در افترافکت شما با بهره مندی از محیط ساده و کاربردی نرم افزار به سادگی پروژه های خود را انجام خواهید داد. انعطاف پذیری این نرم افزار به شما این اجازه را می دهد که داده هایی با فرمت های متفاوت را در نرم افزار اجرا کنید و با افزودن پلاگین های کاربردی بی شمار از قابلیت های منحصر به فرد آنها بهره مند شوید.

افزودن این پلاگین ها سرعت پیشرفت در آموزش موشن گرافیک در افتر افکت را به شدت افزایش می دهد.

در گذشته طراحان برای استفاده از اطلاعات متفاوت و یا دریافت افکت ها و یا ویرایش متن و یا ویدیویی خاص مجبور بارند تا بارها و بارها از محیط نرم افزار افترافکت خارج شده و به برنامه های دیگری مراجعه کنند و این کار زمان بسیار زیادی از آنها می گرفت و طبیعتا روی کیفیت کار آنها تاثیر بسزایی می گذاشت. امروزه هیچ ویرایش گر یا طراحی را نخواهید یافت که بدون استفاده از افزونه های مورد نیاز خود اقدام به انجام دادن پروژه های خود کند.

شما هم با چنین رویکردی برای تسریع انجام کار با نرم افزار می توانید از مجموعه ای از پلاگین های مورد نیاز در آموزش موشن گرافیک در افترافکت خود استفاده کنید. شما با استفاده از این افزونه ها به روند پپیشرفت کار سرعت خوبی خواهید بخشید که شما را از ادامه یادگیری دلسرد نخواهد کرد و همچنین از آنجایی که نیاز به خروج از نرم افزار نخواهید داشت تمرکزتان بر هم نخواهد ریخت و بسیار خلاقانه تر عمل خواهید کرد.

امیدواریم که با مطالعه این مطلب اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با آموزش موشن گرافیک در افترافکت بدست آورده و تا حدی با فضای نرم افزار و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد آشنایی پیدا کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا