انیمیشن و سه بعدی

مروری بر ساده ترین سبک های افترافکت

پرکاربردترین سبک های افترافکت ( موشن گرافیک ) را به طور دقیق می بایست برای هر پروژه تعیین شود. در واقع نیاز است که در ابتدا مهمترین سبک های افترافکت ( آموزش موشن گرافیک ) را مشخص نماییم و بعد بررسی کنیم که کدام یک می تواند گزینه بهتری باشد. در نظر داشته باشید که سبک های افترافکت به نوبه خود وارد لایه ها می شود در آنها نفوذ می کند و سبب می شود که ایده ما بسیار خارق العاده به نتیجه برسد. یادگیری سبک های افترافکت به تمرکز و همینطور تلاش نیاز دارد. در این مقاله می خواهیم بهترین سبک های افترافکت را معرفی کنیم و البته نیاز است که در این مسیر دقیق باشیم

سبک های افترافکت در زمینه ویرایش

در این مقاله می خواهیم ویرایشگرهای گراف را به طور دقیق شناسایی کنیم. معادل انگلیسی این واژه Graph editor می باشد. در نظر داشته باشید که در موشن گرافیک هایی که توسط نرم افزار افترافکت ساخته می شود نیاز به ایجاد فضایی برای حرکت فریم های کلیدی است. در واقع باید کی فریم ها به طور دقیق اعمال شده و حرکت داده شوند. در این مسیر اگر می خواهیم بهترین نتیجه را به دست آوریم باید سبک های افترافکت در زمینه ویرایشگر گراف را شناسایی کنیم. این ابزار که به نوبه خود از دسته ابزارهای گرافیکی محسوب می شود در لیست اصول انیمیشن سازی قرار دارد.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

سبک های افترافکت

فریم های کلیدی از دسته اصطلاحات پر کاربرد در نرم افزار افترافکت محسوب می شود و به نوبه خود دارای فضای کاربردی بسیار عالی می باشد. فریم های کلیدی وارد تایم لاین ها می شود و به این ترتیب سبب می شود که انیمیشن های ایجاد شده وضعیت کاربردی بسیار حرفه ای داشته باشند. حال فرض کنید که فریم ها به صورت معمولی و خام وارد تایم لاین شود به این ترتیب حرکت هایی که ایجاد می شود اصلاً جذاب نبوده و نمی تواند گزینه جالبی محسوب شود. اینجاست که سبک های افترافکت در زمینه ویرایشگر گراف به کمک ما می آید و سبب می شود که بتوانیم بر روی حرکت ها تسلط بهتری داشته باشیم. در نهایت محصول تولید شده بسیار گیرا تر بوده و جذابیت بیشتری دارد. ویرایشگر گراف سبب می شود که حرکت بین دو فریم کلیدی به صورت منحنی های دقیق نمایش داده شود و البته تغییرات حرکتی در این زمینه بسیار زیبا و کاربردی است.

اینطور که شواهد نشان می دهد ویرایش گراف می تواند بر روی زمان بندی تأثیر بگذارد و همینطور ورود نرم و یا خروج نرم را به درستی فراهم سازد. در واقع سبب می شود که سرعت کار بسیار زیاد بوده و روند تولید به صورت چشمگیری فراهم شود.

هر یک از سبک های افترافکت دارای شرایط ویژه ای هستند یادگیری ویرایشگر گراف می تواند مسیر طراحی شخصیت ها را برای ما آسانتر نماید. نقاط تعیین شده در زمینه ویرایش ها خود دارای چندین سبک مختلف است. برای ساخت شی های ثابت نیاز به ویرایش های مقطعی بوده و برای تولید شی های متحرک نیاز است که از ویرایش های زمانی استفاده شود که زمان هر حرکت مشخص شود.

سبک های افترافکت

سبک های افترافکت در زمینه ابزار پاپت

ابزار پاپت که معادل انگلیسی آن papet tool است برای ایجاد نقطه بر روی شکل های گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد در شکل زیر نیز سعی کرده ایم نقاطی را بر روی شکل گرافیکی آدمک ایجاد کنیم. حال این نقاط سبب می شود که یک انیمیشن به طور دقیق ساخته شود. انیمیشن های ساخته شده دارای فضای کاری مختلفی هستند.

موضوع را با یک مثال دنبال می کنیم. فرض کنید تصویر یک انسان و یا حیوان در نرم افزار افترافکت کشیده شده است حال می توانیم با استفاده از نقاط مشخص بر روی این تصویر آن را انیمیت کرده و به آن استایل مشخصی ارائه کنیم. مثلاً جای مفاصل را مشخص کنیم و یا بخش هایی از بدن که با هم در تماس هستند را به طور مستقل جداسازی کنیم. برای اینکه سبک های افترافکت بسیار مفید هستند و ابزار toolbar به سراغ ما می آیند. در این ابزار بخشی پیش روی شما قرار می گیرد و سبب می شود که نقاط پین به طور دقیق فراهم شود. پین ها در بخش های مفصل قرار می گیرد و البته خودمان این بخش ها را توسط آپشن puppet pin انتخاب می کنیم.

حال می توانیم هر نقطه را به طور دقیق دستکاری کنیم و به شکل ژست مشخصی بدهیم، مثلاً کاری کنیم دست آدمک بالا برود و نشانه دست تکان دادن به سادگی ایجاد شود. این روند سبب می شود که حالت های عادی برای فریم های کلیدی به طور دقیق ایجاد و تنظیم شوند.

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

سبک های افترافکت

آیا سبک های افترافکت واقع گرایانه است؟

به طور کلی پاسخ مشخصی در خصوص سبک های افترافکت وجود ندارد اما سبک های افترافکت سبب می شود تا بتوانیم بدون نیاز به جداسازی اجزای لایه های مختلف آنها را به شکل گرافیکی مورد نظر خود تبدیل نماییم. در نظر داشته باشید که دسترسی به سبک های افترافکت بسیار آسان است و کافیست هر بخش بتواند در مسیر دقیق خود قرار بگیرد. اگر شما قصد دارید به طور حرفه ای از سبک های افترافکت استفاده نمایید باید این موضوع را در نظر بگیرید که در ابتدا باید ساده ترین سبک های افترافکت را انتخاب کنید و به صورت گام به گام به سراغ گزینه های حرفه ای تر بروید.

مثلاً برخی از سبک های نرم افزار افترافکت وضعیت تصنعی دارند و این موضوع در متحرک سازی اجسام بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد اما با تمرین و تکرار می توان به این بخش ها خاصیت بهترین بخشید. در نظر داشته باشید که سبک های نرم افزار افترافکت به نوبه خود می توانند وضعیت چندمنظوره داشته باشند بنابراین شما می توانید یک سبک را به طور دقیق و حرفه ای یاد بگیرید و آن را برای بخش های دیگر به طور مؤثر استفاده کنید. در افترافکت ساخت یک انیمیشن زیبا به طور دقیق وابسته به سبک های موجود است.

 

منبع :موشن گرافیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا