انیمیشن و سه بعدی

مهم ترین فریم های موشن گرافیک

فریم های موشن گرافیک از موارد بسیار مهم در هر یک نرم افزارهای موشن گرافیک محسوب می شوند. به طور کلی اگر شما قصد دارید که فریم های موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک ) را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید می توانید از متن زیر استفاده نمایید. دانستن این موارد سبب می شود که بتوانید پیش نیازهای لازم را رعایت نمایید.

نمودار جریان در فریم های موشن گرافیک

به طور کلی در تمامی پروژه ها نمودار های جریان نقش بسیار مهمی دارد و به نوعی کادر استاندارد برای طراحی موشن گرافیک محسوب می شوند. با استفاده از نمودارهای جریان می توانید به سادگی طول لایه ها و همینطور خط و کمان ها را طور دقیق مشخص سازید و ارتباط بین لایه ها نیز در این روش بسیار آسانتر است. استفاده از نمودارهای جریان در فریم های موشن گرافیک سبب می شود که ارتباط بین اجزای ترکیب به درستی مشخص شود. در نظر داشته باشید که در این مسیر به طور کلی ارتباطی که بین لایه ها وجود دارد می تواند به سادگی تنظیم و تغییر یابد.

چیزی که در نرم افزارهای موشن گرافیک بسیار مهم است فوتیج است که در واقع طول فیلم معنی می شود که سبب می شود پنل های مورد نظر به پروژه اضافه شود.

فریم های موشن گرافیک دارای بخش های مجزایی هستند ، اولین دسته از فریم های موشن گرافیک مرسوم به فریم های کاملاً تصویری هستند که به نوبه خود یک سکانس متحرک محسوب شده و می توان با استفاده از این فریم ها سرعت مورد نظر برای شخصیت های داستانی موشن گرافیک را تنظیم کرده و سپس نوع حرکت این تصاویر را به طور دقیق برآورد کرد.

در واقع سرعتی که به این تصاویر دیده می شود به سرعت فریم بستگی دارد. سکانس ها هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی فراهم می شوند.

فریم های موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش جامع موشن گرافیک در افترافکت

بررسی سرعت فریم های موشن گرافیک

موضوعی که در خصوص فریم های موشن گرافیک بسیار است سرعت آن است. در نظر داشته باشید که منظور از سرعت فریم ها، سرعتی است که هر فریم در هر ثانیه به خود اختصاص می دهد. حال اگر این سرعت در ثانیه کمتر شود انیمیشن ها پر شکاف تر می شوند.

سرعت های مختلفی که در خصوص فریم های موشن گرافیک دیده می به طور کلی ۲۳٫۹۷۶ بر ثانیه اعلام شده است. در نرم افزارهای موشن گرافیک یک سری ویرایشگرها وجود دارد که نشانگرهای دو بعدی هستند و برای این سری از فریم ها از روند نقطه به نقطه استفاده می شود تا بتوان نقطه هایی که بر روی نمودارهای کلیدی و همینطور منحنی ها قرار دارد به طور دقیق تنظیم شوند. در نظر داشته باشید که خطوطی که فریم های موشن گرافیک در برمیگیرند باهم فرق داشته و هر یک دارای ارزش بر زمان قابل قبولی هستند.

فریم های موشن گرافیک

میانگذاری در فریم های موشن گرافیک

موضوع دیگری که در فریم های موشن گرافیک نقش مهمی دارد ” پرده سبز” است. این پرده ها عموماً برای فیلم های زنده مورد استفاده قرار می گیرد و سبب می شود که قسمت زنده فیلم ها حذف شود. در نظر داشته باشید که پرده سبز به طور کلی روند فیلم سازی را بسیار سریع تر می کند و شما با استفاده از این ابزار دیگر نیازی به تار (بلور) کردن پس زمینه نخواهید داشت.

برای داشتن یک طراحی موشن گرافیک استاندارد باید به اصل میانگذاری بیشتر دقت شود. میانگذاری در واقع محاسبه ای است که سبب بررسی ارزش بین دو فریک کلیدی می شود. برای میانگذاری به طور کلی روش های مختلفی وجود دارد. مثلاً در روش اول برای شی یک مسیر تعیین می شود که قرار است از ابتدا به انتها طی کند، در این مسیر می بایست سرعت شی و همینطور نوع حرکت آن مشخص شود و میانگذاری بررسی می کند که ارزش مبداً و مقصد برای این شی چقدر است. میانگذاری دارای انواع مختلفی است که هر یک دارای مشخصه های مربوط خود هستند.

فریم های موشن گرافیک

آموزش پیشنهادی برای شما : آموزش طراحی و انیمیت کارکتر در افترافکت

فریم های کلیدی موشن گرافیک

پیش از اینکه در خصوص فریم های کلیدی موشن گرافیک صحبت کنیم بهتر است کمی در خصوص تفسیر طول فیلم بپردازیم. در نظر داشته باشید، زمانی که قرار است یک سکانس برای یک برنامه مشخص در وضعیت تدوین اجرا شود نیاز است که مجموعه ای از فریم ها به کار گرفته شود تا زمان فریم های موشن گرافیک به درستی تنظیم شوند. در واقع نیاز است که تنظیمات آلفا و همینطور سرعت فریم های موشن گرافیک به طور دقیق تفسیر شود یعنی انتخاب تنظیمات در وضعیت پیش فرض همیشه نمی تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

فریم های کلیدی برای تعیین نقاط مشخصی از زمان آمده اند و این سری از فریم ها به طور کلی می توانند یک سری تغییرات خاص را اعمال کنند. در نظر داشته باشید که در نرم افزارهای موشن گرافیک فریم های کلیدی عموماً نقاط آغاز و پایان کار محسوب می شود و سبب می شود که انیمیشن ها زنده و پویا به نظر برسند. فرض کنید قرار است که یک انیمیشن حرکتی بسازید که قرار است متون در آن در وضعیت پرواز قرار بگیرند، به این ترتیب می بایست نقاط آغاز پرواز و پایان آن را به طور دقیق مشخص نمایید و برای این کار نیاز به دو فریم کلیدی خواهید داشت که گزینه اول نقطه شروع و گزینه دوم نقطه پایان را به شما نمایش دهد. به طور کلی طراحی موشن گرافیک مخصوصاٌ در بخش افکت در وضعیت پیچیده ای قرار دارد و چه خوب است که فریم های مختلفی در این بین استفاده شود تا بتواند انتخاب را برای شما آسانتر نماید.

فریم های موشن گرافیک در تنظیم لایه ها، اختصاص افکت و نوع حرکت تصاویر نقش حیاتی دارند و لیست اصطلاحات پر تکرار موشن گرافیک قرار می گیرند برای یادگیری بهتر فریم ها نیاز به تمرین و تکرار خواهید داشت و می بایست به طور دقیق مسیر طراحی را دنبال نمایید.

 

منبع : تولید محتوا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا