ما را بیابید

نشانی
خیابان ۱۲۳
نیویورک، نیویورک ۱۰۰۰۱

ساعت کاری
شنبه تا چهارشنبه: ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر
پنجشنبه و جمعه: ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر

انیمیشن و سه بعدی

Stardust : یک استاندارد جدید برای افزونه های ذرات در افتر افکت

پارتیکولار

Stardust : یک استاندارد جدید برای افزونه های ذرات در افتر افکت

افتر افکت

پلاگین های بسیاری وجود دارد که به صورت هر روزه، برای افتر افکت / After Effects منتشر می شوند. برخی از آن ها، روش هایی مفید ارائه می دهند تا به کارآمد کردن گردش کار شما کمک کنند. بعضی برای یک کار خاص، یک اثر جالب ایجاد می کنند. اما خیلی کم پیش می آید که یک افزونه ای منتشر شود که بتواند نحوه ی تفکر شما در مورد انیمیشن سازی و موشن گرافیک در افتر افکت را تغییر دهد و راه های جدیدی را برای طراحی های خلاقانه باز کند.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع پلاگین پارتیکولار در افترافکت

پلاگین Stardust که توسط Superluminal منتشر شده است، سعی دارد که دقیقا همین کار را انجام دهد و در حقیقت، چنین اتفاقی نیز می افتد. در زمان کمی پس از انتشار این افزونه، Plug in Stardust به عنوان نوع جدیدی از ژنراتور یا ایجاد کنندگان ذرات / particle generator است، جای خود را در میان افزونه های مفید افتر افکت باز کرد. و هر طراح حرفه ای موشن گرافیک که از افتر افکت استفاده می کند، احتمالا با ژنراتور ذرات آشنا است. اگر چه نرم افزار افتر افکت، ژنراتور ذرات خود را دارد، و البته پلاگین های شناخته شده ی دیگری برای ذره ها نیز وجود دارد، اما افزونه ی Plug in Stardust برای افتر افکت، کاربران خود را دارد.

در حقیقت، به نظرِ سازنده ی این افزونه، Superluminal ، می رسیده است که یک فضای خالی برای چیزی متفاوت وجود دارد و این موضوع را برای ساختن افزونه ی Stardust ، به کار برده است.

افتر افکت

آنها یک فضای ذره ای مدولار سه بعدی را بر روی یک لایه ایجاد کردند. و پلاگین دارای یک میزبان کنترل برای ایجاد دقیقا همان چیزی است که شما برای طراحی ذرات در افتر افکت نیاز دارید؛ مانند خواص ذرات، نوع ساطع کننده ی ذره و طول عمر ذراتِ ایجاد شده.

ذرات می توانند در طیف گسترده ای از راه ها، منتشر و انیمیشن سازی شوند. برخی از گزینه ها شامل شبکه هایی مانند کره ها و مکعب ها هستند. برای یک افکت جالب، ذرات را می توان در طول اسپیلین ها / splines منتشر و متحرک کرد.

ذرات همچنین می توانند از متن و ماسک ها منتشر شوند و حتی می توانند به صورتی طراحی شوند که از مدل های سه بعدی مختلف نیز منتشر شوند.

شکل دهنده های فضا نیز می توانند برای کمک به شکل گیری و کنترل سیستم ذرات در طراحی های افتر افکت استفاده شوند. آن ها می توانند ذرات را به درون یک حجم مشخص بکشند، شکل دهند، آن ها را در یک محدوده ی معین قرار دهند، و همچنین در نهایت آن ها می توانند به صورتی مورد استفاده قرار گیرند که پاسخ گوی نیاز های شما باشند.

افتر افکت

اما گذشته از نوع کار کرد و کارایی افزونه های مختلف که در بالا ذکر شد، شاید بزرگترین تفاوت بین افزونه ی Stardust و دیگر ژنراتور های ذرات مورد استفاده برای افتر افکت، پلت فرم آن باشد که در حقیقت، یک پلتفرم بر اساس گره یا در اصطلاح، مبتنی بر گره / node based platform است. هر طراح موشن گرافیک و هر کاربر افتر افکت که از سری بسته های نرم افزاری مثل Flame یا Nuke استفاده می کند با یک سیستم مبتنی بر گره آشنا است، اما یک کاربر معمولی و مبتدی افتر افکت، ممکن است با این سیستم یا پلتفرم مبتنی بر گره، آشنایی نداشته باشد.

آموزش پیشنهادی برای شما که در آپدیت این دوره تمامی این مسایل رو بصورت تصویری توضیح دادیم :آموزش جامع پلاگین پارتیکولار در افترافکت

استفاده و کاربرد Stardust در افتر افکت

سیستم گره در Stardust بسیار ساده بوده و استفاده از آن، آسان است. یک کاربر می تواند به راحتی گره ها را برای جلوه های مختلف از روی ذرات بکشاند و آن ها را متصل کند تا بتواند جریان جدیدی از ذرات را ایجاد کند. این نکته، جالب ترین چیزی است که سبب شده است تا افزونه ی Stardust ، خیلی بیشتر از صرفا یک سیستم ذرات ” مدولار ” باشد. اضافه کردن یک گره یا جدا کردن یکی از ذره ها، کل افکت را شکل می دهد و این امکان را برای کاربران افتر افکت فراهم می کند که کنترل بسیار ساده ای بر روی افکت های مورد انتظار خود داشته باشند.

افتر افکت

برای بیشتر ساده تر کردن کار طراحی در افتر افکت، حتی بیشتر از این، Stardust با انبوهی از تعداد زیادی preset های حرفه ای همراه است که کاربران می توانند با آن ها شروع به کار کنند و از آن در قلب طراحی های خود در افتر افکت استفاده کنند. این Preset ها، به خودی خود فوق العاده جالب و مفید هستند، اما آن ها همچنین واقعا مفید هستند در مواقعی که شما تازه، شروع به کار در افتر افکت می کنید، و زمانی که شما واقعا نمی دانید که چگونه به پیش بروید و طراحی خود را شکل دهید.

به نظر می رسد که Stardust یک پلت فرم بسیار قوی برای تولید ذرات است که بدون شک در آینده می تواند راه خود را در بین هزاران پروژه ی حرفه ای و عالی در زمینه ی افتر افکت پیدا کند.

پلتفرم Stardust با نرم افزار After Effects CC یا حتی نسخه های جدید ترِ آن، سازگار است. نسخه ی آزمایشی آن نیز برای هر کسی که علاقه مند به کار با آن باشد، در دسترس است. این پلتفرم، یک راه عالی برای چک کردن preset ها در افتر افکت است و توصیه می شود که قبل از شروع کار با آن، بر روی پلت فرم بر پایه ی گره کار کنید.

افتر افکت

ویژگی های جدید Stardust در افتر افکت

ویژگی های ذکر شده برای نسخه ی منتشر شده ی اخیر Stardust برای افتر افکت، مربوط به آپریل ۲۰۱۹، به شرح زیر است:

  • ۳D Volumetric Lights – Add atmospheric effects to your scene, respecting scene shadows.
  • GPU Circles / Clouds – Vastly accelerated circle and cloud particles render using GPU.
  • Overall performance improvements and workflow streamlining.
  • Mesh smooth – Refine Model meshes.
  • Better DOF. Controlled by the render setting quality.
  • Shadow Catcher Material – Shadows get rendered on an otherwise transparent surface.
  • New Render Outputs – Shadow, Volumetric.
  • Fog – Add volumetric Fog effect to the scene.
  • Offset Emitter Time (Pre-Run) – Time-shift specific emitters to set initial state.
  • OBJ file import – Native OBJ File imported into project for complete project files collection.
  • Reflection – New: Affect distortion by surface normals.
  • Maps – Added: Density property.
  • Replica – Added: Orient to path.
  • Fix – Single model – studio cam.
  • Fix – Layer emitter – skip empty alpha.
آموزش تک
نویسندهآموزش تک

دیدگاهتان را بنویسید