انیمیشن و سه بعدی

نرم افزار های حیاتی برای ساخت موشن گرافیک

نرم افزار های حیاتی برای ساخت موشن گرافیک کدام نرم افزار ها

هستند؟

اگر شما از دوستدارن موشن گرافیک و ساخت موشن گرافیک هستید همیشه با تعداد زیادی نرم افزار در این حوضه مواجه شدید و میدونید یک موشن گرافیکس دیزانیر به طیف وسیعی از نرم افزارها و ابزارها دسترسی دارد که در پروژه های خودش میتونه ازشون استفاده کنه.

اول از هر چیزی ، دید هنری طراح موشن گرافیکس لازمه شروع در این حرفه است و دسترسی داشتند به یک سری نرم افزار ها و ابزار ها از واجبات این حرفه گسترده است در این مقاله قصد داریم نرم افزار های حیاتی برای ساخت موشن گرافیک ( آموزش موشن گرافیک ) همراه با معرفی مختصری از نرم افزار ها معرفی کنیم .

نرم افزار سینمافوردی – Maxon Cinema 4D : مدل سازی و

انیمیشن سه بعدی

سینما فوردی یک نرم افزار مدل سازی ، انیمیشن ، موشن گرافیک و پردازش سه بعدی است که توسط شرکت MAXON Computer GmbH در آلمان عرضه شده است.

این نرم افزار ویژگی های رایج دیگر نرم افزار های سه بعدی از قبیل قابلیت مدلسازی رویه ای و چندضلعی ، نور پردازی ، متحرک سازی ، متریال سازی ، و پردازش سه بعدی را دارد.

البته دیگر نرم افزار های سه بعدی از قبیل ۳DMAX و  MAYA نیز برای ساخت اجزای سه بعدی نیز موجود هستند امّا Cinema 4D بیشتر برای طراحان موشن ساخته شده است.

این نرم افزار به سادگی در کاربرد مشهور است و یکی از نرم افزار های حرفه ای در زمینه طراحی سه بعدی است.

نرم افزار های موشن گرافیک

 

نرم افزار افترافکت- Adobe After Effects : کامپوزیت و انیمیت دو

بعدی

نرم افزار افترافکت رو میتوان یکی از بهترین نرم افزار های موجود در این حوضه دانست و گل سر سبد دیگر نرم افزار ها دویعدی در این زمینه است .

این نرم افزار یکی از قدرتمندترین ابزار های پویانمایی دو بعدی وجلوه های ویژه سینمایی در جهان است که انقلابی گسترده در زمینه پویانمایی و تلویزیون ایجاد کرده است.

نرم افزای جهت ایجاد جلوه های بصری دیجیتال ، موشن گرافیک و برنامه کاربردی ترکیب عناصر بصری مختلف است که توسط شرکت Adobe Systems قدرت گرفته و در پروسه پس از تولید در فیلم سازی و تولیدات تلویزیونی مورد استفاده قرار میگیرد

اگر شما توی ذهن خودتون یک افکت یا حالتی را تصور کنید مطمئن باشید که افترافکت خیلی خوب میتواند به شما برای ساخت آن کمک کند زیرا برای این برنامه صدها پلاگین ساخته شده وجود دارد

در افترافکت می توانیم با پلاگین cineware صحنه های ساخته شده در برنامه Cinema 4D را به راحتی به افترافکت وارد کنیم و وقتی ما تغییری در آن صحنه ایجاد کنیم فورا آن تغییر در  برنامه افترافکت نیز اتفاق می افتد.

نرم افزارهای مورد نیاز موشن گرافیک

 نرم افزار پریمیر پرو- Adobe Premiere pro : تدوین

نرم افزار بسیار قدرتمند برای تغییرات فوق العاده حرفه ای و زیبا در ترکیب ها و ویرایش های ویدیوی است.

ابزار های قدرتمند این نرم افزار برای تغییرات صوتی و تصویری در این برنامه طراحی شده اند که کیفیت و کارآیی تدوین های شما را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد.

نرم افزار های مورد نیاز موشن گرافیک

نرم افزار فتوشاپ Adobe Photoshop : طراحی و تصویر سازی بر

مبنایی رستر

نرم افزار فتوشاپ یک نرم افزار ویرایشگر حرفه ی است و  توسط شرکت Adobe Systems برای سیستم عامل های ویندوز و OS X توسعه یافته است که برای ساخت و ویرایش عکس ها بکار میرود

بخش عمده ای از محیط اطراف ما را فتوشاپ در برگرفته است : پوستر های تبلیغاتی ، کارت ویزیت ، طراحی لوگو ، بنرها ؛ سربرگ ها ، رابط گرافیکی نرم افزار ها و جلد کتاب و محیط های گرافیکی سایت ها همگی برای زیباتر شدن باید با فتوشاپ طراحی شوند.

نرم افزار های موشن گرافیک

 

نرم افزار ایلوستریتور – Adobe illustrator : طراحی و تصویر

سازی برمبنایی وکتور

از نرم افزار ایلوستریتور بیشتر برای طراحی وکتور ، طراحی لوگو ، کشیدن تصاویر و تمامی اثار برداری استفاده میشود

در مقایسه با فتوشاپ که از تصاویر پیکسلی پیروی میکند محاسبات بر اساس معادلات و روابط ریاضی است و این قابلیت باعث میشود که هر چقدر زوم کردن و یا تغییر اندازه بروی تصویر از کیفیت آن کاسته نشود و طرح هایی با مقیاس پذیری خوبی داشته باشیم

نرم افزار های موشن گرافیک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا