وب

بهترین روش طراحی سایت کدام است؟ | بررسی دو روش کدنویسی و وردپرس

ورود به دنیای کسب‌وکارهای آنلاین با طراحی سایت

امروزه بیش از هر زمان دیگری انسان در دنیای آنلاین زندگی می‌کند. روابط، خریدها و فروشگاه‌های مختلف و … به این دنیا کوچ کرده‌اند. برای همین است که بسیاری از کسب‌وکارها و مجموعه‌های خدماتی به دنبال بهترین روش طراحی سایت هستند تا قدم در این دنیا بگذارند. با توجه به فراگیر شدن این نیاز، در مطلب پیش ‌رو راجع به دو روش معمول برای طراحی سایت و اینکه کدام گزینه بهترین است صحبت خواهیم کرد که البته در دوره آموزشی طراحی سایت یا پکیج آموزش طراحی سایت به صورت حرفه ای طراحی سایت رو یاد گرفتیم.

بهترین روش طراحی سایت کدام است؟

به طور کلی روش‌های متعددی برای طراحی سایت وجود دارد از کدنویسی و طراحی اختصاصی گرفته تا بالا آوردن یک سایت با قالب‌های آماده و به کمک وردپرس. هر دو این روش مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته است.

طراحی سایت به کمک کد نویسی اختصاصی

به طور حتم با دیدن فروشگاه‌ها بزرگ آنلاین و یا سایت‌های خبری یک دست مریزاد به سازنده آن گفته‌اید و از زیبایی و توازن همه عناصر آن لذت برده‌اید. اغلب سایت‌های بزرگ داخلی و خارجی به طراحی منحصر‌به‌فرد به کمک کد نویسی و به شکل اختصاصی طراحی‌ شده‌اند. این نوع سایت‌ها با توجه به سلیقه خود شما و البته هماهنگی آن با عناصری چون UI و UX طراحی می‌شوند. عناصر طبق خواسته شما چیده می‌شود و از نظر طراحی گرافیکی هم خاص خود شما بوده و مشابهتی با قالب‌های آماده ندارد.

با این وجود ممکن است سوال شود که آیا کدنویسی بهترین روش طراحی سایت محسوب می‌شود؟ برای یافتن پاسخ دقیق این سوال بهتر است که در مورد مزایا و معایب این روش بدانید. بعد از آن در صورت نیاز این شیوه را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید.

مزایا و طراحی سایت به روش کدنویسی

همانطور که اشاره کردیم، طراحی سایت به روش کدنویسی برای کسانی که به دنبال اعمال سلیقه بیشتر بر روی گرافیک و چیدمان هستند، گزینه بهتری خواهد بود. همچنین کدنویسی مزایای مهم دیگری نیز دارد که عبارتند از:

  • امنیت بیشتر: کدنویسی از نظر امنیت به عنوان بهترین روش طراحی سایت شناخته می‌شود. تدابیری به کمک برنامه‌نویسی به کار گرفته می‌شود تا کمترین میزان خطر متوجه سایت و اطلاعات شما باشد.
  • انعطاف‌پذیری و انطباق: این مورد نیز یکی دیگر از مزایای این روش طراحی سایت به شمار می‌رود. در واقع وقتی قصد ارتقاء و گسترش فعالیت خود را دارید این ویژگی بسیار به شما کمک خواهد کرد.

معایب طراحی سایت به روش کدنویسی

در کنار مواردی که ذکر شد، نباید معایب طراحی سایت به روش کدنویسی را هم نادیده بگیرید.

  • هزینه بیشتر: یکی از معایب بزرگ آن هزینه بیشتر نسبت به وردپرس و قالب‌های آماده است. همچنین برعکس روش وردپرس خود قادر به انجام این کار نخواهید بود.
  • بحث پشتیبانی: همچنین یکی از معایب دیگر آن که باعث می‌شود بسیاری به عنوان بهترین روش طراحی سایت آن را نشناسند، بحث پشتیبانی است. بسیاری از طراحان سایت بعد از اتمام قرارداد خدمات پشتیبانی ارائه نمی‌دهند. همین امر باعث می‌شود تا در صورت نیاز به ارتقاء نیاز به استخدام یا عقد قرارداد با طراح سایت جدید باشد.

طراحی سایت با کمک وردپرس

یکی دیگر از روش‌های طراحی سایت که در سالهای اخیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. این سیستم مدیریت محتوا به ویژه برای کسب‌وکارهای نوپا، افراد علاقه‌مند به داشتن یک سایت خبری و وبلاگ بسیار جذاب است. دلیل این امر را می‌توان در سهولت طراحی سایت به کمک آن دانست. همین امر باعث شده تا اگر از اهل فن بپرسید که بهترین روش طراحی سایت کدام است؟ بدون شک در گزینه‌های خود از وردپرس نیز نام خواهند برد.

مزایای طراحی سایت به کمک وردپرس

  • استفاده از قالب آماده و کم هزینه: بدون شک بودجه طراحی سایت به صورت اختصاصی برای بسیاری از مجموعه‌ها و کسب‌وکارهای کوچک سنگین است. اما با وجود وردپرس این هزینه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • امکان طراحی سایت به صورت شخصی: امروزه پکیج‌های آموزش وردپرس از صفر تا صد وجود دارد که با تهیه یکی از آنها می‌توانید به راحتی سایت مدنظر خود را با کمک وردپرس طراحی کنید. نیازی به کمک کسی هم نخواهید داشت.
  • سرعت بیشتر: استفاده از قالب‌های آماده در وردپرس و افزونه‌ها که اغلب آنها دارای نسخه فارسی نیز هستند، سرعت شما را برای طراحی سایت و بالا آمدن آن تا حد زیادی بالا خواهد برد.

معایب طراحی سایت به کمک وردپرس

در کنار مزایای که برای وردپرس به عنوان بهترین روش طراحی سایت گفته شد، معایب اندکی نیز وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد. از جمله موارد زیر:

  • ضعف امنیتی: البته تمامی سایت‌ها با رشد تکنولوژی و نرم‌افزارها دارای حفره‌های امنیتی هستند اما این مورد برای سایتهای وردپرسی کمی عیان‌تر است. البته با مدیریت و بررسی امنیتی مرتب می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.
  • انعطاف‌پذیری کمتر: همچنین یکی دیگر از معایب طراحی سایت به کمک وردپرس، انعطاف‌پذیری کمتر آن نسبت به کدنویسی است. به دلیل استفاده از قالب آماده امکان تغییرات محدود است. همچنین هنوز پتانسیل ایجاد سایت‌های بزرگی مانند یوتیوب بر بستر وردپرس فراهم نیست.

کدنویسی یا وردپرس؛ کدامیک بهترین روش طراحی سایت است؟

با توجه به تمام نکات گفته شده باید در جواب به این سوال گفت که بهترین روش نسبی بوده و به ابعاد کار شما بستگی دارد. اگر هزینه و تیم پشتیبانی قوی در مجموعه خود دارید، بدون شک کدنویسی بهتر است. با این وجود اگر جز کسب‌وکارهای نوپا و کوچک به شمار می‌رود که بدوجه کافی برای طراحی سایت را ندارید؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است.

سخن پایانی

داشتن سایت یکی از ملزومات حیات و رشد کسب‌وکارها و مجموعه‌های مختلف در دنیای امروز است. فرقی ندارد که کدام یک از موارد فوق را به عنوان بهترین روش طراحی سایت انتخاب کرده‌اید، بهتر است هرچه زودتر به فعالیت خود شکلی نو و فرمی همه پسند در قالب سایت ببخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا