وب

طراحی سایت با وردپرس – آشنایی با مزایای طراحی با وردپرس و کاربردهای آن

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یکی از رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که به شما کمک می‌کند یک وب سایت و یا وبلاگ داشته باشید؛ همچنین طراحی سایت با وردپرس مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها ساخت سایت با قالب‌های آماده است. با استفاده از وردپرس می‌توان سایت را با سلیقه خود طراحی کرده و در آن از افزونه‌های مختلف استفاده کرد. در حال حاضر افراد زیادی با وردپرس کار می‌کنند، زیرا کار با آن بسیار آسان بوده و با مدت کمی آموزش می‌توان در این کار ماهر شد. در ادامه این مطلب از سایت آموزش تک با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره طراحی سایت با وردپرس در اختیارتان قرار دهیم.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس برای افرادی که به کد نویسی تحت وب مسلط نیستند، بسیار مناسب است و با آموزش می‌تواند آن‌ها را با کسانی که کد نویسی تحت وب به به خوبی انجام می‌دهند، هم سطح کند. در ادامه مزایای طراحی سایت با وردپرس را به شما می‌گوییم.

رابط کاربری آسان

اگر با وردپرس کار کرده باشید، می‌دانید که کار با آن بسیار راحت است با دانش و اطلاعات کم نیز می‌توان تغییراتی در آن انجام داد. رابط کاربری این سیستم مدیریت محتوا به ما کمک می‌کند تا با کمترین زحمت یک وب سایت را طراحی کرده و تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنیم. وردپرس نیازی به کد نویسی ندارد و همین امر باعث شده تا کاربران زیادی به سمت آن جذب شوند. زمانی که وردپرس به روی کار آمد، بسیاری از کدنویسان زبان‌های HTML، CSS، و PHP به سمت آن رفتن و تخصص خود را گسترش دادند. شما با ۲ الی ۶ ماه آموزش، می‌توانید یک وردپرس کار حرفه‌ای شوید و وب سایت طراحی کنید.

بروزرسانی مداوم و پایداری

وردپرس برای عقب نماندن از بروز شدن وب سایت‌ها و رفع نیازهای کاربران، هر یک ماه یک بروزرسانی جزئی و هر سه ماه یک بروزرسانی کلی را ارائه می‌دهد. بروزرسانی وردپرس رایگان است و برای دریافت امکانات جدید هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. وردپرس بروزرسانی‌های خود را بر اساس نیاز کاربران انجام می‌دهد.

وجود قالب‌های آماده و جذاب

دیگر مزیت طراحی سایت با وردپرس این است که قالب‌های متنوع و زیادی در آن وجود دارد و شما با توجه به موضوع سایتتان می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کرده و در صورت نیاز تغییرات لازم را بر روی آن‌ها اعمال کنید. قالب‌های وردپرس به دو صورت رایگان و پولی عرضه می‌شود.

قابلیت نصب افزونه‌های رایگان و مفید

نصب افزونه یا پلاگین‌ها از دیگر مزیت وردپرس است. افزونه‌ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام از آن‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. این افزونه‌ها را می‌توانید بر روی سایت خود نصب کرده و از قابلیت‌های آن‌ها استفاده کنید. در وردپرس اکثر افزونه‌ها رایگان هستند و تعداد کمی از آن‌ها نیاز به پرداخت پول دارند.

قیمت مناسب برای طراحی

اگر می‌خواهید یک وب سایت داشته باشید و قیمت نهایی آن برای شما مهم است، بهتر است که با اشخاص و یا شرکت‌هایی که طراحی سایت را در بستر وردپرس انجام می‌دهند، مشارکت کنید. وردپرس علاوه بر اینکه هزینه بسیار کمی دارد، به شما اجازه می‌دهد که محتوای مورد نظر خود را در آن قرار دهید و در صورت نیاز محتوا و یا قالب را ویرایش کنید.

آموزش و یادگیری آسان

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، یادگیری وردپرس هیچ محدودیت ندارد و شما در هر سنی که باشید، می‌توانید کار با وردپرس را در کمترین زمان ممکن یاد بگیرید. همچنین آموزش آن نیز بسیار آسان است و با ساختن چند فیلم آموزشی می‌توان به کاربران آموزش‌های لازم را ارائه کرد. برای شروع یادگیری وردپرس نیاز به هیچ پیش نیازی نیست.

قابلیت اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی یکی دیگر از قابلیت‌های وردپرس است که این روزها برای جذب مخاطب از دیگر محیط‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید لینک وب سایت خود را به دیگر شبکه‌های اجتماعی ارجاع دهید و یا از لینک شبکه‌های اجتماعی، در صفحات خود استفاده کنید.

قابلیت متن باز بودن (open source)

وردپرس یک سیستم متن باز است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا آن را توسعه دهند و با کدی که در دسترس توسعه دهندگان قرار می‌گیرد، قالب‌ها و افزونه‌های مختلف ساخته می‌شود. این موضوع باعث حمایت برنامه نوسان زیادی شده از آن شده است.

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت با وردپرس به شما اجازه می‌دهد که یک وب سایت ریسپانسیو داشته باشید که باعث می‌شود صفحه سایت شما در هر دستگاه قابل نمایش باشد. در این صورت دیگر تفاوتی برایتان ندارد که مخاطب شما با گوشی موبایل سایت را باز می‌کند و یا یک کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری. سایت شما در همه دستگاه‌های باز شده و به خوبی عمل می‌کند.

سرعت وردپرس

اگر تا به حال یک بار با وردپرس کار کرده باشید، می‌دانید که نسبت به دیگر زبان‌های وب نویسی سرعت بیشتری را به شما ارائه می‌دهد. در عین حال سرعت لودینگ سایت نیز بالا است و کاربران در کمترین زمان ممکن به سایت دسترسی پیدا می‌کنند. این مزیت جزو دلایل مهاجرت وب نویسان به وردپرس بوده است.

امنیت بالای وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای امنیت بالایی است و خیلی کم پیش می‌آید که سایت شما کند شود و یا از دسترس شما خارج شود. به طور کلی امنیت در هر سایتی باید در اولویت قرار داده شود که اگر طراحی سایت با وردپرس انجام شود، به طور خودکار امنیت در اولویت قرار می‌گیرد.

سخن پایانی

در این مطلب از سایت آموزش تک مشاهده کردید که وردپرس پتانسیل این را دارد که در آینده جایگزین بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی شود، زیرا از یک طرف دارای امنیت بسیار بالایی است و از طرف دیگر خیلی آسان می‌تواند از شورت کدها استفاده کند و از آن‌ها خروجی بگیرد. همچنین افزونه‌های تحت وردپرس نیز در حال توسعه هستند و بزودی خدمات آن‌ها بسیار گسترده‌تر می‌شود.

در نهایت پیشنهاد میکنیم برای اینکه به طراحی سایت با وردپرس و طراحی قالب وردپرس مسلط بشید دوره آموزشی طراحی سایت رو مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا