دسته‌بندی نشده

آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای

 

هر نوع کسب‌وکاری نیازمند به یک وب‌سایت است، درواقع یک سایت حرفه‌ای منعکس‌کننده‌ی کیفیت کار و نوع خدمات شما به‌حساب می‌آید. اگر سایتی که شما طراحی می‌کنید بتواند اطلاعات کافی و کاملی از محصولات و نوع خدمات شما را در اختیار مشتریان قرار دهد، بدون شک کسب‌وکار شما با پیشرفت چشمگیری روبرو خواهد شد. ازآنجایی‌که هزینه‌ی طراحی سایت و نگهداری از آن کمی بالاست، برخی از افراد تلاش می‌کنند تا از آموزش‌ طراحی سایت حرفه ‌ای  ( دوره آموزشی طراحی سایت ) استفاده کنند تا ۰ تا ۱۰۰ کار را خودشان انجام دهند.

 

آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای

 

روش‌های مختلفی برای راه‌اندازی سایت وجود دارد که یکی از ساده‌ترین آن‌ها دیدن آموزش طراحی وب سایت حرفه ای با وردپرس است. با این سیستم مدیریت محتوا می‌توانید انواع وب‌سایت‌ها را بسازید، حتی اگر می‌خواهید صرفا برای کسب‌وکار و شرکت خود سایت راه‌اندازی کنید، می‌توانید از آموزش حرفه ای طراحی وب سایت شرکتی برپایه وردپرس هم استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم برای شما برخی از نحوه‌های آموزش طراحی سایت را بررسی کنیم، همچنین شما می‌توانید از کتاب آموزش طراحی وب ‌سایت حرفه‌ ای در جهت آموزش این حرفه استفاده کنید؛ البته یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری طراحی وب، استفاده از فیلم آموزش طراحی سایت است زیرا در این روش آموزش تصویری طراحی سایت را در اختیار دارید و می‌توانید تمامی نکات را با جزئیات بررسی کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که از طراحی سایت حرفه‌ای می‌توانید کسب درآمد بسیار خوبی داشته باشید، برای این کار باید پکیج آموزش طراحی سایت را تهیه‌کرده و پس از آموزش به کسب درآمد از این حوزه بپردازید. آموزش طراحی سایت حرفه ای رایگان در گوگل وجود دارد اما نمی‌تواند به‌اندازه‌ی کافی کامل و جامع باشد.

برای طراحی یک سایت اختصاصی و حرفه‌ای باید از مهارت‌های مختلفی برخوردار باشید که این مهارت‌ها شامل موارد زیر است:

  • HTML
  • CSS
  • JAVASCRIPT
  • JQUERY
  • PHP

آموزش ساخت سایت حرفه ای تمامی موارد لازم را به‌خوبی آموزش می‌دهد تا بتوانید ۰ تا ۱۰۰ مهارت‌های گفته‌شده را فرابگیرید. در ادامه به کاربر هرکدام برای طراحی و برنامه‌نویسی سایت اشاره می‌کنیم، همچنین کاملترین و کاربردی ترین پکیج و دوره آموزش طراحی وب را بیان و بررسی می‌کنیم؛ پس تا پایان ما را همراهی کنید.

آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای

آموزش طراحی سایت با HTML

‏html یک ‌زبان نشانه‌گذاری محسوب می‌شود، به این معنا که بخش‌های مختلف آن توسط اجزایی به نام تگ از یکدیگر جدا می‌شوند. هرکدام از تگ‌ها دارای کاربرد خاص مربوط به خود هستند؛ این تگ‌های مخصوص، به ‌مرورگر اعلام می‌شوند تا هر صفحه به چه صورت نمایش داده شود. یادگیری html قدم اول برای ورود به دنیای طراحی سایت و برنامه‌نویسی وب است و برای ایجاد بدنه و ساختار اصلی صفحات وب‌سایت از آن استفاده می‌شود.

تگ‌های html از کلمات پیش تعیین‌شده‌ای هستند که بین < > قرار می‌گیرند. شروع تگ با <start tag> و در انتها از تگ پایان <end tag> استفاده می‌شود. ادیتورهای مختلفی مانند Mictosoft Web Matrix، Notepad ++،Adobe Dreamweaver، Web Storm، Sublime text و Brackets برای نوشتن html وجود دارد؛ پس از دانلود و نصب این نرم‌افزارها می‌توانید نوشتن کدهای html را شروع کنید.

HTML5 چیست؟

Html 5 به‌عنوان پنجمین ورژن از زبان نوشتاری طراحی وب‌سایت شمرده می‌شود که در سال ۱۹۹۷ طراحی شد؛ از اهداف اصلی که برای این زبان در نظر گرفته می‌شود می‌توان به پشتیبانی از جدیدترین فناوری چندرسانه‌ای که باعث سهولت خواندن آن‌ها می‌شود و توسط رایانه‌ها، مرورگرهای مختلف وب، تجزیه‌کننده‌ها و موارد دیگر قابل‌فهم و تجزیه است، اشاره کرد. در واقع می‌توان گفت html 5 پاسخی به استفاده‌ی مشترک xhtml بر روی شبکه‌ی جهانی وب است که نسبت به نسخه‌ی اصلی یعنی html ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد.

دلایل برتری html 5 بر html

  • شما می‌توانید با استفاده از نسخه‌ی ۵ این برنامه، مدل‌های پردازش مطالب را با جزئیات انجام دهید، همچنین بهره‌گیری از این برنامه سبب می‌شود که کدهای متفاوت بر بستر این فضا با سازگاری بیشتر پیاده‌سازی شود.
  • نشانه‌گذاری برای اسناد در دسترس را گسترش و بهبود می‌بخشد و نشانه‌گذاری و روابط برنامه‌نویسی کاربردی برای برنامه‌های پیچیده وب را معرفی می‌کند.
  • مرورگرهای اصلی چون Firefox، Chrome، Safari، Opera از html 5 پشتیبانی می‌کنند.
  • Html 5 برای استفاده در برنامه‌نویسی‌های ساده و منطقی، به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، مناسب است.

شما می‌توانید به‌وسیله‌ی استاندارهای html 5 در طراحی سایت، به‌آسانی و با سرعت‌بالا به اطلاعات مختلف دسترسی پیدا کنید، همچنین لازم به ذکر است که استفاده از این سیستم برای طراحی سایت، موجب تامین امنیت سایت شما می‌شود. آموزش طراحی سایت با html کار دشواری نیست و می‌توان با کمی حوصله آن را یاد گرفت. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید تمامی مفاهیم html را به‌خوبی یاد بگیرید، اگر هم می‌خواهید مدرک طراحی سایت را داشته باشید باید از آموزش طراحی وب سایت فنی حرفه ای استفاده کنید.

آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای

آموزش ساخت سایت حرفه‌ای با CSS

یکی از روش‌های موثر در آموزش ساخت یک وب سایت حرفه ای را می‌توان نحوه‌ی کار با CSS دانست که به آن می‌پردازیم. به‌طورکلی می‌توان صفحه‌ی وب را به دو بخش مجزای  Client Side و Server Side تقسیم کرد که خود بخش Client Server را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد؛ اولین بخش را می‌توان ساختار صفحه‌ی وب‌سایت شما در نظر گرفت که توسط HTML نوشته می‌شود.

دومین بخش شامل شکل و طراحی صفحه‌ی سایت شما است که با استفاده از CSS می‌توانید آن را پیاده‌سازی کنید و بخش آخر را می‌توان منطق سایت در نظر گرفت که با استفاده از JavaScript مشخص می‌شود که این موضوع نیز در ادامه برای شما شفاف‌سازی می‌شود.

تا به اینجا با html آشنا شدیم و می‌توانیم با بهره‌گیری از آن، اجزای صفحه‌ی وب خود را طراحی کنیم، اما HTML نیز دچار نقص‌هایی نیز هست که به‌عنوان‌مثال می‌توان به عدم توانایی در ایجاد رابط کاربری اشاره کرد و برای جبران این نقص، طراحان وب‌سایت‌ها از CSS یا Cascade Style Sheets استفاده می‌کنند.

شما با استفاده از CSS می‌توانید قالب و استایل صفحات خود را یک ‌بار طراحی و تولید کنید و سپس هر زمان که خواستید به آن دسترسی داشته باشید، این امکان در html وجود ندارد، برای مثال اگر شما یک وبلاگ ۱۰۰ صفحه را با html طراحی کنید و بعد از مدتی تصمیم به تغییر برخی از ویژگی‌های آن بگیرید، امکان ایجاد چنین تغییری برای شما وجود نخواهد داشت. حال اگر تصمیم به طراحی همین سایت با استفاده از CSS بگیرید، می‌توانید به‌راحتی کد را درون فایل تغییر دهید و تغییر موردنظر خود را بر روی صفحه‌ی سایت اعمال کنید، البته برای انجام این امور لازم است که HTML را به CSS متصل کنید.

CSS3 چیست؟

اگر بخواهیم به‌صورت کلی تعریفی از CSS3 برای شما داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم که CSS3 آخرین نسخه از CSS به‌حساب می‌آید که از امکانات ویژه‌ای برخوردار است که استفاده از آن، موجب اضافه شدن برخی ویژگی‌ها به صفحات وب می‌شود که این ویژگی‌ها باعث سهولت در انجام کارهای مربوط به طراحی صفحه‌ی شما می‌شود.

 Selectorهای پیشرفته و جدید

شما در نسخه‌های قبلی از CSS، برای انتخاب تگ‌های html انتخاب‌های محدودی داشته‌اید، اما در آخرین نسخه که CSS3 است، شما می‌توانید به‌صورت پیشرفته به تگ‌های مختلف html دسترسی داشته باشید و به‌راحتی هر ویژگی را به آن‌ها اضافه کنید.

پشتیبانی از فرمت‌های رنگی جدید

امکان استفاده از انواع فرمت‌های رنگی چون RGBA، RGB، HEX و حتی دیگر فرمت‌های غیررسمی در CSS3 برای کاربران فراهم ‌شده است و به‌خوبی پشتیبانی می‌شود.

گوشه‌های گرد (Border Radius)

پیش از آنکه نسخه‌ی نهایی CSS وارد بازار شود، امکان خمیده کردن گوشه‌ها بسیار سخت بود و شما می‌بایست کدهای زیادی را برای اعمال این تغییر وارد می‌کردید، اما پس از پیدایش نسخه‌ی CSS3، این کار تنها با به کار بردن یک کد ممکن شد و تنها کافی است عبارت border-radius: 5px را وارد کنید تا شاهد خمیدگی ۵ پیکسلی در گوشه‌ها باشید.

سایه برای اجسام (Box Shadow)

در این نسخه از CSS شما می‌توانید برای اجسام خود با استفاده از یک کد، سایه تعریف کنید که دستوری که شما لازم است وارد کنید، box-shadow است.

این نکته را در نظر داشته باشید که html و css مفاهیم سخت و پیچیده‌ای نیستند و حتی می‌توانید کلمه‌ی آموزش طراحی سایت حرفه ای pdfرا در گوگل سرچ کنید و با استفاده از فایل pdf به راحتی آموزش ببیند.

آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای

آموزش ساخت سایت حرفه‌ای با JavaScript

در این بخش قصد داریم به آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای توسط زبان برنامه‌نویسی JavaScript بپردازیم. زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در کنار HTML و CSS از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کدها در طراحی سایت محسوب می‌شوند، البته لازم به ذکر است که این زبان، یک‌زبان کامل و جامع در برنامه‌نویسی محسوب نمی‌شود، بلکه آن را زبان اسکریپت نویسی به‌حساب می‌آورند که از آن در طراحی سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

قسمت‌هایی از سایت که توسط جاوا اسکریپت طراحی می‌شود را می‌توان شامل بخش‌هایی چون اسلایدها، چت روم‌های آنلاین، افکت‌ها و جلوه‌های وب‌سایت، زمانی که پنجره‌ها باز می‌شوند و اصطلاحا به Pop Up معروف هستند و همچنین تصاویر و نوشته‌های متحرک سایت، دانست. JavaScript در طول زمان دچار تغییرات زیادی شد اما امروزه‌ نسخه‌ی استاندارد و نهایی آن در دسترس است و تمامی مرورگرها در زمان حال از این زبان پشتیبانی می‌کنند.

برای کار با این زبان، شما کدهای مخصوص طراحی سایت را بین دو تگ قرار می‌دهید و سپس مرورگر به اجرای این کدها می‌پردازد. درنهایت باید اضافه کرد که فایل نهایی طراحی‌شده با جاوا اسکریپت با پسوند JS. ذخیره و شناسایی می‌شود و زمانی که تصمیم به استفاده از این فایل دارید باید آن را با کمک دستوراتی از قبیل src بازکنید.

با یادگیری این زبان می‌توانید طراحی وب‌سایت داینامیک را بیاموزید و از انواع افکت‌ها برای طراحی وب استفاده کنید، همچنین برخی از بازی‌های آنلاین هستند که با استفاده از جاوا اسکریپت نوشته‌ شده‌اند و سالیانه افراد زیادی مشغول بازی با این بازی‌ها هستند، درنهایت می‌توان گفت که این زبان، توانست دنیای طراحی وب را با تغییرات گوناگونی روبه‌رو کند، به‌طوری‌که امروزه در طراحی سایت‌های مختلف اعم از طراحی سایت‌های شرکت‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز دیگر، از این زبان استفاده می‌شود.

آموزش طراحی سایت حرفه ‌ای

 

آموزش طراحی وب‌سایت حرفه‌ای با Jquery

جی کوئری (Jquery) یکی از محبوب‌ترین فریم ورک‌های جاوا اسکریپت به‌حساب می‌آید که توسط طراحان وب‌سایت در سراسر دنیا استفاده می‌شود. Jquery یک فریم ورک سریع، کوچک و سریع از جاوا اسکریپت محسوب می‌شود و از مرورگرهای مختلف پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از این فریم ورک می‌توانید صفحات html را به‌راحتی مدیریت و ویرایش کنید؛ همچنین امکان ویرایش عناصر DOM با استفاده از این فریم ورک برای کاربران نیز فراهم‌ شده است. وظیفه‌ی DOM را می‌توان کنترل بخش‌های مختلف html دانست، همچنین شما می‌توانید برای ایجاد تغییر در CSS و دیگر قسمت‌های صفحه‌ی موردنظرتان، از Jquery استفاده کنید.

نرم‌افزارهایی چون گوگل، مایکروسافت، IBM و Netflix که از نرم‌افزارها و سایت هایی محسوب می‌شوند که از Jquery استفاده می‌کنند. همچنین از مزیت‌های Jquery می‌توان به قابل‌استفاده بودن برای مرورگرهای مختلف حتی IE6 اشاره کرد که حتی نحوه‌ی کار با آن نیز در تمامی نرم‌افزارها یکسان است.

ویژگی‌های متعددی چون سازگاری بالا با مرورگرهای مختلف، پلاگین های گوناگون در سطح وب، کد نویسی ساده، پشتیبانی از انیمیشن و موارد این‌چنینی سبب شده است که Jquery از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. البته لازم است که بدانید که پیش از کار با جی کوئری، باید از html، CSS و JavaScript اطلاعات کافی را داشته باشید.

 

ادامه دارد …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا